TPS, media ja julkisuus

  • 2 992 951
  • 11 997

sunnuntai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Newcastle united
Hieno idea nuo pinkit paidat ja tärkeä asia.

Mutta kuka nuo kirjaimet on tuohon paitaan tehnyt? Berg pienissä häissä? Vai onko niille joku tarina?
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mun mielestä tuo paita on tosiaan retrosti tyylikäs. Toki se on väärän värinen, mutta olisihan tuo mustavalkoisena ihan todella asiallinen, kirjaimet kuitenkin näyttävät olevan suoraan logosta napattu, eli kyseessä ei ole mikään "90-luvun alun fontti".

Itse kampanjasta totean vielä kerran, että äärettömän tyylikäs tempaus tärkeän asian puolesta. Lisäksi positiivinen julkisuus kelpaa varmaankin seuralle ja tästä sitä tulee. Hyvä TPS!
 

Pirkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ne pinkit kypärät olivat todella tyylikkäitä! Mulle tuli noista paitojen kirjaimista mieleen vuoden 1956 mestaruusjoukkue. Hiano tapahtuma, mutta oliko liigan pakko lähettää peliin tuomarit, joilla oli aivosyöpä?
 

ElManazer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS, Málaga Club de Fútbol, New York Islanders
Oliko nämä pinkit kypärät siis alkulämmössä?

E: Tosiaan oli kyllä näyttävä juttu ja erityisesti tärkeän asian puolesta oleva tapahtuma. TPS sai myös melko paljon ruutuaikaa esim. urheiluruudussa. Varaukseton peukku!
 

Pirkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Osalla pelaajia oli pinkit kypärät alkulämmössä. Ekassa erässä kai jokaisella oli jo ne valkoiset, joissa on kaupallisia tiedotteita.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
En tiedä, sopiiko tähän ketjuun vai paremmin jonnekin vapaan keskustelun puolelle, mutta kirjoitan kuitenkin tänne. Kävin eilen pitkästä aikaa Tuton matsissa (tai ylipäätään missään live-lätkätapahtumassa) katsomassa toisen erän Kuppiksen ihan mukavassa hallissa. Toka erätauolla käppäillessäni käytävää kohti uloskäyntiä huomasin lasten leikkinurkassa Urhean Johtajamme Östersundin pelaamassa pöytälätkää ilmeisesti omien muksujensa kanssa, rohkeasti Palloseuran takki päällä.
 
Suosikkijoukkue
TPS
En voi ymmärtää miksi TPS:n mediatiimi ei enää linkitä kotiotteluiden jälkeisiä lehdistötilaisuuksia ja Ikun haastatteluja Facebookiin? Ei suuri massa lähde niitä Youtubesta kaivelemaan. Facebookissa nämä videot lävähtävät ihmisten uutissyötteeseen ja videot saisivat aika paljon enemmän katselijoita.

PS. Eilinen Twitterin päivittäjä ei vakuuttanut alkuunkaan. Tässä yksi parhaimmista/pahimmista esimerkeistä:
"Ovelan laukauksen vetää Sointu kaukalon reunalta ja kiekko leijuu Ässät-maaliin, nyt ollaan enää maalin päässä!TÄÄLTÄ TULLAAN!"
 

sunnuntai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Newcastle united
Eikös Kummeli tehnyt juuri jatkosopimuksen? Kotisivujen mukaan sopimus 2015?

Oisko se niin helvetin vaikeaa pitää niitä sivuja ajan tasalla? Minulle ainakin on kotisivut NE tiedon lähde kun jotain faktaa haluan. Miettiä vaikka tulevan kauden joukkuetta.

Eikö siellä ole ketään palkattu tähän hommaan?
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Oisko se niin helvetin vaikeaa pitää niitä sivuja ajan tasalla? Minulle ainakin on kotisivut NE tiedon lähde kun jotain faktaa haluan. Miettiä vaikka tulevan kauden joukkuetta.

Eikö siellä ole ketään palkattu tähän hommaan?
Eiköhän siellä tosiaan ole joku palkattu tähänkin hommaan?
Todennäköisesti kaksi vaihtoehtoa:

1) kotisivujen päivitys ei kiinnosta vittuakaan tai
2) prioriteetit päin persettä

Tämä ei sitten ole oma ajatukseni, vaan "Twitter/Facebook kertoi...".
 

Rosvoroope

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Eiköhän siellä tosiaan ole joku palkattu tähänkin hommaan?
Todennäköisesti kaksi vaihtoehtoa:

1) kotisivujen päivitys ei kiinnosta vittuakaan tai
2) prioriteetit päin persettä

Tämä ei sitten ole oma ajatukseni, vaan "Twitter/Facebook kertoi...".
3) Mun moka.

Näistä palautteista olen kopit ottanut ja tilanteeseen reagoinut, eli kiitos tarkkasilmäisyydestänne. Onhan se ihan mun oma moka ollut, että se sopimuksen päättymisvuosi ei ole sinne itsestään päivittynyt ja kyllä mä siitä nostan käden pystyyn virheen merkiksi. Pitää jatkossa olla huolellisempi, thats it. Nämä loukkaantumiset ja sairasloman pituudet onkin sitten sellainen savotta, että siitä aiheesta saisi aikaiseksi kohtalaisen pitkän kirjan.
 

eCiuj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Pistetääs tänne, kun täältä ketjusta taatusti vähitäänkin Rosvoroopemme ja -TMA- palautteen saavat ja muutkin saavat kertoa mitä mieltä ovat asiasta. Kausikirja. Uusin painos on aivan farssi, turhaa paperijätettä. Ensinnäkin kausikirja on hyvin sisällyksetön: pitää sisällään ainoastaan tilastoja jotka suunnilleen kaikki ovat löydettävissä netistä pienen googlailun jälkeen. Pelaajistakin on niin paljon juttua kuin kuva, faktat ja tilastot. Olisitte hyvin voineet kysäistä jokaiselta pelaajalta kysymyksen tai kaksi ja liittää jonkun kivan pienen "Tiesitkö että?" jokaisesta pelaajasta, niin olisi jotain luettavaakin.

No sisällyksettömyys ei olisi niin iso asia josta jaksaisin valittaa, muttakun ei siihenkään olla selvästikään panostettu sitten yhtään. Kirjan ensimmäiseltä sivuilta löytyy sisällysluettelo. Otteluohjelma löytyy sivulta 94 (sisällysluettelon mukaan). Avaan sivun 94 ja silmiini osuu "TPS:n kultamitalijoukkueet". Ok. No sivulla 103 on kuulema yhteistyökumppanit, avaan sivun ja näen A-junioreiden sarjaohjelman. No ne tilastot kiinnostaakin, sisällysluettelo kertoo niiden löytyvän sivulta 78 ja eteenpäin. Sivulla 78 komeilee Jasper Lindsten. Oikeasti nyt.

Miksi HC TPS on tällä kaudella ollut kaukalon ulkopuolellakin näin tumpelo? Mainoksiin lyödään vääriä päiviä, kellonaikoja ja lipunhintoja. Myynnissä on hienoja lippupaketteja, muttei niitä markkinoida. Kausikirja kustaan täysin. Ja eilisessä pelissä kuulutettiin jostain matkasta, joka on myynnissä 25 euron hintaan. Löysin sivuiltanne, että järjestätte matkan ensi tiistain Lukko-peliin -- miksette ole kertonut tästä missään esimerkiksi Facebookissa ja Twitterissä? Jotain rotia tähän touhuun, kiitos.
 

Silencie

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Miksi HC TPS on tällä kaudella ollut kaukalon ulkopuolellakin näin tumpelo? Mainoksiin lyödään vääriä päiviä, kellonaikoja ja lipunhintoja. Myynnissä on hienoja lippupaketteja, muttei niitä markkinoida. Kausikirja kustaan täysin. Ja eilisessä pelissä kuulutettiin jostain matkasta, joka on myynnissä 25 euron hintaan. Löysin sivuiltanne, että järjestätte matkan ensi tiistain Lukko-peliin -- miksette ole kertonut tästä missään esimerkiksi Facebookissa ja Twitterissä? Jotain rotia tähän touhuun, kiitos.
Mitä useampi kokki, sitä paskempi soppa. Ainakin alkuvaiheessa. Tuota Tepsin faniristeilyäkin voisi mainostaa jossain muualla kuin Musta-lehdessä aikoinaan. Itse sain tuon tietooni, kun Iku mainitsi asiasta Edisonin jälkipeleissä joskus ja sitten sain kaverilta kuvankaappauksen lehden mainoksesta.
 

Kanada-malja

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, NYR, COL
Niclas Lucenius twiittaa tänään olevan saunaillan. Ilmeisesti kartingin päätteeksi ja ei olla twiitistä päätellen selvinpäin. Ihan helvetin hyvä, jos nyt kaikki vetäisivät huolella kunnon pleksit, jos se pelirentous ja huumorikin löytyisi jälleen.
 

liuzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ManUtd
Niclas Lucenius twiittaa tänään olevan saunaillan. Ilmeisesti kartingin päätteeksi ja ei olla twiitistä päätellen selvinpäin. Ihan helvetin hyvä, jos nyt kaikki vetäisivät huolella kunnon pleksit, jos se pelirentous ja huumorikin löytyisi jälleen.
Mietin itseasiassa samaa kun mediassa on kritisoitu että Suikkasen treenit puuduttavat joukkueen, että olisiko niin että kun peli ei kulje, niin kovin helposti rangaistus on ne kuuvuoren portaat tai vastaavaa. Kerran kaksi tämä toimii, mutta tappioputkessa alkaa kyllä ketuttamaan.

Mutta kuten sanottu, minulla ei ole hajuakaan kuinka joukkue toimii.
 

floikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Niclas Lucenius twiittaa tänään olevan saunaillan. Ilmeisesti kartingin päätteeksi ja ei olla twiitistä päätellen selvinpäin. Ihan helvetin hyvä, jos nyt kaikki vetäisivät huolella kunnon pleksit, jos se pelirentous ja huumorikin löytyisi jälleen.

Toivottavasti Suikkanen on muistanut nimetä kapteenin, sillä muuten moraali kyllä romahtaa entisestään. Seuraavaksi pekkiinidouppaus päälle!
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Ja eilisessä pelissä kuulutettiin jostain matkasta, joka on myynnissä 25 euron hintaan.


Muista, että ainakin yhden kuulutuksen aikana soi musiikki samaan aikaan joten kuulutuksesta ei saanut oikeastaan mitään selvää.
 

liuzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ManUtd
Onko kellään tietoa miksi kolmesta viimeisestä a-nuorten kotipelistä ei ole tullut maalikoosteita. Ne ovat kuitenkin toisiksi katsotuin sisältötyyppi TPS:n Youtube kanavalla heti pressien jälkeen. Jopa suositumpia kuin edarin haastattelut. Minusta oli ainakin kiva saada vähän videolta katella mitä a-junnuissa tapahtuu.

Tykkäsin kovasti myös noista ennen kautta tehdyistä pelaajahaastattelusita. Grönman nuo taisi tehdä urakkana, mutta olisi kiva ollut saada vastaavia vaikka kerran kuussa. Olen itse tehnyt vastaavia ja yhden haastattelun tekee yksi osaava henkilö päivässä sisältäen kysymysten teon, kuvauspaikan miettimisen, kuvaamisen ja editoinnin. Mielestäni kaikista parhaat haastattelut tulisivatkin spontaanisti, eli vaikka kotiottelussa kun pelaajat tulevat hallille, niin yksi kaveri sivuun ja pari ajankohtaista kysymystä. 2min olisi todella sopiva videon pituus. Myös esim fysiikkavalmentajan mietteet joukkueen kehittymisestä voisi kysäistä. Ainakin itse katselisin nuo mielummin videona kuin lukisin tekstinä kotisivuilta, koska en jaksa niitä "toimittajien" liirum laarumeita lukea. Liirum laarumit toisaalta saattavat olla tärkeitä niille, jotka eivät joukkueen toimintaa niin kauhean aktiivisesti seuraa.

Plussat siitä että Instagram on mennyt selvästi eteenpäin, vaikka vihaan vieläkin noita kokoonpanoja siellä.
 

Silencie

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Onko kellään tietoa miksi kolmesta viimeisestä a-nuorten kotipelistä ei ole tullut maalikoosteita. Ne ovat kuitenkin toisiksi katsotuin sisältötyyppi TPS:n Youtube kanavalla heti pressien jälkeen. Jopa suositumpia kuin edarin haastattelut. Minusta oli ainakin kiva saada vähän videolta katella mitä a-junnuissa tapahtuu.
Samaa olen kironnut itsekin, vaikka matsit olen livenä katsonutkin. Kuvaaja siellä kyllä on ollut paikalla. Mitään käryä ei kyllä ole, miksi koosteita ei enää ilmesty.
 

-TMA-

Jäsen
Tepsin kokoisessa kioskissa tuskin on varaa tai tarvetta palkata erikseen somevastaavaa. Varsinkaan jos viestintä on samaan aikaan täysin tuuliajolla kokonaisuutena. First things first, vaikka Supercell-guru mitä sanoisi.

Ja eikö muka Liiga velvoita palkkaamaan viestintävastaavaa?

Kunnariin asia liittyy siten, että viestintävastaava varmasti osaisi roolittaa ulkoisen viestinnän oikein. Ja varmistaa sen, että sisäisessä viestinnässä on tieto menettelytavoista eri tilanteissa, Jotka ovat per urheilumedia erittäin helposti ennakoitavissa. Tekohauskuudet kartingradalla eivät siinä kohdassa paljoa paina.

Eiköhän tuohon tehtävään kuulu paljon muutakin kuin "somevastaavan" tehtävät. Vaikka itse asiaan ei olekaan merkitystä, niin itse näkisin Community Managerin nykypäivän yhteyspäällikkönä eli tarkoitus on hallinnoida eri yhteisöjä, toimia yhteyshenkilönä eri toimijoiden kanssa niin sisäisten kuin ulkoistenkin sidosryhmien osalta, johon media myös olennaisena osana kuuluu.

En tiedä onko Liigalla sen kummmallisempaa velvoitetta viestintävastaavan osalta. Jollekin täytyy tietenkin ohjata median tiedustelut ja joku henkilö nimetä vastaavaksi, mutta en tiedä oliko siinä muuta kuin, että joka vuosi se vastuuhenkilön nimi painettiin liigakalenteriin.

Ulkopuolisena on helppo todeta varsinkin ihan teoreettisella tasolla, että viestintävastaava osaisi roolittaa ulkoisen viestinnän oikein. Käytännön tasolla, kun toimitaan eri henkilöiden ja tahojen kanssa, niin ei kyseessä tarvitse olla osaamisesta kiinni, kun joskus asiat eivät vain etene suunnitelmien mukaan.
 

Kampitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Wild, Avalanche
Itse en oikein näistä kaikista nykyisistä titteleistä ymmärrä mitä joka firmassa on, mutta yksi asia on noussut mieleen tästä uudesta miehestä uudessa roolissa. Mikäli hän on jonkinlainen yhteyspäälikkö, joka vastaa yhteistyöstä fanien ym kanssa niin aika omituista on että miestä ei missään näy. Miten siis voi olla että jollekkin maksetaan palkka vaikkei miestä näy missään. Mahtaako mies olla jotain sukua österille koska samanlainen olo miehestä tulee, ylimielistä käyttäytymistä, eikä mies jalkaudu ainakaan näkyvästi katsojien luo.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös