Kello veteelee yhtä, eikä ennakkoa näy. Kenen se pitäisi tehdä? Tutopäälikön vai sen tulevan harjoittelijan.
Kyllä tämä nyt vähän tuntuu siltä, jotta yhden tapauksen jälkeen ollaan menty vähän alaspäin......
Kello veteelee yhtä, eikä ennakkoa näy. Kenen se pitäisi tehdä? Tutopäälikön vai sen tulevan harjoittelijan.
Kyllä tämä nyt vähän tuntuu siltä, jotta yhden tapauksen jälkeen ollaan menty vähän alaspäin......
Aivan käsittämätöntä paskaa tämä TPS:n "matsiennakko"!Samaa mietin itsekin. Joskus kun kyselin palauteosion kautta noista ennakoista, niin siellä luvattiin, että se olisi luettavissa edellisenä päivänä. Nyt on usein niin ollutkin, mutta saapa nähdä kun Hanni Hopsu on jäämässä remmistä pois miten homma alkaa toimimaan. Uskon, että ikävä tulee hienoja ennakoita ja otteluraportteja mitä on Hannin kynästä ilmestynyt.
Tämä on juuri tällainen viidessä minuutissa (sis. kolmen minuutin tupakkatauko) kirjoitettu paska. Otsikon ja ingressin jälkeen tulee huikeat yhdeksän virkettä tekstiä. Oikeasti? Eivätkö TPS-kannattajat ole enempää kuin yhdeksän virkkeen arvoisia?TPS matsiennakko 30.09.2014 kirjoitti:Jere Lehtisen ilta - juhlaottelussa vastakkain molemmat Jeren edustamat seurat
TPS ja Blues ottavat tiistai-iltana mittaa toisistaan neljännen kerran 34:n päivän sisään. Sosiaaliseessa mediassa joku tarrasikin tähän tosiasiaan kiinni seuraavasti: ”This must be love.”
Rakkautta tai ei, niin yksi kuluvan kiekkosyksyn hienoimmista hetkistä koetaan varmasti tänään Espoon Barona Areenalla. Espoolaisen kiekkoilun ikoni ja TPS-hyökkäjä saa paitansa hallin kattoon ja nimensä espoolaiseen kiekkohistoriaan ikuisiksi ajoiksi. Jere Lehtisen Espoossa käyttämä numero 10 jäädytetään illan ottelun yhteydessä.
TPS ja Blues ovat kohdanneet runkosarjassa tällä kaudella kertaalleen ja tuolloin TPS oli parempi luvuin 3-2. Harjoituskauden molemmat kohtaamiset päättyivät espoolaisten niukkoihin voittoihin.
TPS on ollut kotikaukalossaan hyvinkin vahva ja napannut tarjolla olleista 12 pisteestä peräti yhdeksän omaan sarakkeeseensa.
Vieraskaukalossa peli on ollut takkuilevampaa ja varsinkin erikoistilannepelaaminen on usein kääntänyt ottelut TPS:ää vastaan. Alivoimapelin osalta löytyy rutkasti vielä petrattavaa ja tänään on siihen iso paikka. Bluesin ykkösvitja on iskenyt joukkueensa 14:ta maalista peräti 10 – eikä vähiten hyvän ylivoimaosaamisensa turvin.
A-haa... eli kun SM-liiga kaikessa viisaudessaan päätti uusia omat nettisivunsa, he hävittivät (toistaiseksi - toivottavasti?) myös heidän wanhat tilastonsa, niin samalla myös TPS:n sivuilta hävisivät kaikki wanhat tilastot. Tästä syystä siis esim. aiemmilta kausiltakaan ei voi TPS:n sivuilta tutkailla aiempia TPS:n tilastoja. Onpa mahtava innovaatio! Uudet tilastot varmaan saadaan päivittymään sinne jollain pienellä koodinpätkällä, kun ne ovat joka tapauksessa jo siellä SM-liigan sivuilla. Mutta wanhat tilastot päivittyvät TPS:n sivuille joskus tai jouluna, kunhan SM-liigan pellet saavat omat sivunsa toimimaan.Noista ottelutuloksista ja -tilastoista sen verran, että niiden tulisi ilmestyä sivuille automaattisesti Liigan sivuilta, eli käsin niitä ei ole tarkoitus sinne väsäillä. Ne eivät ilmeisesti ole kuitenkaan jostain kumman syystä sinne siirtyneet, mutta asiasta on laitettu viestiä eteenpäin asiasta vastaavalle taholle, joka kykenee toivottavasti asialle jotain tekemään.
Mä otan esimerkiksi yhden random-otteluraportin kaudelta 2010-11. Mä en nyt puutu yhtään sen sisältöön, mutta katsokaa mihin tämä otteluraportti päättyy!Ihan kaikki ei siis näiden uusien nettisivujen kohdalla vielä täysin moitteettomasti toimi, joten toivottavasti vielä hetken siedätte niitä virheitä ja mokia, mitä niillä tulee vastaan. Eiköhän niitä saada vähitellen aisoihin!
Samaten mä olen syvästi vastaan tuota naurettavaa kokoonpanojen ilmoittamista jossain Instagram-kuvamuodossa - siis pelkästään! Totta kai voitte julkaista kokoonpanon Instagram-kuvana, Facebook-statuksena, Twitter-päivityksenä tai vaikka vittu Youtube-videona! Mutta miksi TPS:n sivuille ei enää tule joukkueen kokoonpanoa PERINTEISESSÄ TEKSTImuodossa? Te tiedätte varsin hyvin, että tämä kokoonpano kopioidaan helvetin moneen paikkaan mm. Jatkoajan otteluketjuihin. Siis... miksi sitä ei voida tehdä helvetin yksinkertaisessa TEKSTImuodossa, joka on suoraan valmis kopioitavaksi vaikkapa sitten tänne Jatkoaikaan? Ei ylimääräisiä välilyöntejä, ei ylimääräisiä rivinvaihtoja, ei mitään kikkailuja - yksinkertainen TEKSTI on parasta.
Edellisessä vastauksessani oli hyvin pitkälti tiivistettynä mitä olisin tämän päivän Blues-matsin ennakolta toivonut.Otteluennakot ja niiden sisältö - mitä niiltä halutaan?
Mutta haluan kuulla kaikki ehdotukset, ideat ja ajatukset.
Sitten pieni palaute TPS:n instagramista. Instagram määrittää itsensä "Se on helppo tapa kuvata ja jakaa kaikki hetket Androidilla." Toisin sanoen tarkoituksena on jakaa VALOkuvia sekä VIDEOITA, jotka ovat juuri siitä hetkestä jolloin jakaminen tapahtuu. Tämän lisäksi veikkaan että 95% TPS:n instagram seuraajista seuraa TPS:ää facebookissa ja/tai twitterissä. Minua ei voisi ainakaan vähempää kiinnostaa 90 luvun pelaajien kuvat, kentälliset ja mainokset instagramissa (ja tämän takia en TPS:ää seuraakkaan). Tuosta http://instagram.com/coloradoavalanche hyvä esimerkki mitä siellä pitäisi olla! Kuvia organisaation ja ennen kaikkea joukkueen arjesta ja kulisseista. Miksi kukaan haluaisi nähdä instagramissa mitään minkä jo näkee muualtakin. Ei ole tarkoitus omistaa 3 some kanavaa ja tunkea sama sisältö jokaiseen.
Otteluennakot ja niiden sisältö - mitä niiltä halutaan?
Periaatteessa ollaan siis täysin samoilla linjoilla!Omalta osaltani olen laiska lukemaan otteluennakoita, ja siksi koenkin ne usein liian pitkiksi. Ehkä kiinnostaisi enemmän, jos ne tosiaan olisivat otteluennakkoja, juuri siihen tiettyyn matsiin. Eli kaipaan vähemmän vanhojen otteluiden puintia, ketjujen arpomista sun muuta. Edelliset ottelutulokset ja tilastot voin katsoa muualtakin.
Tässä on juuri sitten se matsipäivän ennakko (matsiennakko 2).Fiiliksiä pelaajilta tulevasta vastustajasta ja kuinka pelaaja on valmistautunut juuri kyseistä vastustajaa vastaan. Kokoonpanoon tulevat uudet pelaajat sekä loukkaantuneet voisi nostaa jämäkämmin esille.
Ja kun se kerran on otteluennakko, niin kotiotteluiden osalta voisi nostaa katsetta myös pelillisten asioiden ulkopuolelle: onko matsissa jotain spesiaalia, teemaa, ottelutapahtumassa vierailijoita, tarjouksia, onko vieraskannattajia, onko kotikannattajilla jotain ajatuksia tai ekstraa yms.
No tavallaan ei ollut kärjistettyä - ehkä mä vain tulkitsen asioita eri tavalla?Vaikka Mr.Fox saikin kärjistämällä kuulostamaan siltä, ettei otteluennakot olisi esimerkiksi minua varten ja olisin laiska, niin yritin lukea myös rivien välistä ja hain pitkälti samaa asiaa takaa.
Eli eikö tämä nyt selkeästi osoita sen, että haluat lyhyitä otteluennakoita - lyhyitä virkkeitä ilman monimutkaisia sanoja, kahden virkkeen kappaleita ja vain muutaman kappaleen ennakkoraportti? Vai kerro nyt tulkitsinko mä tämän sanomasi jotenkin väärin?Omalta osaltani olen laiska lukemaan otteluennakoita, ja siksi koenkin ne usein liian pitkiksi.
Juuri tässä päästäänkin pointtiini!Otteluennakon on tarjottava jotain validia tietoa ja pohdintaa tulevaan otteluun, ei siis vanhan toistoa ja jaarittelua. En ole myöskään kiinnostunut asioista, jotka pystyn katsomaan ja päättelemään itsekin. Juurikin tuoreita ajatuksia pelaajilta sekä henkilökunnalta, ja mitä ottelutapahtumassa tulee olemaan juuri sinä päivänä.
Ei sosiaalisessa mediassa ole mitään pahaa - päinvastoin! Mutta siinä on vähän sama kuin uskonnon ja alkoholin kanssa - mitään näistä ei saa käyttää liikaa ja/tai väärin. Sosiaalinen media on hieno lisä - mutta siitä ei saa tulla itsetarkoitus ja pääasia. Yksi tänään esille noussut asia on tuo TPS:n kokoonpanojen ilmoittaminen vain Instagram-kuvana. Olkoonkin näin, että se postataan myös TPS:n kotisivuille, mutta edelleen mä ihmettelen yhtä asiaa. MIKSI näitä kokoonpanoja ei voida postata TPS:n kotisivuille tekstimuodossa kuten ennenkin. Sen naputteluun menee aikaa ehkä 2min.On käynyt selväksi eri yhteyksissä, että käytän sosiaalista mediaa - esimerkiksi Twitteriä - nimimerkki Mr. Foxia enemmän. Ei otteluennakko ja sosiaalisen median materiaali ole kuitenkaan millään tavalla toisiaan poissulkevia.
Vai kerro nyt tulkitsinko mä tämän sanomasi jotenkin väärin?
---
Mä annan nyt sulle (tai kenelle tahansa) pienen SoMe-tehtävän:
Itse en muista koska olisin otteluennakoissa normiteksitä lukenut. Pelkät sitaatit tulee luettua oli se sitten kenen tekemä tahansa.
Eli tarkoitit että otteluennakot ovat mielenkiinnottomia?Ei minulla ole minkäänlaista vaikeutta ymmärtää tekstiä eikä minulla ole lukuvaikeuksia. En siis tarvitse mitään pelkistettyä tekstiä simppeleillä virkkeillä. Otteluennakot sisältävät minun mielestäni vain liikaa turhan päiväistä lätinää, jonka voisi karsia tai korvata mielenkiintoisemmalla sisällöllä. Tätä tarkoitin sillä, että koen otteluennakot liian pitkiksi.
Aivan! Mitään tällaista sotaa on aivan turha käynnistää.Minusta on aivan turha lähteä vertailemaan ja sotimaan nettisivut vs Twitter -taistoa. Ne tarjoavat eri asioita eri kohderyhmille. Twitterin idea ei ole todellakaan tuoda vanhoja tilastoja helposti saataville. Esimerkiksi minulle Twitter tarjoaa valtavasti enemmän kuin nettisivut. En silti lähde syyttelemään muita julkaisupohjia. Mainitaan nyt sekin, että totta kai TPS voisi kirjoittaa kokoonpanot myös tekstinä, juuri edellä mainitsemistasi syistä.
Mä nyt vain vedin tuollaisen esimerkin! Mä olisin voinut vetää ihan minkä tahansa jostain niistä Aution postaamista Twitter-kuvista lähtien. Ihan mitä tahansa! Pointtini onkin se, että sieltä sosiaalisesta mediasta ei löydä enää mitään vuoden takaa, ei edes parin kuukauden takaa - jopa parin viikon takaisen tiedon tonkiminen on yhtä tuskaa. Onko tällainen tieto sitten kuinka validia?Kaikilla on omat mieltymyksensä ja kiinnostuksen kohteet, mutta uskallan väittää, että kovin harvaa kuitenkaan kiinnostaa, kenen pakkiparina joku on pelannut Pitsiturnauksessa esimerkiksi vuosi sitten. Jos se tieto ei ole Tepsin seuraajille helposti saatavilla, niin tuskin se on muillekaan joukkueille.
HC TPS Turku Oy:n tehtävä on tuottaa turkulaisille elämyspalvelua!Se, ettei vanhoja ottelutilastoja löydy mistään, on virhe. Minäkin kaipaan välillä niitä. Syyttävän sormen kuitenkin osoittaisin Liigan suuntaan, kun poistivat uudistuksensa myötä edellisten kausien tilastot ja ottelukoosteet. Ei se nyt TPS:n tehtävä nykyisillä resursseilla ole täydellisiä historiatietoja luoda.
Eli tarkoitit että otteluennakot ovat mielenkiinnottomia?
Sinua siis EI kiinnosta lukea niitä, koska ne ovat mielestäsi täynnä turhanpäiväistä lätinää.
Sinä ET siis ole liian laiska tai tyhmä lukemaan niitä, koska ne ovat liian pitkiä tai niissä on liian monimutkaisia lauseita?
Sinä siis jaksaisit lukea pidempääkin tekstiä, jos kokisit sen mielenkiintoiseksi?
Toisin sanoen mielestäsi nykyiset otteluennakot ovat niin täynnä pelkkää paskaa, että sinua ei kiinnosta lukea niitä. Mielenkiinnottomalla sisällöllä ei ole jaksamisen tai laiskuuden kanssa mitään tekemistä.
Tuollainen "jaksaminen" tai "laiskuus" on sellaista tyypillistä teinipojan lätinää, joka mun käsittääkseni sun olisi pitänyt jättää taaksesi jo muutama vuosi sitten. Ehkä olin/olen väärässä? Tulee aivan mieleeni joku teinipalsta 90-luvulta, jossa oli jotain kannattajien kirjoittamia juttuja TPS:sta ja Jokereista. Yksikin TPS-teinifanin kirjoittama juttu päättyi ajatukseen: "Keksisitte tekin jonkun hauskan lyhenteen tai lempinimen joukkueestanne (Jokerit). Tuli ihan käsi kipeäksi kun jouduin kirjoittamaan sen noin monta kertaa." [MYÖTÄHÄPEÄ]
Fakta on myös se, että otteluennakoissa PYSTYTTÄISIIN tarjoamaan sisäpiiritietoa sekä mullistavaa informaatiota, jota ei jokainen pystyisi itse päättelemään.Fakta on kuitenkin se, ettei otteluennakoissa ole mitään sen suurempaa sisäpiiritietoa tai mullistavaa informaatiota, mitä ei pystyisi itsekin päättelemään. Pelaajien kommentit ovat ajoittain mukavaa luettavaa.
En yhdistänyt sinua (henkilönä) myötähäpeää herättävään TPS-teinifaniin. En myöskään ole koskaan tavannut tätä myötähäpeää herättänyttä TPS-teinifania henkilökohtaisesti (ainakaan tietoisesti). Yhdistin sinun kirjoittamasi tekstin (tai ne pari lausetta "laiskuudesta") juuri tuohon myötähäpeää herättäneen TPS-teinifanin kirjoitukseen. Vertailin siis kirjoituksia - EN henkilöitä!Voisin sanoa, että tämä kappale meni jo ulos raiteilta. Jos haluat yhdistää minut mielikuvissasi myötähäpeää herättävään TPS-teinifaniin, niin siitä vaan.
Tällä kertaa itse löysin sopivimman suoraan liigan sivuilta, sai ladattua suoraan luuriin (iPhone) kaikki TPS:n liigapelit, mikä on jees kun ei tule kovin usein laitettua tietokoneeseen kiinni luuria tai käytettyä tietokoneessa minkään muotoista kalenterihommelia.Aikasempina vuosina löytynyt ical jne. tiedostot matsien lisäämiseksi kalenteriin. Nyt löytyi googlella HK Areenan sivuilta. Syyn tähän voin arvatakin mutta pitäishän noi tepsin sivuilta löytyä.