ööö, nyt oli niin ala-arvoton viesti ettei se ansaitsisi vastaamista mutta vastataan nyt.
Meidän keskuudessamme on ihmisiä, jotka olisivat todella hyviä jääkiekonpelaajia mutta heillä voi ollaa esimerkiksi sosiaalisessa kanssakäymisessä tiettyjä rajoitteita. Pukukoppielämä ei ota heitä vastaan. Jokin lievä kehityshäiriö voi olla asia, joka varjostaa ihmisen elämää ja oman identiteetin rakentamista mahdollisesti elämän loppuun saakka.
Olen itse toiminut opiskeluaikana muutaman ihmisen henkilökohtaisena avustajana ja saanut hienon mahdollisuuden ystävystyä kehitysvammaisten ihmisten kanssa.
Voi, että. Nämä ihmiset ansaitsevat niin paljon parempaa. Sydän on täyttää kultaa heillä. Vaan puolestapuhujia niin vähän.
Jottei asiassa tule mitään väärinkäsitystä, niin en mitenkään hyökännyt kehitysvammaisuutta tai kehitysvammaisia vastaan, vaan mielestäni on hieman hölmöä alkaa vaatimaan jotain muita teemapelejä vain siksi, koska homotkin saavat omansa. Jokaiseen yhteiskunnan ongelmakohtaan on hyvä puuttua ja tehdä siitä numeroa, oli kyse sitten mainitsemistasi kehitysvammaisista, homoista tai kiusatuista. Mutta ei se ole muilta pois jos nyt pari kertaa vuodessa osoitetaan tukea vähemmistölle ja annetaan signaalia että hei, ootte ihan yhtä ok kuin kaikki muutkin.
Monet ovat tällä palstalla todenneet nyt parin päivän sisään että miksi näitä Pride-otteluita pidetään kun kerta homot on hyväksytty. No kun ei heitä ole, sen huomaa näistä reaktioista. Kyllä jokainen täyspäinen ymmärtää että seksuaalivähemmistöjen tasavertaisessa kohtelussa on vielä paljon työsarkaa, ja jos edes yksi nuori tai aikuinen saa tällaisesta Pride-ottelusta itselleen fiiliksen että minut hyväksytään sellaisena kuin olen, niin teemaottelu on paikkansa ansainnut.
Ja lopuksi haluan sanoa että hienoa että olet toiminut mainitsemassasi työssä ja auttanut heitä, olet tehnyt erittäin arvokasta työtä ja toimillasi olet varmasti vaikuttanut positiivisesti monen ihmisen elämään. Tällaista toimintaa en missään nimessä halua aliarvioida tai väheksyä.