Siirretty osuvampaan ketjuun
TPS CHL:ssa 2015-16 -ketjusta:
Eli en lähde reissuun mukaan, eikä siellä ole siis TPS:ltä mediaporukkaa matkassa. Alkuperäisen suunnitelman mukaan minun piti matkata joukkueen mukana, mutta henkilökohtaisten esteiden vuoksi joudun jättämään matkan väliin.
Eli käytännössä mitään ei ole muuttunut? Yksi mies joutuu jättämään matkan väliin henkilökohtaisten esteiden vuoksi => mitään varasuunnitelmaa ei ole.
Jos laitetaan ensin tärkeämmät asiat kuntoon ja sitten voidaan vaikka tehdä tuollaisia, noh, täysin turhia videoita.
Niin no... mitä nyt ovat ne tärkeämmät asiat?
Kyseinen (täysin turha) video on vain helvetin pieni osa todella suurta kokonaisuutta, jolla SC Bernin joukkue pidetään koko ajan berniläisten silmissä, ajatuksissa, mielissä. Tätähän se mediatiimin työn pitäisi olla. Off-seasonillakin kaupunkilaiset saavat elää joukkueensa mukana.
SC Bern on kolmen kesäkuukauden aikana lisännyt Youtube-kanavalleen 28 videota. Pelaajahaastatteluja, treenivideoita, matkapätkiä jne. - yleisesti vain kaikkea mahdollista kulissien takaa.
TPS Turku on vastaavasti kolmen kesäkuukauden aikana lisännyt Youtube-kanavalleen 10 videota. Markku Silvennoisen digitoima harjoitusottelu vuodelta 1992 on työstetty täysin vapaaehtoisvoimin, joten sitä en laske varsinaisesti mediatiimin materiaaleihin. Kuusi pelaaja-/valmentajahaastatteluvideota, kolme pätkää Mikko Rantasesta sekä TPS:n uuden pukukopin avajaiset.
Perjantaina 11.09.2015 SCB pelaa ensimmäisen kotiottelunsa kauden 2015-16 NLA:ssa Langnauta vastaan. Katsomossa tullee olemaan 16.000+ katsojaa.
Lauantaina 12.09.2015 TPS aloittaa oman urakkansa kauden 2015-16 SM-liigassa HPK:ta vastaan. Toivottavasti saadaan edes 6.000 puhki.
La 11.09.2010 SCB - AMB 15.781
La 10.09.2011 SCB - BIE 15.037
La 15.09.2012 SCB - FRI 16.041
Pe 13.09.2013 SCB - EVZ 16.309
La 13.09.2014 SCB - BIE 16.775
To 16.09.2010 TPS - HPK 7.220
La 17.09.2011 TPS - ÄSS 6.121
To 13.09.2012 TPS - HPK 4.892
La 14.09.2013 TPS - ÄSS 7.263
Pe 12.09.2014 TPS - KÄR 10.362
Jotainhan tuon toisen joukkueen markkinoinnissa ja yleisessä mediahässäkässä tehdään oikein, kun käytännössä samankokoisista kylistä joukkueen otteita seuraa täysin erilaiset yleisömäärät. Juuri tästä syystä en kyllä yhtään väheksyisi noita "täysin turhia" videoitakaan. Missään nimessä en väitä, että tuollaisella yhdellä "täysin turhalla" videolla on paskankaan merkitystä yleisömääriin. Suuremmassa kokonaisuudessa tilanne on kuitenkin täysin toinen. Joukkuetta tulisi pitää koko ajan ja jatkuvalla syötöllä kaupunkilaisten - eli katsojien ja kannattajien - huulilla.