TPS kaudella 2019–2020

  • 579 780
  • 2 358

MustaHaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, #24
Palkkakuninkaista en tiedä? Joukkue on Liigan mittapuulla siellä ylemmässä keskikastissa kuitenkin, mutta tuota steriiliä tussukiekkoa pelataan vain ja ainoastaan Kaskisen johdolla. Ei pysty millään enää käsittämään seuran tavoitteita?
Tänäänkin oli vastassa IFK, joka sytyttää joka kerta ja vetää halliin suurimmat yleisöt. Nyt siellä oli siis 2025 katsojaa. Lukkomatsissa oli oli reilusti yli 4000... Ei tarvitse olla mikään ultimaatinen lätkäguru, jotta tajuaa jonkin olevan vituillaan ja kunnolla!

Ei myöskään tarvitse olla kummoinenkaan talousguru, että ymmärtää ilmaisella sisäänpääsyllä olleen myös vaikutusta yleisömäärään. Itse olin yllättynyt, että tänään oli noinkin paljon katsojia kuin ilmoitettiin.

Edit. Myös Lukko vetää suhteellisen hyvin aina yleisöä.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Ei myöskään tarvitse olla kummoinenkaan talousguru, että ymmärtää ilmaisella sisäänpääsyllä olleen myös vaikutusta yleisömäärään. Itse olin yllättynyt, että tänään oli noinkin paljon katsojia kuin ilmoitettiin.

Tänään taisi olla halpuutetut piletit käytössä? Vaikuttanee väkimääriin sekin. Aika vaisu näkymä Telian kautta joka tapauksessa. Tai siis fiiwis oli samaa värimaailmaa kuin jään värikin.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: kopo

eki likanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Terry Broadhurst
Tänään taisi olla halpuutetut piletit käytössä? Vaikuttanee väkimääriin sekin. Aika vaisu näkymä Telian kautta joka tapauksessa. Tai siis fiiwis oli samaa värimaailmaa kuin jään värikin.

Häh? Maksullinen harjoituspeli vetää vähän jengiä? On aikoihin eletty.
 

Hantta#23

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kertaakaan aikaisemmin ei ole ollut tälläistä fiilistä kuin mitä nyt on Liigan alkaessa ensviikolla. Tulee pitkä ja raskas kausi kun jo tässä kohtaa tietää ettei tällä kaudella tulla taistelemaan kärkisijoista ja jopa säälipaikkakin saattaa olla ison työn takana.
Kausikorttien myynti on laskenut selkeästi viimekausista ja isoimpana syynä on Kalle Kaskisen jatkaminen päävalmentajana ja pelien tason jatkuessa tämän tasoisena ja josta puuttuu kokonaan mm. tunne ja halu pelata joukkueelle/katsojille niin katsojaluvut tulevat romahtamaan todella rajusti ja näinollen jokainen ottelu tuottaa taloudellista tappiota.
Pelaajat eivät pelaa lainkaan valmentajalleen ja Kaskinen ei nauti pelaajien minkään näköistä luottoa ja kunnioitusta kun taas hänellä on seurajohdossa olevien kavereidensa vankkumaton tuki takana.
Eli todella heikosti täytyy seurajohdon mielestä mennä että tulisivat kaverilleen antamaan potkut kesken kauden.
 
Suosikkijoukkue
TPS
Jostain kumman syystä ajattelen tässä tilanteessa varovaisen toiveikkaasti, että joukkueessa on potentiaalia, joka voi hyvinkin realisoitua tulevalla kaudella tai ainakin siitä tullaan näkemään väläyksiä ennemmin tai myöhemmin.

Heitän valkoisen pyyhkeen kehään sitten kun sille on painavat perusteet. Tässä vaiheessa on vielä liian varhaista maansa myymiselle, vaikka homma näyttääkin olevan sekaisin.

Posilla uuteen kauteen!
 

jelnausen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ei myöskään tarvitse olla kummoinenkaan talousguru, että ymmärtää ilmaisella sisäänpääsyllä olleen myös vaikutusta yleisömäärään. Itse olin yllättynyt, että tänään oli noinkin paljon katsojia kuin ilmoitettiin.

Edit. Myös Lukko vetää suhteellisen hyvin aina yleisöä.

Tänään taisi olla halpuutetut piletit käytössä? Vaikuttanee väkimääriin sekin. Aika vaisu näkymä Telian kautta joka tapauksessa. Tai siis fiiwis oli samaa värimaailmaa kuin jään värikin.

Itse en ainakaan tosiaan jaksanut hallille lähteä sen takia, että olisi pitäny maksaa kymppi ja ilmaseks näkee TV:stä. Sen verran ankee esitys oli, etten kyllä kadu päätöstä. Ilmanen peli tosin jos ois ollu ni oisin menny. (Torstaina olin).
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Itse en ainakaan tosiaan jaksanut hallille lähteä sen takia, että olisi pitäny maksaa kymppi ja ilmaseks näkee TV:stä. Sen verran ankee esitys oli, etten kyllä kadu päätöstä. Ilmanen peli tosin jos ois ollu ni oisin menny. (Torstaina olin).

Kuten monessa viestissä on aiemmin todettu, ei oikein tiedä mitä tästä nykytilanteesta pitäisi ajatella. Semminkin kun tämä eräskin hässäkkä joukkueen taustalla saattaa aiheuttaa vielä koko maan laajuiset naamapalmut (ei sukua Petrukselle) Artukaisia kohti, jos huhut pitävät yhtään kutiaan. Siinä määrin koomista materiaalia johtajaleikkeineen ja hippasineen on tuutissa. Mutta sarja-avaukseen mennessä tämä keissi ei liene ratkennut. Kaikki alle 6000 maksaneen on siis löördaagina pettymys.
 
Suosikkijoukkue
TPS
Pelaajat eivät pelaa lainkaan valmentajalleen ja Kaskinen ei nauti pelaajien minkään näköistä luottoa ja kunnioitusta kun taas hänellä on seurajohdossa olevien kavereidensa vankkumaton tuki takana.
Varmaan Kaskinen alkaa olla nähty myös pelaajien keskuudessa, tosin mitään sisäpiiritietoa minulla ei asiasta ole. Kuitenkin jos puhutaan ammattilaisista, niin pelaisivat sitten edes joukkueen faneille! Niillä palkoilla, mitä siellä joka jätkä saa, munaton surffailu ei ole hyväksyttävää, oli penkin takana sitten Julistevastaava, Aurinkokuningas tai kuka tahansa muu. Jos joukkueessa on pelaajia, joita pelaaminen ei nappaa "koska Kaskinen" niin heidät voi laittaa hiuksista vittuun samalla kertaa Kaskisen kanssa, koska silloin ei puhuta ammattilaisista vaan amatööreistä.
 

Viheltää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turku + länsirannikko
Kiekko saadaan keskialueelta vihdoin päätyyn ja 2-3 tepsin pelaajaa lähtee sitä keskialueella suorilta jaloilta hakemaan on vastustaja saa helpon 3 vs 2 ylivoimahyökkäys TPS alueelle, kun eihän pelaajat sitä kiekkoa kerkeä päädystä hakemaan.

Tässä onkin Kaskisen pelitapa käyty läpi.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: kopo

Rosvosektori

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boogaard, Russell, Lauri&Janni, Doan, Domit
Kapteenisto valittu kaudelle 19-20,

C: Korpikoski
A: Piskula, Filppula, Wirtanen

Yhtään isompaa yllätystä valinnoissa ei ollut, näillä mennään. Hyvä että Petteri mukana kapteenistossa.
 

Viheltää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turku + länsirannikko
Ainakin viime kaudella molemmat sopimukset olivat liigan huonoimmat, jos ihan suoraan asian sanoo. Korpikosken sopimus kuullostaa nykyliigaan aivan liian kalliilta voimahyökkääjälle, jos verrataan esim Jussi Jokiseen. Ei mikään ihme että alakentät joutuu täyttämään junnuilla ja Ruotsin mestiksestä. Toivotaan että ensikaudella joukkue kasataan järkevämmin niin ettei muutama pelaaja vie puolta koko pelaajabudjetista. Tämä mahdoton yhtälä mikäli osallistumisen sijaan meinaa pärjätä.
 

kopo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Vähän asiaan liittyen tiedoksi että Erkka Westerlund vierailee Radio Rockilla klo 9 jälkeen tänään. Löytyy tallenne sitten Suplasta jälkeenpäinkin. Voi tulla mielenkiintoista tai sitten ei.
 
Suosikkijoukkue
TPS
Ainakin viime kaudella molemmat sopimukset olivat liigan huonoimmat, jos ihan suoraan asian sanoo. Korpikosken sopimus kuullostaa nykyliigaan aivan liian kalliilta voimahyökkääjälle, jos verrataan esim Jussi Jokiseen. Ei mikään ihme että alakentät joutuu täyttämään junnuilla ja Ruotsin mestiksestä. Toivotaan että ensikaudella joukkue kasataan järkevämmin niin ettei muutama pelaaja vie puolta koko pelaajabudjetista. Tämä mahdoton yhtälä mikäli osallistumisen sijaan meinaa pärjätä.
Täysin samaa mieltä! Hieno juttu, että Korppari on TPS-paidassa, mutta ei sentään hinnalla millä hyvänsä. En ole pahemmin palkkatilastoja seurannut, mutta olen lähes järkyttynyt Korpikosken palkasta. Jos hän pystyy nousemaan NHL:n lockout-kauden 2012-2013 tasolle, tai lähelle sitä, niin perun puheeni ja myönnän olleeni väärässä. Ihan hyvä taistelu ja tehopiste silloin tällöin ei tuolla palkalla riitä. Tuskin Korpikoski saisi mistään muualta samaa palkkaa, eli hyvä hänelle. Sopimus kuitenkin jatkuu vielä kauan ja rasittanee Tepsin budjettia pahasti, ellei palkka ole NHL-tyyppisesti etupainotteinen ja sopimuksen viimeisillä vuosilla palkka olisi pienempi. Filppulan osalta sopimus on muistaakseni nyt alkavan kauden jälkeen katkolla.

Aurajoki on saanut paljon paskaa puhuessaan "rahastavista koukkupolvista". Vaikka ko. nimimerkki asioita saattaa hieman provosoivalla tavalla tuoda esille, niin ei hän ihan väärässä taida olla. Toivon kuitenkin, että molemmat palkkakuninkaat ovat tulevalla kaudella joka euron arvoisia! Jos näin on, niin todennäköisesti myös koko joukkue menestyy.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: kopo

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Toivotaan että ensikaudella joukkue kasataan järkevämmin niin ettei muutama pelaaja vie puolta koko pelaajabudjetista. Tämä mahdoton yhtälä mikäli osallistumisen sijaan meinaa pärjätä.

Siinä on Anterolle tai seuraavalle utj:lle tonttia laittaa asia kuntoon. Palkkoja on nimittäin turha ihmetellä, TPS on ne ihan itse hyväksynyt.
 

Juippi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Filppula tuli Tepsiin SHL:stä erittäin kovalla statuksella ja sai ihan ansionsa mukaisen kovan sopparin. Tuolloin oli lähellä, että olisi mennyt HIFKiin, mutta TPS sai pidemmällä sopparilla sainattua. Korpparin paluuta täälläkin odoteltiin tatit kovana ja varmasti kapu sai sopimuksen, jonka arvoinen oli allekirjoitushetellä. Sen jälkeinen epäonni on tietysti harmittavaa.
 
Viimeksi muokattu:

aurajoki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TPS
On hienoa, että monet muukin ovat samaa mieltä kanssani, ettei esim. Filppulan ja Korpikosken sopimusten hinta-laatu suhde ole ollut kohdillaan muuta kuin pelaajien puolelta. Meidän UTJ onkin sopimuksia tehdessään joutunut maksamaan muhkeat "TPS-lisät", kun imua joukkueeseen ei ole ollut pätkän vertaa.
Nuo mainut herrat eivät valitettavasti ole kuitenkaan ainoita tämän päivän TPS:ssä, joiden hinta-laatu on karmaisevaa luokkaa.
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Täällä maristaan jostain Korpikosken ja Filppulan sopimuksista kun itse näkisin ennemmin jonkun Suorannan sopimuksen olevan täysin aivopieru. Kai Antsakin tiesi edes jotain kaverin kestävyydestä? Sitä en tiedä mikä Simonin liksa on mutta tuskin aivan ilmainen kumminkaan.

Filppula on vielä hyvä sentteri/laituri liigaan vaikka jalka alkaa hieman painaa. Toivottavasti alkaa osumaan maalipuiden väliin heti alkuun niin hyvä kausi tulee taas.
 

VapaahetoisGM

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, K-Vantaa, Minnesota Blue Jays, Kapa, VG-62
Täällä maristaan jostain Korpikosken ja Filppulan sopimuksista kun itse näkisin ennemmin jonkun Suorannan sopimuksen olevan täysin aivopieru. Kai Antsakin tiesi edes jotain kaverin kestävyydestä? Sitä en tiedä mikä Simonin liksa on mutta tuskin aivan ilmainen kumminkaan.

Filppula on vielä hyvä sentteri/laituri liigaan vaikka jalka alkaa hieman painaa. Toivottavasti alkaa osumaan maalipuiden väliin heti alkuun niin hyvä kausi tulee taas.

Mitä merkittäviä vammoja Suorannalla on ollut ennen TPS:n tuloa, lukuunottamatta Porissa tapahtunutta? Älä tuijota pelimääriä, Kärpissä ne jäivät pienemmäksi puhtaasti rotaation vuoksi. Kyllä ne nimenomaan nuo Korpikosket ja Filppulat ovat jossa se ongelma on. Kiinni yli puoli miljoonaa ja pisteitä tulee yhteensä se alle 50 :D
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Mitä merkittäviä vammoja Suorannalla on ollut ennen TPS:n tuloa, lukuunottamatta Porissa tapahtunutta? Älä tuijota pelimääriä, Kärpissä ne jäivät pienemmäksi puhtaasti rotaation vuoksi. Kyllä ne nimenomaan nuo Korpikosket ja Filppulat ovat jossa se ongelma on. Kiinni yli puoli miljoonaa ja pisteitä tulee yhteensä se alle 50 :D

Haisi niin oharilta koko ukko samantien. Ei se tarvi kuin yhden kunnon loukin ja tulos näkyy tuossa. En nostanutkaan Korpikoskea tähän vaan Filppulan. Filppula on pelannut Tepsissä paluunsa jälkeen 79 runkosarjamatsia tehden tehot 17+55=72. Poffeissa 15 matsia tehoin 2+10=12. Tehotilasto +12. Ei se Ilarin vika ole jos muut ei osaa tai esim. Suoranta kykene.

Eiköhän Filppula ole palkkansa väärti.
 

Black Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Korpparin paluuta täälläkin odoteltiin tatit kovana ja varmasti kapu sai sopimuksen, jonka arvoinen oli allkijoitushetellä. Sen jälkeinen epäonni on tietysti harmittavaa.

Tatti kovana moni odotti se on totta. Myös Korpikosken terveysongelmat ovat harmittavia.

Loppu onkin sitten taas sitä samaa virheellistä mantraa jota olen jo monesti yrittänyt oikoa faktoilla. Korpikosken terveysongelmat olivat Korpikosken ja pitivät olla myös TPS:n tiedossa sopimuksen allekirjoitushetkellä. Siihen nähden 6v ja tuo palkka on kyllä todella kyseenalainen sopimus.

En enää jaksa mennä tuohon keskusteluun sen enempää. Olen kyseiset asiat jo linkkien kera niin useasti perannut. Eli jos niitä perusteluita haluaa niin on tervemennyt katsomaan vanhoja keskusteluja.

Juipin väite tässä kuitenkin epätosi. Varsinkin tuo arvo allekirjoitushetkellä on hyvinkin tulkinnanvarainen.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: kopo

Juippi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Tatti kovana moni odotti se on totta. Myös Korpikosken terveysongelmat ovat harmittavia.

Loppu onkin sitten taas sitä samaa virheellistä mantraa jota olen jo monesti yrittänyt oikoa faktoilla. Korpikosken terveysongelmat olivat Korpikosken ja pitivät olla myös TPS:n tiedossa sopimuksen allekirjoitushetkellä. Siihen nähden 6v ja tuo palkka on kyllä todella kyseenalainen sopimus.

En enää jaksa mennä tuohon keskusteluun sen enempää. Olen kyseiset asiat jo linkkien kera niin useasti perannut. Eli jos niitä perusteluita haluaa niin on tervemennyt katsomaan vanhoja keskusteluja.

Juipin väite tässä kuitenkin epätosi. Varsinkin tuo arvo allekirjoitushetkellä on hyvinkin tulkinnanvarainen.

Osoita epätotuus tässä? Sainaushetkellä Laurin kunto oli tarkastettu lääkäreillä ja mitään viitteitä huonosta ei ollut ja tämä on tieto ei mikään lottokonelausunto. Jos haluat tarkemmin jatkaa, niin pistä yksityisviesti.
 

Starbuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Noilla palkoilla pitäisi olla ehdottomasti Liigan kärkipelaajia ja johtajia omalle joukkueelle. Aika isoja kysymysmerkkejä ennen kauden alkua molemmat Korpikoski ja Filppula, tulosta on tultava tai tästä kaudesta tulee aika iso farssi koko joukkueelle.

Filppulan kohdalla kaksi edelliskautta mennyt pisteiden valossa hyvin, mutta joukkueen johtavan pelaajan pitää pystyä pelaamaan se +50 peliä runkosarjassa varsinkin nyt tällä kaudella kun joukkue häntä ja Korpikoskea paljon enemmän tarvitsee verrattuna pariin viime kauteen. Tasaisuus on myös Filppulan otteissa kysymysmerkki, viime kaudella oli parhaillaan maaginen ja huonoimmillaan näytti joltain joukkueen seiskapakilta.

Kahdelle pelaajalle 580 000 euroa kaudessa on niin paljon, että sillä pitää tosiaankin saada paljon muutakin kuin hyvää ilmettä tai fiilistä. Sillä pitää saada tulosta ja johtajuutta.
 

Black Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Osoita epätotuus tässä? Sainaushetkellä Laurin kunto oli tarkastettu lääkäreillä ja mitään viitteitä huonosta ei ollut ja tämä on tieto ei mikään lottokonelausunto. Jos haluat tarkemmin jatkaa, niin pistä yksityisviesti.

Kuten totesin mulla ei ole tarvetta seitsemättä kertaa perustella samaa asiaa. Linkit Korpikosken omiin sanomisiin löytyy aiemmista viesteistäni.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös