Hannu Kuru - ei, kyllä Kuru teki sopimuksen kaudesta 2018-19 jo siirtyessään Kupittaalta Artukaisiin. Muistelin - ja pikaisesti vielä tarkastinkin - että marraskuun maajoukkuetauolla (?) solmittu sopimus kattoi loppukauden 2017-18 sekä seuraavan kauden 2018-19. Lisäksi muistelen kuulleeni uutisen autoradiosta, kun olin ajelemassa jossain Skanssin kulmilla.Muistelisin että viime kauden avaustilaisuudessa ainakin Budishin ja kenties Kurun jatkot olisivat tulleet yllätyksenä, tai siis ilman varsinaisia huhuja(?)
Zach Budish - sinällään mielenkiintoinen tapaus. Mä olisin väittänyt, että Budish tuli Mikkelistä Turkuun vastaavanlaisella paperilla kuin Kuru Kupittaalta - loppukausi + seuraava kausi. Katsoin hieman noita uutisia sopimuksista ja olin väärässä. Budish tuli helmikuussa 2018 Turkuun vain loppukauden kattavalla sopimuksella.
TPS piti kauden 2018-19 tiedotustilaisuuden maanantaina 21.05.2018. Tilaisuuden suurimman huomion vei Lauri Korpikosken kuusivuotinen sopimus. Joka tapauksessa TPS ei omassa tiedotteessaan maininnut Zach Budishin jatkosopimuksesta yhtään mitään. Budishin nimi oli kuitenkin sopimuspelaajien listalla. Jatkoajan uutisesta löytyi pieni maininta.
21.05.2018 - JA: TPS:lle kuusi uutta pelaajaa
"Lisäksi kesken viime kauden turkulaisjoukkueeseen tullut yhdysvaltalaishyökkääjä Zach Budish teki jatkosopimuksen joukkueen kanssa."
Nyt en kuollaksenikaan muista millä tavalla tai missä seurasin viime vuotista tiedotustilaisuutta. Ilmeisesti Zach Budishin jatkosopimusta voidaan myös pitää kauden avaustilaisuudessa esille tulleena "yllätyksenä". Ainakaan muistaakseni Budishin jatkosta ei pahemmin liikkunut juttuja tai huhuja ennen avaustilaisuutta.
Itse asiassa edes Elite Prospects ei "tiedä" Budishin jatkosopimuksesta yhtään mitään. Sielläkin viimeisin tieto Budishin sopimuskuvioista on siirto Jukureista Palloseuraan loppukaudeksi 2017-18. Siirtolistoilla Budishin nykyinen sopimus on merkitty alkaneeksi 09.08.2018 ja on voimassa 30.04.2019 saakka. Onhan se luonnollisesti allekirjoitettu viimeistään silloin toukokuussa 2018, mutta melkoisessa hiljaisuudessa kyllä Budishin jatko tuotiin esille.