Höpsis, itsehän kaivauduit jostain kannon alta taas arvostelemaan, kun joku ei olekaan sitä mieltä, että seura karkottaa kaikki juniorit tiehensä ja kuin yksi menetetty Tarmo Raumalle olisi jotenkin lopullista. Sait Kaarlehdonkin vielä kiskottua mukaan aiheeseen, vaikka kyse on aivan eri asiasta.
No sittenhän me puhutaan eri asiasta, mä olen koko ajan puhunut case-Reunasesta ja tarpeettomasta haikailuista hänen peräänsä, mutta pysy vain sellaisella mukavan yleisellä tasolla itse niin on mukava nalkuttaa. Kuulunet siis kuitenkin siihen oppositioon, joka on sitä mieltä että seura ei vain kykene käsittelemään junioreitaan ja tarjoamaan pelaajapolkua edustukseen? Olitko tätä mieltä jo aiemmin, tässäkin ketjussa mainittujen pelaajien kohdalla, vai nyt vasta kun itse nostin Reunasen tapauksen esille?
Kirjoittaa nimimerkki joka toi samalle hiekkalaatikolle Bertrandin, Frimanin ja Vittasmäen. Alkuperäisessä viestissä totesit vielä että Tarmon potentiaalin tunnistaakseen Niityn olisi pitänyt olla ennustaja. Joukolla oltiin itkumuurilla Tarmon perään jne.
Jos heität tuollaisia tarkoituksellisia provoja, niin joku tarttuu ja heittää vastineen.
Tarmon potentiaali tunnistettiin varmasti Tepsissä. Siirrossa ei varmasti ollut siitä kyse.
Pelaajapolusta olen samaa mieltä kuin aiemmin. Nyt pääsee jo hyvin Liigaan ja alaketjuihin, mutta ratkaisurooleihin on vielä matkaa ja tuohon seuran tulisi löytää avaimet. Jos jokainen potentiaalinen pelaaja lähtee sopimuksen loppuessa muualle, niin tätä on erittäin vaikea toteuttaa.
Selvästi hyvin moni kirjoittaja, kun yli vuosi hänen Rauman siirtonsa jälkeen täällä ja toisissakin ketjuissa jaksetaan vängätä kuinka hänet menetettiin. Toki samaa käytiin Lindsteninkin kohdalla. Esimerkkejä en jaksa sinulle etsiä, kyllä niitä löydät jos haluat.
Mukavaa kun leikit palstapoliisia ja osiomme kirjoituksellista analyytikkoa, mutta en nyt oikein istu kuitenkaan kirjoittelijana noihin kovisteluihisi. En loppujen lopuksi tiedä miten paljon rakentavampaa on tulla itse hyökkäämään mun yksittäisten viestien kimppuun, kun aiheen ympärillä on keskusteltu jo useamman viestin verran. Mutta siitähän sinäkin olet jo täällä tavaramerkkisi luonut.
Niin itse koen että keskustelu pyörii enemmän kokonaisuuden kuin yksittäisten pelaajien ympärillä. Pelaajat mainitaan enemmänkin esimerkkeinä. On toki joukossa nimimerkkejä jotka saavat näistä isompiakin itkupotkuja, mutta silloin kannattanee vastata suoraan heille eikä leimata koko keskustelua?
Keskustelu tällä palstalla on jo lähes pelkkää huutelua poteroista kuin perusteltuja mielipiteitä ja vasta-argumentteja. Jos sä olet oikeasti sitä mieltä että Tarmo on leimattu Paaviksi niin voit sä varmasti esimerkein/lainauksin vaivautua perustelemaan väitettäsi?
Itse koen että sekä Tarmolle että jopa Miro Keskitalolle tai Bergerille olisi ollut tilaa tämän kauden pakistossa. Oltaisiin saatu leveämpi rosteri ja pärjätty ehkä ilman paikkoja. Toisaalta tämä avasi latua Kaskiselle, joten jää nähtäväksi miten dominot asettuvat.
Syyt miksi pelaajat lähtivät ovat varmasti moninaiset, mutta ei Tepsiä voi päästää aina veräjästä sillä että "ne nyt vaan tahtoivat muualle". Organisaatio pitää saada sille tolalle, että pelaajat lähtökohtaisesti haluavat jäädä tänne taistelemaan peliajasta.
Ei se mitään itkemistä ollut, se oli mielipide. Tämä on keskustelupalsta ja täällä saa olla montaa mieltä. Eivät kaikki sinunkaan julistusten takana seiso, usko pois vaan. Nyt kun Kaarlehtoa tunget väkisin keskusteluun `19 - 20 - kausiketjuun, niin onko hän sinun papereissasi ensi kauden maalivahti meille?
Saa olla montaa mieltä. Mutta tuo olikin vastine sinun aloittamalle "keskustelulle" itkumuureista. Kunhan totesin että ihan vastaavaa olet itsekin harrastanut.
Muistin virkistämiseksi olit sitä mieltä että Kaarlehdolle ei annettu mitään mahdollisuuksia ja tilalle palkattiin Mestis-keskinkertaisuus Tirronen. Esitin silloin epäilykseni, että noinkohan Tepsissä on mennyt täysin ohi näiden maalivahtien potentiaalit. No, aika todisti jotain.
Silti toivon että Kaarlehto vielä nousee tuolta ja ei haittaa vaikka tulisi Tepsiin joskus takaisin. Tällä hetkellä ei ole käyttöä.
Tuossa kohtaa uskoin että Tepsillä oli vahva peruste nostaa ykkösjoukkueeseen Tirronen Kaarlehdon ohi. Sinä olit silloin vahvasti oman juniorin puolella, joten tässähän sitä ollaan saman asian parissa mutta eri puolilla pöytää.
Mun "julistusten" takana ei tartte seisoa. Voin jopa muuttaa mielipidettä, jos joku osaa asiansa perustella oikein ja huomaan olevani väärässä. Sä et ole ihan vielä siinä onnistunut.
Saat olla sitä mieltä. Väärin on varmasti tehty asioita, mutta se tulee muistaa (myös sinun), että pelaajilla on omiakin intressejä muualle ilman mitään suuria siltojen poltteluja. Näin ne ihmiset vaihtavat työpaikkoja. Se on tätä päivää myös liigassa. Heídän peräänsä voidaan muistella toki vaikka useammassa kausiketjussa vuodesta toiseen, mikäli siltä tuntuu, mutta turhaa se mun mielestä on.Ja silloinkin vittuilla onnettomasta urheilutoimenjohtamisesta. Ihmettelen vain, että mikä Tarmosta nyt teki yhtäkkiä niin erikoisen, että täällä ollaan kovin pettyneitä juuri hänen lähtöönsä, kun junioreita lähtee jo paljon aiemminkin. .
Mutta nyt, hyvää päivän jatkoa!
Kiitos että saan pitää mielipiteeni.
Luinko oikein rivien välistä että koet kuitenkin loppujen lopuksi junnujen lähdön isossa kuvassa on ongelmana? Vai mitä tarkoittaa lause: "Ihmettelen vain, että mikä Tarmosta nyt teki yhtäkkiä niin erikoisen, että täällä ollaan kovin pettyneitä juuri hänen lähtöönsä, kun junioreita lähtee jo paljon aiemminkin"? Tämä on ihan vilpitön kysymys, kun en ihan saanut ajatuksesta kiinni.
Olen täysin samaa mieltä kanssasi, että pelaajien intressit ohjaavat heitä helposti muualle varsinkin nykyisessä Liigassa jossa pelipaikkoja on ihan liikaa tarjolla (kuten khufu, LOFIN tai joku muu ansiokkaasti mainitsi aiemmissa keskusteluissa samasta asiasta). Tuo on ihan fakta ja harmillinen piirre joka laskee Liigan tasoa.
En silti koe vääränä, että keskustelu/fanipalstalla haikaillaan omien junnujen perään ja haluttaisiin että näitä joskus eksyy vastuurooleihin Liigajoukkueessa. Tarmo nyt vaan on yksi oire, itse sairaus on parannettava. Puhtaasti ostojoukkueena on vaikea rakentaa menestystä ja identiteettiä seuralle. Onneksi viime aikoina on ollut näitä superjunnuja joiden varaan voi rakentaa markkinointia jne.
Mutta päätetään siihen että ollaan samaa mieltä jostakin. Pävän jatkoja sullekin!