Ajattelin olla jatkamatta tätä keskustelua, kun se on täysin hedelmätöntä ja typerää.
Kysehän ei ole siitä, etteikö linja olisi heitellyt vähän puolin ja toisin. Kysymys on vain siitä, että jos nämä pääosin kaikki tällaiset rikkeet pyritään ottamaan pois tarkasti.
Niin miksi tästä puhalletaan tai kun en lyödä Muzzin tilanteesta clippiä, enkä saa enää tuota kolmatta peliä auki, että voisin sen itse tehdä.
Niin miksi näistä ei puhalleta:
Yleinen selitys näissä on pelitilanne, kun toinen joukkue on johdossa niin silloin pilli menee herkemmin taskuun kuten tuossa Marnerin tilanteessa. Tämä logiikka ei pitänyt edellisessä pelissä samalla tavalla Tampan suuntaan. Tuossa Marnerin tilanteessa viedään maalipaikka tuomarien silmien edessä ja Muzzinin tilanteessa ei edes viety.
Toinen on tuo huitominen maalin edessä, joka tapahtuu täysin tuomarien silmien edessä. Nämä pikkurikkeet ovat joiltain osin n. 90% tätä sarjaa aika intensiivisesti tuijottaneena kääntynyt Tampalle. Ei sillä isoa merkitystä ole, mutta hieman olen ihmetellyt että sarjan 24 eniten rankaistu joukkue on nyt sarjan eniten rankaistu joukkue.
Marginaalit tässä sarjassa on helvetin pienet ja sillä on aika iso merkitys pääsetkö hakemaan maaleja 5v4 tai 5v3. Kun niitä pitää tehdä. Valitettavasti itse koen että näihin isoihin sarjoihin on jossain määrin pesiytynyt tietty game management kulttuuri, josta NBA on ehkä huonoin esimerkki.
Tämä on nyt kuitenkin linja ja siihen on sopeuduttava. Lyhyessä sarjassa voi olla että varianssi ei ehdi kääntyä tai se voi osua toiselle joukkueelle, mutta kun tässä on nyt oikeasti aika monta vuotta ihmeltety sitä että milloin se ns. tuuri käy. Boston fanin on helppo kuittailla, kun käytännössä tuomarit ratkaisivat 2019 sarjan teidän eduksi sillä toisen pelin perseilyllä, missä Toronto menetti Kadrin ja Hymanin (ristiside hajosi). 1993 on myös hauska anekdootti, mutta siihen Leafs folkloreen olit jo väsynyt, joten ei nyt mennä sinne.
Kyllä tämä joskus loppuun kun loppuu se kuittailu vuodesta 1967 ja kaiken maailman muukin pään aukominen (tämä tapahtuu yleisesti muualla kuin Jatkoajassa). Voisin tuottaa tähän ketjuun jotain järkevääkin sisältöä, mutta ehkä se on parempi tämän vuoden jälkeen jättää koko helvetin palsta ja homma tähän, kun ei tähän mene lopulta kuin hermot. Kai tämän enemmän pitäisi olla hauskaa ajankulua.
Itse lähinnä toivon näissä tilanteissa entisenä erotuomarina, ettei näistä helvetin asioista tarvitse spekuloida. Se on lopulta tärkeintä että se otatus on reilu ja siitä ei jää noita vuoden 1993 tai 2019 pohdinta, että mitä jos. Tässä sarjassa Toronto on kyllä hävinnyt pelit ihan omaa paskuuttaan.
Itse jätän tämän nyt tähän. Kiitos ja anteeksi.