Jos ensimmäinen ottelu tässä sarjassa oli paras pudotuspeli minkä olen Torontolta ikinä nähnyt, niin tämä peli ylitti sen kirkkaasti. Ensimmäiset 20 minuuttia Leafs oli huono ja köysissä, tosin joukkue aloitti pelin paremmin kuin edellisen. Tampa pystyi kuitenkin tekemään avausmaalin ja momentum oli vahvasti vierasjoukkueella. Itsekin olin menossa jo nukkumaan, mutta...
Jos joukkuetta voi johtaa 5min 50sekunnin peliajalla, niin Jason Spezza tekee sen. Yksi iso taklaus ja tuo puhe herätteli ilmeisesti joukkueen. Seuraavat 40 minuuttia pelattiinkin sitten pääosin Tampan päädyssä. Vasilevski ei meinannut antaa periksi, mutta kun maalille heitettiin tarpeeksi kiekkoa niin yksi pomppii sisään. Kolmannen erän alkuun kaksi maalia, joissa ei annettu hirveästi mahdollisuuksia. Tavaresin loistava peli hyökkäysalueella ja Nylanderin maali. McDonagh vielä tasoitti pelin, mutta sen jälkeen maalin päästänyt Matthewsin ketju värkkäsi vastustamattoman maalin. Matthews irrottaa McDonaghin kiekosta, Bunting näyttää miksi teki runkosarjassa yli 60 pistettä ja kääntää Marnerille toiseen laitaan. Marner syöttää Vasilevskin patjan kautta Matthewsille. Jostain syystä viimeiset 6 minuuttia eivät edes isosti jännittäneet. Peli oli kontrollissa ja Leafs hallitsee 5v5 peliä.
Jon Cooper vielä muistutti, että Tampa Bay armeliaasti lahjoitti taas voiton Leafsille. Toronton täytyy nyt lähteä sillä asenteella Tampaan, että voitto "ansaitaan" eikä antaa Vasilevskille mahdollisuuksia jatkaa putkeaan. Jäsen
@larzzon oli tuossa oikeassa, että seuraava voitto ratkaisee ja samaa mieltä on myös Sheldon Keefe.
Fakta on se että voittajat muistetaan. Täytyy kuitenkin painottaa, että tämä joukkue näyttää parhaimmillaan joltain sellaiselta, jota en ole ainakaan itse Torontossa koskaan aiemmin nähnyt ja se miten Toronto vastasi tuohon Tampan alkuun oli vaikuttavaa. Auston Matthews taklasi seitsemän kertaa, Campbell laittoi luukut kiinni, Nylander ajaa maalille vaikka tietää että runtua tulee, Tavares värkkää tasoituksen yksilösuorituksella, Marner oli vain niin hyvä Mitch Marner kuin Mitch Marner voi olla ja Rielly nosti tasoaan silloin kun sitä tarvittiin. Sarja ei ole ratkennut, mutta nyt on mahdollisuus lyödä aika monta demonia kerralla. Nyt ei pidä odotella Tampan "freebietä", vaan viedä tämä homma loppuun. Ihan itse, tuo joukkue pystyy siihen kyllä. Kotiyleisö oli uskomaton!
Tässä hieman korvakarkkia Leafs henkisille, jos Bowenia voisi kuulla televisiossa vielä, niin olisin ikionnellinen.
Pyydän vielä anteeksi tuomareista itkemistä aiemmin ja muutenkin toksista käytöstä ketjussa + otteluseurannassa. Oma usko joukkueeseen valitettavasti loppui ja kuten varmaan viesteistä on nähnyt, niin tämä ottaa välillä liiankin koville. Itsellä on elämässä enää pari asiaa jotka menevät tosissaan tunteisiin, mutta Maple Leafs on yksi niistä.