Liksoista: En avaudu kenenkään pelaajan liksasta ilman, että tiedän sitä. Niinpä en ole varsinainen tietotoimisto kaikkien pelaajien suhteen. Ei mulla ole kuin valistuneita arvauksia heittää suurimman osan liksoista. Hirso, Tony ja kumppanit ovat tietyistä syistä erittäin varmaa tietoa. En ole itse, eikä kukaan muukaan, ampunut niitä alas. Sama koskee muutaman muun, kuten Leinon liksaa, josta sain vastaavan tiedon kuin itselläni oli eräältä Leinon hyvin tuntevalta kaverilta. Hirso + Loppi = 550ke paketti ja Tony ei kyllä irtoa 400ke:lla, 450ke pitää maksaa vähintään. Oletan, että kyseessä on kokonaiskulu. Ei ainakaan missään tapauksessa netto.
Kallis on. Mutta mitä sitten, jos Kärpät Tonyn nappaa. Löytyykö täällä jostain syystä juuri siinä tapauksessa ymmärrystä sille, että ei lähdetty maksamaan järjettömiä summia hänestä? Kyllä mä veikkaan, että täällä ollaan ennemmin sillä kannalla, että eikö näitä staroja nyt tosiaankaan saada napattua.
Itse, riskin uhallakin, ottaisin Tonyn isoon hintaan. Syitä on kolme: 1) Hänen statuksensa eli se tähteys. Jatkoaika ei edusta suurta yleisöä, heille Tony Salmelainen ja Ville Nieminen ovat kovia juttuja ja pomminvarmoja katsomontäyttäjiä 2) kotimaisuus ja 3) Yksinkertaisesti hänen pelilliset avunsa. Meillä on nyt kokoa ja näköä jengissä, mutta yhtään nopeaa rightin maalipyssyä ei miehistössä ole. Tony toisi balanssia tiettyihin kuvioihin. Jos meillä olisi nyt tarjolla isolla hinnalla Tony tai Lasse Pirjetä (tiedän, meni jo Pelicansiin, mutta käytän esimerkkinä pelaajatyypistä), puuttuisi joukkueesta nimenomaan Tonyn tyylinen sälli. Jollain toisella kaudella tilanne voisi olla aivan toinen ja tarvitsisimme mielellään lisää voimahyökkääjiä. Itse siis ottaisin riskin ja nappaisin Tonyn.
edit: Tony Salmelainen ei kuulu pelaajiin, joiden tarvitsee suostua tryoutiin. Ei meillä eikä Kärpissä.
ja vielä edit 2: Joku ottikin esille, että onko sitten hjuva fiilis, jos Tony tempoo Kärpissä yli 50 pinnaa? Niklas Hagmanhan meni nimenomaan Kärppien kautta NHL:ään, kun täällä ei ollut tarpeeksi kiinnostusta. Tämä on muistissa HIFK:ssakin.