Tony Salmelainen – meidän taskurakettimme

  • 498 787
  • 1 525

Miksu00

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Huvittava tapaus, sillä Tonyn veli, joka toimi mm. oman linjani johtajana, on duunissa intissä ja kaikin puolin isänmaahullu. No, periaatteensa kullakin.

On varmaan katsonut veljeään ja meinannut, että ei saatana, tuollaiseksiko siellä intissä sitten tulee.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
http://www.iltalehti.fi/jaakiekko/200805197673606_jk.shtml

Hienoa että Tony tietää ettei ole tehnyt mitään väärin:
"- Suomi on hieno maa, hän jatkoi sarkastisesti. "

Jos nyt kuitenkin siteeraisit oikein. Tuolla iltapulun sivulla ei lue "sarkastisesti".

Tony sai tuomion rintamakarkuruudesta. Se on laitonta ja sodan aikana aika iso juttu.

Sotilaskarkuruus ja rintamakarkuruus on "hieman" eri asia... Emme ole sentään sodassa juuri nyt.

Huvittava tapaus, sillä Tonyn veli, joka toimi mm. oman linjani johtajana, on duunissa intissä ja kaikin puolin isänmaahullu. No, periaatteensa kullakin.

Ja tämä samainen veli oli ilmeisesti se, joka Tonyn juoksevia asioita Suomessa hoiti. Tämän veljen (tai sitten Tobias, mutta tuntuisi järkevämmältä että kyseessä olisi tämä toinen veli) olisi siis pitänyt myös lykkäysanomukset sun muut hoitaa, mutta johtuen Tonyn monesta muutosta, nämä paperit eivät ikinä tulleet perille.

Silti, vaikka tässä on paljon väärinymmärryksiä ja lieventäviä asiahaaroja, on kuitenkin melko vakavasta asiasta kyse ja 45 päivää ehdollista on ihan sopiva rangaistus.
 

olle****

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Liverpool, Frölunda Indians, Malmö FF
Jos nyt kuitenkin siteeraisit oikein. Tuolla iltapulun sivulla ei lue "sarkastisesti".

Vähän offtopic mutta tämä vaatii hieman selvennystä.

Netti antaa lehdille mahdollisuuden editoida tai lisätä tekstiä. Aamulla kun tämä artikkeli tuli ensimmäistä kertaa niin toi "sarkastisesti" oli mukana.

Itse ihmettelin miksi lehti oli sen siihen lisännyt. Oli se sarkastisesti tai ei niin lehtien ei minusta pidä laittaa ajatuksia, sanoista nyt puhumattakaan, haastatellun suuhun. Veikkaan, että päivän aikana on joku korkeammalta taholta maininnut asiasta artikkelin kirjottajalle. Mikä on minusta oikein.
Ollaan Salmelaisesta mitä mieltä tahansa, niin joku tolkku siinä pitää olla kun ison media nimissä asiasta kirjoitetaan.

Ihan topicciin niin onhan se aika kummallista, että näin yksinkertaista asiaa ei saa hoidettua alta pois. Myönnän, että itse häröilin omien kutsuntojen kanssa mutta se johtui siitä, että olin nuorena urpo. Aika nopeasti ymmärsin asian vakavuuden ja hoidin asian kunnialla pois. Ja siinä vaiheessa ei oltu edes lähimaillakaan sellaista, että olisi joutunut käräjillä käymään. Tarkoitan, että kun on tullut 26 ikävuoden ikään, niin silloin on ollut aika monta kertaa mahdollisuus asialle jotain tehdä, joten tämmöset "en tiennyt" ja "mun proidin piti hoitaa" selitykset kuulosta aika huonoilta tekosyiltä.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Turha Salmelaisen on turha valittaa, tällaisen tuomion saadakseen täytyy hoitaa asiansa todella heikosti.

Mies, joka tienaa miljoonia kiekolla, ei osaa, viitsi, halua hoitaa yksinkertaista asiaa pois päiväjärjestyksestä. Luultavasti käynti esikunnassa olisi riittänyt.

Salmelainen antaa itsetään aika tyhmän kuvan, kun miettii hänen touhujaan.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
....tai syntyä väärään maahan väärällä sukupuolella

Luin aikaisemman viestisi ja olet, kuten Salmelainenkin, ilmeisesti varsin välinpitämätön ihminen. Suomessa on voimassa asevelvollisuus ja jokainen parikymppinen mies tietää velvollisuutensa. Salmelainen olisi voinut hoitaa armeija asiansa aikanaan HIFK:ssa pelatessaan ja sen jälkeen hän olisi saanut rauhassa keskittyä täysillä urheiluun.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Lapsellista inttämistä. Armeijan johtokin haluaisi pienentää armeijaa mutta nämä siviilirambot eivät sitä hyväksy. Kenraalit tajuaa realiteetit mutta pikkuporvarit ja reservin alikessuille se on vaikeaa. Jos järkeä olisi käytetty niin tälläistä Salmelaisen tapaista juttua ei olisi ollenkaan tullutkaan.
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Lapsellista inttämistä. Armeijan johtokin haluaisi pienentää armeijaa mutta nämä siviilirambot eivät sitä hyväksy. Kenraalit tajuaa realiteetit mutta pikkuporvarit ja reservin alikessuille se on vaikeaa. Jos järkeä olisi käytetty niin tälläistä Salmelaisen tapaista juttua ei olisi ollenkaan tullutkaan.
Onko Salmelainen siis nähtävä ennemminkin innovatiivisena pioneerina, aidosti järjestelmää parantamaan pyrkivänä marttyyrina, kuin erittäin välinpitämättömänä / erittäin tyhmänä ihmisenä?
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Lapsellista inttämistä. Armeijan johtokin haluaisi pienentää armeijaa mutta nämä siviilirambot eivät sitä hyväksy. Kenraalit tajuaa realiteetit mutta pikkuporvarit ja reservin alikessuille se on vaikeaa. Jos järkeä olisi käytetty niin tälläistä Salmelaisen tapaista juttua ei olisi ollenkaan tullutkaan.

Minä en ole ottanut kantaa Suomen puolustusvoimien pienentämiseen tai muutenkaan asevelvollisuuden puolesta tai vastaan. Olen puhunut vain Salmelaisen toiminnasta.

Salmelainen olisi saanut vapautuksen armeijasta, kun olisi marssinut esikuntaan hoitamaan asian. Tarvittaessa HIFK:n johto olisi voinut auttaa Salmelaista tässä asiassa.
Eli kysymys ei ole siitä pitääkö kaikkien käydä armeijaa tai ei vaan Salmelaisen tyhmyys.

Ja katsotaan ne arvomerkit seuraavaksi oikein, olen reservin yliluutnantti.
 

Viuhahtaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk, Pittsburg Penguins, Charlestown Chiefs.
Ja katsotaan ne arvomerkit seuraavaksi oikein, olen reservin yliluutnantti.

Muuten olen samaa mieltä tästä, että Salmelainen käyttäyty todella typerästi ja välinpitämättömästi tässä asiassa. Olis helposti saanut lisää lykkäystä. Tietenkin osasyy oli jommalla kummalla Tonyn veljistä, kun ei jostain syystä saanutkaan Tonyn asioita hoidettua..

Mutta itse lainaukseen.. Kiinnostaako meitä oikeasti vittujakaan sun arvo? Mikä pointti tossa oli? Mixu ei kuitenkaan viestissään Herra Yliluutnanttiin viitannu.. tsiisus mitä jengii..Nää on näitä ihmisiä ku esittelee tittelinsä aina ensimmäisenä soittaessaankin jonnekkin ihan ku se tekis jotain vaikutusta
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Mutta itse lainaukseen.. Kiinnostaako meitä oikeasti vittujakaan sun arvo? Mikä pointti tossa oli? Mixu ei kuitenkaan viestissään Herra Yliluutnanttiin viitannu.. tsiisus mitä jengii..Nää on näitä ihmisiä ku esittelee tittelinsä aina ensimmäisenä soittaessaankin jonnekkin ihan ku se tekis jotain vaikutusta

No, tämän piti olla tällainen hauska viittaus mixun kirjoitukseen, jossa hän viittasi alikersanteihin. Pyydän anteeksi, että loukkasin sinua tällä tavalla.
 

Kapo

Jäsen
Mutta itse lainaukseen.. Kiinnostaako meitä oikeasti vittujakaan sun arvo? Mikä pointti tossa oli? Mixu ei kuitenkaan viestissään Herra Yliluutnanttiin viitannu.. tsiisus mitä jengii..Nää on näitä ihmisiä ku esittelee tittelinsä aina ensimmäisenä soittaessaankin jonnekkin ihan ku se tekis jotain vaikutusta
Taisi löytyä oikein siviilipalvelus"mies" sieltä kun noin verenpainetta nosti tuollainen heitto.

45 päivää ehdollista nyt ei ole yhtään mitään, näpäytys tyhmyydestä ja sillä hyvä. Turha sen isompia täällä mistään isänmaallisuuden puutteesta tai muusta Tonya syytellä, huolimatonta töpeksintää ja se asia on nyt selvä.
 

aika epeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin urheiluyhdistyksen toverit
Tästä alkaa uhkaavasti tulla Jere Karalahti II -ketju, jossa kymmenet itseään ainakin o.t.o juristeiksi itseään tituleeraavat JA-kirjoittajat vaihtavat toinen toistaan tyhjänpäiväisempiä, näennäissyvällisiä viestejä aiheesta, josta kenelläkään ei ole pykäläntarkkaa tietoa, ja jonka merkitys IFK:n kannalta on tässä vaiheessa kautta vähintäänkin kyseenalainen.
Kaikesta näkee, että "niitä oikeita" uutisia IFK-osiossa on todella vähän.
 

olle****

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Liverpool, Frölunda Indians, Malmö FF
Lapsellista inttämistä. Armeijan johtokin haluaisi pienentää armeijaa mutta nämä siviilirambot eivät sitä hyväksy. Kenraalit tajuaa realiteetit mutta pikkuporvarit ja reservin alikessuille se on vaikeaa. Jos järkeä olisi käytetty niin tälläistä Salmelaisen tapaista juttua ei olisi ollenkaan tullutkaan.

No huhuh onpa pojalla jotain patoutumia armeijaa vastaan. Et ilmeisesti jaksa, viitsi tai osaa lukea viestejä tarpeeksi tarkasti jotta ymmärtäisit mistä kirjoitetaan. Vihaat asepalvelusta niin paljon, että sivutat pointin tahalteen tai vahingossa, jotta pääset heittelemään ilmoille näitä "pikkuporvari" heittoja.

Käyppä avaamassa tonne vapaaseen keskusteluun joku "Lätkäfanit vastaan asepalvelus"-ketju.

Kuten muut ovat jo ehtineet sanomaan, niin salmelaisen ongelma kuulosta itseaiheutetulta ja selitykset on todella lapsellisia. Tossa iässä ei ole mitään lieventäviä asianhaaroja.
 

Viuhahtaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk, Pittsburg Penguins, Charlestown Chiefs.
Taisi löytyä oikein siviilipalvelus"mies" sieltä kun noin verenpainetta nosti tuollainen heitto.

45 päivää ehdollista nyt ei ole yhtään mitään, näpäytys tyhmyydestä ja sillä hyvä. Turha sen isompia täällä mistään isänmaallisuuden puutteesta tai muusta Tonya syytellä, huolimatonta töpeksintää ja se asia on nyt selvä.

Tähän OT:ta vielä, että suoritin asepalveluksen 9kk:ssa, mutta oma sotilasarvoni ei vaikuta tähän mitenkään. Mä en vain ymmärrä tota arvonimirunkkausta, jota olen henkilökohtaisesti aikoinaan asiakaspalvelussa saanut kuunnella. Kertaan vielä itseäni, se ei tuo keskusteluun mitään lisäarvoa.

Ja vielä itseasiaan. Saako Tony nyt ehdollisen saatuaan poistua maasta? Vaikka eihän tuo 1,5kk vaikuta mitenkään Tonyn uraan kun kesän aikana lusittu ja syksyllä voi taas ammattiaan harjoittaa missä lystää.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tähän OT:ta vielä, että suoritin asepalveluksen 9kk:ssa, mutta oma sotilasarvoni ei vaikuta tähän mitenkään. Mä en vain ymmärrä tota arvonimirunkkausta, jota olen henkilökohtaisesti aikoinaan asiakaspalvelussa saanut kuunnella. Kertaan vielä itseäni, se ei tuo keskusteluun mitään lisäarvoa...

Sinua on joku näköjään oikein simputtanut siellä asiakaspalveluksessa. Löysää kravattia vähän, äläkä ota niin tosissasi...
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Onko Salmelainen siis nähtävä ennemminkin innovatiivisena pioneerina, aidosti järjestelmää parantamaan pyrkivänä marttyyrina, kuin erittäin välinpitämättömänä / erittäin tyhmänä ihmisenä?

On, jokainen ketä jopa vahingossa saa aikaan keskustelua asevelvollisuuden tarpeellisuudesta / tarpeettomuudesta on pioneeri.

Taisi löytyä oikein siviilipalvelus"mies" sieltä kun noin verenpainetta nosti tuollainen heitto.

Voiko joku tosissaan ottaa sivarikortin esille? Sivareille _b
 

sovhoosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Iltalehti kertoo Salmelaisen sanovan seuraavaa:
"IFKsta on ollut kysyntää minua kohtaan. Pelaankin vielä mielelläni petopaidoissa. En tiedä, tapahtuuko se jo ensi kaudella"

Olisi kyllä hienoa nähdä Salmelainen liigassa ensi kaudella. Mies toteaa että ei usko SM-liigan langettavan hänelle pelikieltoa ehdollisesta vankeustuomiosta.
 

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
Iltalehti kertoo Salmelaisen sanovan seuraavaa:
"IFKsta on ollut kysyntää minua kohtaan. Pelaankin vielä mielelläni petopaidoissa. En tiedä, tapahtuuko se jo ensi kaudella"

Olisi kyllä hienoa nähdä Salmelainen liigassa ensi kaudella. Mies toteaa että ei usko SM-liigan langettavan hänelle pelikieltoa ehdollisesta vankeustuomiosta.

Olisipa sairaan kova uutinen, jos HIFK nappaisi Salmelaisen jo ensi kaudeksi. Jo valmiiksi kova hyökkäys vahvistuisi kertaheitolla todella paljon. Olisi se kaivattu snaipperikin kotiutettu...
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Saako Tony nyt ehdollisen saatuaan poistua maasta? Vaikka eihän tuo 1,5kk vaikuta mitenkään Tonyn uraan kun kesän aikana lusittu ja syksyllä voi taas ammattiaan harjoittaa missä lystää.
Saa poistua. Ehdonalainen ei vaikuta normaaliin elämään mitenkään rajoittavasti (tai siis, sen ei pitäisi vaikuttaa) ellei määrätä erikseen matkustuskieltoon.
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Lapsellista inttämistä. Armeijan johtokin haluaisi pienentää armeijaa mutta nämä siviilirambot eivät sitä hyväksy. Kenraalit tajuaa realiteetit mutta pikkuporvarit ja reservin alikessuille se on vaikeaa. Jos järkeä olisi käytetty niin tälläistä Salmelaisen tapaista juttua ei olisi ollenkaan tullutkaan.
No jaa. Ei oikein uppoa tämäkään ajattelutapa..eli jos tuota sun logiikkaa käyttää niin jos saat ylinopeus-sakot niin kyseenalaistat koko nopeusrajoituskäytännön?

Salmelainen ei ole hoitanut hommiaan ja piste. Koko kohu on vaan - jälleen kerran - saavuttanut aika naurettavat mitat.
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
No jaa. Ei oikein uppoa tämäkään ajattelutapa..eli jos tuota sun logiikkaa käyttää niin jos saat ylinopeus-sakot niin kyseenalaistat koko nopeusrajoituskäytännön?

Salmelainen ei ole hoitanut hommiaan ja piste. Koko kohu on vaan - jälleen kerran - saavuttanut aika naurettavat mitat.

Juuri näin. Tonyn huolimattomuutta tai tietämättömyyttä, kumpi vain. Suomessa on lait joiden rikkomisesta seuraa sanktioita, ei sen kummempaa.

Ja Tonylle lämpimästi tervetuloa takaisin HIFK;hon!!
 

joey77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, HIFK
Iltalehti kertoo Salmelaisen sanovan seuraavaa:
"IFKsta on ollut kysyntää minua kohtaan. Pelaankin vielä mielelläni petopaidoissa. En tiedä, tapahtuuko se jo ensi kaudella"

Olisi kyllä hienoa nähdä Salmelainen liigassa ensi kaudella. Mies toteaa että ei usko SM-liigan langettavan hänelle pelikieltoa ehdollisesta vankeustuomiosta.

Tässä taas naurettava pelle ja rintamakarkuri, kaikkien rikollisten Iso-Täti vedättää kansaa. Nyt kaikki luulevat, että on ehkä tulossa IFK:iin vaikka selkeästi puhuu Peto-Paidoista! Eli on ehkä menossa Ilvekseen, varauksin Raumalle Kettupaitoihin tai Ouluun Kärppänä (Joku paremmin biologiaa tunteva valaiskoon Pedon määritelmästä) Mutta Kilpi-Paidoista ei puhu mitään. On se saatanan sotilaskarkuri kyllä niin liero jätkä, linnaaselliivankeutta vaan kusettajalle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös