Tony ”Viikinki” Halme

  • 40 706
  • 1 255

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Sori, että puutun tähän, mutta ehkä sinun olisi pitänyt ilmaista tämä asia tyyliin:

"Maailman historia on täynnä esimerkkejä siitä, että populistisella ja "you are either with us or against us" vaaliagendalla ollaan saatu kansan vähäosaisat ja nukkuvat aktivoitua uurniille ja sitä kautta saatu vaalimenestystä."

Tällä keinoin vältät näitä "käytit sitten idiootti natsi-hitler-korttia" itkuja

Eli ts. kaikki poliitikot jotka ajavat veteraanien etuja ovat populisteja?

Sinänsä tuo oli huomattavasti paremmin muotoiltu ja sinänsä täysin oikeassa oleva kommentti. Se ei tietysti poista sitä tosiasiaa että Hitler-korttia vilkuteltiin taas varsin otollisessa paikassa mikä on ollut tietyn aatekunnan taktiikka jo vuosia. Halmeen vertailu Leniniin ja Hitleriin on nyt vain yksinkertaisesti naurettavaa.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Eli ts. kaikki poliitikot jotka ajavat veteraanien etuja ovat populisteja?

Eivät ole. Ne politikot, jotka ensisijaisesti ajavat sitä omaa agendaansa esimerkiksi ratsastamalla veteraalien eduilla ovat populisteja.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Eivät ole. Ne politikot, jotka ensisijaisesti ajavat sitä omaa agendaansa esimerkiksi ratsastamalla veteraalien eduilla ovat populisteja.

Okei, kerrotko mistä nämä populistipoliitikot erottaa verrattuna ei-populistisiin politikkoihin?

Mistä pystyt kertomaan kuka ajaa omaa agendaansa ja eikö kaikki poliitikot aja omaa agendaansa?
 

OJIS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomen maajoukkueet
Eli Halme oli siis diktaattori? Tämähän menee mielenkiintoiseksi.

Missä sanoin näin? Linkki riittää.

En ota senenempää kantaa, mutta juurihan totesit että kaikki vaaleilla valitut DIKTAATTORIT, ja haluaisin tietää vaan että miten sitten Halmetta ja Hitleriä tai Stalini voi verrata toisiinsa jos Halme ei kerta ollutkaan diktaattori?

Eli Halme oli siis diktaattori? Tämähän menee mielenkiintoiseksi. (tämä on Daespoon vastaus Lihaanin kommenttiin

-KAIKKI vaalien kautta diktaattoreiksi päässeet ovat käyttäneet varmoja leipäheittoja, joita ovat kautta aikojen olleet: Sotaveteraanit, lapsiperheet, pienituloiset ja tärkein kaikesta: Isänmaa "omille". (tämä on Lihaanin kommentti)

Sulkeet on minun lisäämiä
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Mistä pystyt kertomaan kuka ajaa omaa agendaansa ja eikö kaikki poliitikot aja omaa agendaansa?

He ajavat omaa agendaa, jotka puhuvat yhtä ja teot osoittavat toista ja joka ensisijaisesti ajaa omaa asiaansa: oli se sitten julkisuus tai muu oman edun tavoittelu: valta/raha/muu.

Tottakai jokainen poliitikko ajaa joskus omaakin etuaan välillisesti - olemmehan kaikki ihmisiä - mutta ensisijaisesti poliitikon tulee ajaa kansan etua ennen muuta.

Nyt näin teoriatasolla.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
He ajavat omaa agendaa, jotka puhuvat yhtä ja teot osoittavat toista ja joka ensisijaisesti ajaa omaa asiaansa: oli se sitten julkisuus tai muu oman edun tavoittelu: valta/raha/muu.

Mikä oli se oma etu mitä Halme itselleen ajoi?

Paavo Lipponen sanoi Halmeen ensimmäisestä puheesta eduskunnassa seuraavasti:

Ministeri Mönkäreen vastauspuheenvuoroa kuunnellessani ajattelin, että siinäpä harvinainen tapaus: kansanedustaja saa neitsytpuheenvuorollaan ministeriltä selkeän lupauksen korjata esille ottamansa epäkohdan.”

Kyseessä oli siis sotaveteraanien hautamaksuista ja jo samana vuonna tehtiin laki jolla sotaveteraanit saivat hautapaikkansa ilmaiseksi.

Eli mitä omaa etua Halme ajoi eduskunnassa?
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Tällä kertaa en ole viitannut Halmeen, kommentointini on ollut lähinnä yleisellä tasolla.

Eli tässä suhteessa Halme ei ollut populisti vaan oikeasti ajoi sotaveteraanien asemaa?
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Eli tässä suhteessa Halme ei ollut populisti vaan oikeasti ajoi sotaveteraanien asemaa?

Jos oikeasti ajoi soteveteraanien asemaa on sitä, että saa yhden lain aikaiseksi, niin sitten vastaus on kyllä.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Jos oikeasti ajoi soteveteraanien asemaa on sitä, että saa yhden lain aikaiseksi, niin sitten vastaus on kyllä.

Ahaa eli yksi laki ei riitä, selvä.

Montako edustajaa saa esittämänsä lain läpi samana vuonna noin keskimäärin? Kuinka moni edustaja saa yhtään esittämäänsä asiaa läpi ylipäätänsä?

Asenteellisuutesi on huomattu kyllä, kun se on tasolla "hän sai vain yhden lain läpi" niin voidaan rauhassa todeta että on aivan sama mitä Halme olisi saavuttanut eduskunnassa, se ei sinulle riitä.

Suvaitsevaisuus kunniaan.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Ahaa eli yksi laki ei riitä, selvä.

Missä olen sanonut, että se ei riittäisi?

Asenteellisuutesi on huomattu kyllä, kun se on tasolla "hän sai vain yhden lain läpi" niin voidaan rauhassa todeta että on aivan sama mitä Halme olisi saavuttanut eduskunnassa, se ei sinulle riitä.

Kaikesta yksinkertaisuudessaan: minä vain vastasín sinun kysymykseen, ja en sanonut että hän sai vain yhden lain läpi. Ja tietääkseni jo aiemminkin sanoin, etten viittaa Halmeen millään tavoin nyt tällä kertaa:

Tällä kertaa en ole viitannut Halmeen, kommentointini on ollut lähinnä yleisellä tasolla.

Kiva disclaimer eiks jee?

En ymmärrä mihin viittaat tuolla "suvaitsevaisuus kunniaan" kommentilla. Yrititkö tehdä minusta jotain psykoanalyysiä vai oletatko omiasi minusta?

Sinulla ne pikkarit tuntuisi olevan solmussa...
 
Viimeksi muokattu:

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Missä olen sanonut, että se ei riittäisi?

Kaikesta yksinkertaisuudessaan: minä vain vastasín sinun kysymykseen. Ja tietääkseni jo aiemminkin sanoin, etten viittaa Halmeen millään tavoin nyt tällä kertaa:

Kiva disclaimer eiks jee?

Disclaimerisi koski edellistä viestiä, minä kysyin suoraan Halmeesta johon sinä vastasit joten puhut eri asiasta.

Ja vastauksesti oli JOS-alkuinen eli ehdollinen, en vieläkään kuullut suoraa vastaustasi itse kysymykseen. Joten vastaatko kiitos?

En ymmärrä mihin viittaat tuolla "suvaitsevaisuus kunniaan" kommentilla. Yrititkö tehdä minusta jotain psykoanalyysiä vai oletatko omiasi minusta?

Höpsö, puhuin asiasta tietysti yleisellä tasolla, en viitannut sinuun.
 

Cube

Jäsen
Oletko nyt aivan varma että sinun kannattaa ketään leimata tyhmäksi kun et itse edes tajunnut että kyseinen kohta oli lainaus Aamulehden pääkirjoituksesta, ei minun ajatuksistani.
Tietysti tajusin. Samalla kuitenkin oletin, että allekirjoitat ne ajatukset, jotka linkität tänne "hyvinä" ja lukemisen arvoisina (varsinkin, kun postasit vain valitut palat, etkä koko paskaa). Ilmeisesti näin ei olekaan, vaan olet samaa mieltä, että tuo oli tyhmästi sanottu?
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Tällä keinoin vältät näitä "käytit sitten idiootti natsi-hitler-korttia" itkuja

Miksi muuten tuo natsi-kortti liitetään aina heti Hitleriin? Hitlerhän oli natseista tunnetuin, mutta ei suinkaan ainoa. Löytyy varmaan sieltä toisesta äärimmäisyydestä jopa kukkahattutäti-natseja ja kaikkea siltä väliltä.
Mutta periaatteessahan natseiksi itseään kutsuville oli tärkeintä sen oman kansan ja rodun vaaliminen. Halmea en niin tuntenut, mutta ymmärtääkseni hän oli omannut ainakin sen ideologian. Voiko häntä sitten kutsua sen takia natsiksi vai ei, onkin sitten jo vähän vaikeampi kysymys, mutta onhan Suomessakin ollut ja on tänä päivänäkin natseja. Miksei siis Halmekin olisi voinut olla sitä?
 
Miksi oikeasti ei voi verrata ihmiskunnan suurimpien hirviöiden vaalilupauksia Halmeen vaalilupauksiin?

Se, että Halme oli Leniniin ja Hitleriin verrattuna ääliö, ei tee hänen sotaveteraaniruikutuksestaan yhtään uskottavampaa kuin näiden maailmansotien välisten "sankareiden".

Ja äärioikeiston lempihokemia, joilla yritetään nujertaa eri mieltä olevat, ovat nämä kateus- ja hitlerkortit. Keksikää jotain muuta!

Muistaakseni Suomessa kotoinen sdp, Leninin tukemana, aloitti vallankumouksen. Siihen verrattuna kokaiiniviiva on pyhäkoulupoikien puuhastelua, olipa älykkyystaso mitä hyvänsä.

Sotaveteraaniruikutus oli ja on paikallaan, koska kyseisen ryhmän kohdalla ei hallituksen lupauksia olla lähellekään pidetty, vaikka kyseisen ryhmän ansiota Suomen itsemääräämisoikeuden säilyminen ja bolsevisoinnin välttäminen on.
Siksi ilmeisesti tällaisten asioiden esiinnostaminen vasemmistoa riepookin.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Eli tässä suhteessa Halme ei ollut populisti vaan oikeasti ajoi sotaveteraanien asemaa?

Kukas sen tietää, paitsi edesmennyt herra itse? Ainakin nuo huumepuheet olivat sellaista paskaa, että luulisi kyseessä olevan jonkinlainen "rehellinen lapin jätkä". Potentiaaliseen äänestäjäkuntaan tuo sotaveteraaniteema uponnee hyvin.

Mitä tulee itse kolumniin, niin mikäli nuo käytetyt kuvaukset olivat Hazardin omia mielipiteitä, niin tottakai tuollainen teksti on tuomittavaa. Jos taas tarkoituksena oli esittää sitä tapaa, jolla lehdistö kuvasi Halmetta viimeisinä vuosinaan, niin asia on mielestäni melkolailla ok. Entinen mahtisonni, nykyinen kuolaavalta idiootilta näyttävä kuohittu uros, joka lopullisen päätöksen jälkeen nostetaan vielä kerran jalustalle, jotta saadaan muutamat lehdet myytyä Jakomäkeen.

Ja jos ihan oikeasti, musta huumorin avulla, miettii Halmeen poismenoa, niin onhan miehellä elämänmuutos ollut melkoinen. Synttäreitään oli menossa juhlimaan Amarilloon bb-Antin ja bb-Hennan kanssa. Ihmekö tuo, että aseeseen tarttui.
 
Viimeksi muokattu:

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Tietysti tajusin. Samalla kuitenkin oletin, että allekirjoitat ne ajatukset, jotka linkität tänne "hyvinä" ja lukemisen arvoisina (varsinkin, kun postasit vain valitut palat, etkä koko paskaa). Ilmeisesti näin ei olekaan, vaan olet samaa mieltä, että tuo oli tyhmästi sanottu?

Et siis tajunnut, jos olisit tuon tajunnut olisi kohdistanut hyökkäyksesi toimittajaa kohtaan. Minä lainasin alkuosan ko. pääkirjoituksesta koska koko artikkelia ei saa suoraan copy&pasteta palstalle.

Se että pidän artikkelia hyvänä ei todellakaan tarkoita että allekirjoittaisin jokaisen mielipiteen siinä. Aika uskomaton olettama sinulta mutta se ei sinänsä yllätä.
 
Oman eläkkeensä. Mitään hyödyllistä tuo kyseinen turhake ei saanutkaan aikaan, mutta kiva kun itse hyötyi. Kysymykseen siis varsin simppeli vastaus.

Voitko esittää Halmeen tehneen itse oman eläkkeenmyöntämispäätöksen?

Mielestäni sotaveteraanien maksuttomat hautapaikat on hyödyllinen asia. Samoin monet muut pyrkimykset, kuten pedofiilien rangaistusten koventaminen. Demokratia on siitä mukavaa, että siinä kuuluu muidenkin äänet kuin vain oma. Halmehan ei sille voinut mitään, jos pedofilia saa muiden puolueiden keskuudessa hyväksyvämmän kannan.
 

Teho Ton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Voitko esittää Halmeen tehneen itse oman eläkkeenmyöntämispäätöksen?

Olenkä väittänyt niin?

Mielestäni sotaveteraanien maksuttomat hautapaikat on hyödyllinen asia.

Ja hyöty oli missä?

Samoin monet muut pyrkimykset, kuten pedofiilien rangaistusten koventaminen. Demokratia on siitä mukavaa, että siinä kuuluu muidenkin äänet kuin vain oma. Halmehan ei sille voinut mitään, jos pedofilia saa muiden puolueiden keskuudessa hyväksyvämmän kannan.

Kyseessä on sairaus, joten miten vankilarangaistuksien koventaminen auttaa asiaan?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös