Tony ”Viikinki” Halme

  • 40 716
  • 1 255

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Niin ja voisi tuosta ensimmäisestäkin viestistä mainita, että vaikka Halme kovasti kyseli sen perään että kuka kehtaa palkkojaan nostaa, niin kyllä hän itse kehtasi sairaslomilla kikkailla niin monta kuukautta että työkyvyttömyys todettiin vasta päivä sen jälkeen kun eläkkeeseen oikeuttavat päivät tulivat täyteen. Ei ollut kehtaamisongelmaa.

Onkohan tuon matsin tuloille tehty koskaan tilitarkastusta?
 

Masterpiece

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Blackburn, Real Madrid, Vimpelin Veto
Se, että Hazard nimittelee Tony Halmetta törkeillä henkilökohtaisilla solvauksilla, kertoo tästä Kaarinasta enemmän kuin Tony Halmeesta. Halmeen tekojen kriittinen arviointi olisi riittänyt ja täyttänyt journalistiikan kirjoitetut ja kirjoittamattomat säännöt siitä, miten kuolleista henkilöistä tulee kirjoittaa.

Etkö sinä todellakaan ymmärrä, että ei kolumnissa kritisoitu Tony Halmetta, vaan suomalaista mediaa?
 

Viljuri

Jäsen
Etkö sinä todellakaan ymmärrä, että ei kolumnissa kritisoitu Tony Halmetta, vaan suomalaista mediaa?

Onko tämä suomalaista toistohuumoria? Itse en oikein käsitä tätä (vaikka voisin kyllä esittää arvauksen).

Esimerkiksi minä kritisoin mediaa, ja teen sitä mm. siten, että en ole median palveluksessa (siis ainakaan toimittajan roolissa). Sen sijaan Kaarina Hazard on itse media.

Ja kun tähän tullaan, en havainnut ensimmäistäkään itseironian hiventäkään tuossa Hazardin kolumnissa (toisin siis kuin esimerkiksi näytelmässä "Liian paksu perhoseksi") , päinvastoin se oli rautakankimallilla tehty tunnevammainen ylemmyydentunnetta täynnä oleva parahdus.

Kyllä minäkin kykenen näihin ja varmasti moni muukin. Puhutteleva esimerkki on tämä Antti Blåfieldin työ. Nyt jos tuota tai Hazardin parahdusta lähtee tavaamaan sanainspiraatio-opin mukaan kuin raamattua, ei pääse lähellekään Ymmärryksen lähteitä.

Rasisti on reppana.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Etkö sinä todellakaan ymmärrä, että ei kolumnissa kritisoitu Tony Halmetta, vaan suomalaista mediaa?

On se kyllä kumma että tätä valhetta toistellaan täällä toistuvasti.

Hazardin artikkelin pointti oli median kritisointi mutta artikkeli sisälsi täysin tarpeettomia henkilön olemukseen, ulkonäköön jne meneviä hyökkäyksiä joilla ei ollut mitään tekemistä varsinaisen pointin kanssa vaan ne olivat selkeästi Hazardin henkilökohtaisia patoumia Halmeen edustaman aatesuunnan/ajattelumaailman suuntaan.

Eli Hazardilta ns hirtti kiinni ja hän meni puhtaasti henkilökohtaisuuksiin.
 
Etkö sinä todellakaan ymmärrä, että ei kolumnissa kritisoitu Tony Halmetta, vaan suomalaista mediaa?

Valtaosa ilmaisuista, joilla Tony Halmetta käsiteltiin olivat todella ala-arvoisia.
Kohta, jossa kritiikkiä esitettiin medialle kuului: "Muistokirjoitukset pullistelivat oksettavaa sankaruutta, kummaa paatosta..."

Mitkä muistokirjoitukset ja kenen tai minkä taholta? Ovatko nämä väitetyt muistokirjoitukset siis jonkin kasvottoman median tuotosta?
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Niin hyvän puheen hän esitti eduskunnassa:

Meidän ensimmäinen ja tärkein kunniavelkamme on Suomen kansalle ja minun mielestäni etusijassa urheille sotiemme sankareille, joita ilman te ette istuisi täällä puvuissanne ja mekoissanne. Minua ainakin hävettää...

Minua taas hävettää, kun joku vielä modernissa yhteiskunnassa lähtee noiden työkalujen voimalla. Olisi yhtä hyvin voinut tehdä sen kuokka olkapäällä.

Miten paljon hän itse mahtoi kunnioittaa noita sotien sankareita?
 
Minua taas hävettää, kun joku vielä modernissa yhteiskunnassa lähtee noiden työkalujen voimalla.

Minua taas hävettää, että tilanne modernissa yhteiskunnassa oli sellainen, että mainittuja työkaluja tarvi käyttää. 60 vuotta sodasta ja marskin sekä hallituksen lupauksesta ja siltikin asiat olivat kaukana luvatusta. Sinä aikana on ollut vasemmistolla ja porvaristolla valtaa ja kokoonpanoja hoitaa asiat kuntoon.

Se, että kesän 1944 onnistuneet torjuntataistelut olivat teko, joka esti Suomen miehittämisen ja ansaitsi Stalininkin kunnioituksen, on voimassa edelleen. Suomen kansalla on edelleen, ainakin jonkilainen, itsemääräämisoikeus.
 

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Etkö sinä todellakaan ymmärrä, että ei kolumnissa kritisoitu Tony Halmetta, vaan suomalaista mediaa?

Haluan esittää vastakysymyksen teille, jotka hoette tuota Hazardin pointtia median kritisoinnista. Onko mielestänne hyvän tavan mukainen tehokeino korostaa tuota kritiikkiä nimittelemällä ala-arvoisella tavalla juuri edesmennyttä vainajaa ja samalla loukata vainajan ystävien ja omaisten suruaikaa?

Kysyn myös, onko lapsellinen ulkonäköön ja alatyyliin menevä nimittely ylipäätään toimiva tehokeino tekstin elävöittämiseksi, vai kertooko se kolumnistin huonosta mielikuvituksesta?

Minä tajusin kyllä sen että KH halusi kritisoida tuota sankarimyytin luomista Halmeen kuoleman jälkeen. Silti Hazard tyri totaaliseksi, vaikka saikin aikaiseksi paljon keskustelua. Tyri siksi että vei itse omilla naurettavilla "tehokeinoillaan" huomion pois siitä pointista, mitä hän haki. Uskallan jopa epäillä että hänen feministinen aatteensa otti tunnepuolella ylivallan näppäimistöllä ja samalla harkinta katosi kokonaan.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Kysyn myös, onko lapsellinen ulkonäköön ja alatyyliin menevä nimittely ylipäätään toimiva tehokeino tekstin elävöittämiseksi, vai kertooko se kolumnistin huonosta mielikuvituksesta?

En tiedä kertooko se huonosta mielikuvituksesta vai ennemminkin sen mielikuvituksen puutteesta mutta näkisin, että toisinaan "sormella osoittaminen" on ainoa keino herätellä ihmisiä. Tiedä sitten onko sekakäyttäjäksi, katkokävelijäksi tai mullikaksi kutsuminen huonoa mielikuvitusta. Raikkaita ja vivahdekkaita termejähän Hazardin kolumni piti sisällään, enkä osaa olla pahoillani niistä. Enkä myöskään häiriytyisi jos joku minusta yhtä railakkain sanankääntein kirjoittelisi, ennemminkin katsoisin, että se on merkki siitä, että jollain tavalla olen onnistunut koskettamaan ihmisiä, olkoonkin sitten vaikkapa negatiivisella tavalla.

vlad.
 

lihaani

Jäsen
Aikoinaan Lenin vetosi kansan vähäosaisiin, Samoin Hitler vetosi samaan kohderyhmään ja voimallisesti sotaveteraaneihin.

Millä lailla Halmeen vetoaminen samoihin kansanryhmiin tekee hänestä em. "sankareihin" verrattuna paremman kansalaisen? Se, että hän oli koko ajan narkkari ja väkivaltarikollinen.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Aikoinaan Lenin vetosi kansan vähäosaisiin, Samoin Hitler vetosi samaan kohderyhmään ja voimallisesti sotaveteraaneihin.

Millä lailla Halmeen vetoaminen samoihin kansanryhmiin tekee hänestä em. "sankareihin" verrattuna paremman kansalaisen? Se, että hän oli koko ajan narkkari ja väkivaltarikollinen.

Tulihan se sieltä, Natsi-kortti kehään ja Godwinin laki tuli taas todistetuksi.

Lähetäänkö nyt ihan näistä perusteista eli Halme ei tietääkseni tappanut ketään, saatikka tapattanut miljoonia ihmisiä kuten Hitler ja Lenin. Kertoo aika paljon kirjoittajasta jos edes leikillään alkaa vertaamaan näitä tapauksia. Tosin Lihaanin tapauksessa tämä ei varmasti tullut yllätyksenä, monille vasureille Halme on kirosana vielä haudan takaakin.

Eiköhän se "sankarin" rooli ole joidenkin silmissä saavutettu koko Halmeen elämän tarinasta, vaikeista oloista nousi kuitenkin suhteellisen hyvään asemaan yhteiskunnassa, sekä politiikassa että viihde/urheilupuolella. Itse en pidä Halmetta sankarina millään tasolla mutta tavallaan kunnioitan häntä.

Halmetta voi haukkua ja kritisoida huumeiden käytöstä ja muista rikkomuksista aivan vapaasti vaikka heti kuoleman jälkeen mutta kun Hazardin tapainen vasemmistofeministi hyökkää olemusta, ulkonäköä, puhekykyä yms. vastaan niin voidaan rauhassa todeta että Hazardilla hirtti kiinni pahan kerran.

Hazardi on muuten aika heikoilla kenenkään ulkonäköä kritisoidessa, jos Halmeen kävely oli katkokävelyä niin ylipainoisen Hazardin kävelyä voidaan varmaan kutsua lyllerrykseksi.
 

Laakamato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers (Jokerit)
Samanlaatuinen ongelma tuntui olevan 1940-luvun lopulla varsin mittava koko Suomessa, jossa käytettiin 25 kertaa enemmän heroiinia kuin muissa maissa.

Heroiinia käytettiin Suomessa kipulääkkeenä melko yleisesti sillä tieto herskan vaarallisuudesta tuli hippasen myöhässä Suomeen. Huumeena siitä tuskin käytettiin ainakaan nykyisen mittapuun mukaan merkittävästi.

Hyvä esimerkki miten sitä käytettiin löytyy lähipiiristä. Isoisän veljellä oli helvetin tuskallinen tauti, en ole varma mikä mutta faija muistaakseni puhui syövästä. Terminaalivaiheessa potilaalta kysyttiin haluaako tämä kuolla kotona vai sairaalassa. Kun potilas halusi kotiin, lääkäri antoi isoisän vanhemmille ison pahvilaatikon jossa neuloja ja morfiinia. Ohjeet oli että piikitätte niin paljon ettei enää satu. Morfiinia oli niin paljon että avaamattomia pulloja löytyi vielä 2000-luvulla tämän vaimon kuolinpesästä huomattava määrä. Itse en ole nähnyt paljonko sitä on mutta äiti sanoi että paljon sitä oli.

Sorry vähän OT mutta pakko kommentoida, mutta aiheesta on edelleen paljon harhaluulo. Varmasti oli huumausaine käyttöäkin mutta väittäsin suurimman osan menneen ihan lääkkeeksi.
 

lihaani

Jäsen
Tulihan se sieltä, Natsi-kortti kehään ja Godwinin laki tuli taas todistetuksi.

Miksi oikeasti ei voi verrata ihmiskunnan suurimpien hirviöiden vaalilupauksia Halmeen vaalilupauksiin?

Se, että Halme oli Leniniin ja Hitleriin verrattuna ääliö, ei tee hänen sotaveteraaniruikutuksestaan yhtään uskottavampaa kuin näiden maailmansotien välisten "sankareiden".

Ja äärioikeiston lempihokemia, joilla yritetään nujertaa eri mieltä olevat, ovat nämä kateus- ja hitlerkortit. Keksikää jotain muuta!
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Miksi oikeasti ei voi verrata ihmiskunnan suurimpien hirviöiden vaalilupauksia Halmeen vaalilupauksiin?

Se, että Halme oli Leniniin ja Hitleriin verrattuna ääliö, ei tee hänen sotaveteraaniruikutuksestaan yhtään uskottavampaa kuin näiden maailmansotien välisten "sankareiden".

Ja äärioikeiston lempihokemia, joilla yritetään nujertaa eri mieltä olevat, ovat nämä kateus- ja hitlerkortit. Keksikää jotain muuta!

Uskomatonta, todella uskomatonta. Ensinnäkin, Hitler-kortti on ollut teidän vasureiden "iskuase" alusta lähtien.

Toisekseen, tuo sinun toinen kappale veti hiljaiseksi. En uskonut että edes kukaan vasuri voi sanoa jotain noin vitun tyhmää.

Mutta itseasiassa tuo sinun ensimmäinen lauseesi on koko viestisi "kruunu", kysyt vakavissasi miksi Halmeen vaalilupauksia ei voi verrata miljoonia ihmisiä tapattaneisiin diktaattoreihin.

Sanattomaksi vetää.
 

lihaani

Jäsen
Uskomatonta, todella uskomatonta. Ensinnäkin, Hitler-kortti on ollut teidän vasureiden "iskuase" alusta lähtien.

Toisekseen, tuo sinun toinen kappale veti hiljaiseksi. En uskonut että edes kukaan vasuri voi sanoa jotain noin vitun tyhmää.

Mutta itseasiassa tuo sinun ensimmäinen lauseesi on koko viestisi "kruunu", kysyt vakavissasi miksi Halmeen vaalilupauksia ei voi verrata miljoonia ihmisiä tapattaneisiin diktaattoreihin.

Sanattomaksi vetää.


Tässä vuodatuksessasi ei ollut yhtään rationaalisia perustetta mihinkään. Pelkkää taivastelua.

Ihan vaan mielenkiinnosta: Millä lailla Tony Halmeen, Leninin tai Hitlerin sotaveteraanipuheet ovat eriarvoisia? Nyt ei vastaukseksi riitä vasuri Lihaanin typeryys. Eikä se, että nämä diktaattorit saivat enemmän aikaiseksi pahaa kuin tämä housuihinsa paskova surkimus. Eikä edes se. että "Oletko niin tyhmä, ettet tajua näin selvää asiaa."

Eli ihan kovaa faktaa ilman kysyjän persoonaan käyvää antipatiaa kehiin.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Tässä vuodatuksessasi ei ollut yhtään rationaalisia perustetta mihinkään. Pelkkää taivastelua.

Et nyt vieläkään ymmärrä. Kerro minulle miksi Halmetta pitäisi verrata missään suhteessa Hitleriin tai Leniniin? Kerro minulle se yhteys näiden kolmen välillä.

Mistä kumpuaa se teidän vasureiden viha että tällaisia vertailuja tuodaan esiin? Minä en näe mitään yhteyttä kahden diktaattorin ja Halmeen välillä.

Voiko ketä tahansa sotaveteraanien puolesta puhunutta poliitikkoa verrata Hitleriin ja Leniniin vaalilupausten osalta?
 

lihaani

Jäsen
Et nyt vieläkään ymmärrä. Kerro minulle miksi Halmetta pitäisi verrata missään suhteessa Hitleriin tai Leniniin? Kerro minulle se yhteys näiden kolmen välillä.

Mistä kumpuaa se teidän vasureiden viha että tällaisia vertailuja tuodaan esiin? Minä en näe mitään yhteyttä kahden diktaattorin ja Halmeen välillä.

Voiko ketä tahansa sotaveteraanien puolesta puhunutta poliitikkoa verrata Hitleriin ja Leniniin vaalilupausten osalta?

Yritän sanoa asian niin selvästi kuin osaan:

-KAIKKI vaalien kautta diktaattoreiksi päässeet ovat käyttäneet varmoja leipäheittoja, joita ovat kautta aikojen olleet: Sotaveteraanit, lapsiperheet, pienituloiset ja tärkein kaikesta: Isänmaa "omille".

Tässä mielessä vastoin "Halmeita" sekä Kokoomus että SDP aidosti liberalaaleina puolueina Suomessa ovat sivunneet maahanmuuttoa lähinnä hallinnollisena ongelmana. Kannattaisi molempien puolueiden kiinnittää asiaan huomiota. Muutenhan nämä puolueet ovat kantaneet vastuuta ihan kiitettävästi.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Yritän sanoa asian niin selvästi kuin osaan:

-KAIKKI vaalien kautta diktaattoreiksi päässeet ovat käyttäneet varmoja leipäheittoja, joita ovat kautta aikojen olleet: Sotaveteraanit, lapsiperheet, pienituloiset ja tärkein kaikesta: Isänmaa "omille".

Eli Halme oli siis diktaattori? Tämähän menee mielenkiintoiseksi.

Yrität siis epätoivoisesti selittää että kaikki poliitikot jotka ajavat sotaveteraanien asiaa ovat populisteja jotka eivät oikeasti välitä veteraaneista?

EDIT: toinen väittämäsi on jotakuinkin se että suoraselkäiset poliitikot eivät puhu kriittisesti maahanmuuttopolitiikasta.

Kuulostaa juuri tyypilliseltä "suvaitsevaisuuden" kannattajalta.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Yritän sanoa asian niin selvästi kuin osaan:

Sori, että puutun tähän, mutta ehkä sinun olisi pitänyt ilmaista tämä asia tyyliin:

"Maailman historia on täynnä esimerkkejä siitä, että populistisella ja "you are either with us or against us" vaaliagendalla ollaan saatu kansan vähäosaisat ja nukkuvat aktivoitua uurniille ja sitä kautta saatu vaalimenestystä."

Tällä keinoin vältät näitä "käytit sitten idiootti natsi-hitler-korttia" itkuja
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös