Tony ”Viikinki” Halme

  • 40 763
  • 1 255

Viljuri

Jäsen
Ihan kuin jossain kiristäisi?
Hienouksia en ole tästä keskustelusta löytänyt missään vaiheessa.
Se, että joku näkee punaista joka paikassa: Ay-liikkeet ja Leninin patsashankkeet - ja eiköhän se Erkki Tuomiojakin taas jossain vaiheessa mukaan löydy -, on nähdäkseni jonkin sortin äärihäröilyä, vieläpä surkuhupaisimmillaan.
Aatteen miehet on aina helpoimpia nakkeja saada provosoitumaan, vai mitä?
Onneksi ei ole sitä taakkaa.

Sinähän taidat olla oikea sarjavittuilija? Yritit yhden rivin drive-by kommentilla haastaa jonkun sinua ärsyttävän nimimerkin pois keskustelusta ja jatkat edelleen samalla teemalla.

Ei minun oikeastaan pitäisi vastata, mutta olkaamme sitten saman astian äärellä. Minä yritän keskustella, sinä kommentoit nimimerkkiäni.
 

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
Eli kuoleman jälkeen ei saa puhua pahaa?

Olisiko mielumminkin niin, että kuoleman jälkeen julkisuudessa haukkuminen on vielä typerämpää kuin haukkumanimien käyttäminen eläessä? Miksei tuota artikkelia voinut kirjoittaa niin että jättää nuo luiskaotsaiset haukkumanimet pois? En ainakaan omasta mielestäni mitenkään koe tarvetta tehdä Halmeesta minkäänlaista sankaria enkä juurikaan ole kiinnostunut hänen saavutuksistaan tai arvosta niitä erityisesti, mutta kyllähän tuo artikkeli siinä mielessä kiinnitti huomion että siinä viljellään aika vapaasti haukkumasanoja vainajan niskaan joka ei luonnollisesti enää voi itseään puolustaa. Raukkamainen päähän kohdistuva taklaus, kohdistui tuo keneen hyvänsä.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Olisiko mielumminkin niin, että kuoleman jälkeen julkisuudessa haukkuminen on vielä typerämpää kuin haukkumanimien käyttäminen eläessä? Miksei tuota artikkelia voinut kirjoittaa niin että jättää nuo luiskaotsaiset haukkumanimet pois? En ainakaan omasta mielestäni mitenkään koe tarvetta tehdä Halmeesta minkäänlaista sankaria enkä juurikaan ole kiinnostunut hänen saavutuksistaan tai arvosta niitä erityisesti, mutta kyllähän tuo artikkeli siinä mielessä kiinnitti huomion että siinä viljellään aika vapaasti haukkumasanoja vainajan niskaan joka ei luonnollisesti enää voi itseään puolustaa. Raukkamainen päähän kohdistuva taklaus, kohdistui tuo keneen hyvänsä.

Olet tietyllä tavalla kyllä oikeassa, mutta kun kyseessä on kolumni, jonka tarkoitus on ollakin ivaava ja roisi, pidän näitä ilmaisuja hyväksyttävinä. Ja aika lieviä ne tänä päivänä ovatkin.
 

Cube

Jäsen
Voisin allekirjoittaa kaikki muut ajatukset tuolta ylempää olevasta Cuben viestistä kuin sen, että Valavuori ei saisi jotenkin ilmaista itseään.
En sanonut, ettei saisi. On silti hienoa, että häntä pamautettiin vastapalloon.

Loppu on mielipidekysymyksiä, vaikka esimerkiksi Cuben luonnehdinnat James Cameronista eivät kyllä aukene tässä todellisuudessa sitten millään.
Minulle ei aukea edes se, mitä nämä luonnehdinnat oikein ovat.
 

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
Olet tietyllä tavalla kyllä oikeassa, mutta kun kyseessä on kolumni, jonka tarkoitus on ollakin ivaava ja roisi, pidän näitä ilmaisuja hyväksyttävinä. Ja aika lieviä ne tänä päivänä ovatkin.

Juu, eipä tuossa mihinkään äärimmäisyyksiin mennäkään mutta taas toisaalta ihmettelen varsin syvästi sitä miksi kuolleesta ihmisestä pitäisi kirjoittaa "ivaava ja roisi" kolumni valtakunnalliseen mediaan. Tämä juuri saa vaikuttamaan tuon pikkumaiselta kostolta jostain asiasta, ehkä feministi polkee jalkaansa iloiten toisen päivien päättymisestä ja kokee näin voittaneensa jotain - mene ja tiedä, mutta totuushan tuossakin on se että kirjoittaja itse alentuu melko alhaiselle tasolle tämmöistä suoltaessaan.

Jos tuo olisi kirjoitettu Halmeen eläessä, olisi varmaan tullut vain kohautettua olkapäitä tämmöiselle paskajournalismille, mutta toisaalta en pidä siitäkään että maassa makaavia enää potkitaan, joten kuolleiden potkiminen on vielä vähän enemmän siellä alueella jonne ei vain pitäisi mennä. Ei ole enää mitään pointtia, Halmettakaan kun ei enää sanan säilän sivallukset juurikaan vituta.
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Tässä on yksi ongelma, kaikki väitteesi eivät ole totta.

Halme siis oli möhkäleen muotoinen kotieläin? Kenen kotieläin? Halme meni oikealla hetkellä? Siis kenen mielestä oikealla hetkellä?
Oliko Hazardin kolumnissa siis pelkkää 100% faktaa?
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Juu, eipä tuossa mihinkään äärimmäisyyksiin mennäkään mutta taas toisaalta ihmettelen varsin syvästi sitä miksi kuolleesta ihmisestä pitäisi kirjoittaa "ivaava ja roisi" kolumni...

...joten kuolleiden potkiminen on vielä vähän enemmän siellä alueella jonne ei vain pitäisi mennä. Ei ole enää mitään pointtia, Halmettakaan kun ei enää sanan säilän sivallukset juurikaan vituta.

Kolumni on kirjoittamisen tyylilaji, jonka tehokeinoihin nuo määritelmät kuuluvat. Ja nyt täytyy muistaa miksi Hazard kirjoitti tuon kolumnin. Toiset näkevät siinä vain Halmeen haukkumista, toiset median ja sitä kautta kuluttajien moraalin kyseenalaistamista. Nyt tämä jälkimmäinen jää ensimmäisen jalkoihin, tällöin voidaan tietysti kysyä, menikö tehokeinot pieleen.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Itse ryhmä on tietysti aivan perseestä, mutta siellä kannattaa silti vierailla. Sinne on näköjään avattu alakeskustelu, jossa Iikka Kivi -niminen henkilö laittaa koko kohun todella hyvin pakettiin. Harvemmin pääsee lukemaan tuollaisessa yhteydessä samanlaista verbaalista aseistariisumista, minkä Kivi Valavuorelle ja tämän esittämille argumenteille suorittaa.
En kyllä suosittele tuon lukemista kenellekkään. Ihmisten kielioppi, argumentit ja jankutus ovat tuolla vastenmielisiä. Ihmiset kirjoittavat mielipiteitään hymiöin, lisäten kymmettäin huutomerkkejä tehostaakseen sanomaansa, eivät osaa isoja ja pieniä kirjaimia ja korvaavat kaikki pisteet kolmoispisteellä ja puhuvat itsensä pussiin kolmen kappaleen mielipiteissä. En ole koskaan nähnyt virtuaalista Kansan Radiota ennen tuonne eksymistäni, jonne kaikki vatipäät kertovat epäinformoidut mielipiteensä. Jopa Iltasanomien keskustelu on tuohon verrattuna akateemikkojen temmellyskenttä. Tajuaisin sen jos kyse olisi 14-vuotiaista pissiksistä, mutta tuolla on pari 44-vuotiaaksi itseään kutsuvaa, joilla olisi suuria vaikeuksia kirjoittaa edes postikorttia Kanarialta.

Ihmisten joilla ei ole kapasiteettia ottaa kantaa mihinkään ei tulisi koskaan kirjoittaa julkisesti muuta kuin sitä taattua "Leevilta tuli kakka"-flowtaan ja sitäkin vaan lähipiirilleen. Tuo on hirveää kun ne koettavat keksiä jotain nolottavia "ajattele jos minä sanoisin sinua.."- vertauksiaan. Tämä on kuin katsoisi naisten jääkiekkoa: aihe kiinnostaa, mutta osallistujien taitotaso ja pelisilmän puute vievät mielenkiinnon ja tuovat vitutuksen.

Noista kirjoittajista 99,9 prosenttia saisi kenkää Jatkoajasta kolmen postauksen jälkeen ja hyvä niin. Olen joskus kritisoinut moderaattoreita siitä, että eivät anna minun mellastaa täällä aivan vapaasti, mutta on se saatana luojan lykky, että tuon tason vatipäät pidetään poissa näiltä palstoilta.

No, se verran ehdin saada selville, että ilmeisesti tämä Valavuori ei henkilökohtaisesti tunnekkaan Halme-vainajaa, vaikka tuli julkisuuteen kutsuen Halmetta "ystäväkseen." Asiassa voi olla joku käänne loppusivuissa, mutta minä en ole tarpeeksi vahva ihminen, että pystyn tuota useita sivuja lukemaan.
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sergein viimeisin viesti on erinomainen kirjoitus siitä millä tasolla tuo keskustelu on. On tuo porukkakin tuolla ihan jumalattoman uunon näköistä. Kukaan heistä ei onneksi ole menehtynyt, niin voin ala-arvoisesti haukkua heidän habitustaan ilman häpeää.

MACK
 

Ojamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Fedor, sääntö 17 §
Eipä tuo kolumni hätkäytä, enemmän kääntää suupieliä ylös- kuin alaspäin. Yhdestä ihmisestä ei näemmä saa puhua pahaa, mutta Halme saa toki puhua paskaa esim. tummaihoisista? Omassa näkemyksessäni rasistit ovat helvetin tyhmiä, luulisi kansan olevan sen verran fiksua, ettei tuomitse hyviä jätkiä ihonvärin perusteella. Halme oli rasisti, eikun siis "suomalaisuuden perikuva, äijä, katujen sankari jnejne." Ja voi elämä, jos joku jatkoaikalaisista alkaa avautumaan tänne somalirikollisten helposta elämästä sossurahoilla...

Kertoo myös aika paljon ihmisestä, jos äänestää Halmetta eduskuntaan. En nyt äänimäärää muista, mutta aika monelle tuntui tämä vitsi, vaaraton möhkäleen muotoinen kotieläin olevan suomalaisuuden perikuva. Eteenpäin on mentävä.
 

Cube

Jäsen
En kyllä suosittele tuon lukemista kenellekkään. Ihmisten kielioppi, argumentit ja jankutus ovat tuolla vastenmielisiä. Ihmiset kirjoittavat mielipiteitään hymiöin, lisäten kymmettäin huutomerkkejä tehostaakseen sanomaansa, eivät osaa isoja ja pieniä kirjaimia ja korvaavat kaikki pisteet kolmoispisteellä ja puhuvat itsensä pussiin kolmen kappaleen mielipiteissä.
No mutta, siksi sanoinkin, että kyse on hyvästä kirjoituksesta nimenomaan tuossa yhteydessä. Mielestäni tuo Kiven kirjoitus olisi tosin myös Jatkoajassa hyvä. En kuitenkaan voi valehdella: Osa huvista tulee nimenomaan siitä, kun katsoo kärpäsiä ammuttavan tykillä. Yhdellä osaanottajalla on jopa traktori profiilikuvana! Eikä siinä nyt sinällään mitään pahaa, mutta tekstin sisältö vastaa täsmälleen tuon luomaa mielikuvaa. Toinen kirjoittaja käskee Kiveä "syömään päänsä", mikä on ensimmäinen kerta, kun olen törmännyt tuohon fraasiin 2000-luvun puolella. Myös ensimmäinen viittaus turpaanvedon mahdollisuudesta nähdään ennen keskustelun toiselle sivulle pääsemistä, yllättävän myöhään silti.

Olemme tainneet kuitenkin lukea eri keskustelua, koska ei tuo kuvauksesti oikein osu. Kyllä tuossa keskustelussa taso mielestäni korkeammalla on kuin esim. hesarin keskustelupalstalla, mikä ei tietysti ole paljoa se. Tuolla jengi keskittyy sentään pääosin itse asiaan, eikä ajamaan jotain todella randomia agendaansa, johon kaikki maailman ilmiöt on pakko saada sopimaan jollain tavoin. Täytyy silti sanoa, että jokaisen tuohon ryhmään liittyneen FB-tutun osakkeet romahtivat. Onneksi heitä ei ollut kovin paljon, eivätkä olleet mitään läheisimpiä kavereita.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
. Mielestäni tuo Kiven kirjoitus olisi tosin myös Jatkoajassa hyvä. En kuitenkaan voi valehdella: Osa huvista tulee nimenomaan siitä, kun katsoo kärpäsiä ammuttavan tykillä.
Minusta tuo on ns. jarikesti-ilmiö. Mennään SM-liigapelaajana kaukaloon Norjan kolmosdivarissa ja viedään muita sata-nolla ja tehdään tuhat tehopistettä. Hauskaa se on, mutta se ei ole reilua. Lisäksi sen huumoriarvo lopahtaa aika pian.

Lisää perspektiiviä asiaan voi muuten kuunnella tästä radio-ohjelmasta missä panelistit jossa mukana Katriina Hazard päivittelevät miten inhottavasti Jussi Halla-Aho sanoi muista ihmisistä. Pidin Hazardin kirjoitusta rohkeana ja puolustan sen julkistamista, mutta tuo jeesustelu tuossa radiopätkässä saa minut katsomaan häntä hieman eri silmin. Ei oikeus rohkeisiin kannanottoihin ole varattu vaan "oikeamielisille".
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Itse ymmärrän täysin, että joku loukkaantuu tuosta kolumnista, pidän sitä vaan tekopyhyytenä. Mielenkiinnolla seuraan mitä seuraa seuraavan Hytösen kolumnin jälkeen, onko silloin vuorossa valitusvirta Viivi Avelanin tai vaikka Johanna Tukiaisen takia?

Itse olen tästä keskustelusta ymmärtänyt sen että huomattavalla osalla Hazardin puolustajista on järkyttäviä aukkoja luetun ymmärtämisestä eivätkä ymmärrä miksi kolumnista on ärsyynnytty.

Yllämainitut kommentit alleviivaavat sitä puutteellista ymmärrystä.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Olet tietyllä tavalla kyllä oikeassa, mutta kun kyseessä on kolumni, jonka tarkoitus on ollakin ivaava ja roisi, pidän näitä ilmaisuja hyväksyttävinä. Ja aika lieviä ne tänä päivänä ovatkin.

Eli vastaavia henkilöön meneviä kommentteja saa käyttää kenestä tahansa kunhan kolumni on vain ivaava ja roisi?

Tämä selvä.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Aamulehdessä hyvä pääkirjoitus asiasta

http://www.aamulehti.fi/teema/paakirjoitukset/ylanurkka-ihmisen-muisto-elukan-leima/167095

Median sekatyöläiseksi itseään kutsuva Kaarina Hazard kirjoitti keskiviikon Iltalehdessä kolumnin Tony Halmeesta. Hazardin kirjoitus oli kuolleen ihmisen häpäisy - kiihtynyt, väkivaltainen ja hallitsematon.

Sen tyyli on sanavaraston alimmasta laatikosta: "sikaniska", "niskamakkara", "elukka", "möhkäleen muotoinen kotieläin". Pahinta on se, että Hazardin mielestä Halme "ymmärsi mennä", siis kuolla.

En muista, että kuolleen ihmisen ulkomuodosta olisi koskaan riekuttu tällä tavalla. Ennen tapoihin kuului se, että kuollutta kunnioitettiin hetki. Ellei "vedetty kättä lippaan", kuten Hazard irvii, niin ainakin pidettiin suu kiinni.


Mutta ehkä Jatkoajan kulttuuri-intellektuelli siipi ei vieläkään ymmärrä sitä laajaa ärtymystä Hazardin artikkelia kohtaan.

Mielenkiinnolla odotan JSN:n päätöstä koska jos sen mielestä kolumni ei rikkonut hyvää journalistista tapaa niin se avaa aikamoisen oven henkilöiden rienaamiseen henkilökohtaisella tasolla.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Erittäin mauton teksti ja sitten ihmetellään kun jengi reagoi negatiivisesti.
Minä ihmettelen sitä että niin monet ylipäätään reagoivat, negatiivisesti tai positiivisesti. Ilman tätä jatkuvaa juupas-eipäs -inttämistä koko homma olisi jo unohdettu. Hazard halusi hätkäyttää ja onnistui siinä. Puoli Suomea näkyy menneen halpaan.

Karibialla makaa kymmeniä tuhansia ihmisiä maanjäristyksen jäljiltä rauniokasoissa ja täällä kinataan yhdestä pakinasta.
 
Karibialla makaa kymmeniä tuhansia ihmisiä maanjäristyksen jäljiltä rauniokasoissa ja täällä kinataan yhdestä pakinasta.


Luulen, että räväkkä kolumni Haitilla kuolleiden ihmisten ulkonäöstä, ihonväristä ja merkityksestä sivistyskansojen hyvinvoinnille saisi varmasti myös laajaa julkisuutta ja monisärmäistä palautetta.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Minä ihmettelen sitä että niin monet ylipäätään reagoivat, negatiivisesti tai positiivisesti. Ilman tätä jatkuvaa juupas-eipäs -inttämistä koko homma olisi jo unohdettu. Hazard halusi hätkäyttää ja onnistui siinä. Puoli Suomea näkyy menneen halpaan.
...

Epäilenpä, että tämä Hazard on nimesä mukainen tapaus ja ei olisikaan oikeasti noin fiksu kun annat ymmärtää. Ei kuolleen ulkonäön haukkumalla toteutettu hätkäyttäminen osoita muuta kuin kunnioituksen puutetta ja vähimmässä määrin oveluutta tai älyä.

Hän edustaa ihmistyyppinä sellaista "minä tiedän paremmin"- ja "minun mielipiteeni ovat oikeampia"-tyyppejä joka varmaan kommentoidessaan vaikka tätä kirjoitusta, puuttuisi kielioppiin, minkä varmaan osaakin minua paremmin. Tämä mielikuva on syntynyt minulle nähtyäni hänet muutaman kerran viisastelemassa telkkarissa.
 

kovalev

Jäsen
Aamulehdessä hyvä pääkirjoitus asiasta

http://www.aamulehti.fi/teema/paakirjoitukset/ylanurkka-ihmisen-muisto-elukan-leima/167095

Median sekatyöläiseksi itseään kutsuva Kaarina Hazard kirjoitti keskiviikon Iltalehdessä kolumnin Tony Halmeesta. Hazardin kirjoitus oli kuolleen ihmisen häpäisy - kiihtynyt, väkivaltainen ja hallitsematon.

Sen tyyli on sanavaraston alimmasta laatikosta: "sikaniska", "niskamakkara", "elukka", "möhkäleen muotoinen kotieläin". Pahinta on se, että Hazardin mielestä Halme "ymmärsi mennä", siis kuolla.

En muista, että kuolleen ihmisen ulkomuodosta olisi koskaan riekuttu tällä tavalla. Ennen tapoihin kuului se, että kuollutta kunnioitettiin hetki. Ellei "vedetty kättä lippaan", kuten Hazard irvii, niin ainakin pidettiin suu kiinni.


Mutta ehkä Jatkoajan kulttuuri-intellektuelli siipi ei vieläkään ymmärrä sitä laajaa ärtymystä Hazardin artikkelia kohtaan.

Mielenkiinnolla odotan JSN:n päätöstä koska jos sen mielestä kolumni ei rikkonut hyvää journalistista tapaa niin se avaa aikamoisen oven henkilöiden rienaamiseen henkilökohtaisella tasolla.
Tuo Matti Apusen teksti on helppo allekirjoittaa. Toisaalta se osoittaa myös sen, että Hazardi kirjoituksellaan tavallaan pidätti oikeuden Halmeen mollaamiseen itselleen. Tämän kohun seurauksena kukaan ei uskalla enää kirjoittaa Halmeesta edes asiallisen kriittisesti, vaan sankarimyytti voi saada tästä jopa pontta. Siinä mielessä tämä voi kääntyä tietyille tahoille jopa voitoksi.

Sinänsä Hazardin varsinainen viesti rivien välistä on helposti luettavissa: se on Halmeen äänestäjille ja ylipäätään kaikille renkaanpotkijoille. Hazardi vain torpedoi oman kirjoituksensa aivan totaalisesti noilla henkilökohtaisuuksilla ja ihmisen ulkonäköä rienaavilla älyttömyyksillään. Tätä mieltä minä olen ollut alusta asti.

Se, että jotkut sekoittavat tähänkin puoluepolitiikan, on sitten aivan oma tarinansa, ja siihen ovat nyt valitettavasti sortuneet jotkut äärioikeistolaiset ja talousliberaalit eri palstoilla.
Sitä kutsutaan haaskalla olemiseksi. Perusmuodossa: olla haaskalla.
 
Suosikkijoukkue
HIFK ja brändin juojat. NP#35.
Samoilla linjoilla Cuben kanssa

Itse ryhmä on tietysti aivan perseestä, mutta siellä kannattaa silti vierailla. Sinne on näköjään avattu alakeskustelu, jossa Iikka Kivi -niminen henkilö laittaa koko kohun todella hyvin pakettiin. Harvemmin pääsee lukemaan tuollaisessa yhteydessä samanlaista verbaalista aseistariisumista, minkä Kivi Valavuorelle ja tämän esittämille argumenteille suorittaa. Välillä vähän säälittää katsoa Valavuoren pyristelyä.

"En jaksa kirjottaa kirjakieltä just nyt tai briljeerata mediaopeilla."

Enemmän säälittävää oli Valavuoren itsemoderointi, kun oli poistanut keskustelusta kaikki itselle kiusalliset kohdat. Priceless!

Tähän kohuun perehtyessä olen kyllä ihmetellyt sitä, että miten on mahdollista, että Halme kuoli yksin, kun hänellä nyt riittää niin paljon ystäviä, sympatiseeraajia ja selkääntaputtelijoita? Eikö olisi ollut hedelmällisempää käydä tätä taistelua Halmeen puolesta silloin, kun hän vielä eli? Käsittääkseni iltapäivälehdet tykkäsivät revitellä hänen ongelmillaan aika lailla, mutta ostajia lehdille riitti silti päivittäin, enkä aiheeseen liittyvistä boikoteistakaan ole kuullut.

Lisäksi varmaan hänen omaisensa ja ystävänsä saavat nyt vertaistukea koko Facebook-"yhteisöltä"? Niin ovat alahuuli väpättäen kaikki heitä tukeneet.

Ei minua tietysti Halme sinällään kiinnosta vittujakaan, mutta kamala tällainen asenne, että ihmisen voi rauhassa antaa tehdä huonoja valintoja ja romahtaa täysin (ja jopa mehustella aiheella), mutta tämän kuoltua asiasta täytyy vaieta johonkin "kunniallisuuteen" vedoten. Seuraavana vuorossa on ilmiselvimmin Matti Nykänen, jonka kohdalla tilanne on tietysti poikkeuksellisen vastenmielinen, koska hänen ongelmistaan on tehty suorastaan huumoria jo vuosikausien ajan. Mika Myllylä on toinen kandidaatti. Voi sitä henkisen tuen määrää, minkä hän tulee haudassa vielä saamaan!

Hys! Ei näistä saa puhua. Kauhistellaan/nauretaan/pyöritellään päätä heidän sekoilulleen nyt ja kun he kuolevat, voimme toivottaa voimia heidän läheisilleen ja ystävilleen.

Yhtä kaikki, mielestäni on erittäin hienoa, jos Tony Halmeen kokemukset auttavat juntteja näkemään huumeriippuvaiset ja muut heikommassa asemassa olevat IHMISET jatkossa inhimillisemmin. Toivottavasti vain muistavat olla johdonmukaisia, kun konteksti muuttuu.

Toivossa on hyvä elää. Epäilen kuitenkin vahvasti. Miksi? Olen juntti.
 
Suosikkijoukkue
HIFK ja brändin juojat. NP#35.
Karibialla makaa kymmeniä tuhansia ihmisiä maanjäristyksen jäljiltä rauniokasoissa ja täällä kinataan yhdestä pakinasta.

Täällä kinataan tärkeästä asiasta! Joku maanjäristys jossain maan äärissä ei ole tärkeää. Laita siitä vaikka Facebook-yhteisö pystyyn. Se on sitä nykyaikaa.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Mutta ehkä Jatkoajan kulttuuri-intellektuelli siipi ei vieläkään ymmärrä sitä laajaa ärtymystä Hazardin artikkelia kohtaan.

Niin kukin ärsyyntyy mistä ärsyyntyy. Tuntuu vain, että nämä osa näistä Kaarinasta ärsyyntyneistä ei välttämättä ymmärrä, että jokuhan toinen ärsyyntyy vaikka niistä Halmeen eri ihmisryhmistä ja henkilöistä lausumista asioista.

Minusta kaikilla on oikeus ärsyyntyä ja toisaalta myös sanoa ärsyttäviä asioita.

Ja nyt kun on vedetty tämä Ei ennen tälläistä -kortti, niin eipä ole tainneet kansanedustajatkaan ennen spekuloida mediassa tasavallan presidentin seksuaalisella suuntautumisella. Sinällään minusta tasavallan presidentistä saa sanoa mitä huvittaa, minä en siitä ärsyynny, mutta toisaalta kai sitten saa sanoa jotain myös kuolleesta suunpieksijästä.

Jos Halonen nyt jostain syystä potkaisi tyhjää, niin tiedän ainakin yhden toisaalla netissä blogiaan pitävän Jatkoajan nimimerkin kirjoittavan sellaisen viestin tai blogikirjoituksen, johon verrattuna Kaarinan kolumni olisi iltasatu.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Hazard halusi hätkäyttää ja onnistui siinä. Puoli Suomea näkyy menneen halpaan.

Karibialla makaa kymmeniä tuhansia ihmisiä maanjäristyksen jäljiltä rauniokasoissa ja täällä kinataan yhdestä pakinasta.

Kyllä Hazard onnistui hätkäyttämään kansalaisia ja minusta näyttää siltä, että ketään ei olla viilattu linssiin. Asia on yksinkertaisesti vaan merkittävä. Uskon, että Kaarinan pitää asian tiimoilta tulla julkisuuteen vielä parempien selityksien kera. Silloin puhutaan vakavilla naamoilla eikä kellään ole sellaista ajatusta, että KH olisi vetänyt jengiä halpaan. Naisen selitys on tällä hetkellä se, että kirjoitus oli puhtaasti kritiikkiä mediaa kohtaan. Niin no...

Haitin maanjäristys ja sen tuomat tuhot on aivan helvetin järkyttävä juttu. Silti näistä eri asioista keskustellaan. Miksikäs ei? Case Hazard unohtuu parissa viikossa ja saadaa ottaa esille vaikka Vanhanen ja lautakasa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös