Postinjakaja
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- En gång IFK, alltid IFK.
Saman suuntaista olen kuullut minäkin. Ykkösellä alkavasta summasta kuluvankin kauden osalta kuulunut kuisketta. Eikö tuo julkisuudessa ollut 260k ole jonkun agentin lehdelle antama arvio siitä mitä "sen pitäisi olla" status ja palkanmaksaja huomioiden? Tiedä sitten mikä on totuus. Itse kallistun tässä tapauksessa uskomaan kuulemaani IS-urheilun sijaan. En sen vuoksi että se olisi huomattavasti seuralle IS-urheilun heittoon verrattuna edullisempi summa vaan ihan muista syistä.
Jep. Poistin ensin oman postaukseni, koska nuo palkka-asiat jää niin helposti palstatotuuksiksi. Ja epäilen aina noita klubilla kuultuja juttuja siellä usein olleena. Kaikki esittää asioista tietävää ja kaikilla on hieman maistia alla ja joka erätauko maistin alkoholiosuus kasvaa. Viimeistään jatko-ajalle mentäessä joku kertoo varmana nakkina, että Larionovin lisäksi tänne piti tulla Fetisov.
Mutta jos joku muukin on kuullut samansuuntaista, niin ehkä siinä on jotain perää?
Sillä itse uskon myös tuohon kohtuullisempaan palkka-arvioon. Joku 175k+sotut+auto/asunto on aika lähellä 260k kaikkine kuluineen -summaa ja kuulostaisi kovinkin loogiselta ja myös "kohtuulliselta" summalta maksaa 39-vuotiaalle ansioituneelle, mutta uransa ehtoopuolella olevalle sentterille.
Yksi syy miksi noita senttereitä on mennyt meiltä ohi on varmasti myös, että Salmelainen on lähtenyt kohtuullistamaan täällä maksettavia palkkoja.
Kohtuullistamisagendan olen kuullut faktana ja se on myös Valtasen agenda. Eli Salmelainen ei enää halua maksaa samoja ylihintoja kuin Nyba. Silloin tuo muutos kestää vähän aikaa. Eli pitää saada kaikki palkat joukkueessa johonkin järkevään suhteeseen, jotta kesken kauden pelaajia tarjoavat agentit eivät oletakkaan saavansa jotain mottipäisiä IFKsta vaikka "aina on saatu sieltä hyvät kesälomarahat kesän jäljeltä yli jääneillä pelaajilla."
Ja joku 175k voisinkin maksaa tuon tason kolmossentteristä ensi kaudeksikin. Mutta eiköhän nuo tärkeiden pelipaikkojen jatkodiilit ole tehty jo ennen joulua ja syys-marraskuun esityksillä IFK tuskin on tarjonnut jatkoa. Se myös selittäisi tuon Paajanen -huhun. Paajanen tuntuu jotenkin niin selkeästi Santalan paikolta.
Ja ehkei kyse ole aina rahasta vaan siitä minkälaisen joukkueen Pikkarainen haluaa? Jos Pikkarainen kokee, ettei Santala sovi ensi kaudelle suunniteltuun pelisysteemiin ja Paajanen sopii, niin eihän siellä kannata roikottaa Santalaa edes satasella. Tehköön sitten HPKssa ensi kaudella sen 40 pinnaa, kun Paajanen tekee meillä sen 30 pinnaa. Voidaan sitten taas kärvistellä tätä vaihtoa, että miksi näin?? -Vaikka tuskin kukaan faneistakaan olisi Loka-Marraskuussa tarjonnut Tommille jatkoa.