Tommi Santala HIFK:hon

  • 196 137
  • 796

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Toisaalta myös se lämäri on tässä liigassa aika hurja. Ehkä yleisesti ottaen voisi vain laukoa enemmän. Hyvin tuntuu uppoavan.

Niinno. Ennen HPK-peliä oli saanut 121 laukauksesta 5 maaliin surkealla prosentilla 4,1. Nyt neljästä laukauksesta upposi kaksi, mutta laukaisuprosentti on edelleen huono, nimittäin 5,6. Suunta on toki oikea.
 

RedNumber9

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Santalan laukauksen suurin ongelma on minusta se, että se jää aivan liian usein blokkeihin. Ohilaukauksia tulee myös oman mutun mukaan paljon. Maalia kohti mennessään ovat vedot sitten monesti vaarallisia.
 

MHPeg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tähän sit se pakollinen päivitys:

Santala 38o/27p
Malinen 39o/22p

ero vaan kasvaa ;)
Kylläkyllä. Oikeestaan eilisen matsin ku näki, niin mä oon Santalan puolesta onnellinen että se teki kaks byyriä. Ekassa erässä tunsin myötähäpeää (myös koko jengistä) Santalan puolesta, koska tossa rävellyksessä mitä eilen nähtiin, osu Santalankin virheet/hitaus pahasti silmään ja aiheutti tupla vitutuksen.

Mut sitä ei vaan pääse pakoon, että Santalalta tulee edelleen semmosia aiempien kausien Vitomaisia hasardeja aivan liikaa. Vaakakuppia toki tasottaa nää tehopisteet mitä tulee, joten Hasardit vs. Onnistumiset on +-tilastonkin mukaan lukiessa 30-70.

Olis kyllä todella koomista jos Santala yltyisi pistetehtailuun ja saisi kultaisen kypärän (:D). Noniin.. riittää.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Olis kyllä todella koomista jos Santala yltyisi pistetehtailuun ja saisi kultaisen kypärän (:D). Noniin.. riittää.
Tämä skenaario ei ole kovin kaukana! Vuonna 2019 4 peliä, ja Santalalla 8 pistettä (Jukurit peli vielä kesken).

Itse olisin edelleen valmis tekemään Santalalle jatkon, kunhan nyt ei ihan mottipäistä tarvitse lyödä pöytään. Olisi mukavaa, jos meillä olisi ensi kaudella kerrankin senttereitä riittävästi, ettei joka pelissä olisi laitahyökkääjiä senttereinä. Kaikista puutteistaan (lähinnä nopeus) niin Santala on tekijämies Liigaan.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Itse olisin edelleen valmis tekemään Santalalle jatkon, kunhan nyt ei ihan mottipäistä tarvitse lyödä pöytään. Olisi mukavaa, jos meillä olisi ensi kaudella kerrankin senttereitä riittävästi, ettei joka pelissä olisi laitahyökkääjiä senttereinä. Kaikista puutteistaan (lähinnä nopeus) niin Santala on tekijämies Liigaan.
Ei ole kaukaa haettua tämäkään skenaario. Vuoden jatko kiinnostaisi pelaajaa. Jopa se 3. sentterin rooli. Tällaista kuulunut viimeaikoina.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Itse en tekisi jatkoja. Muutenkin aika joulu käynyt parissa viime pelissä, eilen syöttöyritys vastustajan polkkareiden kautta sisään ja tänään sitten vastustajan pakki sohi kiekon omiin.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Väärin maalattu! Ei hyvää päivää..

Kunhan totesin, vai oletko eri mieltä ja kyseessä olikin hienot taitomaalit? Väärin maalatusta en ole puhunut sanallakaan...
 

KooJii_#1

Jäsen
Suosikkijoukkue
★ HIFK ★ Detroit Red Wings ★ Dallas Stars ★
Itse en tekisi jatkoja. Muutenkin aika joulu käynyt parissa viime pelissä, eilen syöttöyritys vastustajan polkkareiden kautta sisään ja tänään sitten vastustajan pakki sohi kiekon omiin.
Onks Malinen tehny kaikki pisteet oikein?
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Vuoden jatko kävis hyvin. Senttereitä ei ole koskaan liikaa kuten viime vuosina ollaan todettu.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Onks Malinen tehny kaikki pisteet oikein?

Pointit viuhuu ohi oikealta ja vasemmalta, miten Malinen tähän liittyy? En tekisi Tommin kanssa jatkoja, perustellaan vielä niin näen ensi kauden sentterikolmikon xxx-Tyrväinen-Lundell muodossa ja neloseen löytyy kyllä sinne paremmin sopivia vaihtoehtoja. Santalalle en itse näkisi mitään käyttöä ensi kaudella ja pettynyt olen jos Santala täällä jatkaa.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Santalan kuuluisi olla eläkkeellä eikä harjoittaa jääkiekkoa ammatikseen.

Jos sanon, että ulos, niin oletukseni on, että tilalle astuu joku urallaan eteenpäin menevä ammattilainen eikä mikään satavuotias kehäraakki.

Ulos!

Palataan tähän marraskuun 18. päivän viestiin sen verran, että lainatun viestin jälkeen Santala on pelannut 17 ottelua tehoin 5+12. Onneksi ei laitettu pihalle, vaikka Salminen on hankittu. Vai lasketaanko häntä edes urallaan eteenpäin meneväksi ammattilaiseksi?
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Pointit viuhuu ohi oikealta ja vasemmalta, miten Malinen tähän liittyy? En tekisi Tommin kanssa jatkoja, perustellaan vielä niin näen ensi kauden sentterikolmikon xxx-Tyrväinen-Lundell muodossa ja neloseen löytyy kyllä sinne paremmin sopivia vaihtoehtoja. Santalalle en itse näkisi mitään käyttöä ensi kaudella ja pettynyt olen jos Santala täällä jatkaa.

Ilmeisesti siis tämän illan esitykset ei liity asiaan mitenkään, vaan et vain näe hänelle paikkaa tuossa ensi kauden sommitelmassa? Mä kyllä tarjoaisin jatkoa. Ollut mainettaan parempi koko kauden ja parantanut koko ajan. Meillä on niin paljon aina ongelmia poissaolojen takia, että mielummin yksi liikaa kuin yksi liian vähän. Jos kaikki on terveenä niin siirtäisin sitten Lundellin vaan tarvittaessa laitaan. Tai sitten tekisin nelosestakin hyökkäävämmän. Varsinkin jos tuleva ykkössentteri on edes promillen verran epävarma, niin ehdottomasti Tommille jatkoa.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Mietin tässä, että jos Kerhosta tulee Paajanen ja Turunen. Sentterit: Tyrväinen-Lundell-Paajanen-Santala. Sitten siellä on varauksella Nykopp ja Jääskä. Kyllä itse näen Santalalle vielä käyttöä ja jos Turunen tulee+ saadaan pidettyä runkoa niin tuleeko sinne ykkösen keskelle välttämättä ketään?
 

Makija

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Kiva, että Santalalla kulkee nyt ja on muutenkin sympaattinen tapaus. Toivottavasti kuitenkin ensi kaudelle löytyy korvaava sentteri. Santala on kuitenkin taas vuoden vanhempi, pykälän hitaampi ja tuskin hirveästi halvempi jos pisteitä kertyy about 40 tällä kaudella.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Katsotaan kauden päätyttyä, minkälainen loppuarvosana voidaan Santalalle antaa, mutta toistaiseksi on pelannut varsin hyvin. Varsinkin, jos otetaan huomioon, että liigassa pelataan erilailla kuin Sveitsissä. Tykkäsin hankinnasta heti, eikä toistaiseksi ole tarvinnut kääntää rotsia.

Hitaudesta moni on valittanut, mutta sanoisin, että siellä on ihan muut kaverit, joiden tehtävä on olla nopeita. Koohottavia hätäilijöitä on nähty meilläkin ihan riittävästi. Kaikkien ei tarvitse kiirehtiä.

Lainaan itseäni 18.9.2018. Syys-tammikuun väliin on mahtunut monenlaisia peliesityksiä, mutta kyllähän harjaantunut silmä näki heti alusta asti, että pelimies on kyseessä. Kokemus tuo malttia ja vaikka luistelunopeus on verkkaista myös omiin silmiini, se ei poista tosiasiaa, että pelisilmään ei nopeutta tarvita. Erittäin hyvä liigapelaaja kypsästä iästä huolimatta edelleenkin, enkä näe, että esim. vuodessa pelinopeus putoaisi radikaalisti, jos vain saa ilman suuria loukkaantumisia olla. Santalan pelihän ei koskaan ole perustunut nopeuteen, joten mielestäni tämä kausi indikoi ihan hyvin myös ensi kautta.

Jatkoon, kiitos. Toki teen lopullisen arvion vasta kauden jälkeen, mutta näen jo tässä vaiheessa, että HIFK on parempi Santalan kanssa kuin ilman Santalaa. Ottajia löytyy ihan varmasti myös muualta, sen verran hyvät näytöt Santala on tällä kaudella antanut.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Miehet vaihtuu ympärillä ja tehot ja tehotilasto pysyy. On se kumma jätkä.

Jatkosopimuksesta unelmoijat: Edelleen tärkeiden pelaajien kohdalla, kuten senttereiden, jatkosopimukset sorvataan euroopassa marraskuun aikana.

Kirjoitin itselleni tuolloin (Salmelaista ajatellen), että kenelle Syys-Marraskuun esityksillä tarjoaisin jatkoa. Santalalle en olisi ollut tarjoamassa. On siis mahdollista, että Tobbe on ajatellut samoin ja kasannut ensi kauden sentteristön sen mukaisesti. Tyrväinen ja Lundell kun vie kaksi paikkaa ja Jääskä yhden niin sieltä jää kuin ”Paajanen” ja toivottavasti se kunnon nelsonin sena.

Samalla kun on varmaan lyöty mottipäinen jollekin ykkösveskarille ja yritetään mottipäisillä pitää noita meidän omia tähtiä täällä niin tuskin on jäänyt enää budjettiin tilaa Santalan tilipussille.

Näin se vaan menee. Toki siellä on voinut joku Ilves käydä nappaamassa Jääskänkin meiltä tarjoamalla kakkosentterin tonttia, kun meillä kundia kaavaillaan nelosen keskelle.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@Postinjakaja , mä jotenkin toivon, että Salmelainen ei tee yhtään hankintaa fanien toiveiden perusteella. Ei hyvää, eikä huonoa hankintaa. Sellainen toiminta on ihan loppumaton suo, eikä johda mihinkään, koska ”fiilikset muuttuu reaaliajassa”.

Santalan suhteen koko kausi on ollut varsin tasaista suorittamista, vaikka pisteitä ei ole tasaisesti joka pelissä tullutkaan. Enkä siis myöskään väitä, että Santala olisi ollut joka pelissä loistava tai edes hyvä. Sellaista pelaajaa taida ollakaan. Mutta esim. puolustussuuntaan Santala on pelannut koko kauden tasaisesti ja tehnyt oikeita asioita, mutta moni tälläkin palstalla on jäänyt pitkään makaamaan pisteisiin, epäonnistuneisiin laukauksiin ja luistelunopeuteen.

Jos Salmelainen on yhtään kartalla, hän on nämä asiat yhdessä Pikkaraisen kanssa huomioinut myös ensi kauden joukkuetta silmällä pitäen ja varteenotettava sopimustarjous on Santalalle esitetty. Palkkaan en ota kantaa, mutta kokemus ja ammattimiehen esitykset tietysti maksavat, kuten asiaan kuuluu. Ja nythän sille hirmuliksalle on saatu katetta ihan pisteiden muodossakin.

Jääskää en keskikaistalle asettelisi kuin varamiespalvelun muodossa. Jääskä on parhaimmillaan laidassa ja kun sentteriksi siirtyminen ei täysin kivuttomasti ole syntynyt, en pakottaisi asiaa. Voi nimittäin käydä niin, että jostain muualta tarjotaan suurempaa roolia laidassa ja se alkaakin kiehtoa. Toki Jääskän oma tahto vaikuttaa eniten, mutta kyllä mun mielestäni on huomattavasti parempi laidassa.
 

MHPeg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Santala on persoonana täydellinen. Kaikkea ei kuitenkaan voi tällä perustella. Vaikka tekeekin tällä kaudella +40p. niin en valitettavasti tekisi jatkoa hänen kanssaan. Jossain vaiheessa meno hyytyy kokonaan ja korvaavia pelaajia tulee 100 varmasti.

Tämä kausi Sandelta nappiin, hyvillä mielillä eläkkeelle ja tikkarit lapsille suuhun.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös