Jos nyt pysyttäisiin totuudessa? 20 maalia on ylittinyt Huhtalalla kahdella viime kaudella, muuten on syntynyt reilu 10 maalia kaudessa. Pisteissä 40 pistettä, sitä edellisellä kaudella ylittyi juuri juuri 30 pistettä muuten ollaan pyöritty alle 30 pisteen lukemissa.
Kyllä mä totuudessa mielestäni pysyin. 60 ottelun tahdilla Huhtalan maalimäärät viidellä viime kaudella: 16,8, 19,4, 12, 24,4, 23. Mä lasken noi n. 20 maalin kausiksi kaikki poislukien se ensimmäinen vuosi Espoossa. Huhtala on 26 vuotias ja siihen nähden hänen pistetehtailunsa on suorastaan hämmentävän tasaista. Viimeisinä vuosina kehitystä on toki tapahtunut ja kasvaneen roolin myötä myös pistemäärät nousseet. Sä näet senkin huonona asiana, koska paremmin pelaaminen nostaa palkkapyyntöä. Perkeleen kapitalismi.
Mitä kiekollista taitoa/oivalluksia olet nähnyt Huhtalalta? Tai odotat Huhtalalta?
Pelisilmästä kertoo se että osaa antaa peliä avaavia syöttöjä tai pelata kaverille maalipaikkoja, tai olla itse hyvin pelattavissa. Näitä ei maajoukkuetasolla olla nähty, maajoukkuepelit on oletettavasti lähempänä KHL:n peliä kuin liiga oli. Kontiolan ja Lehterän tasoisia hyökkäyspelaajia tarvittaisiin, toivottavasti edes lähelle sen tasoisia vielä löytyy, Niko Kapanenkin olisi hyvä lisä. Omark on erittäin viihdyttävä ja taitava pelaaja, kiekollinen taito on erittäin hyvää. Huhtalalta ei olla nähty, eikä nähdä, mitään kiekollista erityisosaamista tai wow-efektiä tarjoavaa viihdyttävyyttä. Huhtala on vain yksi nimi lisää pitkään listaan suomalaisista kieli vyön alla polkevista puukäsistä.
Tähän lainaukseen kiteytyy sun suurimmat ongelmat kirjoittajana. Mitään harmaan sävyjä ei ole. On vain wow-efektin pelaajia kuten Omark ja sitten on kädettömiä koohottajia, kuten kaikki muut ja erityisesti espoolaiset.
En mä tota vastaan pysty argumentoimaan. Jos et pysty näkemään Kontiolan ja vaikka Ridan kiekollisen taidon välissä mitään välimuotoa, niin siihen ei mikään maailman rautalanka riitä. On totta että Omark on reilusti Huhtalaa taitavampi ja pelikäsitykseltään eri luokassa, mutta yhtä totta on, että Huhtala on normaalia liigapelaajaa valtavasti edellä molemmissa kategorioissa. Ja sen minkä Tommi käsissä Omarkille häviää, voittaa hän fyysisyydessä, asenteessa ja puolustuspään osaamisessa. Sen takia on helvetin kiva, että meillä on tuollaisiakin pelaajia jengissä.
Btw, Kontiolan ja Lehterän tasoisia pelaajia ei Jokereille löydy, koska niitä ei Euroopassa pelaa kuin kourallinen. Lakkaa haaveilemasta ja syö puurosi.