Jos mä olisin utj niin palkkaisin niitä sairaitakin joita fanit haluaa. Se pelikyvyttömyys selviää kuitenkin sitten myöhemmin, saa siirrettyä ongelmaa myöhemmäksi. Sitten myöhemmin voi sanoa ettei tiennyt tai yritettiin kyllä selvittää, mutta joskus käy näin. Eihän niitä pelaajia sentään omilla rahoilla palkata.
No jos minä päättäisin niin sua en sitten utj:ksi ainakaan palkkais ;) Mun mielestä toi on kyllä überselittelijän toimintamalli eikä menestyjän. Ei tarvitse rehellisesti myöntää että jengi on paskasti koottu. Kunhan on pari Batesia ja Salmelaista jengissä, niin voi aina vedota kyllä mä, mutta ne muut/tai muuten oltais mestareita, mutta koko jengi loukkaantuikuin kauden ekassa matsissa blaa blaa.
Tottakai itsekin olin iloinen pikku-buffalon himaanpaluusta, mutta mulla ei olekaan niitä tietoja käytettävissä mitä joukkueen kokoajalla/lääkärillä on. Kuitenkin loukkaantumishistoria tuntien ja kauden jäätyä noin lyhyeksi olisi pitänyt olla tiedossa tämä suuri riskialttius. Ei pelkkien toivotaan toivotaan -korttien varaan voi tärkeimpiä paikkoja jättää. Toki näitä voi olla ns. bonareina, eli tärkeimmät palaset jo kasassa ja tällaiset sitten niiden täydennyksenä voi mennä. Mutta tuo omien käsienpesu jengin kokoamisen mokista on/olisi toimintatapana juuri sitä edari-ifk.ta. Ei menestyvän jengin toimintatapa.
Ja mun mielestä ongelmia ei tarvitse siirtää myöhemmin seliteltäväksi vaan ne voi kyllä ratkaista ajoissa. Mun mielestä tässä selittelymallissa on vähän penamaisuutta, kaikkien tähtien osuessa kohdalleen voi menestystä tulla, mutta mitä suurimmalla todennäköisyydellä niin ei käy.
Katsotaampa:
Tapa1: kärkilaituri puuttuu-> hommataan "jarikurri" (ei fanien toivoma mutta muuten vaan esimerkkinä "entinen hyvä pelaaja, mutta ei varmasti pelaisi koko kautta"). yli 100kiloinen jartsa vääntää nilkkansa ekassa matsissa ja comeback ohi. Saadaan "danhacker" tilalle. Hänellä ei nilkkaongelmia ole ja on oikein pirteä joukkuekaveri ja pörrää peleissäkin kivasti. Mestaruutta ei kuitenkaan voiteta. Joukkueen kokoajan kommentit "oli meillä 5stanleycupin mies hommattuna ja siten varma mestaruus, mutta loukkaantumisille ei voi mitään". Ei näin.
Tapa2: kärkilaituri puuttuu-> ratkaisu: hommataan ajoissa tasokas ja terve laituri. Korkeintaan bonuksena sitten riskihankinta.
Seruraikoneja täytyy yrittää pitää jengissä, mutta heistä on oltava myös hyötyä. Kun taso ei enää riitä, niin sitten on aika lopettaa. Sama asia sairaille. Esim. tonylla ilmeisesti ollut kremppaa jo ennen tänne tuloa, kyllä tilanne uran lopun läheisyydestä olisi tässä tapauksessa pitänyt olla jo lääkärintarkastuksen perusteella jokseenkin selvillä. Ainakin futiksen puolella siirrot kariutuvat lääkärintarkastuksiin silloin tällöin. En koskaan ole kuullut että IFK:ssa näin olisi käynyt. Ja sitten meillä on ollut paljon näitä jotka meille tulevat hetkeksi skulaamaan ja loukkaantuvat lähes saman tien ja osa lopettaa uransakin niihin. Onko täällä liian lepsu lääkärintarkastus?