1. Turhat hankinnat, jotka ovat täysiä mysteereejä:
Thang, Block, Stloukal, Forsberg, Wargh. Noista 2 vielä jäljellä jengissä
2. Hankintoja, ja"paikkauksia", jotka ovat jääneet puolitiehen
Virtanen- Gillies- ?????
Kuparinen- Ramstedt-????
MacLean- Fata-???
Salmelainen-???
4. Ns. loppu hyvin kaikki hyvin-hankinnat
Raanta-Thiessen-Lundström (periaatteessa OK)
Birch-Mäkelä
Fernholm (ei tainnut varsinaisesti korvata ketään)
Makuasia, kenet katsoo kenenkin stuntiksi, mutta mä käsitin, että Kuparinen tuli MacLeanin korvaajaksi ja Fata-Elkins -kaksikon piti olla kakkos- ja kolmossentteri. Voin tietysti muistaa väärin. Pikku-Buffaloa ei tosiaan korvattu mitenkään. Samoin mä olin siinä käsityksessä, että Gillies (laituri) oli ylimääräinen mörkö, jonka ei varsinaisesti pitänytkään korvata Jonne Virtasta (sentteri), jonka piti korvata Liivik (sentteri).
Tämän hetken kunnossaan Ramu korvaa ehkä hikisesti Fatan, Liivikin korvaaja puuttuu edelleen, MacLeanin korvaaja Kuparinen on telakalla ja mörkökin lähti himaan, kun sen ei annettu tulla piiriin. Hiljaiseksi vetää, kun tällä tavalla funtsii...
Kohdan 1) hankinnoista Wargh - kiinalaisittain Walgh, mikä on vain yhden kirjaimen päässä toisesta pakkilegendasta nimeltä Walsh - oli hätäapu, kun pakit meinasivat loppua. Jälkeenpäin voi tietysti miettiä, toiko tämä sankari mitään sellaista, mitä omat junnut eivät olisi tuoneet ja vastaus taitaa olla, että ei. Forsberg sen sijaan antoi traiaut-jakson aikana niin hyvät näytöt, että 90 % IFK-osion kirjoittajista oli erittäin tyytyväisiä, kun Fopalle tehtiin koko kauden kattava sopimus. Siinä vaan taisi käydä samoin kuin Cacan kanssa, että unelman realisoiduttua saattoi heittäytä lepäilemään laakereillaan, kun näytöt oli annettu ja paikka IFK:ssa varmistettu.
Kohdasta 4) sen verran, että ainakin omissa kirjoissani Mäkelä on Kangen korvaaja. Vastahan sitä pari vuotta odoteltiinkin, mutta Nybarin mittapuulla tämä tietysti tapahtui välittömästi.
------
Tällä lailla osiin purettuna homma näyttää todella järkyttävältä, mutta kokonaisuutta katsoessa voi uskotella itselleen, että asiat eivät ole aivan niin huonosti. Ennen joulua vedettiin suunnnilleen näillä ukoilla pitkä voittoputki ja sen jälkeen on tullut uusina pelaajina vielä Mäkelä ja Ramu. Kurvinen siihen vielä päälle, jos huhut miehen tervehtymisestä pitävät paikkansa, olisi tässä tilanteessa jo kuusi oikein lotossa. Söden ja Puustisen loukkaantumiset ovat paha takaisku, mutta pieni luotto mulla on vielä siihen, että Rami klaaraa homman kunnialla himaan. Ei näillä äijillä päätyyn mennä, mutta tappavan tylsällä puolustustaistelulla saatetaan päästä välieriin, mikä olisi kahden edelliskauden jälkeen huikea saavutus ja antaisi Törmäsen IFK:lle mahdollisuuden taistella kirkkaammista mitaleista JOS ensi kaudelle saadaan aidosti laadukas miehistö ilman näitä Birchejä ja Blockeja.