Toivolan tekemiset Lukossa

  • 226 145
  • 1 251

TiDo28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman lukko,Toronto Maple Leafs
Magnum kirjoitti:
Lukko on edelleen ylivoimaisesti pienin seura asukasluvulla mitattuna. Ja on jälleen ensi kaudella "häiriköimässä" liigassa.

Sen verran taas harmittaa jo päättynyt kausi,että oli tähänkin taas tartuttava.Lukko on edelleen pienin liigaseura kaupungin asukasluvulla mitattuna mutta ei kai näitä asioita kaupungin asukasluvulla mitata.Pelaajabudjetti taas on ihan jotain muuta kuin liigapaikkakuntien pienimmistä päästä.

Jotenkin itse olen jämähtänyt ajatuksissani noihin budjettiasioihin.Ei varmaan tämäkään kausi harmittaisi näin paljoa jos budjetti olisi lähellä muita vastaavan kokoisten joukkueiden budjetteja.Tietenkään ei tilannetta kannata verrata myöskään ylöspäin eli Helsinkiin+Espooseen (ei raha aina ratkaise) ja Ouluun (mutta joskus raha auttaa kun sitä on paljon).Toivottavasti lukko ei enää ensi kaudella "hukkaa" rahaa kuin se kasvaisi puussa ja ilmoittaa tästä asiasta myös Toivolalle ettei tule yllätyksenä.

Itse kyllä pidän Toivolaa ihan hyvänä valmentajana enkä halua häntä vaihdettavan kehenkään ensi kaudeksi.Tämä kausi nyt meni melko vi...iksi heti alkuunsa,syystä tai toisesta.

Toivon,että ensi kauden joukkueen kokoaa joku muu kuin kaksikko Toivola/vanhatalo,ei ainakaan pelkästään tämä kaksikko.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Janiz80 kirjoitti:
...Ja KUKA V**UN TOIVOLA?
Viisi kautta liigassa, kerran meni kaikki putkeen. Eipä vakuuta kaverin meriittilista yhtään. Olkoonkin, ettei Poriin "aina" saatu kovaa jengiä jalkeille...

No, ihan vaan kaikki vastaavan tempun tehneet riviin...
 

Isorumailkeä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anonyymit kotikiusatut
1963 kirjoitti:
Näinhän se on. Toivola oli jopa huonompi kuin Lehkonen ja se on jo paljon. Mikalta ei onnistunut tällä kaudella mikään. Scouttaus meni täysin pieleen, samoin kuten peluutus ja pelikirja. Kauden aikaiset pelaajavaihdokset olivat lähinnä huvittavia mutta saatiin niissäkin poltettua rahaa.

Parahin nimimerkki 1963,

Olen jo pitkään seurannut kirjoitteluasi ja vaikutat todella positiiviselta ja mukavalta ihmiseltä. Kiitos, että olet piristänyt päivääni - kuten todennäköisesti monen muunkin tätä palstaa seuraavan ihmisen päivää - niin usein ja ah, niin aurinkoisilla ja ei lainkaan jälkiviisailla kommenteillasi. Olen hämmästynyt, että maltoit odottaa näin pitkään ottelun loppumisen jälkeen, jotta saimme jälleen näytöillemme juuri Sinun aina niin miellyttäviä sanojasi. Saat suorastaan sieluni värähtelemään. Jos haluaisit tehdä meille vielä yhden palveluksen kaikessa suuruudessasi ja viisaudessasi voisit aivan oikeasti painua vittuun inisemästä ja vaikka vetää itsesi leukakiikkuun. Omakin olosi helpottuisi huomattavasti.

Kaikella ystävyydellä ja rakkaudella,

Isorumailkeä

Hauskaa vappua kaikille.
 

Korinekki

Jäsen
Tie menestykseen?

Itse toivoisin, että Mika Toivola nähtäisiin vielä ainakin kaksi seuraavaa kautta Lukon peräsimessä. Nyt olisi mahdollisuus tähän pitkäjänteisyyteen, ja toivoisin että sitä nyt alettaisiin toteuttaa. Toivolassa meillä on hyvä, nuoresta iästään huolimatta jo melko kokenut, ja erittäin motivoitunut valmentaja.
 

TwentyThree

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
En kyllä itsekkään olisi Toivolaa mihinkään potkimassa, vaikka tämä kausi olikin aika hasardikiekkoa. En usko että moni valmentaja olisi Lukkoa kovinkaan paljon korkeammalle saanut, sillä jos pakistossa 90% ei hallitse edes pelin yksinkertaisimpia asioita niin menestyminen on aika hankalaa. Menestyvällä joukkeella pakisto on kunnossa ja se pystyy perusvarmaan pelaamiseen lähes joka pelissä.
 
Viimeksi muokattu:

manemies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Näin vierasleiristä katsottuna, ei se Toivola mikään hassumpi valmentaja ole. En usko että Lukon kausi päättyi ennenaikojaan Toivolan vuoksi. Ryhdikkään oloista ja taistelevaa lätkää Lukko mielestäni tällä kaudella pelasi.

Itselleni (niinkuin varmasti aika monelle Lukko -kannattajallekin) oli pienoinen yllätys että Ilves meni jatkoon. Oiskohan ollut tammikuussa kun Lukon näin Raksilassa ja jäi sellanen fiilis että tuo joukkue menee vielä pitkälle, sen verran loistavaa peliä pelasivat.

Nooh, aina ei voi vaan onnistua (jostain syystä tulee Kärppien viimekausi mieleen.. pirun Ässät =D). Uutta matoa koukkuun ensi kaudella. Toivottavasti Haataja ja Saarenheimo pelaavat yhtä mallikkaasti kuin tälläkin kaudella !

Ps. Isorumailkeälle ja muillekin.. Muistakaa tuo kätevä ignore toiminto jos rupeaa liikaa jurppimaan joidenkin kirjoitukset =)
(Omat tietosi -> kaveri/ignorelista)
 

Pronger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Magnum kirjoitti:
Nimimerkki 1963 on täysi trolli, on aivan varmasti täysin joku muu kuin Lukon kannattaja..
Kyllä 1963 on ihan kannattaja, mutta neganäppäin jumittunut pohjaan. Voi vain kuvitella kuinka raskasta elämä on jos tuolla asenteella painaa noin yleensäkin. Toivottavasti kevät ja kesä saavat jotain positiivista esiin.

Nyt kun kerrankin on suht hyvä tilanne, joukkueen runko kasassa ja virheet tiedostettu, olisi mielestäni vähän kyseenalaista vaihtaa valmentajaa, varsinkin kun helmiä ei ole tarjolla. Toki Urama sai Tapparan vauhtiin uutena miehenä, mutta siellä oli runko vielä valmiimpi. Rautakorven Leksandilla menee nyt persiilleen, ja rautakorpi saattaisi olla Suomeen tulossa ,mutta Jukan sitoutuminen on jo nähty.
 

1963

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Number 87 kirjoitti:
En kyllä itsekkään olisi Toivolaa mihinkään potkimassa, vaikka tämä kausi olikin aika hasardikiekkoa. En usko että moni valmentaja olisi Lukkoa kovinkaan paljon korkeammalle saanut, sillä jos pakistossa 90% ei hallitse edes pelin yksinkertaisimpia asioita niin menestyminen on aika hankalaa. Menestyvällä joukkeella pakisto on kunnossa ja se pystyy perusvarmaan pelaamiseen lähes joka pelissä.

Näillä näkymin Toivola jatkaa ja hyvä niin. Vaihdon paikka on aikaisintaan vuodenvaihteessa, jos edelleen taistellaan sijoista 8-10.

Tärkeintä olisi nyt vahvistaa puolustusta ja maalivahtiosastoa. Etenkin puolustavia puolustajia tarvitaan. Viitanen tai Honkaheimo ei missään tapauksessa kuulu ykkös- tai kakkospariin. Hämäläinen-Heikkinen voisi pelata kakkosparissa mutta ykköseen tarvitaan tätäkin kovemmat nimet. Odotukset hankintojen suhteen on korkealla. Toivottavasti Lukko ei taas kerran lähde hankkimaan toivotaan toivotaan -mentaliteetillä muiden jengien 5-6 pakkeja.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Vaikka nuo alku- ja loppukauden perseilyt vähän laskivatkin uskoa Toivolaan niin en missään nimessä lähtisi nyt tässä vaiheessa häntä pois potkimaan. Nyt olisi aika kokeilla kerrankin pitkäjänteisyyttä ja antaa Toivolan rauhassa rakentaa joukkuetta, siihen on mahdollisuus koska avainpelaajilla on pitkiä sopimuksia ja joukkueen vaihtuvuus ensi kaudelle ei näyttäisi olevan kovin suuri. Lisäksi nyt ei ole edes mitään "menestymisen pakkoa" kun juhlakausikin on ohi ja meni perseelleen. Katsotaan nyt tämä kortti loppuun ja jos ei onnistu niin sitten katsellaan mitä seuraavaksi.
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Mälsä pierumäki kiekko.
Ehdottomasti Toivolalle mahdollisuus näyttää, mihin hän oikein pystyy. Toivottavasti Sopimus olisi ne pari seuraavaa kautta. Ilman tämänkaltaisia sopimuksia on turha haaveilla kestävästä ja pitkäjänteisestä työstä. Olisivatko muuten Haataja ja Saarenheimo tehneet sopimuksen vuoteen 2009 silläkin perusteella, että Mika valmentaisi sinne asti? Hyvin sopisi kuvaan tässä vaiheessa.

Nyt kun joukkue ei vaihdu niin paljon (toivon mukaan), on Miksulilla paikka näyttää oikeasti kaikille epäilijöille osaamisen tasonsa.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Esitä kysymyksiä Toivolalle.

Radio Ramona kertoo, että ensi maanantaina 19.3. klo 9-10 Mika Toivola on Leinon Ripan kanssa Ramonan studiossa suorassa lähetyksessä, jossa puidaan menneen kauden asioita ja kai vähän tulevankin. Kuuntelijat voivat lähettää Miksulille kysymyksiä etukäteen osoitteeseen ramona@radioramona.fi

Eli jos kiinnostaa, niin maanantaina aamupuolella Ramonan taajuudelle kuulemaan Toivolan kootut selitykset.
 

Hearsay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Toivola on kovasti ensi kauden joukkueen kokoamisessa mukana, eikä ole itse lähdössä mihinkään. Hyvä niin, mutta onko hänellä jo sopimus ensi kaudeksi?

Vaikka itse olin syksyllä muiden mukana laulamassa lähtövirsiä Mikalle, olen nyt ehdottomasti sitä mieltä, että miehestä on pidettävä kiinni. Näin se maailma muuttuu...
 

Repolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Hearsay kirjoitti:
Vaikka itse olin syksyllä muiden mukana laulamassa lähtövirsiä Mikalle, olen nyt ehdottomasti sitä mieltä, että miehestä on pidettävä kiinni. Näin se maailma muuttuu...

Onhan se hyvä jos joku on tyytyväinen kymmenenteen sijaan juhlakaudella. Koko mennyt kausi oli täysi fiasko maalivahtisekoiluineen, eikä Toivola saanut puolustuspelaamistakaan toimimaan kunnolla koko kautena. Mielestäni tuolla materiaalilla olisi pitänyt pystyä parempaan! Missään nimessä ei vielä jatkoa ennen kuin ollaan nähty miten tuleva kausi lähtee liikkeelle. Mitään kiirettä ei ole sillä näillä Rauman näytöillä Toivola ei kelpaa kuin Mestikseen.
 

Larsen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Santala mainitsi oliko se nyt lankintakaa palstan jossain jutussa, että kurre Toivolan kanssa neuvotellaan jatkosta ennen tulevan kauden alkua..ja hyvä niin, ei se menestys juhlakaudella jäänyt valmennuksesta kiinni vaan puolustuspään pelaajamateriaalista maalivahteineen..tietysti pelityyliä yksinkertaistamalla tulos "olisi" voinut olla toinen mutta sitä tikulla silmään joka vanhoja muistelee=)

Pakistoon kunnon hankinnat ja Bonon jatko/Eepi parina plus ykkössentteri joka kelpaa kettukauden jälkeen Strakan tavoin joka joukkueeseen niin hyvältä näyttää kauteen lähtö jälleen kerran=) Maaliruiskua unohtamatta sillä Dallan 40 pts on korvattava pelimiehellä, ei Amoreilla tai Aarnioilla..ugh, olen puhunut!
 

1963

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Repolainen kirjoitti:
Koko mennyt kausi oli täysi fiasko maalivahtisekoiluineen, eikä Toivola saanut puolustuspelaamistakaan toimimaan kunnolla koko kautena. Mielestäni tuolla materiaalilla olisi pitänyt pystyä parempaan!

Tässä viestissä on tiivistetty kaikki oleellinen viime kaudesta. Turha Toivolan päätä on lähteä silittelemään täydellisen flopin jälkeen. Kaikesta huolimatta uskon, että Mika fiksuna kaverina tulee ottamaan opiksi nyt tehdyistä virheistä ja ensi kaudella nähdään täysin eri ilmeellä pelaava joukkue.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
1963 kirjoitti:
Turha Toivolan päätä on lähteä silittelemään täydellisen flopin jälkeen.Kaikesta huolimatta uskon, että Mika fiksuna kaverina tulee ottamaan opiksi nyt tehdyistä virheistä ja ensi kaudella nähdään täysin eri ilmeellä pelaava joukkue.
Niin, sijoitus runkosarjassa kahdeksas, ja lopullisessa taulukossa kymmenes eivät anna mitään riemun purskahduksia taivaalle, mutta mielestäni pitkäjänteinentyö on oikea keino löytää se paremman sijoittumisen tie, kuin palkata pari valmentajaa per kausi, sekä vaihtaa siinä kylkiäisenä 15 pelaajaakin. Silloin ollaan aikamoisen loton kanssa tekemisissä, eikä tulevaisuudesta tiedä kukaan senkään vertaa kuin nyt.

Sen verran täytyy Toivolaa puolustella, että 17 sälliä kun tulee uutena joukkueeseen, niin helpompiakin teitä on kova menestys rakentaa. Ja jälkiviisaus kun on maailman helpointa hommaa, niin maalivahtien paremmalla onnistumisella olisi kai puhuttu muutamaa sijaa korkeammasta sijoituksesta runkosarjassa. Sinänsä näin jälkikäteen kun on tätäkin asiaa tullut mietittyä, niin en ainakaan minä olisi vielä harjoitusotteluiden jälkeen uskonut, miten huonosti homma toimii sitten itse liigassa. Eri pelejähän ne ovat, tiedetään, mutta kuitenkin. No, se oli ja meni, eikä siitä enää sen enempää. Nyt maalivahtiasia on paremmalla tolalla.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Ihan hyviä kommenteja Toivolalta ja onneksi ei itke että teemana olisi vaan joku kiekoton keskialueen peli. Vaikka en Toivolaa minään guruna ole koskaan pitänytkään, olen aina pitänyt siitä ettei mies itke jokaisen asian perään ja on aina seuran puolella. Toisin kuin ruostekorpi joka vinkui siitä sun tästä, vaikka hyvä valmentaja olikin.

Hieno homma kuitenkin että Mikalta tuntuisi löytyvän uskoa Nordlundiin.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko&Boca Juniors&Carolina Panthers
Mukava lukea Toivolalta välillä ihan asiallistakin tekstiä. Suurin osa herran haastatteluista kun tuntuu jostain syystä liukuvan aina pelkäksi toimittajalle vittuiluksi!!
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Suurin osa herran haastatteluista kun tuntuu jostain syystä liukuvan aina pelkäksi toimittajalle vittuiluksi!!
Joku viisaampi voisi valaista onko joku tietty syy/tapahtuma miksi Mika noille toimittajille kekkuilee? Nytkin tuon Lappeenrannan turneen jälkikommentointi Saipan sivuilla olevassa pätkässä oli aika moista kekkuilua toimittajalle "sitten kun toimittajan ei tarvitse enää kysellä mikä pelissä on muuttunut niin ollaan oikeilla jäljillä" tjmsp tokaisi.

Tosin osaa myös kommentoida matseja "psykologisesti" hyvin, joka taas on vähän eri juttu kuin tuo toimittajille kekkuilu.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mun mielestä Toivola on ainakin liigapelien jälkeen ihan asiallisesti puhellut. Sekä Lukon että Ässien valmentajana ollessaan eikä eroa juuri ole ollut siinäkään onko oma porukka juuri voittanut tai hävinnyt, mutta sitten näihin muihin toimittajien kyselyihin on usein vastauksena ollut tietynlaista näsäviisastelua. Taitaa kuulua siihen Mikan "nuoren vihaisen miehen" imagoon.
 

Borgie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
"Pakin tehtävä syöttää nopeasti" -kommentoi Toivola tuossa Uuden Rauman artikkelissa, ja tuon minä totisesti haluaisin nähdä joskus Lukossa toimivan hyvin. Olen täällä ennenkin sitä kuuluttanut, että ei sen pakin tarvitse aina olla mikään Paul Coffey, kunhan osaa antaa sen nopean ja helpon syötön. Toivon kädet ristissä että alkavalla kaudella ei nähdä sitä perinteistä pakki-pakki-pakki-pakki ja syöttö viivalla paikallaan seisovalle hyökkäjälle...

Viisikkopuolustus ja avauspeli kuntoon, niin pitkälle mennään. Ugh.
 

Korinekki

Jäsen
Puhutaan pitkäjänteisyydestä. Unohdetaan omat, hyvän tason, kokeneet pelaajat, mutta edes päävalmentajan jatkosta ei ole tietoa. Koska Toivolalla on sopimus muualle? Ennen joulua?

Lukko lähtee ensi kauteen suurella riskillä niin pelillisesti kuin imagollisestikin. Kenestä tehdään syypää jos homma kusee? Todennaköisesti Toivolasta jonka sopimus on sopivasti katkolla. Ohjaako Toivola laivaa? Epäilen.

Lukolla on onneksi helppo alku liigaan. Porissa tappio, ja kotona Jokereilta selkään, niin eiköhän Toivolaa jo potkita pihalle...
 
Viimeksi muokattu:

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Puhutaan pitkäjänteisyydestä. Unohdetaan omat, hyvän tason, kokeneet pelaajat, mutta edes päävalmentajan jatkosta ei ole tietoa. Koska Toivolalla on sopimus muualle? Ennen joulua?



Lukolla on onneksi helppo alku liigaan. Porissa tappio, ja kotona Jokereilta selkään, niin eiköhän Toivolaa jo potkita pihalle...

Toivola on pelimies, muistakaa se??!!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös