Tästä samat ajatukset. Selkeästi toki halusivat jatkuvan poukkoilun sijaan lukita myös ensikauden suunnitelmia ja hankintoja. Ajateltiin ehkä KJ:n jatkumoa tai jotain. IFK-tausta ja "kiekkoromanttinen" valinta ilman faktoja ja menestystä 1-koutsina saattoi olla virhe. Tai sitten ei ollut. Oli tai ei, niin mahdollisesti liian iso riski IFK:n kaltaiselta kroonisesti menestymättömältä seuralta.En itse ollut Peltosen jatkon kannalla tosin ymmärsin miksi tähän päädyttiin. Haluttiin asioille jatkuvuutta. Siinä mielessä olen eri mieltä ettei tässä ole eri pelitapoja nähty vaan Peltonen on siirtynyt käkikello lätkästä lähemmäksi sitä pelitapaa mitä muut liigassa toteuttaa. Tiivis viisikkopuolustus (trap, keskustan pitäminen) rytmitykset jne. Nyt se pelitavan selkäranka on olemassa, yksilöt eivät vain ole nyt siellä oikealla vaatimustasolla ja tämä menee valmennuksen piikkiin.
Peltosen jatko varmaan julkaistiin siitä syystä kun alkoi olemaan härdelliä tämän asian ympärillä ja saatiin näin spekulaatio poikki.
Mä laitan edelleenkin 50% tästä paskasta flegmaattisille pelaajille myös. Ja sen ikäjakaumalle. Ei voi vittu olla jääkiekossa niin, että ainostaan 2 pelaajaa (Koivistoinen ja Pakarinen) ajaa maalille mustelmia pelkäämättä, ja muut kuvittelee nimen selässä oikeuttavan mukavuuteen. Kyllä joku hoitaa. Esimerkiksi Jääskä rakastaa IFK:ta kuten me, mutta yhtäkkiä hän on kun joku luisteleva zombi joka ei tiedä mitä tehdä ja jäähyjä ropisee. Jääskä voisi olla 1-tykki tässä joukkueessa.
Todennäköisesti VP on joskus kovakin koutsi, ja olisi täydellistä että olisi sitä tällä hetkellä. Nyt on kuitenkin sekä hän että jengi vajoamassa jonnekin syvälle, ja tämä pitäisi estää kaikin voimin. Ei tämä kausi ole yhtään sen "epätärkeämpi" kun ens kausi, joten kaikin voimin estettävä vajoaminen.
Viimeksi muokattu: