Tobias Salmelainen HIFK:n urheilujohtajana

  • 1 395 824
  • 8 211

Oliko valinta sopiva?

  • Kyllä

    Ääniä: 115 44,4%
  • Ei

    Ääniä: 37 14,3%
  • En osaa sanoa

    Ääniä: 107 41,3%

  • Äänestäjiä
    259
  • Poll closed .

tmh

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Viikingit
@Ishmael siis pitäisi hankkia, mutta tässä on tosiaan epäonnistuttu aiemmin. Peltosen lisäksi tuohon sopisi Hamilton mestaruuskaudelta eikäse Aaltonenkaan kovin kauaksi jäänyt, mutta kuitenkin. Eivät ne pelaajat voi meille tullessaan olla mitään farmin ja farmin farmin välillä surffailevia kavereita. Salmelaisella on vielä aikaa antaa ne näytöt, että hänelle ei kuka tahansa kelpaa mutta laatua on tulossa
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
@Ishmael Hankkii. Se asia monen asian summa mutta lähtökohta on se, että IFK:n resursseilla ei juosta ECHL pelaajien perässä. Salmelainen haluaa rungon olevan noin puoliksi omavarainen jotta sitä laatua saadaan ylempiin ketjuihin. Salmelainen on rakentanut yhden kokonaisen joukkueen joten otanta on aika pieni arvioida pystyykö sitä hankkimaan.

Ei IFK ja Saipa ole mitenkään vertailukelpoisia. Pelaajilla olisi täysin erilaiset olosuhteet Stadissa kuin Lappeenrannassa jossa saavat pelata suhteellisen pienillä paineilla. Pitäisikö IFK:n hakea näitä tarkan markan osumia ja tyytyä sijoihn 6.-10. vuodesta toiseen? Miten Salmelainen liittyy Purre, tyllerö, Thang, Block ja DeSantis liittyy Salmelaiseen?
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Tuossa Lession ketjussa hyvin selvitellään, että Salmelainen itse asiassa tätä päätöstä tuskin on tehnyt. Kyllähän tuo kuulostaa Selinin peliliikkeeltä. Jos taustalla on joku nerokas ajatus: Lessio ulos ja S.Salminen sisään, niin mikä ettei, mutta jos taustalla on, että Selin ei vain löydä ukolle roolia niin olen ihmeissäni.

Tilanne on, että kaveri on pystynyt tekemään tehoja myös nelosketjussa. Ilmari Pitkänen ei ole, kuten ei ole Engberg. Jos joukkue on todellakin parempi ilman Lessiota kuin Lession kanssa, niin nythän sitten voitamme kaksi seuraavaa peliä? Koska kaiken järjen mukaan ne kyllä pitäisi klaarata.

Itse olin Lessiosta 50%/50%. Mutta pidin häntä plussamerkkisenä pelaajana, koska oli oikeasti hyvä ylivoimassa maalin edessä ja taisteli riippumatta siitä pelasiko neljännessä ketjussa.

Jos tämä on tosiaan Atun valinta, niin kyseenalaistan sen. Mieshän on tähän asti pitänyt Santalaa siinä 1.ylivoimalla vaikka ei ole saanut mitään aikaiseksi siinä.

No mutta joulutauon aikaan nähdään varmaan tämän siirron nerokkuus, kun IFK pelaa sarjan parasta kiekkoa. Ja sehän voi tapahtua. En sitä kiistä.
 
4

444

@Ishmael siis pitäisi hankkia, mutta tässä on tosiaan epäonnistuttu aiemmin. Peltosen lisäksi tuohon sopisi Hamilton mestaruuskaudelta eikäse Aaltonenkaan kovin kauaksi jäänyt, mutta kuitenkin. Eivät ne pelaajat voi meille tullessaan olla mitään farmin ja farmin farmin välillä surffailevia kavereita. Salmelaisella on vielä aikaa antaa ne näytöt, että hänelle ei kuka tahansa kelpaa mutta laatua on tulossa
Hammerin olinkin jo unohtanut. Pelasi toki ppg tahdilla, mutta vain 33 ottelua.
Juuri tähän kritiikkini kohdistuikin: pidetään kriteerit korkealla, mikä on hyvä asia, mutta samalla sitten mitään ei tapahdu, kun omiin kriteereihin ei osata mukautua eikä toisaalta ymmärretä, että vähän huonompikin kuin täydellinen on parempi kuin ei mitään. Peltosen tykkikaudesta ja Hammerista on kulunut nyt 8 vuotta. Samoin mestaruudesta. Pitäisikö jossain vaiheessa miettiä toisenlaista taktiikkaa, kun tämä valittu tuottaa vähän kehnosti tulosta?
 

Dragan Dabic

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei IFK ja Saipa ole mitenkään vertailukelpoisia. Pelaajilla olisi täysin erilaiset olosuhteet Stadissa kuin Lappeenrannassa jossa saavat pelata suhteellisen pienillä paineilla.

Tämä että Helsingissä olisi jotain aivan erityisiä paineita on ihan höpöhöpöä. Helsingissä, Suomen ainoassa kaupungissa voi sentään kävellä kadulla ilman että juuri kukaan tunnistaa vaikka olisi millainen lätkästara. Ja vaikka pelaisi miten paskasti, niin potkuja ei tule (paitsi Lessiolle), farmiin ei joudu ja kritiikkiä tulee netissä suomeksi. Siinä se.
 
4

444

@Ishmael Hankkii. Se asia monen asian summa mutta lähtökohta on se, että IFK:n resursseilla ei juosta ECHL pelaajien perässä. Salmelainen haluaa rungon olevan noin puoliksi omavarainen jotta sitä laatua saadaan ylempiin ketjuihin. Salmelainen on rakentanut yhden kokonaisen joukkueen joten otanta on aika pieni arvioida pystyykö sitä hankkimaan.

Ei IFK ja Saipa ole mitenkään vertailukelpoisia. Pelaajilla olisi täysin erilaiset olosuhteet Stadissa kuin Lappeenrannassa jossa saavat pelata suhteellisen pienillä paineilla. Pitäisikö IFK:n hakea näitä tarkan markan osumia ja tyytyä sijoihn 6.-10. vuodesta toiseen? Miten Salmelainen liittyy Purre, tyllerö, Thang, Block ja DeSantis liittyy Salmelaiseen?
En löydä omasta kirjoituksestani viitteitä, että olisin puhunut Salmelaisesta näiden floppien kanssa. Löydätkö sinä? Sinä puhut, että IFK lähtökohtaisesti hankkii. Salmelaisen aikana ei ole hankkinut, ja edeltäjäkin oli tuossa käsitelty, kun 8 vuotta sitten osui. Mulla ei ole mielenkiintoa antaa Salmelaiselle kredittiä tekemättömästä työstä vain siksi, että on ollut vasta vuoden duunissa.
Salmelaisen aikana sisään tulleita pelaajia:
- Kankaanperä
- Tallberg
- Pitkänen
- Koivisto
- Keränen
- Santala
- Lessio
- Quincey
- Kangasniemi
- Ruusu
- Ehkä joku puuttuu?

Tuossa on 1 rotaatiopakki, 4 kädetöntä koohottajaa joista yksi potkittiin ulos, 1 kädellinen koohottaja joka heitettiin jengistä ulos, 1 raihnainen veteraani, 1 NHL-taustainen puolustaja, 1 kädellinen ja fiksusti pelaava hyökkääjä sekä 1 liigatasolla 3-maalivahti. Track record ei ole päätä huimaava. Kuka näistä on se ppg-pelaaja? Vai odotetaanko vielä pari kautta, että tavoite toteutuu?
 

Redrose

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
- Ehkä joku puuttuu?

Tuossa on 1 rotaatiopakki, 4 kädetöntä koohottajaa joista yksi potkittiin ulos, 1 kädellinen koohottaja joka heitettiin jengistä ulos, 1 raihnainen veteraani, 1 NHL-taustainen puolustaja, 1 kädellinen ja fiksusti pelaava hyökkääjä sekä 1 liigatasolla 3-maalivahti. Track record ei ole päätä huimaava. Kuka näistä on se ppg-pelaaja? Vai odotetaanko vielä pari kautta, että tavoite toteutuu?

Se puuttuva Tobbarin hankinta on nimeltään Aleksi Laakso, joka on tällä hetkellä klesojen kirjoissa. Terveenä ollessaan on kolmosparin kiekollinen pakki.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
@Ishmael Suomelako ei kuulu listalle? En epäile hetkeäkään etteikö niitä tulisi. Ja kyllä olen valmis hetken myös odottamaan tuon edellisen jakson jälkeen.

Ja kysymys oli niitä pelaajia mitä IFK:n pitää hakea verrattuna Saipaan mitenkään suoraan liittymättä tämä kauden joukkueeseen.
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
En löydä omasta kirjoituksestani viitteitä, että olisin puhunut Salmelaisesta näiden floppien kanssa. Löydätkö sinä? Sinä puhut, että IFK lähtökohtaisesti hankkii. Salmelaisen aikana ei ole hankkinut, ja edeltäjäkin oli tuossa käsitelty, kun 8 vuotta sitten osui. Mulla ei ole mielenkiintoa antaa Salmelaiselle kredittiä tekemättömästä työstä vain siksi, että on ollut vasta vuoden duunissa.
Salmelaisen aikana sisään tulleita pelaajia:
- Kankaanperä
- Tallberg
- Pitkänen
- Koivisto
- Keränen
- Santala
- Lessio
- Quincey
- Kangasniemi
- Ruusu
- Ehkä joku puuttuu?

Tuossa on 1 rotaatiopakki, 4 kädetöntä koohottajaa joista yksi potkittiin ulos, 1 kädellinen koohottaja joka heitettiin jengistä ulos, 1 raihnainen veteraani, 1 NHL-taustainen puolustaja, 1 kädellinen ja fiksusti pelaava hyökkääjä sekä 1 liigatasolla 3-maalivahti. Track record ei ole päätä huimaava. Kuka näistä on se ppg-pelaaja? Vai odotetaanko vielä pari kautta, että tavoite toteutuu?
Hyvä kirjoitus ja aika helvetin tyhjentävä listaus! Ei kyllä päätä huimaa, lisättäköön pelaaja"X" on tulossa joskus epämääräisen ajanjakson koittaessa, ehkä helmikuussa kun taistellaan säälipaikasta. Tämähän aiemmin oli nimimerkki @jph27 ihan ok. Muut kärkijengit hankkii silloin täydennystä ja kirsikkaa kakun päälle, täällä ykkössentteriä..hohhoijhaa
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei Tobias ole sitäkään pystynyt muuttamaan, että onnistuttaisiin noissa ei tunnettujen pelaajien scouttauksesta. Se oli asia, johon itse odotin muutosta. Isot Liigasta tehdyt ja tunnetut ison rahan hankinnat osuvat, mutta ei edelleenkään osata löytökorista osua. IFK hakee ison profiilin hankintoja ja sentteriosasto on varmaan juuri sen takia tässä tilassa. Pitäisi osua myös b, c ja jopa d korista. Ei ole osaamista tähän, niin sitten hankitaan Koivistoja ja Pitkäsiä, joita joukkue on jo ennestään täynnä. Lessio oli sellainen hakuyritys ja vituiksi se sitten meni, vaikka mitään faktaa syistä ei ole heittää. Varmaan siinä voi olla sellaista normaalin työyhteisön pelisääntöjen noudattamista, eli yleinen moraali vaatii kaikkien sitoutumista. Työyhteisö helposti alkaa oireilemaan sellaisissa tilanteissa ja toimii paremmin, vaikka työpanos menetetään. Faktahan on se, että Lessio olisi tehnyt yhtä paljon pisteitä, kun alempien kenttien duunariporukka yhteensä.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Hyvä kirjoitus ja aika helvetin tyhjentävä listaus! Ei kyllä päätä huimaa, lisättäköön pelaaja"X" on tulossa joskus epämääräisen ajanjakson koittaessa, ehkä helmikuussa kun taistellaan säälipaikasta. Tämähän aiemmin oli nimimerkki @jph27 ihan ok. Muut kärkijengit hankkii silloin täydennystä ja kirsikkaa kakun päälle, täällä ykkössentteriä..hohhoijhaa

Ei oikein aukea mikä on ok? Oikeastaan sinähän et perustele mitään koska se ei ole sinun tehtävä. Itselle mittari Salmelaisen arvioinnissa on hieman pidemmällä kuin 12 kuukaudessa.
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
Ei oikein aukea mikä on ok? Oikeastaan sinähän et perustele mitään koska se ei ole sinun tehtävä. Itselle mittari Salmelaisen arvioinnissa on hieman pidemmällä kuin 12 kuukaudessa.
Sinulle oli ok, että ykkössentteriä karkoitetaan edelleen ja se voi saapua vasta vaikka helmikuussa. Itselle mittari on jokapäiväisessä tekemisessä ja nyt se on luokkaa kehno, ettei jopa surkea Lession poistuttuessa.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Ymmärrän oikein hyvin senkin, että kun tämä IFK-osio on muuttunut pääosin negatiiviseksi, niin eihän se mukava juttu ole ja lopulta aika raskasta luettavaa.

En vaan oikeasti oikein tiedä mitä uutta tähän nyt on tullut Salmelaisen mukana vrt. Nybondakseen. Ja ei, en dumaa vielä Tobbea tai ole kenkimässä pois. Joo nyt on se raikas tuulahdus tuotu, mutta sen lisäksi haluaisin niitä tekoja ja mahdollisimman kovia hankintoja. Tähän kohtaan muuten Toivonen on aika sellanen laiskanmiehen hankinta. Eikö ketään muuta löytynyt ottelukohtaisella sopparilla?

Positiivisuus on siis nyt hieman hankalaa, mutta koitetaan toki olla liikaa negailematta, ettei jää pysyväksi olotilaksi.
 
4

444

@Ishmael Suomelako ei kuulu listalle? En epäile hetkeäkään etteikö niitä tulisi. Ja kyllä olen valmis hetken myös odottamaan tuon edellisen jakson jälkeen.

Ja kysymys oli niitä pelaajia mitä IFK:n pitää hakea verrattuna Saipaan mitenkään suoraan liittymättä tämä kauden joukkueeseen.
Lue nyt se viesti ihan ajatuksen kanssa. Vinkki: Salmelaisen aikana sisään tulleita pelaajia. Ei ole Suomela pelannut peliäkään IFK:ssa, joten en laske sisään tulleeksi pelaajaksi. Mä en oikein näe syytä antaa kredittiä myöskään pelaajista, joiden kanssa tehdään sopimus, mutta jotka menevätkin sitten muualle. Näissä hankinnoissa nimittäin onnistui myös Nybondas. Vain tulos ratkaisee, ei hyvä yritys.
 

Vpiiroi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs,
@Ishmael Suomelako ei kuulu listalle? En epäile hetkeäkään etteikö niitä tulisi. Ja kyllä olen valmis hetken myös odottamaan tuon edellisen jakson jälkeen.

Ja kysymys oli niitä pelaajia mitä IFK:n pitää hakea verrattuna Saipaan mitenkään suoraan liittymättä tämä kauden joukkueeseen.
Lisää listalle vaan. Oliko se onnistunut hankinta tähän mennessä?
IFK on pelannut 17 ottelua liigaa ja 6 chl pttelua, joissa Suomela on tehnyt tehot 0+0.
Millä tavalla sinä sitten lasket tämän onnistumiseksi?
Kiva että yritettiin joo, mutta ei siitä ainakaan mitään kunniaa saa, että palkkaat pelaajan, joka ei pelaa peliäkään IFK:ssa. ( varsinkaan kun korvaajaa ei ole vielä näkynyt).
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Sinulle oli ok, että ykkössentteriä karkoitetaan edelleen ja se voi saapua vasta vaikka helmikuussa. Itselle mittari on jokapäiväisessä tekemisessä ja nyt se on luokkaa kehno, ettei jopa surkea Lession poistuttuessa.

No meillä on erilainen kuva jokapäiväisestä tekemisestä. Itselle se on enemmän kuin yhden sentterin hankinta. Se on enemmän kuin kuukausi kerralla katsoa eteenpäin.
 

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No meillä on erilainen kuva jokapäiväisestä tekemisestä. Itselle se on enemmän kuin yhden sentterin hankinta.

Kerran jo kysyin tämän perään, kun aidosti kiinnostaa etukäteispuheita ja näitä vihjailuja vasten tietää, että mitä muutoksia ja minkälaista kehitystä muissa vastuissaan HIFKn urheilujohtajana on saanut aikaan. Ensikuukaudet ovat menneet ja jos kerran tiedät, mitkä linjanvedot Salmelainen on saanut menemään maaliin, niin informoi.
 

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuossa Lession ketjussa hyvin selvitellään, että Salmelainen itse asiassa tätä päätöstä tuskin on tehnyt. Kyllähän tuo kuulostaa Selinin peliliikkeeltä. Jos taustalla on joku nerokas ajatus: Lessio ulos ja S.Salminen sisään, niin mikä ettei, mutta jos taustalla on, että Selin ei vain löydä ukolle roolia niin olen ihmeissäni.
Jotenkin haiskahtaa että koko Lessio oli täysin Salmelaisen haku johon Selin ei lämmennyt koskaan. Niin kauan kun HIFK:lla oli neuvottelut käynnissä ensi kauden valmennuksesta oli Selin myös tyytyväinen jengiin ja sen kasaukseen. Nyt kun Selin saa kauden jälkeen lähteä --> nämä Salmelaisen haut jotka eivät Seliniä miellytä saavat myös lähteä. Ensi kaudella alkaa muuten uusi projekti. Näin Tobias sanoi Pikkaraisen palkkauksen yhteydessä. Turha siis odottaa mitään, rakennus on vasta kesken, ja alustus noille puheille on jo tehty.

Jossain kehuttiin Salmelaisen hankkimia pelaajia A-junnuihin. Ihan kiva, pitäisikö siirtyä kasaamaan sitä porukkaa ihan täysipäiväisesti?

No, ei muuta kuin uutta putkeen. Aika koomistahan tämä kyllä on, jengin paras maalintekijä ulos ja tilalle veskari Tanskan liigasta? Eihän tuota vetoa olisi keksinyt edes Pena. Mutta voihan tässä olla taustalla vaikka kuinka hieno kuvio. Jäämme odottamaan.
 

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No meillä on erilainen kuva jokapäiväisestä tekemisestä. Itselle se on enemmän kuin yhden sentterin hankinta. Se on enemmän kuin kuukausi kerralla katsoa eteenpäin.
Voitko avata tätä vähän enemmän. Tällä hetkellä tekeminen vaikuttaa nimittäin entistä sekavammalta.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Kerran jo kysyin tämän perään, kun aidosti kiinnostaa etukäteispuheita ja näitä vihjailuja vasten tietää, että mitä muutoksia ja minkälaista kehitystä muissa vastuissaan HIFKn urheilujohtajana on saanut aikaan. Ensikuukaudet ovat menneet ja jos kerran tiedät, mitkä linjanvedot Salmelainen on saanut menemään maaliin, niin informoi.

Salmelaisen yksi tavoitteista oli saada parempi kehityspolku junnuille. Ja myös sen vuoksi, että se on houkutteleva lupaaville junioreille Stadin ulkopuolella. Myllylä nyt jo hyvänä alkuna. Myös yhteistyö Jokipoikien kanssaan tätä kuuluu tähän samaan kuin myös yhteistyö Karhu-Kissojen kanssa. Nybondas yritti samaan Bluesin kanssa saamatta sitä maaliin. Junnupuolen uudistus oli tärkeä asia Salmelaiselle josta puhui alkukaudella Telian haastattelussa ettei saanut sitä maaliin sillä aikataululla kun halusi.

Se on yksi isoin asia ja tärkein koska esimerkiksi Kärppien menestykselle, oma pelaajatuotanto on ollut elinehtona. Itse haluan tehdä kokonaisarvion 2-3 vuoden sisään kun dataa on riittävästi. Kuinka joukkueen rakennus kehittyy? Kuinka reagoidaan kesken kauden? Kuinka oma pelaajatuotanto saadaan tuottamaan laatua liigajoukkueesen jolloin voidaan taas sijoittaa euroja niihin PPG pelaajiin.

Tässä kokonaisuudessa mulle henkilökohtaisesti on yksi hailee tuleeko Suomelan korvaaja Marras vai Helmikuussa. IFK:ssa on kasvamassa oma kultakimpale jonka peliaikaa syömään ei kannata hankkia mitään keskinkertaisuutta. Joukkueen rakentaminen on vielä sakannut mutta ei mulla ole mitään syytä epäillä etteikö se tuosta kehity eteenpäin.

Nämähän on näkemys asioita ja minä näen asian näin ja mieli on ihan rauhallinen tulevaisuuden suhteen.
 

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Salmelaisen yksi tavoitteista oli saada parempi kehityspolku junnuille. Ja myös sen vuoksi, että se on houkutteleva lupaaville junioreille Stadin ulkopuolella. Myllylä nyt jo hyvänä alkuna. Myös yhteistyö Jokipoikien kanssaan tätä kuuluu tähän samaan kuin myös yhteistyö Karhu-Kissojen kanssa. Nybondas yritti samaan Bluesin kanssa saamatta sitä maaliin. Junnupuolen uudistus oli tärkeä asia Salmelaiselle josta puhui alkukaudella Telian haastattelussa ettei saanut sitä maaliin sillä aikataululla kun halusi.

Se on yksi isoin asia ja tärkein koska esimerkiksi Kärppien menestykselle, oma pelaajatuotanto on ollut elinehtona. Itse haluan tehdä kokonaisarvion 2-3 vuoden sisään kun dataa on riittävästi. Kuinka joukkueen rakennus kehittyy? Kuinka reagoidaan kesken kauden? Kuinka oma pelaajatuotanto saadaan tuottamaan laatua liigajoukkueesen jolloin voidaan taas sijoittaa euroja niihin PPG pelaajiin.

Tässä kokonaisuudessa mulle henkilökohtaisesti on yksi hailee tuleeko Suomelan korvaaja Marras vai Helmikuussa. IFK:ssa on kasvamassa oma kultakimpale jonka peliaikaa syömään ei kannata hankkia mitään keskinkertaisuutta. Joukkueen rakentaminen on vielä sakannut mutta ei mulla ole mitään syytä epäillä etteikö se tuosta kehity eteenpäin.

Nämähän on näkemys asioita ja minä näen asian näin ja mieli on ihan rauhallinen tulevaisuuden suhteen.
Eli projekti jonka kesto on 2-3 vuotta?

Näitähän ei tässä ole vielä ollutkaan.
 
4

444

Salmelaisen yksi tavoitteista oli saada parempi kehityspolku junnuille. Ja myös sen vuoksi, että se on houkutteleva lupaaville junioreille Stadin ulkopuolella. Myllylä nyt jo hyvänä alkuna. Myös yhteistyö Jokipoikien kanssaan tätä kuuluu tähän samaan kuin myös yhteistyö Karhu-Kissojen kanssa. Nybondas yritti samaan Bluesin kanssa saamatta sitä maaliin. Junnupuolen uudistus oli tärkeä asia Salmelaiselle josta puhui alkukaudella Telian haastattelussa ettei saanut sitä maaliin sillä aikataululla kun halusi.

Se on yksi isoin asia ja tärkein koska esimerkiksi Kärppien menestykselle, oma pelaajatuotanto on ollut elinehtona. Itse haluan tehdä kokonaisarvion 2-3 vuoden sisään kun dataa on riittävästi. Kuinka joukkueen rakennus kehittyy? Kuinka reagoidaan kesken kauden? Kuinka oma pelaajatuotanto saadaan tuottamaan laatua liigajoukkueesen jolloin voidaan taas sijoittaa euroja niihin PPG pelaajiin.

Tässä kokonaisuudessa mulle henkilökohtaisesti on yksi hailee tuleeko Suomelan korvaaja Marras vai Helmikuussa. IFK:ssa on kasvamassa oma kultakimpale jonka peliaikaa syömään ei kannata hankkia mitään keskinkertaisuutta. Joukkueen rakentaminen on vielä sakannut mutta ei mulla ole mitään syytä epäillä etteikö se tuosta kehity eteenpäin.
On hienoa, että omaa pelaajapolkua ja -tuotantoa halutaan kehittää. Hieno idea ja vain 40 vuotta myöhässä. Mutta se, että sieltä ei saada vielä niitä uusia heiskasia, ahoja, laineita ja muita ei tarkoita sitä, että edariin ei pitäisi hankkia vahvistuksia sitä mukaa, kun tarvetta on. Jos oma polku alkaa tuottaa tulosta edarissa 4 vuoden päästä, niin sitten nämä 4 vuotta hankitaan niitä vahvistuksia. On silkkaa älyllistä epärehellisyyttä selitellä hankintojen puuttumista sillä, että junnupuolta on kehitetty. Näillä resursseilla molemmat ovat itsestäänselvyys.

Ja kyllä, mä haluaisin nähdä, että niitä euroja sijoitetaan niihin ppg-pelaajiin. Ei vaan ole tapahtunut. Tobbari on itse sanonut, että vahvistus pitäisi saada mahdollisimman aikaisin sisään, jotta ehtii sopeutua joukkueeseen. Helmikuu ei ole kovin aikaisin. Myös hyöty on kyseenalainen, jos jälleen kerran lähdetään sääleistä ponnistamaan, kun syyskauden pisteet eivät maistuneet.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös