Aika heikko vaikuttaisi olevan Salmelaisen ensimmäinen esitys. Joukkue on kyllä kohtalaisen hyvä joo, mm. vähiten päästettyjä maaleja Liigassa ja 20 matsin kuntopuntarissa toisena. Eli siinä mielessä kaikki vaikuttaisi ihan hyvältä. Mutta isolla riskillä kyllä mennään. Parilla onnistuneella vahvistuksella tuo porukka olisi ollut todella hyvä, eikä olisi ollut niin herkässä tilassa kuin nyt. Tällä hetkellä kaikki on ladattu parin-kolmen pelaajan varaan, jos he onnistuvat niin mahdollisuuksia on, mutta jos käytännössä yksikin epäonnistuu niin pelit loppuvat lyhyeen. En ymmärrä miksei mitään yritetty. Enkä laske Kankaanperää tai Tallbergia edes yrityksiksi, Tallbergin saldo HIFK:ssa on huima, 0+3 ja luistelukilpailun häviäminen Ramstedtille.
Ja nuo Salmelaisen "tämä kausi on Nybondaksen joukkue, kahden vuoden kuluttua nähdään minun kädenjälki"-höpötykset ovat todella kummallisia oman perseen suojeluja mitä en arvosta lainkaan. Salmelainen tuli UTJ:ksi marraskuussa, joten aikaa paikata edellisen tumpelon hölmöilyjä oli vaikka kuinka. Nyt ei oikeastaan edes yritetty vaan tungettiin sormi perseeseen ja pää puskaan. Surkeaa. Ja ostettiin vain itselle lisää aikaa. Paskat, osaava kaveri olisi tehnyt pari peliliikettä ja edes yrittänyt jotain. Enkä todellakaan ymmärrä mitään "joukkueessa on jo x määrä pelaajia, ei sinne lisää voi hommata"-jorinoita myöskään. Aivan käsittämättömiä lauseita, ja kertoo kyllä enemmän niiden lausujasta kuin mistään muusta. Jos tarve korjaamiselle on, niin sitten korjataan. Ei minua jonkun yksittäisen pelaaja sielunmaisema kiinnosta pätkääkään, he ovat ansiotyössä ja se siitä. Junnusarjoissa nämä kaikki pelaa-meiningit.
Jos nyt vielä kuullaan että HIFK tekee tästä kaudesta useamman satatonnia plussaa ja samanaikaisesti putoaa ensimmäisellä kierroksella niin ne fyrkat kannattaa tunkea ihan sinne ja syvälle. Ainakin minun mielestä vaikuttaa tuossa tapauksessa puhtaasti luovuttamiselta. Jos taas oikeasti yritystä joukkueen vahvistamiseen oli mutta ketään ei yllättäen löytynyt, on Salmelainen aivan väärässä paikassa.
No, näyttäkää nyt mm. minulle ja pelatkaa aivan saatanan hyvät pudotuspelit. Ja toivottavasti näin tulee käymään.