@Frankie , mä en ole ikinä väittänyt, että Salmelainen olisi missään määrin täydellinen tai olisi kasannut täydelliset joukkueet. Mutta sitäkään ei voi täysin sivuuttaa, että HIFK:lta on nyt kolme viime kautta mennyt enemmän tai vähemmän ohi koronan vuoksi. Toki 2020 meni ihan kaikilta, joten silloin tilanne oli kaikille sama. Mutta kaksi edellistä kautta jalkeilla on ollut siipirikko joukkue, jonka lento on tavalla tai toisella katkennut siihen, että korona tuli koppiin. Tilanne ei todellakaan ole ollut kaikille sama, vaan se kosketti eri joukkueita eri tavalla. Kolme kautta on pitkä aika, varsinkin, kun ne ovat viimeisimmät kolme kautta.
Se, miksi jengiin on hankittu lisää pelaajia kesken kauden, on johtunut pääasiassa loukkaantumisista tai sairasteluista. Mitä sellaisissa tilanteissa pitäisi tehdä? Jättää pelaajat hankkimatta, koska "joukkueen pitää olla kauden alussa valmis"? Ja samaan aikaan fanit huutaa vahvistuksia kaikille mahdollisille paikoille. Ideaalitilanne on epäilemättä sellainen, että kesken kauden hankitaan 1-2 täsmähankintaa, mutta sellaista luksusta meille ei ole suotu. Myös tarjonta vaikuttaa siihen, millaisia pelaajia on saatavilla. Tyhjästä on paha nyhjästä. Näitä realiteetteja vasten Salmelaisen track record ei mun silmissäni "ole täynnä epäonnistumisia", mutta en mä niitä suuriksi onnistumisiksikaan ole väittänyt.
Mutta tämä on tällainen ikiliikkuja. Sinä et todennäköisesti muuta kantaasi edes silloin, jos HIFK voittaa mestaruuden, koska vaikutat nyt olevan niin äärimmäisen pettynyt, ettei ihan kaikki on pelkkää paskaa. Se mestaruuskin tulisi todennäköisesti Salmelaisesta huolimatta. Minä taas en koe Salmelaisen työtä lainkaan niin huonoksi, joten en jaksa häntä haukkuakaan. Mun mielestäni HIFK:ssa on menty Salmelaisen aikana eteenpäin ja sitä pidän erittäin positiivisena asiana. Mutta se ei tarkoita sitä, että olisin esim. viime kauden sijoitukseen tyytyväinen. En ole. Mutta ei se mikään maailmanloppukaan ole.