Haluan nyt vielä oikeammassa ketjussa kysyä, koetteko että Salmelainen on rakentanut pakiston valmiiksi ja onko se riittävä mestaruuteen? Itse en ole pakistosta vakuuttunut, mutta hyökkäyksestä olin jo ennen Leskisen hankintaa.
Ehkä Salmelaisella on jo jotain sovittuna Auvitun kanssa...? Olettaen Yohanin olevan täydessä kunnossa, tämä hankinta kyllä viimeistään sinetöisi IFK:n varteenotettavimpana mestaruuskandidaattina. Ilman sitä voi pronssipeli kuitenkin edelleen mielestäni olla hieman todennäköisempi. Tai ainakin hopea.
Järvinen - Kousa
Varakas - Auvitu
Laakso/Lyytinen - Motin
Ahonen
Tämän hankinnan jälkeen voisi mestaruus enää kaatua Tuohimaan loukkaantumiseen tai Pikkaraisen hihan paljastumiseen tyhjäksi ässistä. Mutta ihan vielä en uskaltaisi väittää, että Salmelaisen homma on täysin valmis. Pöytä on todella kauniiksi katettu, safkat ovat ensiluokkaista gourmeeta, juhlatila on fantastisesti koristeltu ja kaikkien ihailema bändikin jo veti onnistuneen soundcheckin, mutta jostain syystä snapsilasit puuttuvat.
Tobias, kyllä kunnon juhlat taitavat vaatia myös sen snapsin.
No juu. En nyt viitsinyt itse enää toistaa niitä perusjuttuja, että jos loukkaantumissuma taas iskee niin metsään menee.
Lähdin täysin "kylmästi" ajatuksesta, että jos joukkue on tässä ja ehjänä saa pelata, tuohimaa ei saa äkillistä muistinmenetystä ja unohda olevansa maalivahti, niin onhan toi hyökkäys nyt kiistatta maan kovin laajudessaan.
Haluan siis kerrankin - ehkä sitten joidenkin mielestä kovin tylysti- jättää jotakin vastuuta valmennukselle omata riittävä pelikirja että ei tarvita yhdeksää kautta päävalkkuna voidakseen realisoida joukkueen taitotason taktisella osaamisella.
Mielestäni, jos joukkuetta kasataan näin, ei siellä enää valmentaja voi olla harjoittelija, vaan valmennuksen pitää kyetä realisoimaan kulloinenkin joukkueensa - ihan minimissään-sen joukkueensa tason mukaiseksi.
Totta helvatassa mäkin osaan nähdä, jos homma ei siihen valmennukseen kaadu, mutta jos kaatuu, niin ei liene syytä kuvitella että se ainakaan huonommalla joukkueella paremmaksi lopputulokseksi eskaloituisi myöhemminkään. Liiga kuitenkin on ammattilaissarja, ja siten ei varsinaisesti sellainen "työharjoittelupaikka". Sitä ei voi pelaajatkaan olla. eikä varsinkaan kautta linjan. Ja nyt eivät varsinkaan ole, niin valmmuksenkin on syytä silloin näyttää ammattitaitoiselta eikä suinkaan harjoittelijoilta. ei millään pahalla, mutta näin se vaan on.
Tätä tarkoitan sillä, että jos ei sitä pelikirjaa sitten löydykään, niin lienee turhaa hirveästi kenenkään selitellä asiaa vaan johtopäätökset pitää kyetä tekemään vaikka olisikin niin lutuinen kaveri. Tätä lutuisuuden seurakulttuuria kun on IFK:ssa jo ihan tappiin asti harjoiteltu.
En tiedä muista, mutta itse - ja kyllä, puhun vain itsestäni - en ole kyennyt löytämään Pikkaraisen touhuista sellaista pelinaikaista kykyä muuttaa pelikirjansa sivua, jos ei valittu osoittaudu toimivaksi.
Esim paljon parjattu tukka-jukka muutti viime kohtaamisessa taktiikkaa 5vs 5 pelissä, kuin myös alivoimpelaamisessakin, ja molemmat myös selkeösti vaikeuttivat IFK:n pelaamista, ja siten suurimmaksi yksittäiseksi tekijäksi voittojen suhteen nousikin Tuohimaa hollywoodvireineen.
Nyt joukkueen hyökkäyksen laajuus ja taso (työkalut siis) on sellaista luokkaa, että onhan sieltä löydyttävä sellainen osaaminen valmennuksesta, että pelien selkeä dominanssi on taas IFK:lla.
Maaleja toki ei Pikkarainen voi itse tehdä, mutta muutoin on nyt näytettävä että valmennus kykenee nousemaan joukkueensa tasolle ja ylikin.
Mun puolesta mua voi haukkua ja kritisoida ja saada aamulla nähtyjä verensyöksyjä aivoihinsa, mutta kaikki tämä muu on vain selittelyä ja perusteluita sille, muksi kausi olisi jälleen hyväksyttävää päättää keskinkertaisuuteen.
Ei ole. Siellä on nyt paljon pelimerkkejä lyöty tiskiin, ettei tarvitse touhuilla bilteman jakareilla, että tulosta vaan pitää tulla. Pahoittelen jos se näkemys muita ahdistaa,mutta se on jokaisen omalla vastuulla, ei minun.
Ja edelleen korostan että puheet toisten fanittamisen oikeudellisuudesta tahi siitä miten kukakin asioita tuntee, voi lopettaa.
Ehdottomasti olin täpinöissäni IFK:n viikonlopun tapahtumista, mutta kuka helvetti se on sanonut ja päättänyt, että nyt pitää olla vahaa eikä tarkastella myös sitä mitä tämä tarkoittanee itse kunkin ammattitaidon arvioimiseen, mitä tulee siihen lopputulokseen jonka kausi tulee tarjoamaan.
Valmennus ei siis voi mennä, ei kenenkään puheissa, sen taakse ettei sille ole tarjottu kohtuu optimaalisia työkaluja.
Jos pelaajat sitten eivät osaa mitään tehdä, niin ei kai sille sitten mitään Pikkarainenkaan voi, mutta silloinkin on arvioitava että johtuuko osaamattomuus valmennuksesta bai pelaajista, jotka sitten - Salmelaista lainatakseni- eivät olleetkaan niitä oikeita palasia.