Lyytinen oli alunperinkin mielestäni high risk low reward tyylinen hankinta. Hänen tilallaan kun olisi "Auvitu" tai vastaava, olisi pakisto huomattavasti parempi. Tämä on vain yksi pelaaja, mutta koska samalla Kousa on minulle ollut lievä pettymys (ei ole ollut aivan niin dominoiva kun kuvittelin) ja Järvinen myös (kummatkin myös ottavat huomattavasti enemmän miinuksia kuin kuvittelin), ja kun samalla myös Ahonen on ollut (tai oli ainakin alkuperäisessä roolissaan isokin) pettymys, en ihan puhtaita papereita voi pakistosta antaa. Siis ehkei Ahosesta (ja Motinista vuotta aiemmin), Järvisestä ja Kousasta monikaan olisi voinut tietää, että hieman (tai hieman enemmän) alisuorittavat, mutta Lyytisestä tuo kyllä oli nähtävissä ja häneen nyt ainakin luotettiin aivan liikoja. En tiedä voinko kovin isoa miinusta tästä Salmelaiselle antaa, ja onhan tässä vielä aikaa korjata tuo virhe.
Varakas on toki jatkanut siitä mihin viime kaudella jäi. Jo heti viime kauden alussa käänsin oikein kahisevasti takkini Varakkaan osalta ja ylistin Varakas-Laakso -parin toimivuutta. Nyt viisitoista kuukautta myöhemmin hänestä ei siis voi puhua tasonnostajana, mutta pelaa toki hyvällä tasolla. Motin ja Ahonen ovat kyllä kummatkin olleet pettymyksiä, sillä molemmat hankittiin ykkösparin puolustavammaksi osaksi, ja kumpikaan ei siihen pystynyt. Pienemmällä roolilla ja peliajalla kummatkin ovat hieman parantaneet, mutten tiedä voiko sitä "suht ok" -tasoksi sanoa. Winberg toki hyvä, mutta melko marginaaliroolissa kuitenkin.
Ei kai nyt Sportista, Ässistä sekä 3. huonosti sijoittuvasta jengistä joku siirry? Yksi riittänee. Tosin, kun Sportin, Ässien ja TPS:n kokoonpanoja selasin, ei sieltä kyllä yhtäkään sopivaa pakkia löydy.
Toki. En minäkään valmennukselle mitään vastuuvapauksia ole antamassa. Salmelainen on antanut Pikkaraiselle aivan tajuttoman hyvät työkalut, etenkin hyökkäyksen osalta. En vain ole vielä valmis sanomaan, että sama pätisi puolustukseen.
Jos kausi päättyy pannukakkuun, voit olla varma siitä, että minäkin koitan löytää syyllisiä. En vain halua etukäteen sanoa, että varmasti ei kaaduta Salmelaisen kasaamaan puolustukseen vaan että vastuu on nyt täysin Pikkaraisella (tai että mahdollisesti kaadutaan loukkaantumisiin ja muihin ennalta arvaamattomiin sattumiin).
Siitä olen kyllä samaa mieltä, että Pikkaraiseen kohdistuu nyt se isoin valokeila ja hänellä on nyt se isoin vastuu. Kyllä tälläkin pakistolla (etenkin saamalla valmennuksellisin keinoin pakiston suorittamaan hieman nähtyä kovemmalla tasolla) on mahdollista saavuttaa finaalipaikka.
Minäkin pahoittelen, jos olen huomaamattani sinua haukkunut tai kritisoinut. Tarkoitus ei ole myöskään ollut puhua fanittamisesi oikeudellisuudesta, vaikka nyt kehotinkin nauttimaan viikonlopun annista ja keskittymään tämän positiivisen tsunamin vastaanottamiseen ja hyödyntämiseen.
Keskinkertaisuutta en minäkään hyväksy, mutta tuo jengi on jo aika kaukana keskinkertaisuudesta, vaikka katsoisi hyökkäyksen sijaan kokonaisuutta. Jos zoomaa pelkkään puolustukseen voi vielä löytää keskinkertaisuutta, mutta nämäkin ovat paikattavissa, jopa yhdellä ainoalla nappihankinnalla.
Ei viikonlopun anti toki saa kritiikkiä kokonaan vaientaa, en vain koe että nyt on sen kritiikin aika. Toki tästä lähtien yhä enemmän katseet kohdistuu valmennukseen, ja tästä olenkin jo viikkokausia puhunut. En silti koe, että Pikkaraisella olisi jokin velvollisuus paljastaa kaikki pelikorttinsa jo tässä vaiheessa, ja (ehkä naiivisti) uskon että siellä on pelitavallisia variaatioita työkalupakissa, joita saamme sitten pudotuspeleissä todistaa. Itse olen ainakin nyt ihan surffimoodissa ja luottavainen. Jos sitten siirtoraja alkaa lähestyä eikä edelleenkään ole pakistoon tulossa sitä viimeistä oikeaa palasta, saatan huolestua ja esittää kritiikkiä. Ja jos pudotuspeleissäkään ei näy pelitavallista variaatiota tai reagointia pelin sisällä, voisin itsekin alkaa miettimään valmentajanvaihdosta. Toki silloin se on liian myöhäistä tälle kaudelle, mutta onhan se rehellisyyden nimissä jo nyt. Näillä mennään tämä kausi, ja Pikkaraisen osalta teen arvioni vasta kauden päätteeksi.
No, en arkoittanut juuri sinus, vaikka viestiäsi olinkin lainannut, ja juurikin osin juuri lainatun viestisi sisällön vuoksi.
Mää nautin ehdottomasti jokaisesta voitosta, liki jokaisesta hankinnasta jne.
Jos esitin asiani, viestejäni lukevien kannalta isten, että senähtiin vain kriittisenä kaikesta huolimatta, niin se toki varmaankin on enemmänkin johtunut huonosta kirjallisesta annistani, sekä lukijan tavasta tulkita asioita.
Mm Pikkaraista en tuossa varsinaisesti kritisoinut, kun totesin että tämän jälkeen ei -ja kyllä, hyvin yksikertaisettuna- ei selittämisen varaa valmeukksella ole, kui ei myöskään valemmuksen puolustajille, ellei tästä joukkueesta nyt irti finaalipaikkaa saada. Ja siinä en tosiaankaan alkanu spekuloimaan sillä, että loukkantuko koko joukkue ja Pike sekä Cö. joutuvat tulemaan toimeen zambonin kuljettajan sekä joukkueen teippaajan varassa lopun akutta, vaan puhdas oletus oli se että tuo koko pakki on valmennuksen käytössä eikä hurrikaani iske.
Ja tosiaankin, minun silmiini ei vielä toistaiseksi ole osunut kaikki se taktinen nerokkuus, jota Pikellä ja ystävillä mahdollisestikin on tarjota, ja jos tosiaankin säästävät kaiken sen tuonne kauden loppuun, niin fine.
Tähän asti en olen nähnyt -siis ja vain minä, enkä silläkään hauku valmennusta- mitään ihmeempää pelinaikaista reagointia sekä muutosta pelin sisällä, joilla IFK olisi nouust purjeista kun ja jos on jäänyt pelissä ns "alakynteen".
Jos joku on, niin sekin on fine. Ehkä tosiaankin -pitkän paskan historian vuoksi -olen sitten vaan herkempi näkemään vastustajan valmentajien reagoinnit ja pelillisest muutokset, ja olen tosianakin pelien sisällä aivan liian kriittinen omia kohtaan. Mutta sekin minulle suotakoon, koska kyllä koville on ajoittanut ottanut IFK:n touhuilun seuraaminen.
Kirjoitan siis kaikessa vain siitä, miten itse asiat näen tahi koen. en minnä nyt jalkeilla olevaa joukkuetta ole mm "paskaksi" haukkunut, ja siksi myös näen asian siten, ettei seillä valmentajatkaan voi mitään harjoittelijoita olla, joden nerokkuus paljastuisi viiden vuoden kuluttua, mutta juuri silloin sattoi olemaan kuivat markkinat, ja homma menee silloinkin puihin.
Pikkarainen voi olla IFK:lle todellinen lottovoitto, ja jos on, niin hyvä niin ja olen siitä silloin ihan varmasti yhtä onnellinen kun ne oikeatkin fanit. Toistaiseksi en ole vielä ITSE niitä merkkejä nähnyt. Jo smuut ovat, niin hyvä sitten, koska nyt ei pitäisi ainakana pelaajistosta olla kiinni. Ja siis juurikaan ei, ellei se "hurrikaani (ei jyp)" iske.
Viime kaudne lopuksi oli todella upea muutoa joukkueessa, mutta sen jälkeen en ole nähnyt yhtään mitään muutosta joukkueen pelitavassa, ja jopa nyt voitettuja "kärkijoukkueita" vastaan oli IFK kuitenkin taktisesti vähän purjeissa ja Tuohimaa oli ehdottomasti se tärkein yksittäinen tekijä noissa voitoissa.
Ihan varmastikin nautin joka solullani vaikka nostakin asiaa tikun nokkaan. Ja takuulla halaan Pikkaraista kun kauden lopuksi jopa MINULLEKIN paljastuu, miten kova koutsi meillä kehissä on. Siis no hard feelings niinku kellekään.