Rohkenen minäkin kantaa korteni kekoon, kun hallille vaivauduin.
Tämä oli ihan kohtuullinen jääkiekko-ottelu, ei varmasti kummankaan joukkueen kauden paras, mutta ei lähelläkään huonointakaan. Kontrasti tiistain Ässät-HIFK otteluun oli huikea; nyt kentällä oli kaksi joukkuetta, joilla on pellkirja, tiistaina en oikein löytänyt kummankaan jengin pelistä punaista lankaa.
Tapparan peli kolmannessa erässä ei minun mielestäni ollut huonoa, pystyivät johtoasemassa fiksusti pitämään kellon käynnissä, jolloin Jokereiden oli vaikea kaventaa kolmeen/kahteen kenttään. Tottakai tuo Malisen ottama kaksiminuuttinen oli idioottimainen; kaksi minuuttia jäljellä ja oma jengi johtaa yhdellä maalilla, silloin vierasjoukkueen pelaaja ei saa antaa tuomareille aihetta viheltää. Jos siis tamperelaiset etsivät antisankaria joukoistaan, niin kannattaa ripittää Malinen.
Barkoville plussaa siitä, että radion haastattelussakin otti maalin omaan piikkiinsä. Hallissa tuo Moseksen "karvaus" ei näyttänyt läheskään niin törkeältä kuin äsken videolta katsottuna, joten Tapparan fanien harmituksen ymmärtää.
Kun täällä puhutaan kahvaamisesta, rohkenen minäkin nostaa tämän illan ottelusta esiin yhden pelaajan; Ossi Väänäsen. Ai niin, Ossihan ei kahvaa.....
Ossi ei kahvannut, vaan esti kiekotonta miestä. Tänään ensimmäisessä erässä hän taklasi maalin kulmalla Elmeri Kaksosta, jolle toinen Tapparan pelaaja yritti kiekkoa syöttää, mutta joku Jokeripelaaja ehti väliin. Jos minä säännöistä jotain ymmärrän, kiekottoman miehen taklaamisesta tulee tuomita kahden minuutin rangaistus estämisestä.
Kahdesti ainakin tämän jälkeen oli Ossilla myös tilanne, jossa Tapparan kaveri painoi kiekon Ossin ohi päätyyn, ja Ossi käytti mailaa/kättä ohi menossa olevan pelaajan häiritsemiseen. Nämä molemmat olisi mielestäni tarkka tuomari voinut myös viheltää, mutta Ossin paidan selässä lukee hänen onnekseen Väänänen, eikä Ruutu/Nieminen.
Ymmärrän, että jokerifanit eivät halua kapteeninsa sääntöjen rajamailla olevia otteita nähdä, mutta näin minä hänen pelinsä tänään näin. Selvää on, että Ossin liikkuminen ei varmaan loukkaantumisen jälkeen ole parhaimmillaan, mutta kyllä teille noista tempuista voi jäähyjä jatkossa tulla, jos Ossin liike ei parane.