Joten epäurheilijamaisuuden ja typeryyden välimaastossa liikutaan. Synninpäästöksi on todettava se, että varmaan levy oli vielä kutosella jo senkin takia, että vasta pari minuuttia aikaisemmin oli Heikkisen tuskia lähietäisyydeltä seurailtu.
Se riippuu, mistä päin asiaa katsotaan. Yksi jännä juttu näissä Ässät vs. muut fyysiset -väännöissä täällä Jatkoajassa on. Ässät pelaa taklauspeliä, mutta harvermmin se tuottaa sairaalareissuja (tosin tätä ei saa liittää Heikkisen tapaukseen, ei voida syyttää ketään). Grönvallilta meni seuraavastakin kaudesta iso pala pilalle, mutta aika harvassa nämä onnettomuudet ovat. Vastaavasti nämä hieman vähemmän taklauspeliin perustavat joukkueet lähtevät vastaamaan fyysiseen peliin, lopputuloksena on loukkaantumisia. No, jokaisella on oma teoria, mistä se johtuu, kunhan sivusta ihmettelen.
Sitten täällä on netissä hyvä nimimerkin takaa huudella, että sehän vain tekee porilaisen viisaammaksi, että on useita minuutteja taju kankaalla ja sekaisin kuin seinäkello. Fiksuimmat huomaavat jopa, että Ässät ei kestä harrastamaansa fyysistä peliä. Outo väite sekin, minun nähdäkseni patapaita aika harvoin jää tekemään egyptiläisiä temppuja taklaustilanteen jälkeen. Tällä kaudella jäihin on jäänyt Hisey ja Heikkinen, kumpikin ihan syystä. Molemmilla kerroilla myös täällä on ollut aika monilla Ässä-henkisillä varaa tunnustaa, että mitään über-sikailua ei tapahtunut.
Itse pelissähän JYP oli parempi, ja sillä sipuli. Sellaista sattuu, pelejä taitaa kuitenkin vielä olla jäljellä. JYPin panostus joukkueeseen on kantanut alkukaudesta hedelmää, siitä sydämelliset onnittelut. Sen lisäksi se on nostanut esiin myös senkaltaista tyhmyyttä, ettei voi kuin vierestä katsoa ja ihmetellä.
Forsbacka ja jokunen muukin viestittävät, että pelissä on rajat, mitä kannattaa noudattaa. Varmasti Heikkisen tilanne kuumensi myös. Joillekin se on osoitus tyhmyydestä, minä pidän sitä joukkueelle pelaamisena.
Loppuun kysymys: kuka määrittelee, mikä on urheilullista? Miskan osuus? Jos sille tielle lähdetään, on Kari Sihvonen erittäin urheilullinen ja hyvätapainen nuorimies, osuu polviin ja päähänkin riittävän usein, että kriteerit täyttyvät.