Tipaton tammikuu

  • 167 901
  • 937
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Neljä kiloa? Aika säälittävää, minä sain kolmessa päivässä 3,2 kiloa lisää. Ne kyllä lähtivät samassa ajassa kuin tulivatkin. Lyön vetoa, että prosentuaalisesti tuo on paljon enemmän kuin sinun neljä kiloasi.
No vetoa ei vielä kannata lyödä, sillä isosta ruhosta neste katoaa hitaammin. Toki aineenvaihduntakin on jo mainituista syistä käynyt säästöliekilla, joten kyllähän noita lähtee tasaisesti nyt, kun liikuntaa pystyy pikku hiljaa lisäämään. Katsotaan sitä vetoa viikon päästä. ;)

Enkä muuten todellakaan vietä tipatonta, olut nytkin kädessä - eikä edes ensimmäinen.
Pistetään ne tulitikut takaisin askiin! Aikamoista tulistelua TT-ketjussa oluinensa.

Keskiyön remuajalle: toinen hyvä vinkki saunaoluen korvikkeeksi on jäätee. Tärkeintä tietysti se, että juoma on kylmää. Jääteessä on makua vähän enemmän ihan tekijästä riippuen sitten, jos ei vissyllä tunnu tulevan toimeen.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
No vetoa ei vielä kannata lyödä, sillä isosta ruhosta neste katoaa hitaammin.

Seli seli ;)

Toki aineenvaihduntakin on jo mainituista syistä käynyt säästöliekilla, joten kyllähän noita lähtee tasaisesti nyt, kun liikuntaa pystyy pikku hiljaa lisäämään. Katsotaan sitä vetoa viikon päästä. ;)

Muistelisin sinun maininneen, että elopaino on 100 kilon tietämissä (saatan muistaa ihan väärinkin). Tule huutelemaan uudestaan sitten, jos saat hankittua kolmessa päivässä kuusi kiloa ja pääset niistä eroon samassa ajassa ;)

Vettä (kuplatonta) kannattaa juoda paljon, vähintään kaksi litraa päivässä.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Muistelisin sinun maininneen, että elopaino on 100 kilon tietämissä (saatan muistaa ihan väärinkin). Tule huutelemaan uudestaan sitten, jos saat hankittua kolmessa päivässä kuusi kiloa ja pääset niistä eroon samassa ajassa ;)
Juu, jossain tonnin kymmenes- ja kahdeksasosan välillä on ruhopaino, ensimmäistä lähempänä. Pitää varmaan käydä puntarilla päivittäin, jotta pääsee tuollaisille naisten sarjan vaihteluille lällättelemään. ;)
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Haluaako joku ottaa mun kanssa kisan, kumpi on pidempään ilman alkoholia? Palkinnosta voidaan neuvotella ;) Ja ei saa huijata.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Haluaako joku ottaa mun kanssa kisan, kumpi on pidempään ilman alkoholia? Palkinnosta voidaan neuvotella ;) Ja ei saa huijata.

Olin parhaimmillaan kuusi vuotta ilman alkoholia. Tuo ajanjakso ei alkanut syntymästäni vaan siitä, kun olin täyttänyt 14. Ei vaan tuntunut kivalta.
En lähde sinua kuitenkaan tässä asiassa haastamaan, sillä vaikka en edelleenkään juo kuin äärimmäisen harvoin ja vähän silloinkin, häviäisin teikäläiselle.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
En vietä/kärsi. Nautin kohtuudella hyviä viinejä, viskejä ja oluita kun sille tuntuu.
 
Suosikkijoukkue
Hiroshima Toyo Carp
Voi helvetti, tämä on kyllä painajaista olla ilman alkoholia. Jokainen pubin neonkyltti hohtaa monta kertaa normaalia kirkkaammin ja ovesta syöksyy valtava näkymätön käsi, jota pitää kipittää karkuun. Kaupassa taas tulee melkein tippa linssiin, kun joutuu ohittamaan bissehyllyt matkalla vissyhyllylle. Alkossa varmaan saisin jonkun psykoosin. Ja peräti seitsemän päivää kohtapuoleen takana, ei stana..
 

avs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Voi helvetti, tämä on kyllä painajaista olla ilman alkoholia. Jokainen pubin neonkyltti hohtaa monta kertaa normaalia kirkkaammin ja ovesta syöksyy valtava näkymätön käsi, jota pitää kipittää karkuun. Kaupassa taas tulee melkein tippa linssiin, kun joutuu ohittamaan bissehyllyt matkalla vissyhyllylle. Alkossa varmaan saisin jonkun psykoosin. Ja peräti seitsemän päivää kohtapuoleen takana, ei stana..

Miksi joutuu ohittamaan? Itsekin tipattomalla, mutta joka kerta tarttuu kaupasta jokin erikoisempi olut tai pari matkaan. Niitä on sitten kelpo varasto kun helmikuun 21:s ajattelin ensimmäisen korkata. Niin se oli viime vuonnakin.
Lisäksi saatan ostaa vaikkapa sen laatikollisen "talouskaljaa". Niitäkin on sitten autotallissa vino pino, kun alan taas juopottelemaan viikonloppuisin.
 
Suosikkijoukkue
Hiroshima Toyo Carp
Miksi joutuu ohittamaan? Itsekin tipattomalla, mutta joka kerta tarttuu kaupasta jokin erikoisempi olut tai pari matkaan. Niitä on sitten kelpo varasto kun helmikuun 21:s ajattelin ensimmäisen korkata. Niin se oli viime vuonnakin.
Lisäksi saatan ostaa vaikkapa sen laatikollisen "talouskaljaa". Niitäkin on sitten autotallissa vino pino, kun alan taas juopottelemaan viikonloppuisin.

Mulla ne ei säilyisi koskemattomana himassa puolta tuntia, siksi.
 
Suosikkijoukkue
Hiroshima Toyo Carp
Kannattaisi varmaan harkita tämän tipattoman pitämistä vähän pidempäänkin...

Voi olla, jos sinne saakka edes hengissä selvitään. Tiesin ja hyväksyin aina juovani reilusti liikaa, mutta en olisi uskonut sielun huutavan viinaa näin raivokkaasti vain viikon tauon jälkeen. Voisi melkein vetää mitä tahansa mömmöä naamaan tällä hetkellä, että saisi todellisuuden hieman pehmeämmäksi. Nyt tiedän, että miltä noista CM:n parkkiksen nurkalla hengaavista Lasol-Lasseista tuntuu..
 
....Nyt tiedän, että miltä noista CM:n parkkiksen nurkalla hengaavista Lasol-Lasseista tuntuu..
Vähän veikkaan, ettet tiedä. Tosi alkkiksella ei käyttövaiheessa ole mitään kontrollia juomiseensa, ja jos citymarketin parkkiksella odotellaan sitä alkon hedelmäviiniä että olo vähän helpottaisi, ollaan siinä tilanteessa, jossa millään ole enää mitään väliä. Ei siinä mitään enää ajatella tai tunneta, eletään vaan vaistojen varassa että saa seuraavan nousun.

Oot kirjoittanut täällä jatkoajassa eri palstoilla useita katkeran kuuloisia tilityksiä, joissa sun elämänasenteesta henkii tietty pessimistisyys. Funtsi nyt oikeasti mitä haluat elämältäsi, ja että haluatko päätyä CM-mieheksi. Sulla mitä ilmeisimmin on työ ja mahdollisuus harrastaa muutakin kuin ryyppäämistä, joten valitseppa kerrankin fiksusti.
 

chauron

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIMARS
Voi olla, jos sinne saakka edes hengissä selvitään. Tiesin ja hyväksyin aina juovani reilusti liikaa, mutta en olisi uskonut sielun huutavan viinaa näin raivokkaasti vain viikon tauon jälkeen. Voisi melkein vetää mitä tahansa mömmöä naamaan tällä hetkellä, että saisi todellisuuden hieman pehmeämmäksi. Nyt tiedän, että miltä noista CM:n parkkiksen nurkalla hengaavista Lasol-Lasseista tuntuu..

Pysyt vaan lujana itselle, kyllä sä pystyt! Mieti, oon jo viikon tosta lusinut ja sit kohta ootki jo puolivälissä... Ite oon kans tipattomalla ja loppuun asti päätyyn saakka ajattelin tän tänä vuonna vetää.

Tosiaan ihan jäisen kylmä vissy käy ihan sika hyvin saunajuomaks. Toimii!

Ja ala vaikka hölkkään, käveleen tai jotain pientä sporttii nii on jotain muutaki mietittävää. Ja vaikka kuulostaa läpältä niin se useimmiten piristää mieltä oikiasti.
 
Suosikkijoukkue
Hiroshima Toyo Carp
Olenhan mä aina liikuntaa harrastanut ja sepä juuri pitää jotenkin ajatukset muualla, kun ei voi juoda olutta. Voi olla, että ainakin paino putoaa ihan pirusti tämän kuukauden aikana, kun melkein päivittäin tulee käveltyä 10-15 km ja pari kertaa viikossa kahvakuulatreenit päälle. Vissy on ihan hyvää saunassa, sitä ei käy kieltäminen. Ostin jääpalamuotitkin ihan varta vasten. Tietysti kossuvissy olisi vielä parempi, mutta sitä pitää odotella vielä jonkin aikaa, heh. Toinen hyvä homma on tietysti rahan säästyminen vaikka en mä mihinkään erityiseen kohteeseen jemmaa, kun en juuri ole matkustelun tai materiaalin perään.

Ja joku kysyi jostain elämän valinnoista tms, niin mä elän ja kärvistelen päivän kerrallaan. Olen huomannut, että ihan turha suunnitella kauheasti pidemmälle yhtään mitään. Eikä tässä mihinkään Lasoliin olla tulevaisuudessakaan siirtymässä, kyllä sitä ennen jo joko lataamossa tai ruohikon toisella puolella. Joku raja sentään päihteiden väärinkäytössäkin.

Der Kampf geht weiter..
 
Olenhan mä aina liikuntaa harrastanut ja sepä juuri pitää jotenkin ajatukset muualla, kun ei voi juoda olutta......

....Ja joku kysyi jostain elämän valinnoista tms, niin mä elän ja kärvistelen päivän kerrallaan. Olen huomannut, että ihan turha suunnitella kauheasti pidemmälle yhtään mitään.

Ei sulla elämä tule tuon tipattoman myötä muuttumaan miksikään, jos todella pidät tipatonta kärvistellen päivästä toiseen. Oikea arkijuopottelusta irtaantuminen lähtee liikkeelle sen ymmärtämisestä, ettei se kannata.
 
Suosikkijoukkue
Hiroshima Toyo Carp
Ei sulla elämä tule tuon tipattoman myötä muuttumaan miksikään, jos todella pidät tipatonta kärvistellen päivästä toiseen. Oikea arkijuopottelusta irtaantuminen lähtee liikkeelle sen ymmärtämisestä, ettei se kannata.

Kai se nyt on kärvistelyä, jos on enste yli 6 kk tissutellut melkein päivittäin, ainoana poikkeuksena pitkät ylityöpäivät. Alkoholi on sitä paitsi tärkeä henkinen voimavara mulle enemmän, kuin mikään fyysisesti hyvää fiilistä aiheuttava juttu. Varmaan vetäisin jotain ihan muuta, jos lainsäädäntömme sen sallisi, koska en mä niin tomppeli ole, ettenkö ymmärrä sen rapauttavan kehoa. Osittain siksi mä vastapainona harrastan aktiivisesti myös liikuntaa.

Ja olet oikeassa, tuskinpa ainakaan radikaalisti muuttuu, koska viimeistään terassien auetessa homma lähtee taas tutuille urille. Toisaalta eipä mulle ole mitään syytä elämäntyyliäni muuttaa.
 
Ja olet oikeassa, tuskinpa ainakaan radikaalisti muuttuu, koska viimeistään terassien auetessa homma lähtee taas tutuille urille. Toisaalta eipä mulle ole mitään syytä elämäntyyliäni muuttaa.
Ok, toivon tohon ajattelutapaasi ihan henkilökohtaisen tragedian välttämiseksi muutosta, mutta eipä sitä taida olla tulossa.

Ei muuta kuin hyvää menoa sinne alamäkeen, josta tunnut täällä palstaveljien säälikommenttien muodossa nauttivan.
 

Feiksei

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Hoki Klupi Hyvinkää
Kai se nyt on kärvistelyä, jos on enste yli 6 kk tissutellut melkein päivittäin, ainoana poikkeuksena pitkät ylityöpäivät. Alkoholi on sitä paitsi tärkeä henkinen voimavara mulle enemmän, kuin mikään fyysisesti hyvää fiilistä aiheuttava juttu. Varmaan vetäisin jotain ihan muuta, jos lainsäädäntömme sen sallisi, koska en mä niin tomppeli ole, ettenkö ymmärrä sen rapauttavan kehoa. Osittain siksi mä vastapainona harrastan aktiivisesti myös liikuntaa.

Ja olet oikeassa, tuskinpa ainakaan radikaalisti muuttuu, koska viimeistään terassien auetessa homma lähtee taas tutuille urille. Toisaalta eipä mulle ole mitään syytä elämäntyyliäni muuttaa.

Tää viesti olisi voinut tulla mun isän näppikseltä muutama vuosi sitten. Nyt hän on asunnoton, työtön, läpeensä alkoholisoitunut ja kymmenien tuhansien eurojen velat odottaa. Jos sä todella sitä haluat itsellesi etkä edes yritä tehdä muuta niin tervemenoa vaan. Läheistesi puolesta pistää vihaksi tuommoinen asenne.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Tää viesti olisi voinut tulla mun isän näppikseltä muutama vuosi sitten. Nyt hän on asunnoton, työtön, läpeensä alkoholisoitunut ja kymmenien tuhansien eurojen velat odottaa. Jos sä todella sitä haluat itsellesi etkä edes yritä tehdä muuta niin tervemenoa vaan. Läheistesi puolesta pistää vihaksi tuommoinen asenne.


Kylläpä täällä nyt heitellään niitä ensimmäisiä kiviä kun vähän MR avaa omaa suhtautumistaan alkoholiin..

Kenenkään alkoholinkäytöstä ei kannata tehdä tapausta tuntematta kovin suuria johtopäätöksiä. Jos alkoholinkäyttö häiritsee mahdollisen puolison/lasten elämää,tilanne on toinen. (Lähes) päivittäisestä tissuttelusta ei välttämättä ole haittaa muille kuin juojalle itselleen eikä se välttämättä aja ketään perikatoon. Suosittelen tutustumaan eteläisen Euroopan maiden juomatapoihin. Tilanne taas muuttuu jos sammuu räkä poskelle aina kun pulloon tarttuu. Kohtaloita on yhtä paljon kuin alkoholia juoviakin. Eipä nyt sorruta yleistyksiin. Niin ja annetaan myös muiden olla juomatta jos siltä tuntuu,oma valinta. Tämä asia ei tee ihmisestä sen parempaa tai huonompaa.


Sent from my iPad using Tapatalk
 
...... Suosittelen tutustumaan eteläisen Euroopan maiden juomatapoihin.
Suosittelen sinua tutustumaan suomalaisiin juomatapoihin.

....Niin ja annetaan myös muiden olla juomatta jos siltä tuntuu,oma valinta. Tämä asia ei tee ihmisestä sen parempaa tai huonompaa.
On ihan jokaisen vapaa valinta kirjoitella tällä keskustelupalstalla. MR:n kohdalla ei käsittääkseni ole kukaan heitellyt kiviä, päinvastoin. Meillä jokaisella on oma käsitys hyvästä elämästä, omaani eivät edusta ne ajatukset joita MR jatkoaikaan kirjoituksillaan ilmentää. MR vaikuttaa moniongelmaiselta, masentuneelta, huomionkipeältä, elämään katkeroituneelta nuorelta mieheltä, jonka henkireikä omienkin sanojensa mukaan on kalja.

Hyvään ihmisyyteen kuuluu tavallisen käsityksen mukaan välittäminen muista ihmisistä. Luulen, etteivät muutkaan MR:a tässä keskustelussa neuvoneet pidä itseään jollain tapaa toista parempana ihmisenä. Meillä on jokaisella oma tarinamme, henkinen tilamme ja toiveemme tulevasta. Itseäni surettaa jos joku hukkaa elämästään pitkiä aikoja turhaan juomiseen, puhumattakaan siitä että pilaa tulevaisuutensa.

Mutta kuten jo aiemmin olen tässä keskustelussa todennut, muutokset elintavoissa vaativat todellisen halun elää eri tavalla. Laajentaen keskustelun yleiselle tasolle totean, että tipaton tammikuu on varmasti monelle hyvä tapa arvioida suhdettaan alkoholiin. Useimmille siitä ei sen suurempaa oppimiskokemusta synny, mikä on ehkäpä hyvä asia.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Mutta kuten jo aiemmin olen tässä keskustelussa todennut, muutokset elintavoissa vaativat todellisen halun elää eri tavalla. Laajentaen keskustelun yleiselle tasolle totean, että tipaton tammikuu on varmasti monelle hyvä tapa arvioida suhdettaan alkoholiin. Useimmille siitä ei sen suurempaa oppimiskokemusta synny, mikä on ehkäpä hyvä asia.

Osalle ihmisistä tipaton tammikuu on syy vetää loppuvuosi keittoa kaksin käsin. Kun on yhden kuukauden selvänä, niin eihän mitään ongelmaa voi olla.

Minä en vietä tipatonta, otan jos tuntuu siltä, jos ei tunnu niin en ota.
 
Suosikkijoukkue
Hiroshima Toyo Carp
Syystä että tuo muuttuu "työksi" jossain vaiheessa..

Tavallaan joo, kyllä olueenkin toisinaan kyllästyy. Olin muutama vuosi sitten melkein 6 kk ilman, kun alkoi mallasjuoma tökkiä. Ei vain maistunut enää ja pelkkä bissen tuoksu sai yökkimään. Koska en juuri siedä väkeviä enkä paljon viinejäkään, niin tuli oltua hyvinkin terveellisesti se aika. Olihan se tietysti samalla myös aika tyhjä fiilis ja epäsosiaalinen olo, kun ei baareissa tuolloin tullut käytyä. Duunikaverit luuli mun tulleen uskoon, kun vedin pikkujouluissa mangomehua ja fantaa, hehheh.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Osalle ihmisistä tipaton tammikuu on syy vetää loppuvuosi keittoa kaksin käsin. Kun on yhden kuukauden selvänä, niin eihän mitään ongelmaa voi olla.



Minä en vietä tipatonta, otan jos tuntuu siltä, jos ei tunnu niin en ota.


Hyvä Knox. Tätä ajoin takaa. Yhdellä kuukaudella on yhtä suuri tai jopa suurempi vaikutus ihmisen alkoholin käyttöön kuin Suomella kasvihuoneilmiöön eli ei mitään. Järkeä päähän palstatoverit. Nautitaan mutta ei jatkuvasti.


Sent from my iPad using Tapatalk
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös