Nostetaanpas tällainen ketju ylös.
Itse olen tässä ollut elokuun juomatta pisaraakaan alkoholia. Heinäkuussa meni sen verta runsaasti mökkeillessä, että päätin pitää elokuun nollilla. En ole ikinä ennen mitään tipattomia kokeillut ja alkoholia on viime vuosina kulunut sanotaanko riittävästi, joten halusin kokeilla, miten tämä menee.
Monet sanoo, että tipattomia pitävät vain alkoholistit, jotka eivät muuten pysty kontrolloimaan juomistaan. Tämä pitää varmaan osittain paikkansa ja meikäläisen kohdilla ainakin nuo annosmäärät yhden illan aikana olivat liian suuria, eli kontrolli ei siinä pysynyt. Nyt tulevaisuudessa aion ehdottomasti kiinnittää huomiota myös tähän seikkaan, eli pippaloissa varmasti tulen sitä olutta ja muuta ottamaan, mutta verrratuna entiseen pyrin pitämään siinä tolkun mukana.
Täytyy sanoa, että yllättävän helposti on pystynyt olemaan ilman alkoholia, vaikka olen elokuun aikana käynyt mökillä, ollut festareilla ja käynyt pubissakin iltaa istumassa kavereitten kanssa. Eli ihan normaalia elämää elellyt enkä ole yrittänyt vältellä mitään tapahtumia. Ainakin tuolla festareilla pelkästään sain naureskella sille suomalaiselle menolle, mitä yleensä oman humalan vuoksi ei ole niin tullut noteerattua. Ensimmäisenä päivänä porukka jo niin kännissä, että eivät pystyssä pysy ja kaikki bändit jää näkemättä. Ei hyvä ei.
Sen kyllä olen huomannut, että kun sitä alkoholia ei ole tullut otettua, niin ei mulla ainakaan ole paino kuukaudessa mihinkään tippunut. Ei kyllä onneksi noussutkaan. Herkkuja on mennyt tavallista enemmän nimenomaan arkipäivisin. Nyt vaan kaupassa käydessä on tarttunut herkkua mukaan, kun alitajuntaisesti on antanut itselleen luvan siihen, koska ei ole voinut sitä kaljaa vetää viikonloppuisin. Niin nyt sitten koko viikon enemmän tai vähemmän napostelee iltaisin jotain hyvää, vaikka ennen se herkuttelu on keskittynyt viikonloppuihin siihen kaljan yhteyteen. Eli heikko on mieli ja tähän täytyy kiinnittää jatkossa huomiota.
No nyt on syyskuulle kalenteriin ilmestynyt jo 1-2 tuparit, yhdet synttärikemut, yksi JYPin vieraspeli täällä Espoossa isolla porukalla + samana iltana menoa Helsingissä ja muita sekalaisia tapahtumia, joissa alkoholia tulee varmaan otettua. Tästähän moni vetäisi johtopäätöksen, että tipattoman jälkeen sitten vedetään vaan isompi vaihde silmään, mutta kuten totesin, aion jatkossa pitää annosmäärät pienempinä. Katsotaan, miten äijän käy, mutta luotto on kova itseen. Eihän niitä viinoja kukaan muu sinne kurkkuun kaada kuin minä itse.
Miksi kirjoitin tämän tekstin, en tiedä. Muutama päivä vielä elokuuta jäljellä ja helposti menee ilman olutta. Onko muita palstalaisia ollut tipattomalla viime aikoina?