Tipaton tammikuu

  • 167 948
  • 937

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Äh, ei onnistunut. "Nyt kävi näin."
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Äh, ei onnistunut. "Nyt kävi näin."

Juuei, tääkin hanke oli vähän niinkuin kokoonpano, elää koko ajan. Nyt kävi niin, että laitettiin Jantunen ja Nurminen samaanaikaan hoitamaan huoltajan tehtäviä ja tietäähän sen, että kuormasta häviää...
 

Blue J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ei tässä nyt mitään tipattomia, sanoo tänään juopotteleva. Toki ihan tervehenkinen projekti, jos siltä tuntuu, mutta lopputuloksena lienee ainakin joillekin kiukkuinen perskänni helmikuun alussa. Hittojako sitä nyt suotta kärvistelemään elämässä vain sen takia että on joku perinteinen raittiuskuukausi. Eri asia tietty silloin, jos asialle on oikeasti tarvetta.

Mutta en silti täysin ymmärrä tämmöistä "katumuskuukautta". Ehkä se tuo joillekin ihmisille elämään lisäarvoa ja parantaa itsetuntoa, mutta oma tipattomuuteni tapahtuu yleensä ihan jonkun muun kuin kalenterin mukaan.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Paskaa. Haluan poiketa massasta. Eilen, siis uv-aattona, yleisenä tenutuspäivänä menin nukkumaan klo 23. Nyt vasta vedän. Tarkoituksenmukaisille "tipattomille" näytän persettä. Joskus voi tulla vaikka puoli vuotta tipatonta jos on tullakseen, vittuako sitä etukäteen miettimään.
 

Rixa88

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tipaton tammikuu.. Pitäisiköhän kokeilla? En ole koskaan ennen edes yrittänyt tipatonta tammikuuta, niin että jos osittain sen kunniaksi. Tuli sentään omien laskujen mukaan juotua joulukuussa 9 päivänä ja marraskuussa 6. Noista yhdelläkään kertaa ei ollut hauskaa, sellaista että olisi mukavaa muistella jälkeenpäin... no, ehkä 1-2 kertana. Olisikohan ryyppääminen hauskempaa jos pitäisi kuukauden tauon? Ainakaan kolmen viikon tauko aikoinaan ei auttanut.

Noh, jos lähtisi yrittämään, niin olisipahan ainakin salama-alku alla, perjantai ja lauantai selvinpäin. Normaalisti olisin surutta juonut myös tuon uv:n aaton jälkeisenä perjantaina. Suurin ongelma lienee rahatilanne, se nimittäin on parempi kuin pitkään aikaan, että ainakin juomien hankkiminen olisi liian helppoa... Tulen raportoimaan myöhemmin, kuinka hyvin olen pysynyt kuivilla.
 

passenger

Jäsen
Paskaa. Haluan poiketa massasta. Eilen, siis uv-aattona, yleisenä tenutuspäivänä menin nukkumaan klo 23. Nyt vasta vedän. Tarkoituksenmukaisille "tipattomille" näytän persettä. Joskus voi tulla vaikka puoli vuotta tipatonta jos on tullakseen, vittuako sitä etukäteen miettimään.

Samaa mieltä Teemun kanssa tästä, että turha sitä on etukäteen miettiä, sitten juodaan kun siltä tuntuu. Toisaalta ehkä joillekin suurkuluttajille olisi ihan hyvä kokeilla että pystyykö olemaan sen kuukauden ilman ja kuinka tiukkaa se tekee ja sitä kautta saa ehkä jonkinlaista perspektiiviä omaan alkoholinkäyttöönsä.
 

Kobe

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Toinen viikonloppu ovella

Huomenna olisi sitten kärvisteltävänä ensimmäinen oikea selvä viikonloppu tämän tipattoman osalta, koska edellinenhän meni vielä uudenvuoden huurujen puhalteluun.

Itsellä on nyt toinen peräkkäinen tipaton menossa, viime vuoden positiivisten kokemusten pohjalta lähdin ilomielin mukaan myös tänä vuonna. Kovasti tuntuu herättävän tunteita puolesta ja vastaan tämä tipattoman vietto, ei oikein aina jaksa ymmärtää. Hyvät puolet on kiistattomat, säästyy fyrkkaa, mieliala paranee, paino laskee, tulee tehtyä kaikkea vaihtoehtoista ja bisse maistuu taas 100 kertaa paremmalle helmikuussa. Toisaalta tipatoman hehkuttaminen tai sillä mahtailu on turhaa.

Loppuun vielä Jouni Hynysen Tipaton-blogi: http://www.paihdelinkki.fi/tipaton-blogi-2010

Eipä ole kovin kummoisesti startannut Hynysen nenänvalkaisukausi.
 

Siim72

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L.A. Kings
Viimevuonna kokeilin, ja jopa onnistuin. Mutta olihan se ihan perseestä, tuollainen sopiminen itsensä kanssa vain aiheuttaa morkkista jos ei onnistukkaan. Tämän takia siirryn seuraavaksi kalsarikänniketjuun! Kippis.
 

bluesblues

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Espoon Oilers
Itse olen monta vuotta kokeillut ja joka vuosi on luonto antanut periksi tammikuun viimeisillä viikonlopuilla. Tänä vuonna olen järjestänyt itselleni muuta ohjelmaa tammikuun viikonlopuiksi ja luotto on kova että nyt se onnistuu. Kiusaan itseäni kunnolla sillä samassa " lupauksessa" on vielä roskaruoka- ja makeiskielto, joten tiukkaa saattaa olla lähipäivinä, mutta koitetaan kipristellä tämä tammikuu terveillä elämän tavoilla.
 
Suosikkijoukkue
TPS, LFC, FCB, Sens
Tipattomia olen viettänyt useita, mutten muistaakseni ainakaan tarkoituksella kertaakaan aikuisiällä. Demareille ja muille pelleille tämän ilon tietysti suon, mutta samaan saunailtaan minun kanssani ei kannata tulla paukuttelemaan henkseleitä. Olen vielä denial-vaiheessa eli alkoholi ei ole minulle ongelma ja näin ollen tipaton tammikuu ei ole tarpeellinen.

Hiukan vakavammalla naamalla kirjoittaen koen, että tipaton tammikuu on varmasti ihan hyvä setti, jos tissuttelee joka ilta tai tinttaa pleksit joka viikonloppu, mutta itse juon, kun juon ja so not. Lasten myötä oma tahti on tänä päivänä sen verran rauhallinen ja kutsuja illanistujaisiin tulee niin harvoin, etten aio sylkeä tuoppiin tässäkään kuussa. Muutaman laatuoluen tai jopa lasin whiskyä voin nauttia lasten mentyä nukkumaan raskaan työviikon jälkeen riippumatta siitä, lukeeko almanakassa tammikuu vai leppäkuu.
 

Jiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, Stadi HC, Jatkoaika HC, Slavia Praha
Itsehän olen tässä pienen vedonlyönninkin merkeissä ollut jo 2,5kk tipattomalla. Tammikuu menee tässä sivussa, niinkuin muutama muukin kuukausi. Varsinainen vedonlyönnin päätöspäivä on huhtikuun alussa, jolloin kuittaan huomattavan summan käteistä. Mutta en usko että minulla on kovin polttavaa tarvetta aloittaa juomista tuolloinkaan.

Olen aina ollut mielestäni kohtuukäyttäjä ja järkevissä rajoissa, koska juon oikeastaan vain alle 5% alkoholia sisältäviä juomia. Pääasiassa tuota keskiolutta siis ja muutamat lonkerot silloin tällöin. Punkkua menee se pullo kuukaudessa. Suurimmat haitat tuosta keskioluen juomisesta ovatkin olleet sen ylimääräinen energia joka tässä iässä tahtoo kovasti jäädä tuohon etuperseeksi. Ilokseni olenkin huomannut laihtuneeni tässä parin kuukauden aikana viitisen kiloa, ja kaikki tuosta vyön kohdalta, which is nice.

Jo tähän mennessä on houkutuksia matkalle mahtunut. Olen käynyt kaikissa HIFK:n kotiotteluissa ja muutamissa vierasmatseissakin, niin arkena kuin viikonloppuisin. Normaalisti tulee aina otettua vähintään se yksi erätaukobisse ja viikonloppuisin enemmänkin. Lisäksi pari saunailtaa, ml. Stadi HC:n saunailta, jossa ollaan normaalisti päissään jo puolilta päivin. Parit pikkujoulut, ml. Firman sellaiset, joissa oli Ilmaista Viinaa™ tarjolla. Puhumattakaan lukuisista kerroista ihan vaan kotosalla saunassa istuskellen tai iltahämärissä koneella istuen lasten mentyä nukkumaan, jotka molemmat ovat normaalisti sixpäkin paikkoja.

Olen jo todistanut itselleni että pystyn olemaan ilman alkoholia. Kovasti on kuitenkin alkanut savukkeita tekemään mieli. Olen kuitenkin pystynyt lähestulkoon tästä pysyttelemään erossa, eli edes päivittäistä tarvetta ei tälle ole. Mutta porukassa kiusaus kasvaa... Toivottavasti porttiteoriat eivät johdata minua heroiinin pariin.
 

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
Uudenvuoden juhlinnan jälkeen tähän asti on vedetty tipattomalla. Mitään virallista sopimusta itseni kanssa en ole koko kuukaudesta tehnyt. Erityisesti Eläkeläisten euroviisuilu sekä mahdolliset kesätöiden selviämiset saattavat aiheuttaa kouhuvien pullojen auki poksauttelua.

Viime vuonna jäi tammikuu väliin. Sen sijaan huhtikuun n. 25 päivästä alkaen kesäkuun alkupuolelle vedin tipatonta linjaa. Toissa kesän ja syksyn välillä meni kymmenen viikon pätkä. Eipä noissa mitään suurempia vaikeuksia ollut, kun alkoholin käyttö on Eläkeläisten kuuntelusta huolimatta kohtuullisella tasolla.
 

kiljander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo. Susijengi. LAL. UTA. SoJy.
Mukana edelleenkin ja tänään käyty ehkäpä ensimmäinen lätkäpeli ikinä ilman jaffia. Eipä tuo sen tylsempää ollut selvinkään päin.
 

Wicci

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins, Sudden Death (RIP)
Jahas... Mun tipaton tammikuu kestää vedonlyönnin seurauksena koko vuoden, ainoot poikkeukset on omat pyöreet synttärit ja emännän pyöreet juhlat (huhtikuu ja lokakuu). Joo, ei ole siis täysin tipaton vuosi mutta en viitsi kuitenkaan pilata omaa fiilistä noista juhlista.

Halusin ihan omasta aloitteesta lähteä raitistamaan itseäni tietäen että kännissä en ihan parasta seuraa aina ole. Katotaan kauanko kestää. Tänään oli ensimmäinen päivä kun vitutti sen verran rajusti että teki aidosti mieli ottaa yks tai kaks. Pääsin yli. Toivon että tää on vaan alkukankeutta että jo tammikuun 8. teki mieli.

On varmasti osan mielestä hullua hommaa mutta mä nyt vaan päätin näin. Olisin saattanut tehdä saman ilman rahaakin, sain vaan sopivasti hommalle kannustetta sillä.
 

Rixa88

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
25 % suoritettu :D
Hyvinhän tämä on alkanut. Jos ensimmäinen todellinen testi oli perjantai 1.1. niin toiseksi pahin testi on ollut joko lauantai 2.1. tai perjantai 8.1. Hieno homma, että vaikka oli perjantai, ei edes tehnyt mieli mennä juomaan, toki pienenpieni haikeus kummitteli sen takia että oli selvinpäin, mutta onhan lauantaina mukavampi herätä kun ei ole krapulaa.

Olo on päivä päivältä parantunut, ja viinanhimo on vastaavasti päivä päivältä laskenut. Nyt jos saisi koko tammikuun pidettyä alkoholittomana niin hjuva. Ahkerasti olen selvinä päivinä käynyt ulkojäillä kiekkoa lämimässä, muistaakseni 3 kertaa tammikuun aikana. Mukavaa vaihtelua juomiselle, ja kuntokin nousee.
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Jahas... Mun tipaton tammikuu kestää vedonlyönnin seurauksena koko vuoden, ainoot poikkeukset on omat pyöreet synttärit ja emännän pyöreet juhlat (huhtikuu ja lokakuu).

Itse kuivattelin viime keväänä nelisen kuukautta ja tämä kevät mennee samoissa merkeissä tässä kuussa olevia ystävän valmistujaisia ja maaliskuussa olevaa Jenkkilän matkaa lukuunottamatta. Tuntuu hiton hyvältä olla silloin tällöin muutama kuukausi ilman pisaraakaan ja treenata ne hetket hieman ankarammin. Eilenkin kävin kavereiden kanssa baarissa muutaman tunnin ajan ja ryystin kiltisti itse sumppia ja vettä ja vaikka luulisi, että tällä luonteenlaadulla kännisten katseleminen selvinpäin olisi kuin siilin tunkemista hanuriin, niin hauskaahan tuolla oli.
 
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers
Tipatonta täälläkin vietetään.

Viime vuonna tipaton jatkui lähes huomaamatta maaliskuulle asti, mutta tänä vuonna tuskin ihan niin pitkää aikaa jaksaa selvinpäin olla. Minulle kun joulukuu on yleensä vähän sellainen kuukausi joka menee täysin ilman muistikuvia, niin alkuvuosi on sitten hyvä aika vähän himmailla.
 

True Blue

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, TPS
Mietityttää yksi asia tässä "tipattomassa". Nimittäin että ovatko kaikki jotka tätä viettävät, lopettanut alkoholin juomisen juurikin ennen kun vuosi vaihtui? Eli Joulukuun 31 klo 23.59? Koska sen jälkeenhän tuo tipaton on menetetty jos kaljaa yms juo.
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Mietityttää yksi asia tässä "tipattomassa". Nimittäin että ovatko kaikki jotka tätä viettävät, lopettanut alkoholin juomisen juurikin ennen kun vuosi vaihtui? Eli Joulukuun 31 klo 23.59? Koska sen jälkeenhän tuo tipaton on menetetty jos kaljaa yms juo.

Ehkä kaikki tipattoman viettäjät ei ole niin innokkaita kuksimaan pilkkuja. Ja voihan sen muutaman tunnin ottaa takaisin vaikka helmikuun puolella.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
En ole itse tipattomalla, koska vielä tuossa 2.-4. päivä tuli juotua vaihtelevissa määrin erilaisia alkoholijuomia. Olen pikemminkin rauhoitetulla tammikuulla, eli nyt on vajaa viikko oltu korkki tiukasti kiinni ja tarkoitus olisi jatkaa sitä ainakin puolisentoista viikkoa tässä. Saa vähän mielen selkeämmäksi.

En nyt siis ehdottomasti meinaa, ettenkö tässä kuussa jotain voisi ottaakin, mutta jos ei tee erityisemmin mieli, kuten nyt, niin ei haittaa.
 

Rixa88

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Mietityttää yksi asia tässä "tipattomassa". Nimittäin että ovatko kaikki jotka tätä viettävät, lopettanut alkoholin juomisen juurikin ennen kun vuosi vaihtui? Eli Joulukuun 31 klo 23.59? Koska sen jälkeenhän tuo tipaton on menetetty jos kaljaa yms juo.
Samaa olen joskus tullut ajatelleeksi, ja oltaisiin aivan ehdottomia niin onhan se tipaton sitten omalla kohdallani menetetty peli, viimeisen alkoholiannoksen nimittäin join 1.1.2010 n. klo 5.30 baarista tultuani. Korvautuu kuitenkin sillä että seuraavan kerran olisi tarkoitus mennä juomaan perjantaina 5.2. eikä suinkaan 1.2. eli kuten joku jo sanoikin, korvataan tuo muutama tunti helmikuun puolella.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Itsekin aion koittaa tätä tänä vuonna. Voi olla ihan helppoakin, kun on tuo pieni muksu tuossa vieressä. Jos ei onnistu, niin eipä se mitään haittaa. Kattellaan kuinka käy.

Noni ny se loppu. Oli ihan pakko ottaa ruoan kanssa olutta. On se niin pirun hyvää. Tosin jää tuohon yhteen, kun pitää vielä kiekkoa pelata tänään. Illalla pelin ja saunan jälkeen sitte pari lisää.
 

Rixa88

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Oonko ainoa joka on vielä mukana leikissä? Ollaan jo yli puolessavälissä tammikuuta, ja jäljellä olisi vielä kaksi viikonloppua. En usko että tulee tekemään tuskaa olla kaksi viikonloppua vielä selvinpäpin. Tällä hetkellä ei edes tee mieli viinaa. Yllättävän hyvin on tipattomuus sujunut ja yllättävän nopeasti on aika mennyt. Alku oli tietenkin vaikeinta koko touhussa, se ensimmäinen viikonloppu juuri uv:n jälkeen...

Paino on tippunut 5 kg vaikka olen syönyt yhtä paljon ja yhtä epäterveellisesti kuin ennenkin, liikuntaa on tosin tullut harrastettua. Perjantaille onkin mukavaa vaihtelua mennä kaljoittelun sijasta ulkojäille luistelemaan.
 

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
Et ole ainoa. Hyvin on mennyt ilman viinaa tämä vuosi. Itselläni jatkuu tipaton tammikuu kesäkuun alkuun asti...
 

Tumpe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lipö ty.
Tipaton... missä pelaa. Ite oon tammikuussa juonu enemmän mitä syksyllä yhteensä. IMO tipaton tammikuu on niille joille alkoholinkäyttö on ongelma.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös