Itsehän olen tässä pienen vedonlyönninkin merkeissä ollut jo 2,5kk tipattomalla. Tammikuu menee tässä sivussa, niinkuin muutama muukin kuukausi. Varsinainen vedonlyönnin päätöspäivä on huhtikuun alussa, jolloin kuittaan huomattavan summan käteistä. Mutta en usko että minulla on kovin polttavaa tarvetta aloittaa juomista tuolloinkaan.
Olen aina ollut mielestäni kohtuukäyttäjä ja järkevissä rajoissa, koska juon oikeastaan vain alle 5% alkoholia sisältäviä juomia. Pääasiassa tuota keskiolutta siis ja muutamat lonkerot silloin tällöin. Punkkua menee se pullo kuukaudessa. Suurimmat haitat tuosta keskioluen juomisesta ovatkin olleet sen ylimääräinen energia joka tässä iässä tahtoo kovasti jäädä tuohon etuperseeksi. Ilokseni olenkin huomannut laihtuneeni tässä parin kuukauden aikana viitisen kiloa, ja kaikki tuosta vyön kohdalta, which is nice.
Jo tähän mennessä on houkutuksia matkalle mahtunut. Olen käynyt kaikissa HIFK:n kotiotteluissa ja muutamissa vierasmatseissakin, niin arkena kuin viikonloppuisin. Normaalisti tulee aina otettua vähintään se yksi erätaukobisse ja viikonloppuisin enemmänkin. Lisäksi pari saunailtaa, ml. Stadi HC:n saunailta, jossa ollaan normaalisti päissään jo puolilta päivin. Parit pikkujoulut, ml. Firman sellaiset, joissa oli Ilmaista Viinaa™ tarjolla. Puhumattakaan lukuisista kerroista ihan vaan kotosalla saunassa istuskellen tai iltahämärissä koneella istuen lasten mentyä nukkumaan, jotka molemmat ovat normaalisti sixpäkin paikkoja.
Olen jo todistanut itselleni että pystyn olemaan ilman alkoholia. Kovasti on kuitenkin alkanut savukkeita tekemään mieli. Olen kuitenkin pystynyt lähestulkoon tästä pysyttelemään erossa, eli edes päivittäistä tarvetta ei tälle ole. Mutta porukassa kiusaus kasvaa... Toivottavasti porttiteoriat eivät johdata minua heroiinin pariin.