Tipaton tammikuu

  • 167 935
  • 937

Borgie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
tombraider kirjoitti:
No voi ny *ittu, en minä ole näitä pausseja vastaan vaan kunhan totean, että ongelma on jo viinankäytössä olemassa jos tämmöisiin pitää ryhtyä.

Ongelma? Avaisitko tätä hieman? Voi olla että joillain on ongelma ja viettää sen johdosta tipatonta, mutta se että viettää tipatonta ei tarkoita että ongelma ehdottomasti on.

tombraider kirjoitti:
Tipaton tammikuu on eräänlainen paasto, mikä antaa luvan tinata 11 kuukautta.

Tämä on jo aitoa puusilmäisyyttä, niin ehdottomaan sävyyn näitä mielipiteitäsi latelet. Ainakaan minulla tipaton tammikuu, toteutuu tai jää toteutumatta, ei kompensoi mitenkään loppuvuoden alkoholin kulutusta.

tombraider kirjoitti:
Monelle näyttää tuo viikottaisen känniörveltämisen halveksiminen nostavan kierrokset kaakkoon. Miksi?

Voisiko johtua asenteestasi? Kuulostat siltä että jos joku viettää tipattoman tammikuun, niin hänellä on alkoholiongelma, kyse ei siis ole mistään valinnoista, vaan ongelmasta, ja että hän on silloin myöskin halveksuttava känniörveltäjä? Lisäksi samaan mustavalkoiseen tapaan oletat suoraan, että jos tammikuun on juomatta, niin se johtuu vain siitä että näin kyseinen henkilö antaa itselleen luvan vetää hirveät perseet loppuvuodesta.

Ihan samaan tapaan voidaan ihmetellä, että miksi jonkun täytyy suuvaahdossa kommentoida puusilmäisesti ihmisiä jotka ovat päättäneet olla juomatta tammikuun?
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Eikös tämäntyylisessä keskustelussa ole aina hieman sellainen tyyli, että molemmat puolet (sinä ja minä) sanotaan asiamme hieman turhan suoraan.

Olen sitten sinun mukaasi puusilmä, jos olen tällaista mediahössötyksellä kuorrutettua tipatonta tammikuuta vastaan. Suurin osa ihmisistähän pitää tipattoman tammikuun vain siksi, kun lehdet sitä tuputtavat. Miten olisi tipaton joulukuu? Poikkea valtavirrasta ja ole erillainen, juu nou.
 
Omasta mielestäni se on ongelma jos ei pysty olemaan juomatta kuukautta. Tällä en välttämättä tarkoita sitä yhtä sauna olutta tai lasia viiniä. Sehän on vaan hyvä jos edes kerran vuoteen mietitään niitä juomistottumuksia. Vaikka toisilla se saattaa taas lähteä lapasesta taas helmikuussa. Itsellä ajankohta nyt tuli aika sattumanvaraisesti. Pakko ajatella terveyttä. Samalla myös katsoa tarkemmin syömisiä. Edellisen kerran tällaista kävi pari vuotta sitten kesällä. Kun ei yksinkertaisesti edes pari drinkkiä pysy sisällä. Toi edellinen ryyppäys kerta herätti aika hyvin. Ei kivaa oksentaa yli kymmentä kertaa 12 tunnin sisällä. Ja hirveät kivut. On se varmaan mentävä taas lekuriin ensi viikolla.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
1Timer kirjoitti:
On taysin eri asia vetaa 1-3 alkoholiannosta lahes joka paiva, kun vetaa hirveet humalahakuset kannit kerran pari viikossa. Itse en edes muista milloin olin humalassa edellisen kerran (poislukien Uuden Vuoden aatto). Ehka viime kesana. Heinakuun alussa, broidin haissa nyt ainakin.

Juomisilla/alkoholin nauttimisilla on eronsa.

Kyllä.

Tuohon tullaan kuitenkin tuskin koskaan pääsevän meidän pohjoisessa alkomaholikulttuurissamme, ei meistä siinä mielessä tule eurooppalaisia eikä varsinkaan jos viiniä ei saada ruokakauppaan, eikä paljousalennuksia pois, eikä tiukempaa viinaa kalliimmaksi verrattuna miedompiin.

*****

Minä haastan nyt tässä tipatonta viettävät lähtemään baariin yhtä usein tai useammin kuin normaalisti niiden 11 kuukauden aikana. Sillä te voitte testata onko teillä ongelma tai ongelmia. Pystyttekö tanssimaan keskellä lattiaa vaikka porukkaa olisi vähemmän, pystyttekö olemaan hauska, pystyttekö nauramaan itsellenne ja muille, pystyttekö pitämään juttua yllä, pystyttekö keskustelemaan myös vieraiden ihmisten kanssa? Pystyttekö keskustelemaan ongelmistanne ilman viinaa? Päädyttekö yllättäville jatkoille ilman viinaa? Löydättekö seuraa ilman viinaa, tai nauttiiko valmis seuralaisenne teidän seurastanne? Riittääkö alkuviikosta juttua vlopun seikkailuista vaikka ette juoneet, miten käy? Oliko hauskaa?

Rohkeiden kokeilijoiden tuloksia ja kommentteja odotellessa...
 

Tykki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Golden AWe kirjoitti:
Minä haastan nyt tässä tipatonta viettävät lähtemään baariin yhtä usein tai useammin kuin normaalisti niiden 11 kuukauden aikana. Sillä te voitte testata onko teillä ongelma tai ongelmia.
Jaa millai? Baariin mennään normaalisti oluelle, rentoutumaan ja puhumaan paskaa kavereiden kanssa. Jos tarkoitus on olla ilman alkoholia Tammikuun ajan, niin sitten kutsutaan kaverit kotiin tai mennään itse heille, juodaan kaffetta ja syödään pullaa, ynnä tietysti puhutaan paskaa. Taikka soitellaan.

Varmasti monellakaan ei ole selvänä baarissa hauskaa, jos kaverit ovat jatkuvalla syötöllä tyrkyttämässä tuoppia eteen ja muka 'testaamassa' tipattoman tyypin kanttia. Ongelmahan siitä tulee jos siitä väkisin sellaisen itselleen tekee.

Omasta puolestani on ihan tervettä jos nyt joku haluaa olla kuukauden ilman alkoholia. Siitähän sen sitten näkee missä mennään. Ei sen pitäisi olla mikään vittuilun aihe.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Tykki kirjoitti:
Jaa millai? Baariin mennään normaalisti oluelle, rentoutumaan ja puhumaan paskaa kavereiden kanssa. Jos tarkoitus on olla ilman alkoholia Tammikuun ajan, niin sitten kutsutaan kaverit kotiin tai mennään itse heille, juodaan kaffetta ja syödään pullaa, ynnä tietysti puhutaan paskaa. Taikka soitellaan.

Varmasti monellakaan ei ole selvänä baarissa hauskaa, jos kaverit ovat jatkuvalla syötöllä tyrkyttämässä tuoppia eteen ja muka 'testaamassa' tipattoman tyypin kanttia. Ongelmahan siitä tulee jos siitä väkisin sellaisen itselleen tekee.

No pystytkö rentoutumaan baarissa ja puhumaan paskaa jos et ota olutta? Etkö pysty menemään baariin ilman että otat siellä olutta?

Jos kaverit ovat jatkuvasti testaamassa ja tyrkyttämässä niin onko olemassa myös sellainen mahdollisuus että "kaverit" ovat kohtalaisen urpoa porukkaa?
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Golden AWe kirjoitti:
No pystytkö rentoutumaan baarissa ja puhumaan paskaa jos et ota olutta? Etkö pysty menemään baariin ilman että otat siellä olutta?

Pystytkö sinä? Ja jatkokysymyksenä, onko se baari ainoa paikka missä tuota seurustelua ja paskanpuhumista ihmisten kanssa voi harrastaa?
 
Viimeksi muokattu:

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Individual kirjoitti:
Pystytkö sinä? Ja jatkokysymyksenä, onko se baari ainoa paikka missä tuota seurustelua ja paskanpuhumista ihmisten kanssa voi harrastaa?

Itseasiassa helposti. Yleensä ensimmäiset 15-30 minuuttia menee hiukan hiljaisemmin, mutta tuo nyt on aika sama homma kaikissa uusissa tilanteissa ja ympäristöissä.

Individual kirjoitti:
Ja jatkokysymyksenä, onko se baari ainoa paikka missä tuota seurustelua ja paskanpuhumista ihmisten kanssa voi harrastaa, nimittäin aika säälittävää jos on.

Baari on helppo paikka harrastaa sitä niin ettei tarvitse nähdä yhtään vaivaa tarjoilun, musiikin tms. suhteen. Kotona ei myöskään usein joudu kanssakäymisiin muiden kuin tuttujen ihmisten kanssa, joka on tietääkseni osa sosiaalisuutta. Ihanteellinen paikka on pubi jossa kuulee jutustella, mutta siellä on myös etenkin kimalaisille tilaa tanssia ja toteuttaa itseään vapautuneemmin.
 
Viimeksi muokattu:

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Eli kerrataans nyt vielä...Jos haluaa olla esim. kuukauden, mikä kuukausi sitten onkaan, ilman alkoholia, siis olla ilman kalsareita ja ruokajuomia, tulee niiden lisäksi vielä testata voiko olla paikoissa, jossa suurin osa ihmisistä on alkoholin vaikutuksen alaisena ja jossa sitä alkoholia on todella helposti saatavilla, ilman että itse sortuu nauttimaan alkoholia? Onhan tuo oikeastaan aika järkeenkäypää ja mielestäni askel sillä tiellä, että voi lopullisesti luopua alkoholista, jos se kerta on ongelma, tai vaikka ei olisikaan.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Individual kirjoitti:
Eli kerrataans nyt vielä...sen lisäksi, että haluaa olla esim. kuukauden, mikä kuukausi sitten onkaan, ilman alkoholia, tulee sen lisäksi, että on ilman kalsareita ja ruokajuomia, testata voiko olla paikoissa, jossa suurin osa ihmisistä on alkoholin vaikutuksen alaisena ja jossa sitä alkoholia on todella helposti saatavilla, ilman että itse sortuu nauttimaan alkoholia? Onhan tuo oikeastaan aika järkeenkäypää ja mielestäni askel sillä tiellä, että voi lopullisesti luopua alkoholista, jos se kerta on ongelma, tai vaikka ei olisikaan.

Sillä tavoin voi tutkailla itsekuriaan, henkistä vahvuuttaan tai heikkouttaan, omaa käyttäytymistään, muiden käyttäytymistä, tehdä vertailuja näiden asioiden ja aiemman oman käyttäytymisensä kanssa. Näen että pieni itsetutkiskelu ei tee kenellekään ainakaan pahaa. Tipaton tammikuu tai tipaton tammi-joulukuu ovat oivaa aikaa siihen, ei siis kannata tehdä sitä vain yhdessä ympäristössä, kotona tai kaverin kotona möllöttäen.

Niin ja voi kyttäillä siinä sivussa hiukan näkyykö hyviä pepriksiä, tosin kommunikaatio ja vuorovaikutus vastakkaisen sukupuolen kanssakin on tietysti iso osa sitä omaa käyttäytymistä, ja monella ihmisellä on suuria eroja promilleista riippuen.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Golden AWe kirjoitti:
Sillä tavoin voi tutkailla itsekuriaan, henkistä vahvuuttaan tai heikkouttaan, omaa käyttäytymistään, muiden käyttäytymistä, tehdä vertailuja näiden asioiden ja aiemman oman käyttäytymisensä kanssa. Näen että pieni itsetutkiskelu ei tee kenellekään ainakaan pahaa. Tipaton tammikuu tai tipaton tammi-joulukuu ovat oivaa aikaa siihen, ei siis kannata tehdä sitä vain yhdessä ympäristössä, kotona tai kaverin kotona möllöttäen.

Niin, eli todellista itsepetosta on siis olla kotona, neljän seinän sisällä, missä pystyy tehokkaasti torppaamaan nämä houkutukset lähiympäristöstään ja jos vaikka sängyn alla maaten, kännykkä kiinni ja ovikello irti ruuvattuna viettäisikin kuukauden, ei oikeastaan ole viettänyt mitään "tipatonta", vältellyt vain todellisten demoniensa kohtaamista, jos näin dramaattinen ilmaisu sallitaan? Mutta eikö tässä nyt ole ristiriidassa parikin eri pyrkimystä, eli nuo mainitsemasi itsekurilliset asiat ja sitten sellainen henk.koht "katko", jossa ihminen huomatessaan, että nyt menee liian lujaa, ottaa sen tauon alkoholinkäytöstä ennen kuin alkaa olemaan täysin rappiolla, tapahtui se sitten vaikka sängyn alla piilotellen. Tällä siis meinaan sitä, että eikös se ole kuitenkin aika yksilöllistä, kuinka suuri ponnistus se edes hetken aikaa viinasta irti oleminen on ja joillekin on mahdotonta täten mennä selvänä baariin, kun nuo baarikaapin antimetkin kuumottavat kotona?
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Individual kirjoitti:
Mutta eikö tässä nyt ole ristiriidassa parikin eri pyrkimystä, eli nuo mainitsemasi itsekurilliset asiat ja sitten sellainen henk.koht "katko", jossa ihminen huomatessaan, että nyt menee liian lujaa, ottaa sen tauon alkoholinkäytöstä ennen kuin alkaa olemaan täysin rappiolla, tapahtui se sitten vaikka sängyn alla piilotellen. Tällä siis meinaan sitä, että eikös se ole kuitenkin aika yksilöllistä, kuinka suuri ponnistus se edes hetken aikaa viinasta irti oleminen on ja joillekin on mahdotonta täten mennä selvänä baariin, kun nuo baarikaapin antimetkin kuumottavat kotona?

Sehän nimenomaan selviää juuri sillä että pyrkii siihen että ei muuta käytöstään mitenkään muuten kuin olemalla juomatta, mutta käyttäytyy muuten ihan samalla tavoin kuin normivloppuina, tai oikein testaa itseään kiusoittelemalla hiukan, eli olemalla vielä enemmän alkoholin ympäröimissä paikoissa.
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Tammikuu on sikali hyva kuukausi vetaa henkea, koska takana on pitka Joulu ja heti peraan Uusi Vuosi. Ja kun Uutena Vuotena tehdaan muutenkin kaikenmaailman lupauksia, niin miksei siis myos, etta ei koske alkkomaholiin yhden kuukauden verran. Ei tuossa minusta ole mitaan ihmeellista, etta tipaton kuukausi on juuri tammikuu. Se rimmaakin sopivasti. Ainakin paremmin kun tipaton elokuu.

Itse ihmettelen tassa kaikkein eniten sita, etta toiset lahtee kritisoimaan toisten tekemisia noin julkisesti. Miksi? Mika antaa ihmiselle oikeuden julkisesti kritisoida toista, kun kyseessa on hanen henk koht juttunsa / valintansa? Mun uskoakseni ma voin viettaa vaikka perseenpyykimattomyys-helmikuun ja siina ei ole kenellakaan nokan koputtamista (ellei hajua siksi lasketa).

Mun mielesta ne, joilla on intoa arvostella muita taysin mitaansanomattomista asioista, niin niiden pitais enemmankin tutkia omia tapoja ja kayttaytymista. Niissa on silloin korjattavaa.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
1Timer kirjoitti:
Mun mielesta ne, joilla on intoa arvostella muita taysin mitaansanomattomista asioista, niin niiden pitais enemmankin tutkia omia tapoja ja kayttaytymista. Niissa on silloin korjattavaa.
Niinpä.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
1Timer kirjoitti:
Itse ihmettelen tassa kaikkein eniten sita, etta toiset lahtee kritisoimaan toisten tekemisia noin julkisesti. Miksi? Mika antaa ihmiselle oikeuden julkisesti kritisoida toista, kun kyseessa on hanen henk koht juttunsa / valintansa? Mun uskoakseni ma voin viettaa vaikka perseenpyykimattomyys-helmikuun ja siina ei ole kenellakaan nokan koputtamista (ellei hajua siksi lasketa).

Nooh, laihdutus- ja kuntoilulupaukset nyt ovat vielä paljon hassumpia.

*****

Omalla kohdallani kritiikki koskee samaa asiaa kuin monessa muussakin asiassa, eli se että tekopyhyyteen ja kaksinaismoralismiin on helppo pistää pientä piikkiä ja testailla kysymyksillä kuinka paljon kyseisiin asioihin sortuneet ihmiset uskaltavat oikeasti ajatella noiden kysymysten kohdalla. Muita samantyylisiä aiheita Suomessa ovat etenkin pilvi ja uskonnot sekä tupakointi, puolesta ja vastaan on monessa aiheessa ihmisillä päät perseissä. Tässäkin aiheessa, siis juomisessa, yleensä syyllistetään jos joku kritisoi tipatonta tammikuuta, mutta sama syyllistäjä on hyvin todennäköisesti niitä samanlaisia tyypejä jotka ovat tyrkyttämässä, ihmettelemässä ja syyllistämässä sitä joka ei juo pikkujouluissa. Alkoholi ei kuitenkaan ole samanlainen asia kuin beach volley, korttipeli tai keskustelu.

Doksuilu on keskimäärin aika hel~wetin mukavaa touhua, mutta nuo aiemmassa postissani mainitut kysymykset voivat paljastaa monesta ihmisestäkin isoja asioita. Suomessa on paljon ihmisiä joiden ongelmien "ratkominen" tai yleinen sosiaalisuus rajoittuu lähes pelkästään lauantai-känneihin.
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Meikäläinen on nyt ollut 2,5 vrk tipattomassa tammikuussa. Uudenvuoden päivänä join puolikkaan viinanöksyn ja pullon olutta.

Enpä muista milloin olen koittanut olla yhtä kuukautta selvinpäin ja nyt siihen on hyvä tsännit juuri tähän vuoden alkuun. Minua ei kiinnosta mitä muut tässä ketjussa asiasta on mieltä, pääasia on se että pystyn itseäni testaamaan. Tapana on nääs juoda pikku kumarat kerta/vko, joten otan nyt viikon kerrallaan ja katson miten lähtee sujumaan. Jos alkaa tekee mieli ottaa känni niin sit otan, mutta silti en ihan helposta ratkea. (toivon mukaan)

Nytkin on jo kahdeksi seuraavaksi vkonlopuksi kutsuttu juhlimaan, taidan jättää nyt kuitenkin väliin. Kerkeehän sitä sit taas pilaamaan elimistöä loppuvuoden.

Alkoholin käyttö on kyllä silti saatanan hauskaa, jos pystyn olemaan tammikuun selvänä niin sit vedän loppuvuoden rännin. Ei vaan, voisihan sitä sit koittaa jatkaa jos siltä tuntuu. Katsotaan mitä tulevan pitää. (Huomenna löydän itseni baarista)
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Nässe kirjoitti:
Nytkin on jo kahdeksi seuraavaksi vkonlopuksi kutsuttu juhlimaan, taidan jättää nyt kuitenkin väliin. Kerkeehän sitä sit taas pilaamaan elimistöä loppuvuoden.

Etkö pysty juhlimaan ilman juomista, tai pilaako kaveriesi juhlat jos et juo siellä? Pilaako juhlissa juomatta käyminen elimistöä?
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Golden AWe kirjoitti:
Etkö pysty juhlimaan ilman juomista, tai pilaako kaveriesi juhlat jos et juo siellä? Pilaako juhlissa juomatta käyminen elimistöä?

No enpä tiedä vaikka onnistuisikin juhlimaan ilman juomista. Mutta perseestä se on olla itse selvinpäin kun muut on änkyrä kännissä, en ole juoppokuskinakaan kovin helpolla.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Golden AWe kirjoitti:
Sehän nimenomaan selviää juuri sillä että pyrkii siihen että ei muuta käytöstään mitenkään muuten kuin olemalla juomatta, mutta käyttäytyy muuten ihan samalla tavoin kuin normivloppuina, tai oikein testaa itseään kiusoittelemalla hiukan, eli olemalla vielä enemmän alkoholin ympäröimissä paikoissa.

Tietenkin jos se olisi noin helppoa, niin eihän esim. huumekatkoja tarvittaisi ollenkaan. ;)
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Nässe kirjoitti:
No enpä tiedä vaikka onnistuisikin juhlimaan ilman juomista. Mutta perseestä se on olla itse selvinpäin kun muut on änkyrä kännissä, en ole juoppokuskinakaan kovin helpolla.

Ovatko kaikki ihmiset tosiaan änkyräkännissä rasittavia? Olisiko kenties aika vaihtaa osaa kavereista tai kertoa jollekin heistä notta "olet muuten aika dorka kännissä, joka kerta"?

Minusta kun on myös paljon ihmisiä jotka ovat todella leppoisia, suloisia ja mahdollisesti myös seksikkäitä kovassa kännissä, eivät tosin sammuessaan heti kun päästään kämpille. Paskasti kännissä käyttäytyvien kanssa kun ei jaksa viihtyä oikein ollenkaan. Tämä tosin vaatisi jo oman ketjunkin...käyttäytyminen kovassa kännissä.

Individual kirjoitti:
Tietenkin jos se olisi noin helppoa, niin eihän esim. huumekatkoja tarvittaisi ollenkaan. ;)

Kyllä, siksi olenkin osoittanut tämän haasteen ns. tavallisille ihmisille, ei alkoholiongelmasta jo tiedostetusti kärsiville. Enkä tosiaan tarkoita että jos huomaa itsellään vaikeuksia sopeutua baariympäristöön ja juovaan luonnollisesti kärsisi alkoholiongelmasta, mutta täten on mahdollista havainnoida ihan kaikenlaisia asioita asennevammoista oikeasti aika huolettoman kokoisiin susirumiin takapuoliin vastakkaisella sukupuolella. Täten on myös mahdollista havaita erittäin positiivisia asioita alkoholin käytön puolesta ja vastaan - voi huomata helpommin kuinka viihtyisä joku hyvä baari on myös selvinpäin, kuinka hyvä joku bändi on livenä, kuinka kaunis kimalainen on kun hän tanssii, tai kuinka hauskaa loppupeleissä oli hyvässä seurassa ilman viinaakin.
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Golden AWe kirjoitti:
Ovatko kaikki ihmiset tosiaan änkyräkännissä rasittavia? Olisiko kenties aika vaihtaa osaa kavereista tai kertoa jollekin heistä notta "olet muuten aika dorka kännissä, joka kerta"?

Ei ole tarvetta kavereita vaihtaa, kenen kanssa sitten dokaisin tipattoman tammikuun jälkeen? No joo, mutta kun itse olen alkoholin suurkuluttajia suunnileen niin ei se ole mukavaa katsella muiden juomista, alkaa tekee itselläkin mieli ja muutenki kännisillä on ihan dorkat jutut kun kun kuuntelee selvinpäin.

Mutta älä Golden AWe vaivaa itseäsi minun tipattomalla tammikuulla, se joko onnistuu tai ei. Sillä sipuli.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Nässe kirjoitti:
Ei ole tarvetta kavereita vaihtaa, kenen kanssa sitten dokaisin tipattoman tammikuun jälkeen? No joo, mutta kun itse olen alkoholin suurkuluttajia suunnileen niin ei se ole mukavaa katsella muiden juomista, alkaa tekee itselläkin mieli ja muutenki kännisillä on ihan dorkat jutut kun kun kuuntelee selvinpäin.

Määrittele alkoholin suurkuluttaja.

Ei läheskään kaikilla kännisillä ole dorkat jutut. Monellakin ihmisellä on hyvät, joillakin hel~wetin hauskat, kännissä kun tunteistaankin rupattelee vapautuneemmin. Yleensähän tunteet tulevat pintaan ja korostuvat, ts. hauska ja leppoisa ihminen on entistä leppoisampi, ja sitten taas hölmö kaveri rähisee kännissä vielä helpommin kuin selvinpäin, purkaen patoutumiaan, tai muut joutuvat aina huolehtimaan hänestä kun kaveri sammuilee samantien.

Oletko varma ettei sinulla ole asennevamma siihen että ilman känniä ei kännisten seurassa yksinkertaisesti voi olla hauskaa? Et kai sinä ole tosikko selvinpäin?

Nässe kirjoitti:
Mutta älä Golden AWe vaivaa itseäsi minun tipattomalla tammikuulla, se joko onnistuu tai ei. Sillä sipuli.

En minä vaivaa itseäni, muuta kuin silloin kun panettaa oikein paljon ja ei ole kimalaista kylässä. En myöskään stressaa muiden juomisesta tai juomattomuudesta. Ihmisten käyttäytymismallit, ajattelutavat, asenteet sen sijaan ovat mielenkiintoinen keskusteluaihe ja kirjoitan niistä tähän ketjuun.
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Golden AWe kirjoitti:
En minä vaivaa itseäni, muuta kuin silloin kun panettaa oikein paljon ja ei ole kimalaista kylässä. En myöskään stressaa muiden juomisesta tai juomattomuudesta. Ihmisten käyttäytymismallit, ajattelutavat, asenteet sen sijaan ovat mielenkiintoinen keskusteluaihe ja kirjoitan niistä tähän ketjuun.

Hienoa, sitten voitkin jatkaa keskustelua muiden kanssa. Minä vain olen tipattomassa tammikuussa enkä jaksa alkaa dokaamisesta erikseen vääntämään, mutta saapa nähdä kuinka kauan. (koputtaa puuta)
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Nässe kirjoitti:
Hienoa, sitten voitkin jatkaa keskustelua muiden kanssa. Minä vain olen tipattomassa tammikuussa enkä jaksa alkaa dokaamisesta erikseen vääntämään, mutta saapa nähdä kuinka kauan. (koputtaa puuta)

Avaa ihmeessä jo pullo. Itsetutkiskelua ja lisähaastetta, joka itseasiassa vain liittyy normaalin ns. elämisen jatkamiseen Tipattoman Tammikuun aikana ei varmaan tarvitse suositella ihmiselle joka jo kolmen päivän juomattomuuden jälkeen on rauhaton ja kärsimätön. Ehkä oletkin "alkoholin suurkuluttaja", epäilen tosin että ottaisit sitä ns. normaalia nuorisohumalan 1-2 kertaa enempää viikossa.
 

Borgie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
tombraider kirjoitti:
Eikös tämäntyylisessä keskustelussa ole aina hieman sellainen tyyli, että molemmat puolet (sinä ja minä) sanotaan asiamme hieman turhan suoraan.

SUoraan puhumisessa ei ole mitään vikaa, kommentoin vain joko tai tyylisiä kommenttejasi, jossa haluttiin nähdä vain mustaa tai valkoista.

tombraider kirjoitti:
Suurin osa ihmisistähän pitää tipattoman tammikuun vain siksi, kun lehdet sitä tuputtavat. Miten olisi tipaton joulukuu? Poikkea valtavirrasta ja ole erillainen, juu nou.

Varmaan näin onkin, mutta mitä väliä sillä on, eihän tipaton tammikuu ole mikään kaupallinen juhla tms., joten miksi sitä tipatonta ei voisi pitää samaan aikaan kuin muutkin?

Itselleni tammikuu on pääsääntöisesti hyvä kuukausi. Ulkona on pimeää ja kylmää joten en suuremmin siellä viihdy ja tammikuulle ei osu mitään kemujakaan.

Mitä tulee G'n AWen haasteeseen, niin tuskin tulee baariin lähdettyä. Jos haluan viettää aikaa ystävieni kanssa selvinpäin, niin baari ei ole silloin se paikka jossa parhaiten viihdymme, ja muutenkin Rauman suppeahko baari/klubi tarjonta on niin moneen kertaan nähty, että en jaksa niissä selvinpäin käydä. Eri asia on sitten jos ollaan jossain muualla, sitten voin toki mennä selvänäkin baariin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös