Tipaton tammikuu

  • 168 209
  • 937

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Eihän sitä saunaolutta viitsi jättää ottamatta vain jonkun typerän periaatteen takia.
Näinhän se on todellakin. Saunakaljasta on kyllä tullut sellainen tapa, että aika vaikeaa olisi varmaan olla ilman pelkästään jonkun naurettavan periaatteen takia.

Toiseksi, jos edes pientä flunssaa alkaa iskemään, olen jo pitkään hoitanut sitä koskenkorvaan tehdyllä kuumalla punssilla. Tämänkään vuoksi ei oikein voi sopia itsensä kanssa tuota tauosta.
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Ilmottaudun mukaan taas tahan perinteiseen Tipaton Tammikuu -riehaan! Tosin mulla se saattaa alkaa vasta 3. paiva, mutta vastaavasti loppuakin sitten vasta 2.2..
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Viime aikojen kohtalaisen runsaan tinttauksen jälkeen olen myös mukana. 1.1.2008 klo 12.00 - 1.2.2008 klo 12.00 ollaan limulinjalla.
 

Käräppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät ja Calgary Flames
Itse taidan jälleen jättää tämän tipattoman tammikuun väliin. Tuli kuluneena vuotena pidettyä kahden kuukauden selvä putki joka sujui ilman ongelmia. Jos kuitenkin joku päättää alkaa tuohon tipattomaan tammikuuhun niin suosittelen sen jatkamista samantien helmikuun ajan, Itselläni olo parani huomattavasti oltuani kuukauden selvinpäin.
 

Ben Marco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks
Meikäläisen tipaton alkaa Nightwishin stadin keikan jälkeisenä päivänä, ja loppuu samana päivänä seuraavaa kuuta. Juuri laskeskelin, että tommonen 150 € tulee "säästettyä", kun ei tule noita nalle pinttejä lipitettyä...
 

timmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
FoPS, Kärpät, FC Parta, Kansan Syvät Rivit, Oranje
En tue enkä osallistu. Tipattomat tammi- ynnä muut kuut ovat alkoholisteja varten, jotka eivät muuten pysty kontrolloimaan juomistaan.
Jos haluan olla kuukauden (tjsp) juomatta, olen, mutten tee siitä numeroa.
 

kimmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, FC Barcelona
En tue enkä osallistu. Tipattomat tammi- ynnä muut kuut ovat alkoholisteja varten, jotka eivät muuten pysty kontrolloimaan juomistaan.
Jos haluan olla kuukauden (tjsp) juomatta, olen, mutten tee siitä numeroa.

Enpä olis voinut paremmin sanoa. Kuin suoraan mun suusta kyllä sanottu. Aamen.
 

Puscutractori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Harri Olli, rahaton ManC, NP#32, DEFC #62
En tue enkä osallistu. Tipattomat tammi- ynnä muut kuut ovat alkoholisteja varten, jotka eivät muuten pysty kontrolloimaan juomistaan.
Jos haluan olla kuukauden (tjsp) juomatta, olen, mutten tee siitä numeroa.


En myöskään aio viettää, koska suurin osa kuukausista on mulla jo muutenkin tipattomia, mutta kannustukset niille, joilla tarvetta juomisen hillitsemiseen on.
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
En tue enkä osallistu. Tipattomat tammi- ynnä muut kuut ovat alkoholisteja varten, jotka eivät muuten pysty kontrolloimaan juomistaan.
Jos haluan olla kuukauden (tjsp) juomatta, olen, mutten tee siitä numeroa.

Tama oli juuri syy miksi kirjoitin aikomukseni tahan topikkiin taas tana vuonna: odotan kunnes joku hiekkalaatikko-jannu tulee tanne taas jeesustelemaan.

Tipattomalla tammikuulla ei ole mitaan tekemista alkoholismin kanssa. Kyse on ihan muista jutuista, mutta naille jannuille joille elamassa on annettu lusikalla, en lahde sita enaa selittamaan. Tasta keskusteltiin tassa topikissa jo viime vuonna.

"Jos haluan kannattaa Karppia (tjsp), kannatan, mutten tee siitä numeroa"

Poistetaan siis kaikki Karppa-ketjut nailta sivustoilta! (ei mutta sehan olis ihan hyva ajatus noin muutenkin!)
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
En minäkään osallistu tipattomalle. Miksi juuri tammikuu? Miksei huhtikuu? Tai syyskuu?
Jos tarvitsee olla ilman alkoholia, niin sitten ollaan. Itse asiassa 3 vuotta sitten meni 3 kk ilman, ihan muuten vain. Mut sen jälkeen kännin otto olikin paha homma.

Kun tuota tipatonta en vietä, niin ajattelin kyllä harkita kaljatonta tammikuuta.
Keskittyisi tuohon kohkaamiseen vulkaanikumimöhkäleen perässä metallinpalat jalassa kaukalossa. Muutahan voi sitten juoda kuin kaljaa, jos tarvii.
(kiitos Mikko ideasta)
 

Seymon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Punakeltaiset och världens bästa Karlsson
Tarkoitus olisi itselläkin tipattomana tammikuu pitää. No, joka tapauksessa humalattomana, mutta mielellään tipattomana. Samalla se tukee tupakan polton lopettamisyritystä.
Ennen kaikkea on mukava saada raitis startti uudelle vuodelle ja rahaakin säästyy huomattavasti.

1Timerin ohella ihmettelen ihmisten kovaa tarvetta tulla tähän ketjuun jeesustelemaan kuinka perseestä tipaton tammikuu on.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Tama oli juuri syy miksi kirjoitin aikomukseni tahan topikkiin taas tana vuonna: odotan kunnes joku hiekkalaatikko-jannu tulee tanne taas jeesustelemaan.

Samalla tavallahan sinä jeesustelet tipattomuudellasi. Topikkien aiheet ovat varmasti ilmiöiden kohdalla suunnilleen aika luvanvaraisia keskusteltavia asian kaikilta kanteilta, muutenhan kyseessä on turha chattaily (<----laitoin chättäilyn muodossa jossa sinakin sen ymmarrat). Etkö ole miettinyt miltä tuntuisi tissutella jatkuvasti vähemmän? Saavatko ihmiset mitään irti tipattomasta tammikuusta jos ainoa hyöty on tekosyy kieltäytyä juomasta kulttuurissa jossa ryyppäämistä nostetaan jalustalle?

"Jos haluan kannattaa Karppia (tjsp), kannatan, mutten tee siitä numeroa"

Tykkään yleensä kuhasta ja ahvenesta eniten, taitaa tuo olla hiukan liian mutaisen makuinen. Vai oliko kyseessä joku eduskuntaan pyrkivä? Keskustelut ovat sitä varten että numeron saa tehdä vaikkapa mistä. Täytyy vain kestää asiasta esitetty kritiikki.
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Aion osallistua tähän hommaan taas pitkästä aikaa. On muuten maksan kuivattelukin paljon helpompaa muiden tipattomalla olevien kanssa, kun ei tuota sosiaalista juopotteluakaan tule sitten harrastettua.

Ketjun jeesustelijoille voisin lähetellä sellaisia terveisiä, että jos "Tipaton tammikuu 2008" ei itseänne koske, voitte painua mm. helvettiin, koulukotiin tai vittuun tästä ketjusta urputtamasta.
 

julle-jr

Jäsen
1Timerin ohella ihmettelen ihmisten kovaa tarvetta tulla tähän ketjuun jeesustelemaan kuinka perseestä tipaton tammikuu on.
Kyllähän Paul Baxteriakin koskevassa ketjussa pyörii porukkaa jotka sanovat, että Baxter on perseestä.

Itse en taida tipatonta tammikuuta viettää, ei huvita olla juomatta kuukautta. Tosin pieni kuntokuuri johon kuuluisi mm. juomisen höllentäminen rutkasti, ei olisi pahitteeksi. Baareista ehkä voisi harkita pysytellä pois tammikuun ajan, mutta nuo jo mainitut saunakaljat ja erityisesti pari kolme lasia viiniä unilääkkeeksi silloin tällöin eivät luultavasti jää väliin tammikuussakaan.
 

Haukka68

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mukana ollaan, olkoonkin sitten alkoholisteja tai muuten vaan tyhmiä varten koko idea. Joulukuu on ollut sen verran tiukka tissuttelukuukausi, että hyvää tekee säästellä maksaa parempia ilmoja ja hiihtoloma reissua varten.
 
Viimeksi muokattu:

Solomon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Saavatko ihmiset mitään irti tipattomasta tammikuusta jos ainoa hyöty on tekosyy kieltäytyä juomasta kulttuurissa jossa ryyppäämistä nostetaan jalustalle?

Höh. Miksi eivät saisi tai voisi saada? Minusta ei ehkä saa mitään rapajuoppoa, mutta näin joulunaikaan olen kaikkein lähimpänä sitä.
Muistaakseni en tipattomia ole pitänyt. Nyt ajattelin pitää, koska keho tuntuu paskalta. Monenlainen kehon- ja sielunhuolto, varsinkin jooga, onnistuu huonosti, jos juoksee baareissa kahdesti viikossa. Viinanjuonti ei yleisesti ottaen tunnu lainkaan keskeiseltä ongelmalta elämässäni. Luulen kuitenkin, että täysin viinaton hetki tekisi hyvää. Tipaton tammikuu ei ole syy, vaan kannustin. Jos siitä saa jotakin kannustusta, niin hyvä juttu. Kannustimen keinotekoisuuden aste on tässä täysin toisarvoinen asia.

Viinan lisäksi ajattelin pidättäytyä valvomisesta, laiskottelusta, grilliruuasta ja liiallisesta runkkaamisesta. Vastapainoksi ajattelin tehdä enemmän töitä, urheilla, harrastaa seksiä ja polttaa pilveä. Mutta hammasta purren en kyllä kiroistakaan kieltäydy. Mikäli miestä viedään, en ole mitenkään hädissäni.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
voitte painua mm. helvettiin, koulukotiin tai vittuun tästä ketjusta urputtamasta.

Helvetti käy hyvin, tosin täällä näyttää tällä hetkellä siltä. Voi olla myös varsinainen muutto pääkaupunki edessä.

Monenlainen kehon- ja sielunhuolto, varsinkin jooga, onnistuu huonosti, jos juoksee baareissa kahdesti viikossa. Viinanjuonti ei yleisesti ottaen tunnu lainkaan keskeiseltä ongelmalta elämässäni.

Tämähän tässä pointtinani juuri onkin, että sielua ja kehoa täytyy muistaa hoitaa muutenkin kuin tyhjentämällä pään joka viikko viinalla. Jos tipattoman kuukauden jälkeen olo on onnellisuus onnistumisesta, mutta samalla selkeä helpotus siitä että "saa taas juoda" ei välttämättä ole kerennyt miettiä asiaa yhtään. Toivon että porukka ehtii kuukauden aikana, ja myös muulloinkin, uhrata sillekin asialle ajatuksen, oli niiden ajatusten lopputulos sitten mikä tahansa. Kuukaudessa ei välttämättä ehdi, jos on vuosikausia tehnyt pelkkää tyhjennystä.

Itse olen muuten viettänyt aika tipallisen joulukuun. Selkeää doksuilua, ja huomasin myös että aika helkkarin vapautunutta etenkin Tapaninpäivänä. Ei sitä vapautumista selvinpäin opi ihan äkkiä samalla lailla, jokaisessa ympäristössä.
 

Gauntlet

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Detroit Red Wings, Liverpool
Jes tullaan mukaan muiden alkkiksien joukkoon viettämään tipatonta.. Kaverin polttarit olis kyllä tammikuun puolessavälissä mut toivottavasti ne ei viikkoa pidempää kestä. Jatketaan sit helmikuun puolelle niin tulee kuukausi täyteen. Alkaa huolestumaan kun kaverit kyselee et milloin olit viimeks viikonlopun selvinpäin. Höh miks pitäis olla? No joo, oman terveydenkin kannalta lienee ok vähän puhdistaa kroppaa. Ja sit vielä lenkkeilyä ja kuntosalia päälle niin tuntee olevansa parempi ihminen. Ainakin vähän aikaa. Vois kyllä vähän pidemmänkin aikaa olla ilman alkomahoolia. Mut kesällä viimeistään tinttaan taas kuin sika..
 

Solomon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tämähän tässä pointtinani juuri onkin, että sielua ja kehoa täytyy muistaa hoitaa muutenkin kuin tyhjentämällä pään joka viikko viinalla. Jos tipattoman kuukauden jälkeen olo on onnellisuus onnistumisesta, mutta samalla selkeä helpotus siitä että "saa taas juoda" ei välttämättä ole kerennyt miettiä asiaa yhtään.

No, minusta on vähän fantastista olettaa ihmiset pöljiksi juopoiksi, jotka käyvät anekauppaa itsensä kanssa, jotta saisivat tenuttaa. Kaipa näitäkin löytyy, siinä mitään.

Minä kuvittelen tietäväni, mikä on ihmiselle hyväksi ja mikä ei. Minä juon viinaa, koska tekee mieli. Jos minä pidän kuukauden tauon ja päätän sitten jatkaa viikonloppudokaamista, ja tauon tukena oli vieläpä jokin perinne, niin kyllä minä edelleen tiedän, mikä ihmiselle on hyväksi. Nyt kirjoittui vähän hankala virke. Tarkoitan kuitenkin sitä, että päätös olisi ihan tietoinen eikä tipaton tammikuukaan mennyt mitenkään hukkaan, varsinkin jos tänä aikana tosiaan saatiin väännettyä kroppaa parempaan viinanjuontikuntoon.

Toki käytännössä viinanjuominen yleensä lisää viinanjuomista ainakin minulla. Täten jos en juo viinaa lainkaan tammikuussa, varsinaiseen dokaamiseen ei heti sen jälkeenkään taida olla paloa.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
No, minusta on vähän fantastista olettaa ihmiset pöljiksi juopoiksi, jotka käyvät anekauppaa itsensä kanssa, jotta saisivat tenuttaa. Kaipa näitäkin löytyy, siinä mitään.

En tiedä miten onnistut ymmärtämään jokaisen tipatonta tammikuuta viettäviä tai alkoholia käyttäviä koskevan lauseen niin että sillä automaattisesti tarkoitetaan kaikkia kyseisiin harrastustoimintoihin liittyviä ihmisiä. On toki myöskin hölmöä levitellä käsiään siitä etteikö synkässä Suomessamme kuitenkin alkoholinkäyttö olisi erittäin monta kertaa myös semiteennäistä, pakotettua hupia ja ainoa tapa nähdä esim. isoa osaa ystävistä, joka hyvin monella aina ylittää pelkän seurustelurajan. Väitän että iso osa tipattomista vetää helmikuussa samantien törkeät överit. Jos taas ottaa normaalisti yleensäkin, ottaa asiallisesti myös helmikuussa, mutta saattaa myös vetää törkeät överit ja kaverit tökkivät hereille nuokkujaa, nainen saunoo henkisesti, olipa taas vitun hauskaa.

Täällä vietetään ihan liian vähän tapas-tapailua, kahvilakulttuuria ja sosiaalisia harrasteita, osittain myös suurien välimatkojen takia. Jääkiekkoa seuraavilla yksi positiivinen jo on automaattisesti kalentereissaan, mutta moniko osaa mennä selvinpäin baariin pitämään hupia kamujen kanssa? De nada ja niin edelleen.
 

Solomon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
En tiedä miten onnistut ymmärtämään jokaisen tipatonta tammikuuta viettäviä tai alkoholia käyttäviä koskevan lauseen niin että sillä automaattisesti tarkoitetaan kaikkia kyseisiin harrastustoimintoihin liittyviä ihmisiä.

No, alunperinhän kyse oli siitä, että 1Timerilla vähän kiehahti, kun jotkut totesivat tipattoman olevan juoppojen käsienpesua. Suurimmalle osalle se ei sitä ole, joten tuollainen mielipide ei-mielipidekysymyksessä on aika perseestä.

Jääkiekkoa seuraavilla yksi positiivinen jo on automaattisesti kalentereissaan, mutta moniko osaa mennä selvinpäin baariin pitämään hupia kamujen kanssa?

Täältä nousee käsi. Ongelma vaan on se, että humalaiset ovat usein vitun rasittavia. Kännissä sitä ei tajua, selvänä tajuaa.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Täältä nousee käsi. Ongelma vaan on se, että humalaiset ovat usein vitun rasittavia. Kännissä sitä ei tajua, selvänä tajuaa.

Helppoa se ei ole, mutta yksi vihje joka auttaa on se että mitä enemmän kännissä ihminen on, sitä enemmän hänelle voi vittuilla, ja pitää tämän kustannuksella hauskaa. Ei muista asiaa jälkeenpäin kuitenkaan. Seuraavina päivinä on toki soveliasta pitää jonkinmoista hienovaraisuutta sen suhteen miten kenenkin mahdollista morkkista pahentaa, mutta esim. kännissä jankuttavaa kohtaan ei kannata ikinä sääliä. Ei muuta kuin pahimmat vittuilut silloin kännissä esille, niin ei myöskään tarvitse itse sanoa hienovaraisuuksissaan sitten kun kännikaveri on selvinpäin. Kaikki kehiin, siis lähinnä asioista joita ei kannata ottaa liian vakavasti, ei nyt tietenkään mitään pälliä perheasiaa.

Myös mahdolliset naisilta kysyttävät seksiin liittyvät kysymykset on hyvä aloittaa kun he ovat kännissä, siis esim. seksuaalisiin mieltymyksiin liittyvät jutut. Tämä koskee siis myös mahdollisia kaverinaisia, eikä pelkästään ns. Suoraa Kysymystä. Joillekin voi olla jopa helpottavaa puhua hiukan avoimemmin myös mieltymyskysymyksistä. Eiväthän kaikki nimittäin uskalla puhua edes itsetyydytyksestä tai dildoista selvinpäin, vaikka ovat ihan normaalijuttuja.

Tipaton tammikuu tarjoaa siis toki myös hyvän tilaisuuden testata tuttujaan.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En minäkään osallistu tipattomalle. Miksi juuri tammikuu? Miksei huhtikuu? Tai syyskuu?
Jos tarvitsee olla ilman alkoholia, niin sitten ollaan.
Niin, en ole jostain syystä ikinä kuullut kenenkään mainostavan tipatonta huhtikuuta. En ole ikinä ymmärtänyt koko Tipaton tammikuu-juttua. Tämän täytyy olla täysin suomalainen juttu ja on osa luterilaista itseruoskintaa.

Monelle tipaton ajanjakso tekee varmasti hyvää, mutta a) miksi sen pitää olla juuri tammikuu ja b) miksi siitä pitää tehdä niin helvetin iso numero.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös