Tipaton tammikuu

  • 167 789
  • 937

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Viestin lähetti Designer
Alkoholia voi juoda myös kohtuudella.
Voi toki, aina silloin kun ei syystä tai toisesta voi vetää perskännejä.
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Viestin lähetti JanJ
Aion kokeilla.
Nyt siis on lopetettu jo tupakka, kahvi, huumeet ja tammikuussa loppuu lihansyönti ja alkoholi ainakin tammikuuksi.
Mitäs hemmetin paheita sitä enää keksisi sitten?

Niin, lopeta vaikka tuo paskanpuhuminen, senkin juoppo.

Täältä tähän
 

Kempes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Itseäni ainakin vituttaa nämä tyypit, jotka pitävät tipattomia tammikuita. Ihminen voi pitää taukoa dokaamisessa ihan milloin vain, ei sitä pidä korostaa jonain tipattomina kuukausina. Ärsyttää, kun nämä tyypit laskevat tunteja ja päiviä, kuinka pitkään on ollut ottamatta ja kuinka monta päivää vielä pitää kestää.

Itse en pidä mitään teennäisiä tipattomia kuukausia. Jos ei huvita juoda, niiin silloin ei juoda ja kun tuntuu siltä, niin sitten otetaan vaikka reilummin.
 

koukou

Jäsen
Suosikkijoukkue
KK
Viestin lähetti Kempes
Itse en pidä mitään teennäisiä tipattomia kuukausia. Jos ei huvita juoda, niiin silloin ei juoda ja kun tuntuu siltä, niin sitten otetaan vaikka reilummin.
En voisi enenmpää olla samaa mieltä.
Tipaton tammikuu, suolaton helmikuu, roskaruoka vapaa maaliskuu jne..
Itse juon kun oikean tyyliset kaverit baariin pyytävät(kenen kanssa humalassa viihtyy), joskus taas kalsarikännit on poikaa.
 

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
Pari päivää vielä aikaa vetää kalsarikännejä. Tammikuussa alkaa jo perinteinen (toinen kerta) tipaton tammikuu, joka mahdollisesti kestää maaliskuulle asti.
Se "Liika on..." jutun muuten "lanseerasi" J.K.Paasikivi, ei Tahko Pihkala.
 

JanJ

Jäsen
Viestin lähetti ervatsalo
Niin, lopeta vaikka tuo paskanpuhuminen, senkin juoppo.
Erittäin hyvin sanottu!
Jos valehtelija sanoo ettei puhu koskaan totta, valehteleeko hän?

No yritys on kova, katotaan miten käy. Jos retkahdan tammikuun 1. päivänä, ei se mua oikeasti ota pattiin.
 

sweeney

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti Kempes
Itseäni ainakin vituttaa nämä tyypit, jotka pitävät tipattomia tammikuita. Ihminen voi pitää taukoa dokaamisessa ihan milloin vain, ei sitä pidä korostaa jonain tipattomina kuukausina. Ärsyttää, kun nämä tyypit laskevat tunteja ja päiviä, kuinka pitkään on ollut ottamatta ja kuinka monta päivää vielä pitää kestää.

Itse en pidä mitään teennäisiä tipattomia kuukausia. Jos ei huvita juoda, niiin silloin ei juoda ja kun tuntuu siltä, niin sitten otetaan vaikka reilummin.

Täysin samoilla linjoilla olen Kempeksen kanssa.

Joillakin on ollut taipumusta todeta raittiina vietetyn kuukauden jälkeen etteihän tässä ole mitään ongelmaa. Ja sitten kauan odotetun tuopin ääressä viihdytään taas uudella lämmöllä.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ässät-Jokerit osuu perjantaille 7.päivä, ja silloin on muutenkin pitkä viikonloppuvapaa. Joten se tipattomasta. Tuon jälkeen loppukuu voisi onnistua helpostikin.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Viestin lähetti Konalan Kettu
Tähän voisin vastata Tahko Pihkalan sanoin (ulkomuistista) "Liika on aina liikaa, mutta kohtuus on aivan liian vähän"
Heh. Tuossa on muuten harvinaisen totta oleva lausahdus. Mutta todella viisas mies tai nainen on se, joka löytää noiden väliltä sen kultaisen keskitien. Tai maljan.

Alkoholista jos puhutaan, niin minulla on onnekseni kyky tuntea, milloin on tullut juotua tasan tarpeeksi. Se tietty tunne kun tulee, niin sen jälkeen ei enää tippaakaan alkoholia. Ei edes yhtä kulausta. Silloin homma ei mene överiksi, ja krapulaa ei tule. Ympäristöstäni tekemien havaintojen perusteella läheskään kaikilla tätä kykyä ei ole.
 

Metalwarrior

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Viestin lähetti Designer


Alkoholista jos puhutaan, niin minulla on onnekseni kyky tuntea, milloin on tullut juotua tasan tarpeeksi. Se tietty tunne kun tulee, niin sen jälkeen ei enää tippaakaan alkoholia. Ei edes yhtä kulausta. Silloin homma ei mene överiksi, ja krapulaa ei tule. Ympäristöstäni tekemien havaintojen perusteella läheskään kaikilla tätä kykyä ei ole.

Sama juttu itselläni. Ei ole tarvinnut kankkusista kärsiä, sillä maha kyllä sanoo, että nyt on aika lopettaa.
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Koiramäki, juhlamokka, lokapalvelu eerola.
Mikä helvetin tipaton tammikuu? Miksi ei sitten tipaton kesäkuu tai lokakuu?
Sinänsä ihan hienoa, että on periaate olla juomatta viinaa tammikuussa, mutta entäs sen jälkeen? 1.2 sitten perskännit niinkuin ennenkin? Sitä voi olla juomatta milloin vaan, jos vaan luonnetta riittää. Tai sitten on aina ollut raitis ja ei edes halua maistaa alkoholia.
Itse juon silloin kun siltä tuntuu. Perskännissä sitä ei olekaan tullut oltua pitkään aikaan. Tuskin juon huomennakaan paljon mitään. Vuoden vaihtuminenkin on vain typerä tekosyy juoda viinaa, kuten vappu, juhannus, tai muut vastaavat juhlapyhät. Itselleni paras tapa juoda kännit on ns. spontaanit kännit. Toki olen siinä vaiheessa varma siitä, ettei seuraavana päivänä ole mitään velvotteita ja saa tytön jonnekin hoitoon ko. ajaksi.
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viikko tätä kesti, mutta oululaiset viikonloppuvieraat on minulle sellainen yhdistelmä, ettei sitä kertakaikkiaan selvinpäin kestä.

Hippos ja Pub Karjala kutsuu!
 

Mima

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK.
Minusta Terveyden edistämisen keskus on lanseerannut Tipaton tammikuu -käsitteen vain ja yksinomaan kitkeäkseen julmalla tavalla pois suomalaisen kansanperinteen kirkkaimman helmen, kaamosjuopottelun.

Ne, keillä tarmoa ja halua riittää kilvoitella itsensä kanssa pitäköön Tipattoman tammikuun. Ymmärrän hyvin, että itsehillintä tuo tyydytystä. Henkilökohtaisesti en kuitenkaan halua tehdä hallaa elämänlaadulleni turhan tärkeällä säännöstelyllä, koska kuka tietää milloin käy kutsu kosteammille tissuttelumaille. Toisin sanoen menen vain sen mukaan mikä hetkessä tuntuu hyvältä.
Sitäpaitsi olut ja viini sopivat myös ruokajuomiksi, tai niin kylillä olen kuullut sanottavan.
 

The Hawks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, FC Jazz, SBS Masku
Viestin lähetti Kempes
Itseäni ainakin vituttaa nämä tyypit, jotka pitävät tipattomia tammikuita. Ihminen voi pitää taukoa dokaamisessa ihan milloin vain, ei sitä pidä korostaa jonain tipattomina kuukausina. Ärsyttää, kun nämä tyypit laskevat tunteja ja päiviä, kuinka pitkään on ollut ottamatta ja kuinka monta päivää vielä pitää kestää.

Itse en pidä mitään teennäisiä tipattomia kuukausia. Jos ei huvita juoda, niiin silloin ei juoda ja kun tuntuu siltä, niin sitten otetaan vaikka reilummin.
Voiko asiaa enää paremmin ilmaista.

Lähden tänään katsomaan kavereita Porin suunnalle ja jos siellä yksikin viettää tipatonta tammikuuta, niin palautetta tulee. Mulla ei ainakaan ole mitään tarvetta viettää jotain kuivia ajanjaksoja, jos joskus ei huvita juoda niin sitten ei oteta, mutta sillon kun maistuu niin otetaan. Näyttää sitten kalenteri tammikuuta, maaliskuuta tai lokakuuta. Ihan sama.
 

Tykki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kenelle tipaton tammikuu on oikeasti tarkoitettu? Joillekin se voi olla ihan perinne, ja sellaisena ihan ok juttu. Voisi kuitenkin kuvitella, että tällaiset henkilöt eivät ota siitä mitään tressiä kuitenkaan. Toisaalta taas ne, joilla alkoholi alkaa oikeasti olla ongelma ja näin haluavat ohjata itseään oikealle tielle, voivat hyvinkin repsahtaa kesken kaiken. Seurauksena onkin sitten kahta kauheampi morkkis ja ryyppyputken avaus. Tai sitten, jos tipaton tammikuu onnistuukin, niin sitten vedetään viinaa helmikuun eka päivä niin että tukka lähtee. Ja jatketaan rälläystä.

Älytön idea. Jos alkoholi ei ole ongelma, tipattomalla tammikuulla ei ole mitään merkitystä. Jos alkoholi on ongelma, kuukauden tauko ei auta mitään, silloin pitää ajatella asiaa paljon pidemmällä tähtäimellä.

Tietysti voi olla, että joulun ja uuden vuoden juhlintaan on kulutettu etukäteen tammikuunkin vapaa-ajan rahat. Silloin voikin olla viisasta vähentää välittömiä ja välillisiä alkoholin aiheuttamia kuluja.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti Kempes
Itseäni ainakin vituttaa nämä tyypit, jotka pitävät tipattomia tammikuita. Ihminen voi pitää taukoa dokaamisessa ihan milloin vain, ei sitä pidä korostaa jonain tipattomina kuukausina. Ärsyttää, kun nämä tyypit laskevat tunteja ja päiviä, kuinka pitkään on ollut ottamatta ja kuinka monta päivää vielä pitää kestää.

Itse en pidä mitään teennäisiä tipattomia kuukausia. Jos ei huvita juoda, niiin silloin ei juoda ja kun tuntuu siltä, niin sitten otetaan vaikka reilummin.

Hienoa Kempes! Olen täysin samaa mieltä kanssasi. Mulle on tämä tipattoman tammikuun syvin olemus jäänyt hämärän peittoon. Voi vittu pojat, on se niin väsynyttä touhua! Voisiko joku asiaan perehtynyt hieman selvittää mikä tässä on ideana? Miksi just esim. tammikuu?
 
Viimeksi muokattu:

Sörkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Näyttää vähän siltä, että tulee vuoden 2005 tammikuu olemaan tipaton. Oli muuten viime vuoden tammikuukin tipaton. Ja noiden tammikuiden välinen aika oli myöskin tipatonta aikaa. Kaiken kaikkiaan tipattomia vuorokausia on putkeen nyt 486.

Mika Saukkosen sanoin: miettikääpä sitä.

On tästä hulluudesta jotain hyötyäkin. Viskikokoelma kasvaa oikein mukavasti, kun ei heti ole ryystämässä hankintoja tyhjäksi.
 

Rygge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Jaro
Viestin lähetti Blackie
Voi vittu pojat, on se niin väsynyttä touhua! Voisiko joku asiaan perehtynyt hieman selvittää mikä tässä on ideana? Miksi just esim. tammikuu?

Pitänee tuoda oma kontribuutioni myös tähän keskusteluun. Heti aluksi mainittakoon, että oma tipaton tammikuuni (myös) tänä vuonna meni pilalle heti ensimmäisenä mahdollisena päivänä. Toisaalta voisin kysyä, että mikä ihmeen tipaton tammikuu? Itse olen sitä mieltä, että moisessa ei ole paljonkaan järkeä. Mikäli alkoholin käyttö on kohtuullista, voi mielestäni sitä alkoholia nauttia silloin kun siltä tuntuu tuntematta sen suurempaa häpeää. Eli mielestäni koko tipaton tammikuu on täysin naurettava ajatus. Jos esim. itse kulutan akselilla maanantai-perjantai noin 50 tuntia koulun ja työn parissa, niin en näe mitään järkeä siinä, että viikonloppuna en nauttisi alkoholia, mikäli minusta siltä tuntuu.

Eli mikäli ei vielä edellisessä kappaleessa tullut selväksi, sanottakoon vielä, että en todellakaan ole, enkä ikinä tulekaan olemaan mikään tipaton tammikuu -jeesustelija. Moisesta touhusta voisin sanoa kuten kaverini silloin tällöin osuvasti toteaa: "tsiisös mitä pelleilyä".
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti Sörkä
On tästä hulluudesta jotain hyötyäkin. Viskikokoelma kasvaa oikein mukavasti, kun ei heti ole ryystämässä hankintoja tyhjäksi.

Mitä hyötyä on kasvattaa viskikokoelmaa, jos ei kerran niitä entisiäkään ole saanut juotua? Sehän on vähän sama asia kun ostaisi hienon uuden auton, mutta ei koskaan ajaisi sillä vaan pitäisi ainoastaan autotallissa.
 

mysteeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
kotijoukkue HPK (TPS saa sympatiat)
Viestin lähetti Sörkä
Näyttää vähän siltä, että tulee vuoden 2005 tammikuu olemaan tipaton. Oli muuten viime vuoden tammikuukin tipaton.

Vuoden 2004 tammikuu oli täälläkin tipaton.
Itseasiassa tipatonta oli jo pitkän aikaa (eli muutaman vuoden) ennen tammikuuta 2004.

Marraskuun alkupäivinä 2004 tuli alkoholi mukaan pitkästä aikaa yökerhoon sisään astuessani.

Mutta tämä tammikuu 2005 näyttää olevan taas tipatonta aikaa, lukuunottamatta puolikasta viinilasillista jonka yhtenä iltana join hyvin hitaasti.

Viini - terveyden edistämistä.
 

Sörkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Viestin lähetti Blackie
Mitä hyötyä on kasvattaa viskikokoelmaa, jos ei kerran niitä entisiäkään ole saanut juotua? Sehän on vähän sama asia kun ostaisi hienon uuden auton, mutta ei koskaan ajaisi sillä vaan pitäisi ainoastaan autotallissa.

Mitä hyötyä olisi kulauttaa kurkustaan alas joka ikinen ostettu viskipullo heti kotiin tultaessa? Tai viimeistään muutaman päivän kuluessa jonkin tyhjänpäiväisen tekosyyn nojalla? Eihän baarikaappia ole tarkoitus imeä tyhjäksi viimeiseen tippaan välittömästi siihen käsiksi päästessä.

Hyöty on lähinnä siinä, että pullorivistöä on mukava katsella ja siinä, että tipattoman jakson loputtua on ainakin juotavaa kaapissa. Ja ei tämä uusi harrastuskaan hullumpi ole. Kyllä nuo eurot voisi laittaa paljon huonompaakin kohteeseen.

Toiset keräilee vanhoja pesukoneita tai sähköliesiä. Minä nyt vaan satun ostelemaan mm. viskipulloja.

Ja älä pelkää. Tuskin nuo täysinäisiksi jäävät maailmanloppuun.
 

Haukka68

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
24. paivä tipatonta tammikuuta menossa, aikaisemmin ei viitsinyt asiaa mainostaa, viime vuotisen kokemuksen perusteella (3 päivää).
Nyt kehtaa jo vähän rintaa röysitellä, viikko olisi vielä jäljellä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös