Tipaton tammikuu

  • 167 821
  • 937
Suosikkijoukkue
HIFK
Me päätimme eilen yhden kaverin kanssa viettää "yhteensä tipatonta tammikuuta". Eli tammikuussa meillä kahdella on yhteensä tasan 31 tipatonta päivää.

Nyt on kasassa neljä - niistä kolme minun aikaansaamiani.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Mullakin on ollut tipatonta jo 6-päivää. Osansa saattaa olla toki silläkin, että samaisessa tammikuussa mulla on ollut 0-kuumeetonta päivää.
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
No niin, voiton puolella ollaan.
Viikolla kun en ole ikinä tisuutellut, niin enää 3pv tai 1½ viikonloppua. Miten sen sitten itselleen haluakaan laskea..

Pisarakaan ei ole mennyt tähän asti. Kumman helpostihan tämä sujuu..

Nim.

Viimevuonna kokonaisuudessa 3 tipatonta vikonloppua..

K
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Viestin lähetti Yellow Ajattelinpa itsekin viettää muutaman viikon täysin ilman alkoholia. Normaalisti otan n.sixpackin verran bisseä joka viikonloppu, nyt saa jäädä sekin vähäksi aikaa.

Viestin lähetti Mike
Voi, voi kun tuommoiseen pystyisi. Minulla on nollatoleranssi siinä mielessä, että kun otan sen sixpackin, niin mopo karkaa lepikkoon 90% varmasti jollen satu olemaan paikassa, jossa sitä alkoholia ei kertakaikkiaan ole enempää, eikä mihinkään muuallekaan pääse sitä nauttimaan.
Himaan uskallan ostaa sixpackillisen ilta/saunakaljoiksi silloin, kun olen lasten kanssa tjsp. eikä kännäämiseen ole mitään mahdollisuutta sen sixpackin juomisen jälkeenkään. Jos taas olen yksin ja mahdollisuus on, niin yöelämä kutsuu - ei voi mitään.

Siinä yksi syy miksi en koskaan lähde "parille". Kokemus on opettanut, että ne reissut päättyvät lähes poikkeuksetta krapulaan, jollen sitten ole siellä "parilla" vain seurana nojailemassa bilismailaan, niin että itse en ota mitään.

En tuota pidä silti minään ongelmana, sillä ei ole vaikeuksia olla ottamatta sitä paria, silloin kun laajempimittaiseen vellin vetämiseen ei ole eväitä esim. työpäivän takia, tai silloin kun muuten vaan ei huvita. Olen suurkuluttaja ja vedän varmaan kunnon perskännit selkeästi useammin kuin suurin osa ihmisistä (keskimäärin ehkä 1krt/vko), mutta en ole ottanut siitä itselleni ongelmaa sitä luk.ottamatta, että vihaan krapulaa.

Alkoholin - eritoten kaljan - juominen on minulle yksi tapa nauttia elämästä, enkä ymmärrä miksi pitäisi edes yrittää pysyä kuukausi selvänä vain todistaakseen, että voi olla kuukauden ilman yhtä nautintoaan. En halua olla kuukautta seksittä/runkkaamattakaan ja tähän asiaan pätee nähdäkseni ihan samat sävelet. Eihän se terveellistä ole, kuten ei rööki ja kahvikaan, mutta ei niiltä auton alle jääneiltä absolutisteiltakaan ole siinä tuonelan portilla elintapoja kyselty.


Mike.

Yritin pyyhkiä tuosta lainauksesta kaiken turhan pois ja poimia mukaan selitykset juomisesta ja siitä miksi se ei ole ongelma.
En onnistunut poistamaan sanaakaan. Kysymyksen esitän.

Etkö todellakaan näe viinaksien käytössäsi mitään ongelmaa ?

K
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Viestin lähetti Kaiser Soze
Etkö todellakaan näe viinaksien käytössäsi mitään ongelmaa ?

K

En. Silloin kun käytän, niin käytän kunnolla. Toisaalta, silloin kun en käytä, en käytä yhtään tippaa.
Kun alan dokaamaan, niin tykkään että sitten on mahdollisuus vetää ihan tappiin asti. Jos ei ole, niin säästän toiseen kertaan. Olen virkeämpi raittiina kuin vaikka sen kahden kaljan jälkeen, joten jos tarkoitus on olla virkeä, niin olkoon sitten niin. Kun on aika juoda, niin juodaan eikä meinata.

Tänään loppuu tipaton tammikuu. Jahka fudismatsit on hoidettu alta pois, niin illalla käytetään sitten taas kunnolla - humalahakuisesti jne. :)
 
Suosikkijoukkue
Newcastle United, Duane Allman, LP-levyt
Semi tipaton tammikuu loppuu kyllä tänään ja räikeesti.

Oon juonu jopa 9plo kaljaa tässä kuussa joista jopa yksi jaffalaarissa tiistaina. Yhtään tuoppia en oo juonu (jaffalassa ei ollut hanassa kaljaa tiistaina) enkä kuppiloissa luuhannut yli kolmeen viikkoon.

Tänään elimensiirto eli perseet olalle.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Se oli sitten siinä. Roskaruuaton tammikuu nimittäin. Viimeisen kolmen päivän urakkaa helpotti jatkuva kuume ja petipotilaana loikoilu. Tekstiviesteistä päätellen Pusterkin onnistui hillitsemään itsensä. Taitaa olla American Dinerin keikka edessä heti päivällä. Omalla kustannuksella. Onnittelut voittajille.
 

Puster

Jäsen
Viestin lähetti Ossi
Tekstiviesteistä päätellen Pusterkin onnistui hillitsemään itsensä. Taitaa olla American Dinerin keikka edessä heti päivällä. Omalla kustannuksella. Onnittelut voittajille.

Kyllä, tuli osoitettua huomattavaa itsekuria ja rautaista tahtoa kuukauden ajan kieltäytymällä kaikesta mässyttely ruuasta, ilmaisista palaveripullista sekä sipsi/popcorn -tyylisistä snackseista.
Ja kaikille epäilijöille minulla on vain neljä sanaa: nää nänä nää nää.

Harvoin on muuten tullut syötyä niin hyvin, kuin mitä tammikuun aikana söin. Tuli hiukkasen panostettua ruuanlaittoon ja silloin kun en itse mitään vaivautunut laittamaan, oli ulkona syöminenkin parempi tasoista kuin se normaali hamppari/pizza. Eli ei tässä paino päässyt tippumaan mutta eipä se ollut tarkoituskaan. Eikä se jatkossakaan tipu, kun jotenkin nyt tekis mieli kebabia.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Joko taas?

Taas alkaa olla se aika vuodesta, kun vannotaan hetki raittiuden nimiin. Kokonainen kuukausiko ilman pisaraakaan alkomahoolia? Tämä olisi sitten ensimmäinen tipaton tammikuu viinan veroalen jälkeen. Parina viime vuonna olen kyllä pyrkinyt viettämään ainakin kännitöntä tammikuuta ja siinä kohtuullisesti onnistunutkin. Mutta tipatonta tuskin nytkään.
 

mtmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Keltainen #27. Kajaanin Hokki.
Uuden vuoden aatto ja lisäksi 5 päivää Lapissa, ei ole tipaton eikä kännitön Tammikuu, ei. Pikantin lisän antavat jonkun palstaveljen huomiot siitä että Tammikuussa on baareissa väljempää, eli jopa viikonloppunakin voi käydä suuremmin ahdistumatta. Ja tosiaan kunnon pelimies on sit kesän juomatta.
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Ei varmasti tule tipaton tammikuu, mutta muutaman päivän varmasti olen juomatta.
 

JanJ

Jäsen
Aion kokeilla.
Nyt siis on lopetettu jo tupakka, kahvi, huumeet ja tammikuussa loppuu lihansyönti ja alkoholi ainakin tammikuuksi.
Mitäs hemmetin paheita sitä enää keksisi sitten?
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti mtmela
kännitön Tammikuu

Tämä olisi tavoitteena sen enempiä lupailematta. Itse asiassa, tutkimusten mukaan terveellisten elämäntapojen ylläpitämiseksi ihmisen pitäisi juoda vähintään lasi punaviiniä päivässä. Helmikuussa voi sitten palata pullolinjalle.
 

Jason26

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Blackburn Rovers,Englanti, Tahko
Itse en aio viettää tipatonta tammikuuta.

Pidin tähän vuoden loppuun pienen tipattoman kauden, marraskuun alusta vuoden lopppuun hyvin on tähän asti projekti pitänyt.
Ihmeen vähän on tämän "raittiuskauden" aikana kutkuttanut nielua, vaikkakin olihan tämä tipaton perinteistä pikkujoulu aikaa. Tämä onkin ollut pisin aika ilman ryyppyä mies muistiin omalta osaltani.

Uusi vuosi alkaa hienosti kuuden päivän vapailla.
Tammikuussa on sitten hyvä istua baareissa kun on vähän väljempää.
Toinen tammikuuta tulee lähdettyä Ruotsin risteilylle elikkäs jo ensimmäisenä päivänä tammikuuta pitää siis ottaa pienet "suojakännit" ennen kuin lähtee laivalle suhailemaan.
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Viestin lähetti Jason26
Itse en aio viettää tipatonta tammikuuta.

Pidin tähän vuoden loppuun pienen tipattoman kauden, marraskuun alusta vuoden lopppuun hyvin on tähän asti projekti pitänyt.
Ihmeen vähän on tämän "raittiuskauden" aikana kutkuttanut nielua, vaikkakin olihan tämä tipaton perinteistä pikkujoulu aikaa. Tämä onkin ollut pisin aika ilman ryyppyä mies muistiin omalta osaltani.

Uusi vuosi alkaa hienosti kuuden päivän vapailla.
Tammikuussa on sitten hyvä istua baareissa kun on vähän väljempää.
Toinen tammikuuta tulee lähdettyä Ruotsin risteilylle elikkäs jo ensimmäisenä päivänä tammikuuta pitää siis ottaa pienet "suojakännit" ennen kuin lähtee laivalle suhailemaan.

Suojakännit???

En olekaan ennen kuullut kyseistä sanaa; aloittelut, pohjustelut, pohjat ovat toki tuttuja ilmiöitä.
Joka tapauksessa aivan loistava ilmaus: otan huomenna suojakännit ylihuomista reissua varten!

Oma tipaton tammikuu hyytyy ulkomaanreissuun vanhojen koulukavereiden kanssa, hyvä kerätä hieman rahaa ja turnauskestävyyttä ennen reissua. Tammikuu tulee vietettyä ainakin alkuosastaan varsin tiiviisti tenttikirjojen äärellä, joten eipä tuo dokailu muutenkaan onnistuisi.
 

Pikku Myy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nääh, synttärit on tammikuussa, joten ei sitä tipattomana voi pitää. Nyt on vielä veljenkin 18-vuotisjuhlat tiedossa, kait sille pitää näyttää esimerkkiä. Oikeasti sitä tulee juotua niin vähän ja harvoin, etten koe mitenkään tarpeelliseksi viettää vartavasten jotain tipatonta tammikuuta. Suklaaton kuukausi voisi käydä jo vaikeammaksi ja ympäristölle vaaralliseksi:)
 

Pleksi(t)

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Viestin lähetti Analyytikko_
Suojakännit???

Meillä on vedetty suojakännejä silloin kun on ollut vaarana että joutuu lähtemään kuskiksi esim. useamman päivän mökkireissulta hakemaan täydennyksiä. Mutta harvemmin laivalle lähtiessä.

Ja aiheeseen sen verran että tuskin tulee tipatonta. Ei nyt ole käyttöä sille, yllättävän rauhallinen oli tämän vuoden loppu.
 

Hiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tänä vuonna yritetyt tipaton tammikuu ja tipaton viisiviikkoinen juhannuksen jälkeen narahtivat niin nopeasti, etten taida viitsiä edes yrittää enää jatkossa. Varsinkaan kun todistin syksyllä itselleni pystyväni tipattomuuteen olemalla kahdeksan viikkoa ilman.

Onnea kaikille yrittäjille. :)
 

timmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
FoPS, Kärpät, FC Parta, Kansan Syvät Rivit, Oranje
Aivan turha edes yrittää.
Syy: The SuperSix -reissu. Ei mitään jakoja olla selvinpäin.
 

Jape

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Tänään päätin, että tulee tipaton tammikuu.

Täytyyhän se nyt kokeilla, kun kaikki siitä aina puhuu ja niin kaukaiselta se on aina tuntunut..
Viime vuonna kokeilin jo keskellä talvea n. 4 viikon kuivan kauden, eikä se ollutkaan niin paha rasti, jolta alkuun vaikutti.
Toivottavasti kestän koko kuukauden, sillä pari vaaran paikkaa on matkalla (mm. talviloma)..
 

-KBR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Liberec White Tigers
Nykyään tulee muutenkin kupitettua sen verran harvakseltaan, että ei tartte tipattomia järkätä. Sitäpaitsi mulla ainakin on Tammikuu vuoden kiireisin kupittelukuukausi. Jostain kumman syystä vaikka koko loppuvuonna ei olisi mitään, niin Tammikuuhun kerääntyy kaikenmaailman kissanristiäisiä.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Uskoisin tipattoman tammikuun kestävän kohdallani sellaiset kolme minuuttia. Rakettien ampumisen jälkeen onkin hyvä ottaa kunnon huikka kuplivaa. Mutta enpä ajatellut itseäni perskänniin juoda. Viimeksi koin sen olotilan kesällä, eikä se ollut yhtään sen kivempaa kuin aiemminkaan. Alkoholia voi juoda myös kohtuudella.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös