Onkos täällä muita raittiusliikkeen edustajia hereillä? Tavoitellaanko tipatonta?
Saapa nähdä mennäänkö loppiaiseen saakka vai peräti nuutinpäivään asti. Onkos täällä muita raittiusliikkeen edustajia hereillä? Tavoitellaanko tipatonta?
Onkos täällä muita raittiusliikkeen edustajia hereillä? Tavoitellaanko tipatonta?
Sama juttu. Tai en tiedä, voidaanko ihan sanaa "hyvä" käyttää, mutta esim. tipaton tammikuu kesti minulla 36 päivää ja tuo 36pv ilman alkoholia on ennätys sinä aikana kun olen alkoholia ylipäätään käyttänyt. Ja 2 päivän putkia oli viime vuonna laskujeni mukaan vain 8 kpl joka on suurella todennäköisyydellä vähiten vuoden aikana sinä aikana kun olen alkoholia käyttänyt.Vuosi 2016 oli muutenkin hyvä vuosi alkoholin kulutuksen suhteen.
Itse olen meinannut muutaman kerran viettää ihan tipattoman vuoden, koska ei se miltään vaikealta tehtävältä tuntuisi. Toisaalta silloin tällöin on mukava ottaa kavereiden kanssa kaljaa ja katsella vaikka lätkää tai saunoa. Ja toinen hyvä syy on, että jos edes kerran vuodessa vetää kännit ja päivittää sen facebookkiin, niin saa kiihkouskovaisen sukulaisen näkemään punaista ja se ei sitten pidä taas pitkään aikaan mitään yhteyttä tällaiseen syntiseen ihmiseen.
...Asiaan. Tipaton ei ole mun juttu, kun en ole muutenkaan mikään kalenterijuoppo. Viinin otan tammikuusta joulukuuhun, jos siltä tuntuu. Olen aikuinen, omalla järjellä varustettu yhteiskuntakelpoinen kansalainen, enkä koe tarvetta ulkopuolisten tahojen tulla kampanjoimaan omaa toimintaani.
...Sama juttu. Tai en tiedä, voidaanko ihan sanaa "hyvä" käyttää, mutta esim. tipaton tammikuu kesti minulla 36 päivää ja tuo 36pv ilman alkoholia on ennätys sinä aikana kun olen alkoholia ylipäätään käyttänyt. Ja 2 päivän putkia oli viime vuonna laskujeni mukaan vain 8 kpl joka on suurella todennäköisyydellä vähiten vuoden aikana sinä aikana kun olen alkoholia käyttänyt.
En oikein ymmärrä tätä enkä muitakaan vastaavia kommentteja... jos ei kiinnosta niin miksi edes tulla tähän ketjuun kommentoimaan? En minä - eikä varmasti suurin osa muistakaan - ole tipattomalla ulkouolisen kampanjoinnin painostamana... todella kummallinen ajatuksenakin? Eiköhän tässä kaikki olla ihan omasta tahdosta mukana eikä sen tarvitse tarkoittaa sitäkään, että muun osan vuodesta olisi ongelmia alkoholin käytön kanssa.
Olet kyllä täysin oikeassa siinä, että turha kommentoida asioita, mitkä eivät oikeastaan liity omaan tekemiseen tai kiinnosta ollenkaan, sinänsä. Keskustelupalstat ovat kuitenkin siitä ikävä/hyvä maailma, että täällä asioita ollenkaan tuntemattomat henkilöt kommentoivat asioita, joista heillä ei ole minkääänlaista käryä ja haluavat vaan kertoa näkemyksensä.
Loppuvuoden juhlat vaativat veronsa ja itse vietän nyt tipattoman...
...En myöskään pidä tipatonta minkään kampanjan vuoksi, vaan oman hyvinvoinnin edistämiseksi.
Näinhän se menee... ei se varmasti sattumaa ole, että tipattoman tammikuun lanseeraus tapahtui alunperin juurikin tammikuulle.. iskevästä sloganista huolimatta... olisihan se voinut olla myös tipaton toukokuu.. Pitkä syksy takana ja loppuun pikkujoulukausi, joulu ja uusi vuosi voi olla aika rankka kokemus kropalle, varsinkin jos kaikkiin em. kinkereihin alkoholi kuuluu osana "kokonaispakettia". Kiva pitää pikku breikki ja antaa kropalle ja mielelle vähän aikaa toipua.