Tinder – statsit & keskustelu

  • 654 343
  • 1 721

#_6

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK '83, '98, '11 - Red Wings '97, '98, '02, '08
Täällä jengi puhuu Tinderistä, mutta kuinkas moni uskaltaa myöntää omaavansa profiilin Grinderissa? Mulla tällainen on, reilun vuoden takaisten polttarieni seurauksena, kun juhlaväki suoritti jäyniään. Muun muassa Berliinissä liikuttaessa tuli mukava määrä pippelikuvia kännykkään, ihan pyytämättä.

Enpä ole itse kokeillut "kännissä ja läpällä", mutta homokaverini käyttää säännöllisesti maailmalla matkustellessaan. Toki osaavat homot ovat löytäneet dikkinsä suht vaivatta ennen näitä sovelluksiakin, mutta kai tuo helpottaa ja nopeuttaa hommaa entisestään.

Tuota sovellusta kokeillessa saa varmaan mukavasti makua siitä, millaista on olla joko a) nainen tai b) homomies.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Heh, ei ollut kaukana etten hylännyt sovellusta kokonaan puhelimeni vaihtuessa tuoreempaan, mutta päätin ladata uuteen puhelimeen myös Tinderin. Samalla päivitin profiiliani. Aiemmin mulla ei oo lukenu siellä oikein mitään, mutta nyt laitoin ne perus eli koulutus, työpaikka, harrastukset ja kiinnostuksen kohteet. Ei järin suurta eroa matchien määrässä, sanotaanko ettei ainakaan notkahtanut alaspäin. Sitten onnistuin räppäsemään itsestäni ainakin omaan silmään suht onnistuneen selfien, jonka laitoin tuonne Tinderiin profiilikuvakseni. Tässä vaiheessa tuntui matchien määrä kasvavan selvästi. Kaiken huipuksi nuo likat jopa aloittavat keskusteluja nyt oma-alotteisesti! Tänään on jo kaksi eri naarasta laittanut viestiä, ja molemmat tuntuvat kiinnostuneilta. Vertailun vuoksi minulla on tuo sovellus ollut sellaiset kaksi vuotta, ja sinä aikana olisiko 6-7 naista (ennen tämän päivän kaksikkoa) aloittanut meikäläisen kanssa keskustelun. Ja noista kokemuksista "avauduin" edellisellä sivulla, meinaa eivät olleet silti mitenkään helppoja tapauksia vaikka aloitteen tekivätkin. Meikäläisen ei tarvitse nyt edes ylläpitää sitä keskustelua, vaan hiljaisten hetkien aikana myös vastapuoli saattaa vaihtaa puheenaihetta.

Tämä nyt sellaisena huomautuksena että joskus pienetkin asiat voivat tuolla Tinderissä nostaa selvästi kiinnostavuuttasi. Katsotaan pääsisikö näiden matchien kanssa jopa kahville asti...

ps, edellisellä sivulla naureskelin myös sille miten miehen täytyy keksiä oikein omaperäinen keskustelunavaus, sillä pelkällä "moi, mitä kuuluu"-viestillä et tule saamaan edes tervehdystä takaisin. Ainakin tämä kaksikko avasi molemmat keskustelut tuolla lauseella mitä monen naisen profiilissa oikein erikseen kielletään sanomasta. Eipä sillä että minua henkilökohtaisesti kiinnostaisi mitenkään miten nainen avaa keskustelun, mutta naurahdin tälle.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Juhannuksen jälkeinrn arkeenpaluu on jotenkin aktivoinut naiset kun matcheja pursuaa. Tosin Lola Odusoga ei vieläkään ole vastannut myöntävästi superlikeeni.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Raportoin nyt (toistaiseksi) viimeistä kertaa tähän ketjuun.

Ensimmäinen tinder-treffini päätyi nyt sitten (jonkin aikaa sitten siis) parisuhteeseen.

Tinder onkin sen jälkeen jäänyt, joten onnistumisprosenttini on 100 %.

Powerplaymaker Out.
 

BaronFIN

Jäsen
Raportoin nyt (toistaiseksi) viimeistä kertaa tähän ketjuun.

Ensimmäinen tinder-treffini päätyi nyt sitten (jonkin aikaa sitten siis) parisuhteeseen.

Tinder onkin sen jälkeen jäänyt, joten onnistumisprosenttini on 100 %.

Powerplaymaker Out.
Olika tämä nyt se ykkösketjun tryout, jossa oli ainesta seuralegendaksi saakka jos sopimusneuvottelut onnistuvat sopivalla caphitilla vai 2-3 ketjun jyrä jonka kanssa treenattiin hyökkäyspään aloituksia?
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Olika tämä nyt se ykkösketjun tryout, jossa oli ainesta seuralegendaksi saakka jos sopimusneuvottelut onnistuvat sopivalla caphitilla vai 2-3 ketjun jyrä jonka kanssa treenattiin hyökkäyspään aloituksia?

Kyseessä samainen tähtistatuksella tullut pelinrakentaja. Ei vedetä paitaa vielä kattoon, mutta näistä namupasseista on helppo laittaa sisään. Pitkä sopimus tarjolla, ei pykälää treidistä.
 

Agony Aunt

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sens, MG64
Bumpataanpa tätä. Kysymys: Onko nykyään joku toinen trendisovellus mitä ihmiset käyttää pariutumiseen, vai miksi tuntuu että tinderissä on 1) radikaalisti vähemmän naisia, ja 2) todella paljon vaikeampi saada matcheja kuin aiemmin? Pk-seutu, kohderyhmä 22-29-vuotiaat.

Olin viimeksi tinderissä viime kesänä, jolloin tuntui että meni viikkokausia että tuli veivattua läpi, ja matcheja kertyi jotain 100. Nyt olin ihan ihmeissäni kun grindasin koko tarjonnan läpi jossain vuorokaudessa ja matcheja tuli 17. Myös keskustelut olleet so far todella paljon nihkeämpiä kuin aiemmin.


Ketjun aiheeseen, itse olen tavannut tinderistä 3 ihmistä. Saldona yksi noin vuoden parisuhteen tapainen, yksi yhteen yöhön jäänyt juttu ja yhdet treffit ulkomaalaisen mimmin kanssa jossa molemmat tajusi että ei sovelluta yhteen kuin frendipohjalta. Sekin oli silti ihan hauska ilta ja juotiin viiniä myöhään keskustellen kaikesta mahdollisesta, ollaan joskus yhteyksissä edelleen. Omat kokemukseni ovat siis pelkästään positiivisia. Kaveripiirissä on pari sonnia jotka ovat painaneet varmaan 30 mimmiä tuolta, mutta näiden lähestymistapa on myös se, että annetaan sydäntä about kaikille vähänkään siedettäville ja massaviestitetään kunnes jostain natsaa. Itse olen keskittynyt yhteen kerrallaan ja pyrkinyt pidempiin keskusteluihin. Vie vähän enemmän aikaa, mutta tulee valikoitua paremmin myös eikä tule yllätyksiä treffeillä.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Bumpataanpa tätä. Kysymys: Onko nykyään joku toinen trendisovellus mitä ihmiset käyttää pariutumiseen, vai miksi tuntuu että tinderissä on 1) radikaalisti vähemmän naisia, ja 2) todella paljon vaikeampi saada matcheja kuin aiemmin? Pk-seutu, kohderyhmä 22-29-vuotiaat.

Oma veikkaus on että uutuuden viehätys on alkanut menemään ohi ja osittain maksullisuus myös karsii aktiivisuutta pikkuhiljaa. Ei toki ole mitään faktatietoa kun nykyään en enää käytä.

Omat kokemukset aikaisemmin on että aika tuuripeliäkin tuntuu olevan jos meinaa johonkin saada yhteyttä, varmaan parivuotta tuota näpräsi melkein päviittäin ja silti ei yhtään ihmistä livenä kerennyt koskaan näkemään :) joko keskustelut kariutui muutaman viestin jälkeen tai sitten en vain osannut, jotenkin paljon helpommaksi olen kokenut esimerkiksi facen sinkkupalstat :) ehkä tuo on sitten tuo tinderin surkea chat toimintokin, jos jollain on monta osumaa niin ne viestitkin helposti katoaa sinne tai joku jää huomaamatta kun puhelin kokoajan piippaa :)
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Varmaankin Tinderin heikko toimiminen(chatin heikkous ja appsin tapa syödä aivan vitusti akkua) sekä esim Happy Pancaken tapaiset ilmaiset deittisivut ovat tuon maksullisuuden lisäksi syöneet suosiota.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tässä on viimeisen viiden vuoden aikana joutunut muuttamaan vähän turhan usein, mutta sehän on ammatinvalintakysymys.

Taivahalle kiitos kuitenkin Fake GPS:sta. Kävin klikkailemassa tulevan asuinpaikkani tyttöjä ja aivan ihana mätsi löytyi. Toki ei siis olla vielä tavattu, mutta katsotaan, paljon on viestejä sinkoillut. Olisihan se mukava mennä uuteen paikkaan missä odottaisi potentiaalinen tyttöystävä valmiina.
 

Artyukhin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kävin klikkailemassa tulevan asuinpaikkani tyttöjä ja aivan ihana mätsi löytyi. Toki ei siis olla vielä tavattu, mutta katsotaan, paljon on viestejä sinkoillut.
Mitä juttelette alkuun?

Onko Tinder pakko yhistää facebookiin, mulla ei anna muuta tehdä, joskus ollut facebookin kautta Tinderissä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Mitä juttelette alkuun?

Onko Tinder pakko yhistää facebookiin, mulla ei anna muuta tehdä, joskus ollut facebookin kautta Tinderissä.

No siis ihan perusjuttuja vaikkapa vähän työkuvioista ja mistä on kotoisin ja sellaista. Ja aina jossain kohtaa pääsee kysymään urheilupreferensseistä. Kuten ylläkin on todettu, niin Tinder on tosiaan todella huono keskustelualusta.

Tärkeämpää on kuitenkin se, että juttu rullaa ja välillä tulee tyttömäisiä hymiöitä, kun onnistuu sanomaan jotain hassua. Joidenkin kanssa on vain helpompi lätistä jotain mitä mieleen juolahtaa ja joidenkin kanssa miettii luuri kourassa mitä tähän nyt laittaisi.

Tyttö kysyi oletko ennen käynyt täällä ja sanoin (totuudenmukaisesti) en ole kuin kerran viime keväänä, lähdetkö oppaaksi. Samantien tuli vastaus, että totta kai lähden.

Eihän näistä tiedä, kun joskus vastustajasta ei enää vain yhtäkkiä kuulu mitään, vaikka mitään varsinaista syytä ei ole. Syyhän tiedetään eli siellä jutellaan muidenkin kanssa ja sitten jotkut putoaa pois.
--

On pakko yhdistää Facebookiin ja sieltä tulee kuvat, ikä ja etunimi.
 

Nordis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mites kun laitan ikäryhmään hakevani vaikka 18-45-vuotiasta, niin hakevatko he minun ikäistäni? Tietääkö kukaan? Ihan turha tuota on muuten pitää noin, ellen koskaan näy vastapuolelle ja kuinka monelle oikeasti näyn, koska voin 12h aikana selaa vain 60(?) profiilia.

Miten on mahdollista, että jatkuvasti ilmestyy maalaistyttöjä 200km päästä, vaikka minulla on max 45km?
 

#_6

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK '83, '98, '11 - Red Wings '97, '98, '02, '08
Mites kun laitan ikäryhmään hakevani vaikka 18-45-vuotiasta, niin hakevatko he minun ikäistäni?

Eivät välttämättä, he hakevat itse määrittämänsä ikähaarukan puitteissa. Jos olet vaikkapa 35, niin profiilisi ei näy jollekulle, joka hakee 20-34-vuotiaita.

Ja toinen selventävä vastausvaihtoehto kysymykseesi, kyllä, jos sinulle tulee näkyviin 18-vuotias, niin hän "hakee" ikäistäsi. Ikähaarukkasi ulkopuolelle jäävät eivät näe profiiliasi. Eli 46-vuotias ei näe profiiliasi.

Toiseen kysymykseen vastaus saattaisi olla feikattu GPS tai se, että maalaistytöt ovat käyneet Helsingissä ja vanha sijainti on jäänyt sovellukseen päälle tilapäisesti. Tai jopa että he ovat Helsingissä ollessaan mätsänneet sinut ja näet siksi heidän profiilinsa, vaikka he ovat kauempana.

Nämä vastaukset tosin jo aika vanhoilla tiedoilla, en ole hetkeen käyttänyt. Tuo 60 profiilia 12 tunnissa on ainakin uutta minulle.
 

Chambza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Flyers
Miten on mahdollista, että jatkuvasti ilmestyy maalaistyttöjä 200km päästä, vaikka minulla on max 45km?
Lukeehan se siellä Tinderin omissa asetuksissakin että "kaikki ehdotukset eivät välttämättä noudata antamiasi parametreja". Oma kokemus oli se, että noista liian kaukaa tulleista tarjokkaista tuli aika usein mätsejä, eli varmaan algoritmi vaan tarjoaa niitä herkemmin asetuksista huolimatta. Samoinhan muutenkin ne sydäntä painaneet tulee paljon nopeammin vastaan swaippaillessa. Mikä oikeastaan pilaa koko homman, sen ekan kuherruskuukauden jälkeen ei enää paljoa mätseillä juhlita.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Yleensä naisasioista kysytään sille varatussa ketjussa, mutta tämä ei ole sellainen vaan Tinder-asia. Tuon aikaisemmin mainitsemani ihanan tytön kanssa juttu vain jatkuu ja nyt hän laittoi kuinka kiva minun kanssa on kirjoitella ja aavistuksen ujosti kysyi entä, jos soiteltaisiin.

En ole koskaan soitellut yhdenkään kanssa ennen treffejä, mutta tiedän ainakin parin kaverin niin tehneen. Kuinka yleistä se on ja mitä järkeä siinä on? Sehän olisi semmoinen puolitapaaminen.
 

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Steelers
Sanoisin noin yleisesti että soittaminen on ihan hyvä idea, vaikka ei tietenkään pakollista. Siinä kuitenkin saa hieman tuntumaa kanssakäyntiin jutustellen. Jokuset treffit on mennyt aikanaan puihin sen takia, ettei toinen meinaa saada sanaa suustansa.
 

akke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leeds United, TPS
Parisen viikkoa sitten löytyi tinderistä yks erittäin potentiaalinen ja myös hän oli ihan liekeissä. Oltais varmaan nähty jo aiemmin mutta oli viikon lomareissulla.

Sovittiin sitten huomiseksi treffit ja nyt kun tarkemmin koitin kysellä aikaa ja paikkaa niin poisti pareista. Sanoi että ei ikinä jaksa jutella tinderissä kenenkään kanssa ns. läpällä mutta kai olikin nyt juuri sitä. Naiset

Saisin kyllä viestin perille muutakin kautta ja yhteisiä kavereitakin löytyy, mutta enpä tiedä kannattaako kun onhan toi poisto aika selkeä tapaus...
Onko muilla vastaavia tapauksia? Kai suurin osa kuitenkin hakee vaan jotain kirjekavereita.
 

#_6

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK '83, '98, '11 - Red Wings '97, '98, '02, '08
Onko muilla vastaavia tapauksia? Kai suurin osa kuitenkin hakee vaan jotain kirjekavereita.

Ei nyt ihan noin räikeitä tullut vastaan, mutta taitaa edelleen kynnys mennä tapaamaan Internetin kautta tavattuja ihmisiä olla joillekin liian korkea. Tinder ja sen "coolius" toi mukanaan varmaankin aika monia sellaisia, jotka eivät ikinä olisi menneet perinteisille nettitreffipalstoille. (Tai jos menivätkin, niin juoksivat varmaan sitä väistämätöntä viestitulvaa karkuun. Naiset siis.)

Lisäksi tuossa sovelluksessa korostuu nykypäivän kertakäyttökulttuuri hienolla tavalla. Kaiken voi jättää kesken vaivattomasti ilman minkäänlaisia seuraamuksia, kun alkuinnostus lopahtaa. Ja aina sieltä löytyy joku parempi seuraavalla sipaisulla.

Toki omalla panoksellaan voi myös vaikuttaa, mihin vastapuoli ryhtyy. Kovemmat supliikkimiehet herättävät uteliaisuutta eri tavalla kuin perusjankkaajat. (En viittaa lainaamaani nimimerkkiin.)
 

akke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leeds United, TPS
Lisäksi tuossa sovelluksessa korostuu nykypäivän kertakäyttökulttuuri hienolla tavalla. Kaiken voi jättää kesken vaivattomasti ilman minkäänlaisia seuraamuksia, kun alkuinnostus lopahtaa. Ja aina sieltä löytyy joku parempi seuraavalla sipaisulla.

Toki omalla panoksellaan voi myös vaikuttaa, mihin vastapuoli ryhtyy. Kovemmat supliikkimiehet herättävät uteliaisuutta eri tavalla kuin perusjankkaajat. (En viittaa lainaamaani nimimerkkiin.)

Täysin samaa mieltä kyllä molemmista kappaleista. Tää oli kyllä sellanen tapaus että oli itse aluksi kiinnostunut ja selvästi innostunut, ehdotti itse tapaamisenkin ja sen mitä silloin tehtäisiin.

Kahta olen tuon kautta tavannut, toinen jatkui useampaankin kertaan ja jatkuu edelleen satunnaisesti, mutta ei siitäkään kannata mitään odottaa.

Hirvittävän aktiivisesti en oo tuota käyttänyt, ihan livenä se on paras nainen tavata heti, mutta se on kiva huomata, että ne joiden kanssa olen pidempään jutellut päätyivät tapaamiseen, paitsi nyt tämä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
En joutunutkaan soittotilanteeseen vaan numeroiden vaihdossa oli kyse siitä, että voi käyttää wotsappia. Juttu on jatkunut sitten sitä kautta.

Kirjekaveruutta tapahtuu paljonkin, mutta tässä ei ole kyse siitä vaan ihan puhtaasti aikatauluista ja treffit on tulossa. Pääsääntöisesti pitäisi toki tavata heti, mutta ainakin reilu viikko tässä vielä menee.

Neljään vuoteen ei ole ollut näin hyvää saumaa, mutta tietenkin se on kaikista todennäköisintä, että puihin menee.
 
Suosikkijoukkue
Leijonat, Jokerit
Onko muilla vastaavia tapauksia? Kai suurin osa kuitenkin hakee vaan jotain kirjekavereita.

Juurikin tällaisesta tapauksesta olin tulossa avautumaan. Vuosi sitten naisen kanssa matchattiin ja juteltiin hetken, mutta hän poisti koko Tinderin. Nyt viikko sitten taas uudestaan matchattiin ja hän aloitti keskustelun, oli hyvinkin kiinnostunut minusta, muttei selvästikään muistanut, että jo vuosi sitten juteltiin hetken. Kamalaa puuhaa, kun vaikka nainen olisi kuinka kiinnostunut minusta, niin ei piru millään saa järkevää dialogia aikaiseksi. Musamaku: kaikki käy. Leffamaku: kaikenlaista. Ai sä muutat Sastamalaan, miksi: kerron sitten joskus. Miksi sulla on jalka kipeä: lopetan keskustelun ja poistan sut matcheista.

Ei kaivannut seksiä, ei treffejä, ei parisuhdetta, eikä voinut kertoa itsestään mitään. Mutta kauhea tarve oli jutella ei-niin-mistään.
 

karhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Man Utd
Jep, välillä kyllä rasittavaa, kun ihmiset katoavat niin nopeasti alun jälkeen, vaikka alkuun on selvästi ollut kiinnostusta..
Tosin niin kai se on itselläkin ja helppo tuolta on löytää uusi juttukaveri, jos vanha katoaa tai juttu lopahtaa.
Vähän kuitenkin raskasta ja turhauttavaa aina aloittaa kaikki alusta.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Tinder on vaikka S24:een verrattuna mulle aika paska vehicle. Pari akkaa olen nähnyt Tinderin kautta. Toinen oli semmonen todella pikadeitti. Pari viestiä matchin jälkeen ja baariin tunnin päästä matchista. Ei lähtenyt. Toinen oli saletti pano. Vähän oli ylimääräistä läskiä kertynyt, mutta otti poskeen heti kun päästiin naisen kämpille ja eihän se alapäätäkään pihdannut. Ei jatkoon kuitenkaan, koska suhdehan sillä oli mielessä, kun itse haen enemmän panokavereita.

Mulle vaan toimii S24 paremmin. Tällä hetkellä milf kierrossa, joka laittoi mulle viestiä S24:ssa ja oli valmis tapaamaan asap. Itsehän en jaksa vongata S24 tai Tinderissä. Nainen ottaa yhteyttä jos kiinnostaa. Vaatimuksina kiva kroppa ja kiva luonne. Mun ikäryhmässä(35-45) naamalla ei enää ole niin väliä. Hyvät kyydit ja tiukka perse/kroppa sitäkin enemmän.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös