Tinder – statsit & keskustelu

  • 653 841
  • 1 721

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kyllähän nämä Tinder-keskustelut naisten kanssa ovat välillä ihan silkkaa huumoria.

Nainen aloittaa keskustelun ja kysyy, istunko yhdessä kuvassa pytyllä. Vastaan, että istun tuolilla ja housutkin on jalassa, jos vähän tarkemmin katsoo. Nainen kommentoi, että hetken jo mietti, onko suomalaisten miesten taso todellakin tämä.

Seuraava kysymys on se, olenko harkinnut toisenlaista hiustyyliä. Vastasin, että pitääkö tästä päätellä, ettei nykyinen ole hyvä. Lisäsin myös, ettei se tyyli ole kaikissa kuvissa samanlainen, jos tarkkaan katsoo. Esimerkiksi yhdessä kuvassa tukka on tarkoituksella ihan sekaisin, toisessa kuvassa puku päällä se on taas hyvinkin ojennuksessa, kuten juhliin mennessä kuuluu ollakin.

Sitten alkoi kyllästyttää. En jaksanut odotella vastausta, vaan deletoin koko osuman. Eukon profiilissa luki, että räiskyvä persoona, joka ei sovi kaikille. Joo, ei sopinut ainakaan minulle, jos räiskyvyys tarkoittaa heti alkuun tuollaista töksäyttelyä.

Mitähän joku nainen tykkäisi siitä, jos suunnilleen ensimmäisenä kysyisi, että oletko harkinnut vaikkapa silikonirintoja tai laihduttamista? Tai kysyisi lyhyttukkaiselta naiselta, että koska aiot kasvattaa pitkät hiukset?

Ei, itselleni ei tulisi mieleenkään kysyä mitään tuollaista. Se olisi epäkohteliasta. Miesten tietynlainen röyhkeys voi viehättää joitain naisia, mutta ainakaan itse en miehenä innostu naisen röyhkeästä käytöksestä yhtään. Siinä ei ole mitään viehättävää. Eivätkä ne naisetkaan varmaan innostu, jos miehen röyhkeys menee ulkonäön arvostelun puolelle.

Sorrun nyt itsekin samanlaiseen töksäyttelyyn ja totean, että tuokin eukko oli onneksi lyhyttukkainen ja yli-ikäinen, eli ei mikään menetys.

Jos nuo ovat ainoat vaatimuksesi, niin ongelmaasi on ratkaisu; Kristillinen deittisovellus Valo.

:)
Pakko kai se on tulla kohta uskoon, jos ei muu auta. Ja tähän hymiö.
 

Yargon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, KeKi
Eukon profiilissa luki, että räiskyvä persoona, joka ei sovi kaikille.

Tuota yleensä käytetään kiertoilmaisuna jos nainen ei omaa edes auttavia käytöstapoja tai minkäänlaista kykyä empaattiseen kanssakäymiseen. Muita vastaavia on ainakin profiilissa ilmoitettu "suorapuheinen" ja oma lemppari "vaikea ja vittumainen luonne". Tosin tuo viimeinen onneksi yleensä on sellaisissa valkoroska profiileissa jotka menee muutenkin hylkyyn.
 

Yön Kärppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & Suomi
Latasin Tinderin huvikseni. Oon tosiaan vielä hetken aikaa alaikäinen, niin onko kuinka iso todennäköisyys että mut bannataan tuolta? En oo siis profiilissa sitä kertonut, vaan siellä merkittynä 18v.

Näkyykö muuten mun vaihtoehdoissa sellaiset tytöt, jotka on mut laittaneet jo aikaisemmin vasemmalle? Eli jos eilen Pirkko-Olivia 18v olisi laittanut mut vasemmalle niin voiko hänen profiilinsa näkyä mulle vielä tänään vaihtoehdoissa?
 

Jeffrey

Jäsen
Latasin Tinderin huvikseni. Oon tosiaan vielä hetken aikaa alaikäinen, niin onko kuinka iso todennäköisyys että mut bannataan tuolta? En oo siis profiilissa sitä kertonut, vaan siellä merkittynä 18v.

Näkyykö muuten mun vaihtoehdoissa sellaiset tytöt, jotka on mut laittaneet jo aikaisemmin vasemmalle? Eli jos eilen Pirkko-Olivia 18v olisi laittanut mut vasemmalle niin voiko hänen profiilinsa näkyä mulle vielä tänään vaihtoehdoissa?

Bannien todennäköisyydestä en tiedä, mutta ilmeisemmin niitä on hyvin hankala saada pois mikäli ne kerran on saanut. Eikä se nyt myöskään ehkä paras lähtö ole naisten naurattamiseen jos jo alkujaan vähän juksaa. Ajattelisin itse riskien olevan sen verran suuria, että koittaisit nyt jaksaa sen hetken vielä odottaa.

Tinderin softa on ainakin toiminut niin, että se lataa käyttäjälle backlogiin "pakan" toisten käyttäjien käyttäjäkortteja. Jos tämä toinen käyttäjä on latautunut sinun pakkaasi, niin ei sieltä poistu vaikka swaippaisi sinut vasemmalle. Jos taas ei ole tähän pakkaan ennättänyt niin ei lataudu uuteen pakkaan, mikäli on sitä ennen jo sinun korttisi hylännyt. Näin se taisi toimia ainakin silloin vielä parisen vuotta sitten kun itse pelailin. Eli saattaa näkyä, mutta saattaa olla myös näkymättä.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Latasin Tinderin huvikseni. Oon tosiaan vielä hetken aikaa alaikäinen, niin onko kuinka iso todennäköisyys että mut bannataan tuolta? En oo siis profiilissa sitä kertonut, vaan siellä merkittynä 18v.

Näkyykö muuten mun vaihtoehdoissa sellaiset tytöt, jotka on mut laittaneet jo aikaisemmin vasemmalle? Eli jos eilen Pirkko-Olivia 18v olisi laittanut mut vasemmalle niin voiko hänen profiilinsa näkyä mulle vielä tänään vaihtoehdoissa?

Siellä tulee tasaisin väliajoin samat profiilit uudestaan vaikka olisit laittanut ne kerran jo vasemmalle, ärsyttävä piirre.

No itsellä on rajattu se noin 60km säteelle joten joo. Muistaakseni maksavilla on se etu että näkyvät vain niille halutessaan jotka itse on vetänyt oikealle.

Alaikäisyys tuskin on ongelma jos näytät kuvassa yli 18 vuotiaalta eikä sua ole raportoitu.

Hyvin se menee kunhan et lankea 'bottiansaan'.
 

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Onko muilla ollut ongelmia tinderin kanssa viimeaikoina? Mulla ei enää käynnisty, vaan jäätyy tuohon näytölle. Sitten tulee teksti, että "tinder ei vastaa"

Tinderin sivuilla käskettiin tarkastaa nettiyhteys ja ladata sovellus uudestaan. Molemmat tehty eikä muutosta. Mulla pari vuotta vanha android käytössä.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Onko muilla ollut ongelmia tinderin kanssa viimeaikoina? Mulla ei enää käynnisty, vaan jäätyy tuohon näytölle. Sitten tulee teksti, että "tinder ei vastaa"

Tinderin sivuilla käskettiin tarkastaa nettiyhteys ja ladata sovellus uudestaan. Molemmat tehty eikä muutosta. Mulla pari vuotta vanha android käytössä.
Jaa-a, pelasitkohan Tinderin läpi?
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Jaetaan nyt tännekkin. Ei kai tässä sinällää mitään uutta ole.
No ei varmaan mitään kovin uutta. Tosin yleensä HS:n ja muidenkin Tinder-jutuissa joku vaikea nainen avautuu, ettei halua nähdä Tinderissä miesten metsästys- ja kalastuskuvia, koska lihansyönti on saatanasta ja kuolleiden eläinten kuvat ovat kaameita, ja vääränlaisista kuvista tulee kuulemma ahdistusta ja turvaton olo.

Jos taas joku mies on otettu Tinderiin liittyen mediassa esille, niin yleensä sellainen diplominysvä. Juuri se takarivin tyyppi, jonka nimeä kukaan ei muista koulukuvista, ja joka on hinkannut Tinderiä ja muita deittileluja vähintään vuosikymmenen, mutta treffejä on takana tasan nolla. Pillun se jamppa on nähnyt läppärin ruudulta ja penskana karvakolmion saunassa. Homma ei toisin sanoen lähde lentoon Tinderissä eikä ilman Tinderiä, joten paha tuosta on pelkästään Tinderiä morkata.
 

Jeffrey

Jäsen
Tämäkin artikkeli käsitteli aihetta mitä miehen pitäisi tehdä paremmin, jotta vastapuoli kiinnostuisi. Sinällään ihan totta ja molempia sukupuolia koskeva asia.

Kuitenkin jos nainen ei kelpaa omana itsenään miehelle niin mies on seksistinen, sillä on huono itsetunto tai ei ole päässyt yli eksästään. Jos taas mies ei kelpaa naiselle omana itsenään, pitäisi sen aloittaa kuntoilu, ottaa paremmat profiilikuvat, lähteä Tuusula järvelle runoilijoiden oppiin, yrittää enemmän, mutta ei kuitenkaan liikaa ja käydä toisen asteen vaatturin tutkinto - äläkä ainakaan kerro omaa pituuttasi jos se on alle 185cm tai ammattia jos palkka on alle 5 000 e/kk. Toki rahasta ei saa sitten liikaakaan kertoa, varallisuus tulisi kyetä näyttämään siitä kertomatta.
 

Alejandro

Jäsen
Olin Tinderissä jokusen vuoden ennen kuin tapasin sitä kautta nykyisen avopuolisoni ja kommentoisin sen pohjalta tätä keskustelua. Väittäisin, että miesten suurin yksittäinen ongelma on keskustelutaidon puute. En ole itse mikään Eino Leino, mutta naiset useampaan kertaan luulivat minun olleen äidinkielen opettaja tai journalisti. Osa sanoi ihan suoraan, että kiva kun täällä löytyy järkeviäkin tapauksia kaiken seasta. Pääsinkin useasti treffeille lyhyen keskustelun jälkeen, kun kysyin suoraan, että lähtisikö nainen kanssasi jäätelölle (tällä oli paras onnistumisprosentti) tai kaljalle (toiseksi paras). Sitten treffeillä heti näki toimiko juttu vai ei. Usein ei toiminut. Joko minä olin pettymys tai sitten nainen, sellaista se vain useasti oli. Tosin viimeisen tapauksen kanssa toimi erittäin hyvin ja tässä sitä asutaan onnellisesti yhdessä.

Useat kaverini käyttivät tinderiä samaan aikaan, kuin minä ja parhaiten pärjäsivät taitavat kirjoittajat. Suoraan sanottuna useamman kaverini kirjoitustyyli ja treffipolitiikka oli pelkkää nysväystä. Saattoivat pari viikkoa lässyttää naiselle ilman selvää pyyntöä ulos ja ihmettelivät, kun keskustelu yhtäkkiä lakkasi naisen toimesta. Yritin joskus vihjaista, että ehkä pelitaktiikkaa kannattaisi muuttaa kulmissapyörimisen sijaan maalille ajoon, mutta ei se siitä joidenkin kohdalla muuttunut.

En todellakaan ole mikään alfauros, vaan ihan perusäijä, mutta pyrin aina olemaan aito itseni. Se riittää tai sitten ei. Naisten kohdalla on ihan turhaa esittää jotain muuta tai ylipäätänsä nostaa heitä jalustalle. Tietysti sovellukseen liittyy hirveät ulkonäköpaineet ja itseäni ärsytti ladata sinne kuviani, kun en ole jotenkin yhtään luonteva tai edustava kuvissa. Onneksi kuitenkin sain naispuolisia kavereita ottamaan osan kuvista.

Tästä tuli vähän tällainen nollainformaation avautuminen ilman punaista lankaa.
 

Barney

Jäsen
Itse tuli pyörittyä Tinderissä vähän enemmän ja vähemmän aktiivisesti joku kuusi vuotta ennen kuin nyt loppukesästä meni sovellus poistoon. Nykyisen puolisoni tapasin tuota kautta, mutta silti suhtaudun sovellukseen todella ristiriitaisesti. Sovellus on toki helppo tapa tutustua (tai joissain tapauksissa yrittää tutustua) kiinnostaviin ihmisiin, mutta samalla se myös muuttaa ihmisten ajatusmaailmaa deittailun suhteen.

Tinderin myötä deittailusta ja ihmisiin tutustumisesta tulee monesti todella pintapuolista. Jos sinulla on kymmenen eri ihmisen kanssa keskustelu samaan aikaan tai olet sopinut useammat treffit samalle viikolle, niin deittailusta tulee todella kertakäyttöistä. On todella vaikea tutustua toiseen ihmiseen syvemmin ja jos löytyykin joku kiinnostava ihminen, niin monilla nousee epävarmuuksia siitä, että löytyisikö sieltä swaippaamalla vielä joku parempi.

Vielä nykypäivänäkin deittimarkkinoilla on naisten markkinat ja sinänsä on ihan ymmärrettävää, että monet miehet katkeroituvat ja alkavat puhua tasoteorioista. Periaatteessahan he ovat oikeassa, mutta toisaalta ei tuo katkeroituminen ainakaan tule parantamaan heidän asemaansa deittimarkkinoilla. On tietenkin poikkeuksia, mutta kyllä se Tinderissä menee vielä nykypäivänäkin pääsääntöisesti niin, että miehet tekevät kaikki aloitteet. Ehkä jotain muutosta huomasin itse tuon kuuden vuoden aikana siinä, että naiset alkoivat aktiivisemmin aloittamaan keskusteluja, joten toivottavasti tuo muutos jatkuu.

Suurin häviäjä Tinderissä on kuitenkin miehet, jotka eivät kuulu sinne ihan tavoiteltumpien miesten joukkoon. He joutuvat aloittamaan kaikki keskustelut itse, saavat todella harvoin vastauksia ja vielä harvemmin pääsevät treffeille asti. Tietenkin, jos onnistuu luomaan kiinnostavan profiilin ja/tai osaa keskustella kiinnostavasti, niin osakkeet paranevat, mutta pääasiassa Tinderissä sinne treffeille asti päästään kuitenkin ulkonäöllä. Kun panostuksista huolimatta sovelluksen kautta ei saa mitään takaisin, niin itsetunto laskee ja sen jälkeen helposti myös katkeroituu.

Samalla Tinder on todella haitallinen myös monien naisten itsetunnolle. Miehet kuitenkin vielä nykypäivänäkin hakevat useammin yhden illan juttuja kuin naiset. Tämä johtaa siihen, että miehet voivat monesti "laskea rimaansa" ja käydä harrastamassa seksiä naisen kanssa, jonka kanssa hän ei halua parisuhdetta. Tämä taas johtaa siihen, että monelle naiselle käy sellainen tilanne, että he eivät saa aikaiseksi parisuhdetta näiden miesten kanssa, joita he ovat tavanneet Tinderin kautta ja toisaalta he eivät myöskään kelpuuta niitä miehiä, jotka jäävät Tinderissä väliinputoajiksi.

Tuntuu jotenkin pahalta "luokitella" ihmisiä, mutta onhan se kuitenkin ihan fakta, että pääasiassa ihmiset pariutuvat ihmisten kanssa, jotka ovat objektiivisesti tarkastellen suunnilleen yhtä hyvännäköisiä. Toki poikkeuksiakin on, jos toinen on esimerkiksi rikas ja/tai kuuluisa.

Tinderkin on kuitenkin ulkonäköön keskittyvä sovellus, joten sen myötä ulkonäkö on merkittävässä roolissa. Kyllähän se luonne on lopulta parinmuodostuksessa tärkein asia, mutta jokaisella on tietyt ulkonäköpreferenssit, jotka pitää yleensä täyttyä ennen kuin Tinderin kautta lähtee edes tutustumaan kehenkään.

Onhan Tinder varmaan nykypäivänä yleisin keino löytää uusi parisuhde, mutta toisaalta vastapainona merkittävästi useampi tuhoaa itsetuntonsa sovelluksen kautta kuin löytää sieltä parisuhteen. Ongelmia aiheuttaa myös se, että jotkut etsivät sovelluksesta parisuhdetta, toiset kevyempää seuraa ja kolmannet vain swaippailevat saadakseen itsetuntoboostia. Itsekin olen aika-ajoin kuulunut noista jokaiseen porukkaan, joten ehkä sovellusta voitaisiin kehittää siihen suuntaan, että siinä voisi noista kolmesta vaihtoehdosta aina valita jonkun ja sinulle tulisi vastaan pelkästään ihmisiä, joilla on sama valinta.
 

BaronFIN

Jäsen
Itse olin tosiaan Tinderissä hetken ja kuuden tunnin jälkeen haaviin tarttui nykyinen seurustelukumppani, jonka kanssa ollaan pidetty yhteyttä 8 kuukautta.

Ja oma avausrepliikkini:

”Huomenta! Olipa kertakaikkisen ihanasti kirjoitettu profiilikuvaus. Melkein kuin omaansa olisi lukenut. Kiitos uskoni palauttamisesta ihmiskuntaan.”

Ja huom! Avausrepliikin piti tulla minulta, ei nainen olisi avausta ikinä laittanut. Ja jotenkin piti erottua, miljoonasta muusta avausrepliikistä.

Ja vielä pinnallisuudesta: jos olisin pituuteni (187cm) laittanut omaan profiiliin, niin olisin ollut roskakorissa suoraan. Nainen kun on itse 155cm. Myös keskinäisen välimatkan piti olla sellaisissa mitoissa että tapaaminen vaikka lenkin yhteydessä voisi olla mahdollista.

Siis pieniä asioita ja kertoo vain sen kuinka pienestä voi kaikki olla kiinni.

Meillä meni viikko viestitellessä ennen ekoja treffejä. Aika pitkää pörräsin kulmassa ennen maalille ajoa ja ensimmäinen maali tälläytyi vasta kun nainen heitti lättysyötön lapaan kuukauden jälkeen. Hitaasti etenemiselle ääni täältä jos haluaa franchise-pelaajaksi.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Olin Tinderissä jokusen vuoden ennen kuin tapasin sitä kautta nykyisen avopuolisoni ja kommentoisin sen pohjalta tätä keskustelua. Väittäisin, että miesten suurin yksittäinen ongelma on keskustelutaidon puute. En ole itse mikään Eino Leino, mutta naiset useampaan kertaan luulivat minun olleen äidinkielen opettaja tai journalisti. Osa sanoi ihan suoraan, että kiva kun täällä löytyy järkeviäkin tapauksia kaiken seasta. Pääsinkin useasti treffeille lyhyen keskustelun jälkeen, kun kysyin suoraan, että lähtisikö nainen kanssasi jäätelölle (tällä oli paras onnistumisprosentti) tai kaljalle (toiseksi paras). Sitten treffeillä heti näki toimiko juttu vai ei. Usein ei toiminut. Joko minä olin pettymys tai sitten nainen, sellaista se vain useasti oli. Tosin viimeisen tapauksen kanssa toimi erittäin hyvin ja tässä sitä asutaan onnellisesti yhdessä.
Samaa olen kuullut itse. Tapasin tyttöystäväni Tinderissä kesällä ja viikko siinä kirjoiteltiin ennen kahveja, jotka sitten alettuaan kestivät yli neljä tuntia. Havahduttiin jossain kohtaa auringon laskemiseen. Kävin itse myös kesän aikana useilla treffeillä ja pääsääntöisesti olivat aika piinallisia, kun toisen kanssa ei juttu oikein luistanut. Joten kyllä sen tiesi, kun kohdalle osui.

Myöhemmin olemme tästä jutelleet ja hän kertoi muiden viestittelyjen olleen todella erilaisia - miehet eivät osanneet kirjoittaa ja ilmeisesti ne harvat treffit olivat olleet aika surkeita. Keskustelutaito on opeteltavissa oleva ominaisuus, mutta kenkään en soisi olevan muuta kuin aidosti on. Mikään virheelliselle olettamalle perustuva suhdeviritys ei tulisi muutenkaan toimimamaan pidemmän päälle, itse ainakin uskon vahvasti avoimuuteen alusta saakka. Sanovat deittioppaat mitä tahansa.
 

Yön Kärppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & Suomi
Tinderin myötä deittailusta ja ihmisiin tutustumisesta tulee monesti todella pintapuolista. Jos sinulla on kymmenen eri ihmisen kanssa keskustelu samaan aikaan tai olet sopinut useammat treffit samalle viikolle, niin deittailusta tulee todella kertakäyttöistä. On todella vaikea tutustua toiseen ihmiseen syvemmin ja jos löytyykin joku kiinnostava ihminen, niin monilla nousee epävarmuuksia siitä, että löytyisikö sieltä swaippaamalla vielä joku parempi.

Vielä nykypäivänäkin deittimarkkinoilla on naisten markkinat ja sinänsä on ihan ymmärrettävää, että monet miehet katkeroituvat ja alkavat puhua tasoteorioista. Periaatteessahan he ovat oikeassa, mutta toisaalta ei tuo katkeroituminen ainakaan tule parantamaan heidän asemaansa deittimarkkinoilla. On tietenkin poikkeuksia, mutta kyllä se Tinderissä menee vielä nykypäivänäkin pääsääntöisesti niin, että miehet tekevät kaikki aloitteet. Ehkä jotain muutosta huomasin itse tuon kuuden vuoden aikana siinä, että naiset alkoivat aktiivisemmin aloittamaan keskusteluja, joten toivottavasti tuo muutos jatkuu.

Suurin häviäjä Tinderissä on kuitenkin miehet, jotka eivät kuulu sinne ihan tavoiteltumpien miesten joukkoon. He joutuvat aloittamaan kaikki keskustelut itse, saavat todella harvoin vastauksia ja vielä harvemmin pääsevät treffeille asti. Tietenkin, jos onnistuu luomaan kiinnostavan profiilin ja/tai osaa keskustella kiinnostavasti, niin osakkeet paranevat, mutta pääasiassa Tinderissä sinne treffeille asti päästään kuitenkin ulkonäöllä. Kun panostuksista huolimatta sovelluksen kautta ei saa mitään takaisin, niin itsetunto laskee ja sen jälkeen helposti myös katkeroituu.
Tämäpä tämä.

Itse kuulun niin sanotusti vielä U-18 joukkueeseen ja katselen seuraa sekä tyttö- että poikaleijonista, jos ymmärrät mitä tarkoitan. Viestistä päätellen puhut kokemuksistasi heteromiehen näkökulmasta. Mä voin tuoda toisenlaista näkökulmaa.

Itse pidän, jostain syystä, enemmän naisista kuin miehistä. Kuitenkin molemmat sukupuolet on mulla edustettuina tarjonnassa. Lienee sanomattakin selvää, että Tinderissä ja elämässä ylipäänsä on selvästi enemmän heteronaisia kuin homomiehiä. Kuitenkin mulla tulee suurin piirtein yhtä paljon matcheja molemmilta sukupuolilta. Yleisesti ottaen naisten kanssa juteltaessa on mun pitänyt tehdä jonkinlainen aloite ja pitää keskustelua yllä. Mulle tulee yleensä naisten kanssa sellainen tunne, että minä olen ikään kuin tarjoilija ja hän asiakas. Minun pitäisi siis tuoda jotain hyvää hänen elämään kuten tuoden kuun taivaalta yms., kun taas hän tuntee että hän pelkästään omana itsenään tuo jotain hyvää minulle.

Miesten kanssa on ihan erilaista. Mulle tehdään aloitteita, mun asioista ollaan kiinnostuneita, kysellään jääkiekosta ja urheilusta paljon (vaikkei toinen ymmärrä tai kiinnostu urheilusta itse mitenkään) jne. Itsekin kyselen esim. kuvataiteesta toiselta mieheltä vaikkei se minua kiinnosta, kunhan saa osoittaa toiselle että hänenkin asiat mua kiinnostaa.

Miesten kanssa juteltaessa itsetunto nousee, koska tuntee olevansa oikeasti kiinnostava persoona omana itsenään. Naisten kanssa itsetunto laskee, koska minun pitäisi olla se joka toisi jotain todella erityistä naisen elämään samaan aikaan kun nainen pelkkänä omana itsenään toisi minun elämään jotain todella erityistä. Vertaisin tilannetta naisen kanssa siihen, että minun pitäisi ostaa hänelle matka Monacoon ollakseni tarpeeksi hyvä hänelle samaan aikaan kun hän ostaisi minulle matkan Keravalle.

Onneksi mulla ei oo vielä mitään paineita pariutumisesta nuoren iän takia. Vielä tässä iässä sitä uskoa löytyy, että se oikea löytyisi mieluummin jostain fiksummasta paikasta. Vaikka tosiaan molemmat sukupuolet sinällään kävisi, niin kyllä mieluummin kuitenkin sen hamelahkeisen ottaisin kaksilahkeisen sijaan.
 

BaronFIN

Jäsen
Tuollainen setämies pitää itseään jumalan lahjana naisille, joten en ihan hirveästi antaisi painoarvoa tuollaisille kommenteille. Todennäköisesti avausrepliikki pitää sisällään dickpicin ja jos toinen ei lämpene, niin eikun seuraavan kimppuun.

Itsessään ei ole mitään vikaa. Viiskymppinen setämies, kaikkihan me yksi sellainen tunnetaan oikeassa elämässä

Tämä oli sitten yleistystä.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Yrittäkää nyt naiset päättää, onko se hyvä, että mies on kiinnostunut teidän urastanne vai ei.

Arkkitehtinaisen kanssa olen tässä viestitellyt, ja hänelle on koko ajan ollut vaikeaa se, että haluan puhua arkkitehtuurista ja kysyä hänen mielipiteitään. Olen sanonut moneen kertaan, että arkkitehtuuri kiinnostaa minuakin ja haluan puhua alan ihmisen kanssa. Saattaisin jopa hemmetisti digata sitä että saan puhua ammattilaisen kanssa.

Ongelma ei ole siinä, että minä maallikkona haluan puhua, vaan siinä, että hän ei halua puhua ollenkaan. Hän kuulemma haluaa, että elämässä olisi muutakin. Ja se parisuhde olisi sitten kaikkea muuta kuin sitä arkkitehtuuria.

Tää on niin tätä.
 

Jeffrey

Jäsen
Tää on niin tätä.

Nää on näitä, kannattaahan näissä olla myös itse herkkänä. Monella nuorella tai nuorehkolla naisella tulee elämän mittaan eksistentiaalinen kriisi oman ammatin suhteen. Naiset on painanut ilman inttejä ja välivuosia siinä putkessa jonka he ovat asettaneet itselleen hyvin nuorena ja mahdollisesti ulkopuolisen paineen saattelemana. Haetaan lääkikseen kun isäkin on lääkäri, arkkitehdiksi kun äiti halusi aina olla arkkitehti, oikikseen kun ukilla oli lakiasiantoimisto. Missään kohtaan ehditä oikein miettimään mitä sitä itse haluaisi tehdä.

Elämän mittaan sitten huomataan, ettei homma olekaan niin kivaa kun mitä sitä lapsena klorifioi. Ajatellaan, että ei itse edes tehnyt valintaa vaan joku painosti eikä haluaisi omaa elämäänsä tuhlata tekemällä jotain mistä ei nauti. Nykyään vielä tuodaan isosti mediassa esille näitä ihania amlattitarinoita, mutta kuinka moni oikeasti nauttii omasta työstään? Lisäksi se klorifia karisee kun ei se lääkäri häärääkään Housena vaan setvii mummojen ripuleita, ei häärää Ally McBealina oikeussalissa vaan viisastelee sopimustekstin sanamuodoilla backofficessa, eikä edes pääse suunnittelemaan mitään elielsaarisia kaupungin parastipaikoille - vaan suunnittelee peltihalleja jonnekin Tyrnävälle ja tarkastelee amatöörien kantavuuslaskelmia metsämökkeihin.

Nyt kyllä lähti tämä viesti aika lentoon, enkä tarkoita nyt sinun tapausta tähän kategoriaan laittaa. Näitä yksilöitä kuitenkin esiintyi varsin reilusti aikanaan omassa tindergamessa ja myös tuttavapiirissä. Näille oma ammatti olo varsin arka aihe, osa lähti uusille urille ja osa tyytyi kohtalonsa tai löysi pidempiaikaisen hyvän lyhyempiaikaisesta ahdistuksesta. Tämä riski ainakin oman kokemuksen mukaan korostui näissä yhteiskunnallisesti hienoimpina pidetyissä ammateissa.

Eiköhän tuokin ammatista puhuminen lopulta onnistu, kunhan vaan tilanne on sopiva.
 

Andy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olin Tinderissä jokusen vuoden ennen kuin tapasin sitä kautta nykyisen avopuolisoni ja kommentoisin sen pohjalta tätä keskustelua...

Tästä tuli vähän tällainen nollainformaation avautuminen ilman punaista lankaa.

Onhan se ihan hyvä välillä tuoda näitä positiivisiakin kokemuksia esiin. Meillä oli viimeisimmän Tinder-deittini kanssa hiljattain 1-vuotishääpäivä.
 

BaronFIN

Jäsen
Tinderosuma naapurin kanssa: uhka vai mahdollisuus? Taidan varmuuden vuoksi kallistua uhan puolelle vaikkakin on ulkonäöllisesti erittäin miellyttävä tapaus.

No läpät vaihdettu ja koirat ulkoilutettu yhdessä, mutta olisihan tässä sopan ainekset kasassa katastrofia varten.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Tinderosuma naapurin kanssa: uhka vai mahdollisuus? Taidan varmuuden vuoksi kallistua uhan puolelle vaikkakin on ulkonäöllisesti erittäin miellyttävä tapaus.

No läpät vaihdettu ja koirat ulkoilutettu yhdessä, mutta olisihan tässä sopan ainekset kasassa katastrofia varten.
Se 12,5 vuotta taukoa naisista vaihtui 12,5 tuntiin?
 

Jeffrey

Jäsen
Tinderosuma naapurin kanssa: uhka vai mahdollisuus? Taidan varmuuden vuoksi kallistua uhan puolelle vaikkakin on ulkonäöllisesti erittäin miellyttävä tapaus.

No läpät vaihdettu ja koirat ulkoilutettu yhdessä, mutta olisihan tässä sopan ainekset kasassa katastrofia varten.

Ei tuo nyt siltä kuulosta, että hirveästi menettäisit jos kaikki menisikin ns. vituiksi. Itse kallistuisin vahvasti mahdollisuuden puolelle. Yksi ei-moikkaava naapuri lisää ei Suomen oloissa ole kummoinenkaan uhka.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös