Tinder – statsit & keskustelu

• 701 416
  • 1 878

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jotenkin sellainen kuvitelma, että maksullinen pitää olla nykyään, jos meinaa hyvin osumia saada? Siis itse olen ollut monta eri kertaa tinderissä ja ilmaisesta ei käytännössä mitään hyötyä. Toki se varmaan toimii silloin, jos asuu isommassa kaupungissa ja tosiaan kuvat on todella hyvää tasoa.
Ainakin 6-7 vuotta sitten Helsingissä sain hyvin sovittua treffejä ja seuraa Tinderin kautta. Sitten vajaan vuoden asuin puoliksi Joensuussa, jossa en saanut yksiäkään treffejä ja matchejakin vain muutaman. Lopulta sitten tuota väliä kulkiessani päätin swaippilla junassa Lahden tarjontaa ja sieltä tapasin nykyisen vaimoni…

Helsingissä ihan eri mahdollisuudet saada matcheja ja treffiseuraa kuin muualla Suomessa.

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jotenkin sellainen kuvitelma, että maksullinen pitää olla nykyään, jos meinaa hyvin osumia saada? Siis itse olen ollut monta eri kertaa tinderissä ja ilmaisesta ei käytännössä mitään hyötyä. Toki se varmaan toimii silloin, jos asuu isommassa kaupungissa ja tosiaan kuvat on todella hyvää tasoa.

Ainakin 6-7 vuotta sitten Helsingissä sain hyvin sovittua treffejä ja seuraa Tinderin kautta. Sitten vajaan vuoden asuin puoliksi Joensuussa, jossa en saanut yksiäkään treffejä ja matchejakin vain muutaman. Lopulta sitten tuota väliä kulkiessani päätin swaippilla junassa Lahden tarjontaa ja sieltä tapasin nykyisen vaimoni…

Helsingissä ihan eri mahdollisuudet saada matcheja ja treffiseuraa kuin muualla Suomessa.
Tästä kaverini kertoi myös: Helsingissä korkeakoulutettujen naisten määrä on varmaan 20 % suurempi kuin miesten, joten hänelle, koulutetulle miehelle tuntui tarjontaa olevan (siis aluksi, koska algoritmit...). Toinen asia minkä sanoi, oli se, että hän oli aluksi "vakoilumielessä" tehnyt naisen profiiliin, jotta näkisi, minkälaista se kilpailevien uroiden tarjonta on. Yllätys oli itselleni suuri, kun hän kertoi, että suurella osalla (1/4?) miehiä ne kuvat on luokkaa "esittelen hauista ilman paitaa", "olen kaljalla/viihteellä kavereiden kanssa", "naama peitetty aurinkolaseilla" ja sitten bonuksena ties mitä autonrakentajan kuvia. Johtopäätös oli, että osa ukoista on varsin pihalla siitä, mikä voisi naisia kuvana miellyttää parinhakusovelluksessa. Molempia nauratti, tuohan oli ihan kuin jostain sketsisarjasta. Ei sen kuvan tarvitse olla mikään studiotekele, kunhan a) naama näkyy, silmät näkyy, hymy löytyy, kuva on tuore ja asu siisti. Lisäksi ympäristöksi joku muu paikka kuin kuntosali, autotalli tms. Olkoot vaikka kuva kivennokasta rannalla (paita päällä).

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Itse lähdin tätä eilen huvikseni testaamaan ja päivitin platinaan. Illan tuloksena toistakymmentä matchia ja pari ihan aidosti lupaavaa naista. Nyt pitäisi vielä löytää joku räpsimään ne hyvät fotot - todella vaikea oli löytää itsestäni kuvia viimeisen parin vuoden ajalta.

Jotenkin tuntuu, että maailma avautuu tälläkin saralla. Erosin muutama vuosi sitten pitkästä parisuhteesta ja koronan keskellä Tinder oli oikeastaan ainoa tapa saada uusia kontakteja. Silloin oli kohtuullisen köyhää, mutta nyt tuntuu olevan ihan hyvä tahti. Eri asia tietty, onko sieltä oikeasti saumaa löytää kiinnostavaa ja pitkäaikaista seuraa, mutta jos nyt jotain vaikka tähän kesälle.

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Itse lähdin tätä eilen huvikseni testaamaan ja päivitin platinaan. Illan tuloksena toistakymmentä matchia ja pari ihan aidosti lupaavaa naista. Nyt pitäisi vielä löytää joku räpsimään ne hyvät fotot - todella vaikea oli löytää itsestäni kuvia viimeisen parin vuoden ajalta.

Jotenkin tuntuu, että maailma avautuu tälläkin saralla. Erosin muutama vuosi sitten pitkästä parisuhteesta ja koronan keskellä Tinder oli oikeastaan ainoa tapa saada uusia kontakteja. Silloin oli kohtuullisen köyhää, mutta nyt tuntuu olevan ihan hyvä tahti. Eri asia tietty, onko sieltä oikeasti saumaa löytää kiinnostavaa ja pitkäaikaista seuraa, mutta jos nyt jotain vaikka tähän kesälle.

Niin tässä on nyt joku platinakin? Miten se eroaa Tinder Goldista ja paljonko maksaa? Kyllä Tinder tekee tosiaan kaikkensa(luonnollisesti), että ihmiset ja varsinkin miehet ei se sieltä pääse poistumaan. :D

Kyllähän ne melkeen kannattaa olla studiokuvat mitkä Tinderiin laittaa, mutta toisaalta ne ei saa erota liikaa siltä miltä näyttää sitten livenä. Kyllä tässä pelissä se ulkonäkö on vaan kaikkein ratkaisevin, vaikka profiilin tekstilläkin nyt jotain väliä toki on.

Ainahan sanotaan, että ei kannata eikä tyydytä vaan ihan hyvään, joka tietenkin aivan totta. Aikamoista täydellisyyden tavoittelua tästä hommasta silti minusta vaan on tullut ainakin osittain. Aina voi löytyä nurkan takaa parempi, niin milloin sitten ihminen on sellainen, että ei mietitä josko vielä parempi löytyisi?

Läyhääjä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerttu
Tuli ladattua tinder taas pitkästä aikaa ja on näköjään päivittynyt rahankeräämiseen toi sovellus, mutta penniäkään en tohon paskaan laita vieläkään.
Mielummin yritän iskeä baarista naisia
Tuntuu järkevämmältä

Leicester

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Hiljaisten seiväshyppääjien kerho
Tuli ladattua tinder taas pitkästä aikaa ja on näköjään päivittynyt rahankeräämiseen toi sovellus, mutta penniäkään en tohon paskaan laita vieläkään.
Mielummin yritän iskeä baarista naisia
Tuntuu järkevämmältä
Ehdottomasti järkevämpää on kulauttaa yhden illan aikana maksullisen Tinderin vuosikulu kurkusta alas.

BaronFIN

Jäsen
Tänään tuli kaksi kuukautta täyteen Tinder matchin kanssa seurustelua. Liityin 18.4. illalla, maksoin ominaisuuksista sen verran että näin ketkä olivat minusta pitäneet. Tätä olivat isot pojat mainostaneet täällä toimivaksi taktiikaksi.

Seuraavan päivän aamuna sitten matchasin niistä parhaimman näköisen kanssa. Ja helmien helmi löytyi.

Tylyä? Ehkä? Tehokasta? Kyllä. Sovellus poistettu molempien puhelimista aikaa sitten.

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Tänään tuli kaksi kuukautta täyteen Tinder matchin kanssa seurustelua. Liityin 18.4. illalla, maksoin ominaisuuksista sen verran että näin ketkä olivat minusta pitäneet. Tätä olivat isot pojat mainostaneet täällä toimivaksi taktiikaksi.

Seuraavan päivän aamuna sitten matchasin niistä parhaimman näköisen kanssa. Ja helmien helmi löytyi.

Tylyä? Ehkä? Tehokasta? Kyllä. Sovellus poistettu molempien puhelimista aikaa sitten.

No näinhän se pitääkin toimia. Turhaa jeesustella, että eikö yleensä se parhaimman näköinen ois se mielekkäin vaihtoehto Tinderissä. Toki luonne jne voi sitten osottautua ei mielekkääks, mutta onneks tässä tapauksessa ei. :)

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Niin tässä on nyt joku platinakin? Miten se eroaa Tinder Goldista ja paljonko maksaa? Kyllä Tinder tekee tosiaan kaikkensa(luonnollisesti), että ihmiset ja varsinkin miehet ei se sieltä pääse poistumaan. :D
Käsitykseni mukaan ainakin niin, että plattalla pääsee ns. Super-tykkäyksen yhteydessä viestittämään suoraan kontaktille, vaikka matchia ei vielä ole. Muista eroista en ole tietoinen. Kai siitä joku vertailutaulukkokin on olemassa.

Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
"Ikinä en oo pillusta maksanut" -mainitsi eräs legenda nimikkoleffassaan ja samoilla opeilla kuljen
No näin ehdottomasti. Vähintään joskus lohkeaa ja ehkä useinkin, jos vain osaa asiansa kauniisti ja tahdikkaasti esittää.

Kannattaa toki opetella muitakin esitystapoja kuin "an ny" ja "saisit samalla itekkin".

lasaleiko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jonkinasteinen deja vu -fiilis tästä "kannattaako Tinderistä maksaa+" aiheesta tulee. Kai tässä ketjussa aihetta on sivuttu jo muutamaan kertaan.

Omiin, ja vain omiin, kokemuksiin pohjautuen sanoisin että ei tarvitse. On tullut käytettyä sovellusta pääkaupunkiseudulla sekä pienissä pitäjissä, molemmissa ilmais- ja maksullisena versiona. Parhaiten tullut osumia pienellä paikkakunnalla ilman minkään sortin maksullista versiota. Nopea selitys - kuvat ja profiilit. Eikä mulla ne kuvat edes olleet mitään viimeisen päälle otettuja koskaan. Ei edes muiden ihmisten toimesta. Kaikki itse puhelimella otettuja. Eli paljon enemmänkin niihin olis voinut satsata, mutta verrattuna aiempaan (kun asuin etelässä ja maksoin sovelluksesta) olivat kuitenkin jo varsin hyvää tasoa. Siihen noin viiden kuvan lisäksi selkeä, ytimekäs teksti bioon. Hyvin sateli osumia. Okei, ajan kanssa hiljeni totta kai. Vaan eikö niihin algoritmeihin vaikuta myös oma aktiivisuus ja onko taipumusta swaippailla kaikille jees jees tai nou-nou, mitä vielä? Eikä tietysti pienillä paikkakunnilla väkeä riitä muutenkaan loputtomiin.

Eli ensin profiili kuntoon ja sitten voi harkita, jos niitä maksuominaisuuksia yrittää hyöldyntää. Voisi kuvitella, että ei niistä nyt negatiivista vaikutusta sentään aiheudu, jos ei merkittävää hyötyäkään?

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Tämä ei ole tinder, mutta itse olen badoossa ja siellä ei tullut kuin muutama hassu osuma. No päätin sitten poistaa ja sovellus tarjosikin ilmaiseksi kolme päivää premiumia. No sittenhän niitä pareja alkoikin jonkun verran tulemaan. Eli kyllä tuossa sovelluksessa selkeä hyöty ainakin on siitä, jos sovelluksesta maksaa. Aikaisemmilla kerroilla ilmaisversiolla olen tyyliin saanut yhden parin ja jonkin ajan päästä olenkin poistanut vaan sovelluksen.

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Miten tätä Tinderiä voi ihminen jaksaa? Hirveästi tulee tykkäyksiä vanhemmilta naisilta. Ja siellä on jo monta lasta ja eläintarha. Tai sitten yksinäinen uranainen. Tuollaisia saisi ihan helvetisti.

Haluan 30+ jotain lapsettomia naisia, jotka haluavat perustaa perheen. Vaikeampaa on. Tai sitten Tinder ei ole oikea kanava.

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kyllähän nämä Tinder-keskustelut naisten kanssa ovat välillä ihan silkkaa huumoria.

Nainen aloittaa keskustelun ja kysyy, istunko yhdessä kuvassa pytyllä. Vastaan, että istun tuolilla ja housutkin on jalassa, jos vähän tarkemmin katsoo. Nainen kommentoi, että hetken jo mietti, onko suomalaisten miesten taso todellakin tämä.

Seuraava kysymys on se, olenko harkinnut toisenlaista hiustyyliä. Vastasin, että pitääkö tästä päätellä, ettei nykyinen ole hyvä. Lisäsin myös, ettei se tyyli ole kaikissa kuvissa samanlainen, jos tarkkaan katsoo. Esimerkiksi yhdessä kuvassa tukka on tarkoituksella ihan sekaisin, toisessa kuvassa puku päällä se on taas hyvinkin ojennuksessa, kuten juhliin mennessä kuuluu ollakin.

Sitten alkoi kyllästyttää. En jaksanut odotella vastausta, vaan deletoin koko osuman. Eukon profiilissa luki, että räiskyvä persoona, joka ei sovi kaikille. Joo, ei sopinut ainakaan minulle, jos räiskyvyys tarkoittaa heti alkuun tuollaista töksäyttelyä.

Mitähän joku nainen tykkäisi siitä, jos suunnilleen ensimmäisenä kysyisi, että oletko harkinnut vaikkapa silikonirintoja tai laihduttamista? Tai kysyisi lyhyttukkaiselta naiselta, että koska aiot kasvattaa pitkät hiukset?

Ei, itselleni ei tulisi mieleenkään kysyä mitään tuollaista. Se olisi epäkohteliasta. Miesten tietynlainen röyhkeys voi viehättää joitain naisia, mutta ainakaan itse en miehenä innostu naisen röyhkeästä käytöksestä yhtään. Siinä ei ole mitään viehättävää. Eivätkä ne naisetkaan varmaan innostu, jos miehen röyhkeys menee ulkonäön arvostelun puolelle.

Sorrun nyt itsekin samanlaiseen töksäyttelyyn ja totean, että tuokin eukko oli onneksi lyhyttukkainen ja yli-ikäinen, eli ei mikään menetys.

Jos nuo ovat ainoat vaatimuksesi, niin ongelmaasi on ratkaisu; Kristillinen deittisovellus Valo.

:)
Pakko kai se on tulla kohta uskoon, jos ei muu auta. Ja tähän hymiö.

Yargon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, KeKi
Eukon profiilissa luki, että räiskyvä persoona, joka ei sovi kaikille.

Tuota yleensä käytetään kiertoilmaisuna jos nainen ei omaa edes auttavia käytöstapoja tai minkäänlaista kykyä empaattiseen kanssakäymiseen. Muita vastaavia on ainakin profiilissa ilmoitettu "suorapuheinen" ja oma lemppari "vaikea ja vittumainen luonne". Tosin tuo viimeinen onneksi yleensä on sellaisissa valkoroska profiileissa jotka menee muutenkin hylkyyn.

Yön Kärppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Latasin Tinderin huvikseni. Oon tosiaan vielä hetken aikaa alaikäinen, niin onko kuinka iso todennäköisyys että mut bannataan tuolta? En oo siis profiilissa sitä kertonut, vaan siellä merkittynä 18v.

Näkyykö muuten mun vaihtoehdoissa sellaiset tytöt, jotka on mut laittaneet jo aikaisemmin vasemmalle? Eli jos eilen Pirkko-Olivia 18v olisi laittanut mut vasemmalle niin voiko hänen profiilinsa näkyä mulle vielä tänään vaihtoehdoissa?

Jeffrey

Jäsen
Latasin Tinderin huvikseni. Oon tosiaan vielä hetken aikaa alaikäinen, niin onko kuinka iso todennäköisyys että mut bannataan tuolta? En oo siis profiilissa sitä kertonut, vaan siellä merkittynä 18v.

Näkyykö muuten mun vaihtoehdoissa sellaiset tytöt, jotka on mut laittaneet jo aikaisemmin vasemmalle? Eli jos eilen Pirkko-Olivia 18v olisi laittanut mut vasemmalle niin voiko hänen profiilinsa näkyä mulle vielä tänään vaihtoehdoissa?

Bannien todennäköisyydestä en tiedä, mutta ilmeisemmin niitä on hyvin hankala saada pois mikäli ne kerran on saanut. Eikä se nyt myöskään ehkä paras lähtö ole naisten naurattamiseen jos jo alkujaan vähän juksaa. Ajattelisin itse riskien olevan sen verran suuria, että koittaisit nyt jaksaa sen hetken vielä odottaa.

Tinderin softa on ainakin toiminut niin, että se lataa käyttäjälle backlogiin "pakan" toisten käyttäjien käyttäjäkortteja. Jos tämä toinen käyttäjä on latautunut sinun pakkaasi, niin ei sieltä poistu vaikka swaippaisi sinut vasemmalle. Jos taas ei ole tähän pakkaan ennättänyt niin ei lataudu uuteen pakkaan, mikäli on sitä ennen jo sinun korttisi hylännyt. Näin se taisi toimia ainakin silloin vielä parisen vuotta sitten kun itse pelailin. Eli saattaa näkyä, mutta saattaa olla myös näkymättä.

peksa

Jäsen

Siellä tulee tasaisin väliajoin samat profiilit uudestaan vaikka olisit laittanut ne kerran jo vasemmalle, ärsyttävä piirre.

No itsellä on rajattu se noin 60km säteelle joten joo. Muistaakseni maksavilla on se etu että näkyvät vain niille halutessaan jotka itse on vetänyt oikealle.

Alaikäisyys tuskin on ongelma jos näytät kuvassa yli 18 vuotiaalta eikä sua ole raportoitu.

Hyvin se menee kunhan et lankea 'bottiansaan'.

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Onko muilla ollut ongelmia tinderin kanssa viimeaikoina? Mulla ei enää käynnisty, vaan jäätyy tuohon näytölle. Sitten tulee teksti, että "tinder ei vastaa"

Tinderin sivuilla käskettiin tarkastaa nettiyhteys ja ladata sovellus uudestaan. Molemmat tehty eikä muutosta. Mulla pari vuotta vanha android käytössä.

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Onko muilla ollut ongelmia tinderin kanssa viimeaikoina? Mulla ei enää käynnisty, vaan jäätyy tuohon näytölle. Sitten tulee teksti, että "tinder ei vastaa"

Tinderin sivuilla käskettiin tarkastaa nettiyhteys ja ladata sovellus uudestaan. Molemmat tehty eikä muutosta. Mulla pari vuotta vanha android käytössä.
Jaa-a, pelasitkohan Tinderin läpi?

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy