Tinder – statsit & keskustelu

  • 653 768
  • 1 721

Keskiviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuopion KalPa
Ei sitten tule mieleen laittaa pohjoisempaan sitä haun keskipistettä.

Helsingissä porukka usein laittaa omat asetukset nihkeän lyhyeksi ja mikäli olen pohjoisempana, niin en näy monenkaan helsinkiläisen kentässä.

Erikoisia ne jotka sanoo asetuksiensa olevan vaikka 16 km ja sitten osuma tulee vaikka 154 km päästä, niin voivat jotkut siitä huolimatta ryhtyä kirjoittelemaan.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Helsingissä porukka usein laittaa omat asetukset nihkeän lyhyeksi ja mikäli olen pohjoisempana, niin en näy monenkaan helsinkiläisen kentässä.

Niin, tietenkin. Mieti, jos tulisi mätsi jostain Keravalta tai Kirkkonummelta.
 

Keskiviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuopion KalPa
Tinder on kyllä hyvä väline myös vanhojen tuttujen puolivahingossa löytämiselle. Vanhoja koulu/työkavereita vuosikymmenien takaa.
Kolmeen exään (vuosilta 2000-2009) tuolla törmännyt viime talven aikana. Kaikki pyyhin uteliaisuuttani oikealle kysyäkseni mitä kuuluu. Vanhimpaan 19 vuoden takaiseen sain yhteyden, joskaan hän ei aluksi tunnistanut minua. Mutta olipahan huikean nostalgiset keskustelut sitten lopulta, kun ensin piti tietyillä nippelitietojutuilla vakuuttaa olevansa entinen kumppani.:D Todettiin vain että erilaisia ollaan nykyisin ja ei treffattu.

Julkimot on myös jossain määrin kiintoisia. Oiskohan toistakymmentä hyvinkin tunnettua julkkista eri aloilta tullut vastaan ja yhden kanssa oli osuma vähän aikaa, mutta ei merkittävää kirjoitteluyhteyttä.

Sitten jotkut nuoret naispolitiikot teki vaalien alla profiilin tinderiin vain saadakseen lisää ääniä. Ja oma ryhmä myös ne, joille instatili on rahaa tuova, niin tällaiset tinderissä markkinoi omaa brändiään.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
No minä nyt sitten tanakele asensin sen Tinderin, kun asiaa olen täällä useamman viestin pyöritellyt. Jos nyt vaikka saisi jotain aktiviteettiseuraa, kun tässä alkaa kesäkin olla ovella. Laitoin nyt kompromissina kokeeksi 10km säteen, ja kyllä on tarjontaa paljon.. vastaan on myös tullut mm. ex-vaimo ja seinänaapuri (ihan siis kirjaimellisesti olohuoneeni seinän toisella puolella asuva neitokainen)

Muutama asia ihmetyttää: ensinnäkin sovellus näyttää myös kauempana olevia naisia kuin tuon 10km säteen sisältä. Ei paljoa, mutta toisinaan heitä tulee. Miksi ihmeessä näen heitä, tietääkö joku? Ja sitten sovellus ilmoitti melkein heti alussa, että minusta olisi tykännyt jo "yli kolme käyttäjää", ja sillä varjolla minulle tyrkytetään maksullisia palveluja, jotta näkisin keitä tykkääjät ovat, ja saisin helppoja matcheja tykkäämällä heistä takaisin. Lienee todennäköisesti uudelle käyttäjälle syötettävää propagandaa, jotta sortuisi ostamaan maksupaketteja..

En ole varmaan päässyt sovelluksen syvimmän ajatuksen äärelle, sillä ainakin 95% naisista menee vasemmalle, eli en tykkää. Ensinnäkin ainakaan puolella naisista ei ole profiilissaan lainkaan tekstiä, tai sitten heillä on vain valtaisa rivi emojeita, joilla ilmeisesti yrittävät kertoa jotakin. Mutta en millään saa kiinni ajatuksesta, miten ihmeessä minä voisin tykätä jostakusta, jos näen vain naaman. Ei se ole minun kuvaraamatussani mitenkään mahdollista, eihän sellaisen ihmisen kanssa pysty lähtemään liikkeelle mistään päästä, kun pitäisi kuitenkin kirjoitella. Kyllähän sitä livenä juttelee tuntemattomien kanssa, mutta kirjoittelua noista lähtökohdista en kyllä jaksa lähteä edes yrittämään. Todella moni nainen muuten kirjoittaa englanniksi, eli intressit ovat selvästikin tavallisten Suomi-miesten lisäksi myös muualla, tai kokonaan muualla. Nämä menevät kaikki myös vasemmalle ihan miettimättä..

Muutaman tykkäyksen olen kokeeksi laittanut, mutta kohteethan eivät siis tiedä niistä (tai ilmeisesti sillä Gold maksupaketilla näkee ne, ketkä ovat tykänneet sinusta) elleivät sattumalta tykkää minusta takaisin. Jaa-a, saas nähdä kauanko tällä jaksaa leikkiä, ennen kuin kyllästyn..
 

Keskiviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuopion KalPa
Muutama asia ihmetyttää: ensinnäkin sovellus näyttää myös kauempana olevia naisia kuin tuon 10km säteen sisältä. Ei paljoa, mutta toisinaan heitä tulee. Miksi ihmeessä näen heitä, tietääkö joku? ..

Ovat goldin käyttäjiä jos näet ihmisiä oman säteen ulkopuolelta. He ovat asettaneet oman hakunsa sinun säteen sisäpuolelle.

Muistan aikoinaan alkuaikoina viime kesänä ihmetelleeni osumaa 277 km päästä ja homma selkeni siinä vaiheessa kun hommasin maksullisen version.
Monet naiset usein ihmettelee viesteissä miten pääsin heidän säteen sisäpuolelle, mutta goldilla tuo on perusjuttua, mutta ilmaiskäyttäjät eivät sitä tiedä.
Eihän se täysin reilu systeemi ole. Mutta kun profiili tulee eteen, niin siinä näkyy etäisyys ja "oma vika" jos tahtomattaan osumia tulee kauempaakin. Toisaalta eivät monikaan lopulta niin tarkkoja näistä etäisyyksistä ole.

Pelkkä oikealle pyyhkiminen ei käsittääkseni riitä siihen jotta näkyy toiselle, mikäli olet säteen ulkopuolelle mennyt syystä tai toisesta.
Esim. jos asetan goldilla haun toiseen kaupunkiin ja ryhdyn siellä pyyhkimään, niin tykkäyksiä/osumia tulee kyseisestä kaupungista, mutta heti kun poistun sieltä niin ei tule sieltä enää yhtään osumaa vaikka olisin pyyhkinyt paljonkin. Sitten voin mennä samaan kaupunkiin virtuaalisesti vaikka kahden viikon kuluttua uudestaan ja osumia tulee vaikka en pyyhkäisisi kertaakaan.
 
Viimeksi muokattu:

Keskiviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuopion KalPa
Kohta loppuu usko naisten rehellisyyteen. Uskomattomia pelinaisia tinderissä vaikka kuinka paljon. Jostain syystä kerään niitä ympärilleni tuolla. No, täysin puhdas pulmunen en voi sanoa myöskään olevani.
Mutta "uskomatonta" kun eräskin kiltin oloinen nainen jonka kanssa kirjoitellut puhuu mitä sattuu.
Sanoo olevansa kotikaupungissaan 200 km päässä ja ei onnistu kuulemma näkeminen lähiaikoina. Mutta sitten juuri huomaankin välimatkan olevan alle 10 km. Kuinka satuinkaan katsomaan hänen profiilia ensimmäisen kerran viikkoon ja hyvä kun katsoin.
Vakuutti olevansa ennen kaikkea kiinnostunut meikäläisestä, mutta tulikin mitä ilmeisimmin samaan kaupunkiin toisen miehen luo tindertreffeille. Ellei olisi kyseessä tindertreffit niin taatusti kertoisi olevansa samassa kaupungissa.
Noh, ei harmita, koska tämä oli myös mun kakkosvaihtoehto :D .. vaikka toki viesteissä piti hehkuttaa olevansa ykkönen. Elikä "tasapeli" mutta meikä ei valehtele yhtä härskisti kuin tuo ulkoisesti tosi kiltin oloinen nainen.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Ihan pakko vielä kommentoida lisää näin pari päivää Tinderissä olleena. Tarjolla on ainakin täälläpäin todella paljon akateemisia naisia, tai aivan minimissään AMK-taustaisia (ainakin siis oman ilmoituksensa mukaan). Eikä siinä mitään koska AMK-taustainen olen itsekin, mutta yllätti vain kun enemmistö tuntuu olevan tällaisia, heitä on kirjaimellisesti aivan kymmenittäin. Todennäköisesti tällaisilla neidoilla on rima korkealla myös vastapuolen koulutustason suhteen, ja siksi heitä on runsain mitoin liikkeellä..

En voi myöskään olla ihmettelemättä ilmiötä, jossa yli 35-vuotiaat naiset kirjoittelevat että "haluan lapsia joskus, mutta ensin haluan kiertää maailman pariin kertaan, lähdetkö sinä mukaan". Onpa todella realistinen suunnitelma, ja näitä on vieläpä tullut vastaan useampia. Ja niinikään Tinderissä haiskahtaa se sama mikä ilmeisesti vaivaa myös perinteisiä nettitreffipalveluja. Eli miehen on hyväksyttävä jos naisella on lapsia, mutta sen sijaan moni nainen vaatii mieheltä lapsettomuutta. Eli tällainen kaltaiseni vuoroviikko iskä putoaa siis automaattisesti pois, tosin en näin ajattelevien naisten perässä muutoinkaan olisi, eli sikäli vahinkoa ei tapahdu

Alan nyt jo olla kyllästänyt, saas nähdä jaksanko tätä hommaa vaikka edes kuukautta :D
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
En voi myöskään olla ihmettelemättä ilmiötä, jossa yli 35-vuotiaat naiset kirjoittelevat että "haluan lapsia joskus, mutta ensin haluan kiertää maailman pariin kertaan, lähdetkö sinä mukaan". Onpa todella realistinen suunnitelma, ja näitä on vieläpä tullut vastaan useampia.

Miksi ei ole realistinen. Suomi on kallis matalapalkkamaa mihin ei kannata jämähtää. Varsinkin johonkin Poriin.

Maailmalla on halvempaa elellä ja kenties hankkiutua raskaaksikin. Perustuslaki takaa sen, että kotiinkin voi tulla.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Miksi ei ole realistinen. Suomi on kallis matalapalkkamaa mihin ei kannata jämähtää. Varsinkin johonkin Poriin.

Maailmalla on halvempaa elellä ja kenties hankkiutua raskaaksikin. Perustuslaki takaa sen, että kotiinkin voi tulla.

Mitä ihmeen kommentointia tämä on? En minä viitannut mihinkään ulkomaille muuttoon, vaan tietenkin ihan naisten biologiaan (edellinen viesti oli siis noin epäselvä). Jos lapsia aletaan suunnittelemaankin vasta joskus likemmäs nelikymppisenä, kuten yllättävän moni näemmä aikoo, niin tulee vain nimittäin pettymyksiä ja jäävät helposti jo kokonaan tekemättä.. ei minulla tässä kommenttia ollut asiaan
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Mitä ihmeen kommentointia tämä on? En minä viitannut mihinkään ulkomaille muuttoon, vaan tietenkin ihan naisten biologiaan (edellinen viesti oli siis noin epäselvä). Jos lapsia aletaan suunnittelemaankin vasta joskus likemmäs nelikymppisenä, kuten yllättävän moni näemmä aikoo, niin tulee vain nimittäin pettymyksiä ja jäävät helposti jo kokonaan tekemättä.. ei minulla tässä kommenttia ollut asiaan

Sitä kommentointia, että ei aina tarvitse asua siellä missä on syntynyt. Monet ovat on junantuomia.
 

Keskiviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuopion KalPa
Itseäni yllätti aikoinaan myös Tinderin tietynlainen elitistisyys. Mitä suurempi kaupunki niin sen enemmän suuri raha haisee. Kuvia luxuskodeista ja matkoilta maailmalta sellaisista kohteista joihin ei matkusta kuin terävin "eliitti".
Toki usein myös näillä on erittäinkin hyvätuloinen ammatti profiilissa kerrottuna.
Huvittaa jopa, kun osumia tulee tälläistenkin kanssa vaikka omassa profiilissa kuvia hikisestä kaksiosta ja koulutustaso ei ole kummoinen. Toisaalta usein seurustellut maistereiden kanssa ja (asunutkin yhden tuollaisen kanssa useita vuosia) vaikka ovat huomattavasti pidemmälle kouluttautuneita kuin meikäläinen. Ei se aina koulutustasoa katso tuon henkilökemian saavuttaminen.

Toki moninpaikoin myös ovat Tinderissä osoittautuneet ronkeleiksi.
Ammattikorkeakoulun käyneet ovat vaikeampia mulle. He haaveilevat usein korkeakoulutetusta miehestä jolla olisi hienompi koti kuin heillä ja suurempi matkabudjetti. Sitten kun naisella on omaa rahaa riittävästi, niin miehen tilin saldo on usein epäoleellinen asia ja muut seikat ratkaisee, kuten yhteiset harrastukset ja elämänarvot. Toki tapauskohtaista ja yleistyksiä mihinkään suuntaan lopulta melko vaikea tehdä, vaikka sellaisia mutuja tuolla syntyykin.
Osa kysyy heti ensimmäisessä viestissä mitä tekee työkseen ja jonkun toisen kanssa voi kirjoittaa pitkään kaikenlaisesta muusta ja asia tulee puheeksi vasta livetreffeillä. Ihmisillä on jokaiseen lähtöön seikkoja jotka ikään kuin ratkaisee.

Se minkä vuoksi melko moni kirjoittaa profiilin englanniksi, johtuu käsittääkseni usein puhtaasti siitä, että matkustelevat ja se samainen teksti on ymmärrettävissä ympäri maailmaa missä ikinä käyvätkin. Kyllä nuokin kotimaasta usein suomalaista miestä etsivät, mutta käyvät treffeillä ulkomaanmatkoillaan yhtälailla ja toki Suomessakin on töissä paljon ulkomaalaisia joille ei tuo suomen kieli avaudu.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kyllä nuokin kotimaasta usein suomalaista miestä etsivät, mutta käyvät treffeillä ulkomaanmatkoillaan yhtälailla ja toki Suomessakin on töissä paljon ulkomaalaisia joille ei tuo suomen kieli avaudu.

Näin se menee. Ei englanniksi kirjoittaminen ole mitään elitismiä. 90-luvulla se oli vielä valttikortti työhaastattelussa, kun osasi paremmin kuin tuleva pomo.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Itseäni yllätti aikoinaan myös Tinderin tietynlainen elitistisyys. Mitä suurempi kaupunki niin sen enemmän suuri raha haisee. Kuvia luxuskodeista ja matkoilta maailmalta sellaisista kohteista joihin ei matkusta kuin terävin "eliitti".
Toki usein myös näillä on erittäinkin hyvätuloinen ammatti profiilissa kerrottuna.

Kyllä, valittaen joudun jo kahden päivän kokemuksella sanomaan samaa, ja nimenomaan ikävä kyllä käyttämään sanaa elitismi. Naisten joukossa on ollut jo muutamakin lakimies, jos jonkinlaista IT-alan development manageria sun muuta (opettajia on myös ollut useampia, mutta se ei ole mitenkään "elitistinen" ammatti). En tiedä onko tällainen vain tämän pk-seudin Tinderin ilmiö, mutta ehkä K-marketin kassat ja vastaavat ovat ilmeisesti kaikki Suomi24-treffeissä. Ja sitten tosiaan kuvia eksoottisista matkakohteista ilmeisessä statuksen nostattamisen hengessä. Ei sillä, kuten edellä sanoin niin itselläni ei ole koulutuksen tai työn suhteen mitään hävettävää siinä rinnalla, ammattikorkeatutkinto (joka nyt toki ei nykypäivänä mitään kauhean ihmeellistä ole) ja oikein hyvä työ on myös minulla, mutta pistäähän tuo ilmiönä silmään. Pitää varmaan vertailun vuoksi ajella jonnekin Lohjalle tai Keravalle selailemaan Tinderiä, että paljonko tarjonnan laatu "laskee" :D

Kirsikkana kakussa tähän asti sitten se pikku yksityiskohta, kun jo etukäteen päätin, että pistän hylkyyn jokaisen salikissa selfieiden viljelijän. Sillä vaikka käyn salilla ihan peruskuntoilu mielessä itsekin, niin maailmani ei silti kohtaa tuon ihmistyypin kanssa. Karu yllätys olikin, kun melkein joka toisen saa pistää hylkyyn noiden selfieiden takia..

Sehän on toki fakta, ettei ammatti tai koulutus ihmisestä elitistiä tee, kyse on enemmänkin siitä mielikuvasta mikä tuollaisista Tinder-profiileista syntyy

Tämä kaikki on siis käynyt Tinderistä selväksi todella nopeasti. Ajattelin jo lauantai-iltana pikku tuiterissa, että pitäisikö alkaa selailemaan miehiä, jotta näkee kilpakosijoiden tason, joka nyt varmaankaan ei tuossa volyymissa vastaa naisten tasoa. Parempi kuitenkin kait että ei, jottei vahingossakaan vedä oikealle *hymiö*
 
Viimeksi muokattu:

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Naisten joukossa on ollut jo muutamakin lakimies, jos jonkinlaista IT-alan development manageria sun muuta (opettajia on myös ollut useampia, mutta se ei ole mitenkään "elitistinen" ammatti). En tiedä onko tällainen vain tämän pk-seudin Tinderin ilmiö, mutta ehkä K-marketin kassat ja vastaavat ovat ilmeisesti kaikki Suomi24-treffeissä.
Yliopistokaupungeissa on paljon korkeakoulutettuja naisia. K-marketin kassa ei välttämättä tuo omaa työtä tai koulutusta esille, koska ei arvele sen olevan minkäänlainen valttikortti. Juristin koulutus sen sijaan kannattaa mainita, jos lähtökohtana on löytää kumppani samasta viiteryhmästä.

Olen myös kuullut, että Tinderin algoritmit syöttävät niitä itselle todennäköisesti sopivia kumppaniehdokkaita. Eli jos olet AMK-taustainen, saat luultavasti muut AMK:n käyneet jo varhaisessa vaiheessa arvioitavaksi.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Yliopistokaupungeissa on paljon korkeakoulutettuja naisia. K-marketin kassa ei välttämättä tuo omaa työtä tai koulutusta esille, koska ei arvele sen olevan minkäänlainen valttikortti. Juristin koulutus sen sijaan kannattaa mainita, jos lähtökohtana on löytää kumppani samasta viiteryhmästä.

Olen myös kuullut, että Tinderin algoritmit syöttävät niitä itselle todennäköisesti sopivia kumppaniehdokkaita. Eli jos olet AMK-taustainen, saat luultavasti muut AMK:n käyneet jo varhaisessa vaiheessa arvioitavaksi.

Toki, toki.. tuo kassa heitto nyt oli ihan puhdas läppä. Totta kai kannattaa mainita olevansa juristi, jos sellainen on

Minä en ole määritellyt koulutustani sovelluksessa lainkaan, koska en katsonut sen olevan tässä alussa niin tärkeä asia, kun lähinnä olen kokeilemassa hommaa. Eli sen puoleen algoritmi teoriasi (joka on varmaan ihan totta) ei minun kohdallani voi päteä. Mutta ehkä se pitää nostaa näkyville, en tiedä..
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Kyllä tuo nyt @PataJaska kuulostaa koko ajan enemmän siltä, et haet vaan vikaa Tinderistä jostain syystä. Siis, kuka valittaa siitä, että naisella on ammatti esillä?
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minä en ole määritellyt koulutustani sovelluksessa lainkaan, koska en katsonut sen olevan tässä alussa niin tärkeä asia, kun lähinnä olen kokeilemassa hommaa. Eli sen puoleen algoritmi teoriasi (joka on varmaan ihan totta) ei minun kohdallani voi päteä. Mutta ehkä se pitää nostaa näkyville, en tiedä..
Koulutus tulee myös automaattisesti profiiliin, mikäli sitä ei erikseen halua piilottaa. Harva haluaa.

Tämä siis siinä tapauksessa, että on lisännyt opiskelupaikkansa facebookiin. Itse pidän hyvänä asiana sitä että tiedot on heti kättelyssä nähtävillä.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo onhan se enimmäkseen pinnallisten hikarien palsta. Suomi24:ssä myös ne tietyt ja livenä sitten tapaa normaalit, näin vähän kärjistetysti sanottuna. Eniten kuitenkin hämää ne tekohymyt. Ei mua vaan ala naurattamaan kun näen kameran tai vedän kännykän taskusta. Lapset nyt ei silleen haittaa, mutta kaikille koirakuville hylsy.
 

heikkik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche, LA Kings
Ja niinikään Tinderissä haiskahtaa se sama mikä ilmeisesti vaivaa myös perinteisiä nettitreffipalveluja. Eli miehen on hyväksyttävä jos naisella on lapsia, mutta sen sijaan moni nainen vaatii mieheltä lapsettomuutta. Eli tällainen kaltaiseni vuoroviikko iskä putoaa siis automaattisesti pois, tosin en näin ajattelevien naisten perässä muutoinkaan olisi, eli sikäli vahinkoa ei tapahdu

Sitten on naisten arvostukset muuttuneet niistä ajoista (vuosia sitten) kun itse viestittelin suomi24:ssa. Siellä "lapsellisten naisten" silmissä miehelle oli eduksi, jos miehellä oli lapsi/lapsia. Mutta se oli ihan ymmärrettävää, koska silloin lähtötilanne on molemmille tasa-arvoinen.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Kyllä tuo nyt @PataJaska kuulostaa koko ajan enemmän siltä, et haet vaan vikaa Tinderistä jostain syystä. Siis, kuka valittaa siitä, että naisella on ammatti esillä?

En valittanut siitä, että ammatti on esillä. Pisti vain silmään minkälaisia ammatteja siellä on esillä ja ilmoitellaan olevan. Mutta muutoin olet sikäli teknisesti ottaen oikeassa, että minulla nyt vielä hakee tämä oma asennepuoli Tinderiä kohtaan, mutta haluan nyt jonkin aikaa yrittää kokeilla ja katsoa miten tässä itse "kehityn" matkalla..

Sitten on naisten arvostukset muuttuneet niistä ajoista (vuosia sitten) kun itse viestittelin suomi24:ssa. Siellä "lapsellisten naisten" silmissä miehelle oli eduksi, jos miehellä oli lapsi/lapsia. Mutta se oli ihan ymmärrettävää, koska silloin lähtötilanne on molemmille tasa-arvoinen.

Nii-in.. kun itsellänikin on takana tätä ennen vain yksi ainoa nettitreffikokeilu, ja se on yli kymmenen vuoden takaa, koska tässä välissä oli pitkä parisuhde/avioliitto (jota en muuten silloin löytänyt netistä, vaan ihan tosielämästä). Olen siis tässä käytännössä aivan ummikkona liikenteessä, se vain on käynyt selväksi, että koko tämän treffailukentän meininki on muuttunut aivan erilaiseksi niistä ajoista. Kuten varmaan juuri tuo mainittu asia. Siksi nämä jutut tässä minua varmaan näin paljon puhututtavatkin, koska tämä kaikki on minulle aivan uutta ja ihmeellistä..
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
En valittanut siitä, että ammatti on esillä. Pisti vain silmään minkälaisia ammatteja siellä on esillä ja ilmoitellaan olevan. Mutta muutoin olet sikäli teknisesti ottaen oikeassa, että minulla nyt vielä hakee tämä oma asennepuoli Tinderiä kohtaan, mutta haluan nyt jonkin aikaa yrittää kokeilla ja katsoa miten tässä itse "kehityn" matkalla..



Nii-in.. kun itsellänikin on takana tätä ennen vain yksi ainoa nettitreffikokeilu, ja se on yli kymmenen vuoden takaa, koska tässä välissä oli pitkä parisuhde/avioliitto (jota en muuten silloin löytänyt netistä, vaan ihan tosielämästä). Olen siis tässä käytännössä aivan ummikkona liikenteessä, se vain on käynyt selväksi, että koko tämän treffailukentän meininki on muuttunut aivan erilaiseksi niistä ajoista. Kuten varmaan juuri tuo mainittu asia. Siksi nämä jutut tässä minua varmaan näin paljon puhututtavatkin, koska tämä kaikki on minulle aivan uutta ja ihmeellistä..

Sehän se nykyaikana onkin hienoa. Koskaan ei ole ollut näin helppo löytää seuraa tai löytää juuri haluamaansa seuraa. Se miten näitä appeja jne. käyttää on sitten ihan itsestä kiinni. Tässä nyt vuoden verran itse ollut sinkkuna ja kyllähän sitä koko ajan saisi juosta treffeillä jos jaksaisi. Plus kun on vaan rehellinen niin sitä seksiseuraakin löytää todella helposti.
 

Keskiviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuopion KalPa
Taas "markkinoin" Goldia.
Poistin vanhan profiilin tasan viikko sitten ja tein uuden.
Ensin säde oli lähiseudulle asetettu ja osumia tuli ensimmäisen kolmen päivän aikana se kolmisenkymmentä ja sen jälkeen hiljeni.
Kunnes laitoin haun pariin suurempaan kaupunkiin aivan inhimillisen etäisyyden päähän ja nyt kun viikko täynnä, niin osumia on 225 kpl(toki ehkä yli 50 näistä sellaista joiden kanssa oli osuma jo vanhalla profiililla) ja 99 odottaa ruudukossa valintaa joista taas suurin osa menee vasuriin.
Jos olisin ilmaiseksi käyttävä, niin olisi ne alle 40 lähiseudun tyyppiä joista valita ja en mä siellä kovin kiinnostavaa sakkia nähnyt osumien puolelta. Alkuvaiheessa hyvä se ettei tarvitse buusteja ostella kun profiili on jonossa melko ylhäällä.
Nyt on taas "naapurikaupungeista" löytynyt periaatteessa kiinnostusta oikeasti herättäviä.
No, toisaalta haku ei edes ole akuutti tällä hetkellä sattuneesta syystä, mutta näin havaintoja tinderissä tekemällä, niin koko sovellus kävisi melko suppeaksi ilmaisversiolla.
Pääkaupunkiseudulla asuville tilanne toisenlainen kun valinnan varaa löytyy lähes loputtomasti. Ja Goldia ei kannata ehkä hankkia ellei osumaa pukkaa ilmaiseksi kohtuudella, niin ei se Goldikaan siinä kohtaa auttane paljoa.

Mulla on Tinderissä sellainen käytäntö että hyvin höveleillä perusteilla pistän selailuvaiheessa porukkaa oikealle, ehkä noin 40%. Sillä sitä mieltä, että vasta viestien vaihto kertoo onko kiinnostusta ja yhteyttä löydettävissä.
Jos kauniskin nainen kirjoittaa aloitusviestin "Moi!" tai "Huomenta" eikä mitään muuta, niin usein en edes vastaa siihen mitään, koska parempiakin on näkynyt. Täytyy löytyä enemmän sanottavaa heti kärkeen jotta mun kanssa saa kirjoitteluyhteyden. Toki kohtuudella. Kilometrin pituista aloitusviestiä jossa heti yli 5 kysymystä ei jaksa kukaan, mutta sen verran että näkee ettei ole sellainen kaikille laitettava aloitus.
 

adetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, Ryan Miller, HPK
Tuolla kyseisellä sovelluksella on tullut pyörittyä jo hyvin kauan, kun rima on ollut korkealla tottakai. Reilu kk sitten latasin toisen samantyylisen sovelluksen, jossa on mahdollista piilottaa omat kuvat ja hyväksyä ne toisen näkyviin koska vain. Laitoin ensimmäistä kertaa koskaan viestiä kuvattomalle, koska hänen tekstinsä oli aivan loistava paketti. Nämä sovellukset ovat niin pinnallisia ja kyllä sitä itsekkin swaippaili sen perusteella. Tämä oli poikkeus sääntöihin ja jonkun jutustelun jälkeen hän laittoi kuvat esille ja sieltä paljastui älyttömän söpö ja kaunis nainen.

Syyksi tälle sanoi ettei halua näyttää kuviaan kaikille vaan valituille, jotka ovat valmiita lukemaan tekstinkin. Aika näyttää mihin johtaa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tämä oli poikkeus sääntöihin ja jonkun jutustelun jälkeen hän laittoi kuvat esille ja sieltä paljastui älyttömän söpö ja kaunis nainen.

Syyksi tälle sanoi ettei halua näyttää kuviaan kaikille vaan valituille, jotka ovat valmiita lukemaan tekstinkin. Aika näyttää mihin johtaa.

Loistavaa, että tuokin on mahdollista.

Omalle uralleni sattui tilanne missä treffejä ei todellakaan olisi tullut, jos olisi kuvan nähnyt. En edes haluaisi seurustella jonkun supermallin kanssa, mutta ei se ole pinnallista, että fyysisesti pitää myös olla miellyttävä.

Se on aika hurja tilanne odotella puistossa minkähänlainen sieltä saapuu. Kyllä kuvat pitää nähdä, niin voi sitten pohtia ollaanko samalla kartalla tai sivulla.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Se on aika hurja tilanne odotella puistossa minkähänlainen sieltä saapuu. Kyllä kuvat pitää nähdä, niin voi sitten pohtia ollaanko samalla kartalla tai sivulla.

Kuten edellisessä viestissä sanoin, niin minulla on alla vain yksi ainoa nettitreffi kokeilu, ja se on yli kymmenen vuoden takaa. Tämä on varmaan yksi niistä asioista, joka noista ajoista on eniten muuttunut..

Kokeilin joskus tuolloin vuosien 2007-2008 paikkeilla nettitreffejä muutaman kuukauden ajan, ja tapasin silloin ainakin kolme kuvatonta neitokaista. Olin siis myös itse kuvattomana liikkeellä, eli tapasimme näiden kanssa kirjaimellisesti sokkoina, eikä se ollut muuten tuolloin kummallekaan osapuolelle ongelma kenenkään näistä kanssa, sen muistan. Ja jokainen heistä oli miellyttävä ulkoisesti. Eivät kukaan olleet sellaisia klassisia kaunottaria (siis sellaista naistyyppiä mitä joku Sara Sieppi edustaa), mutta viehättäviä. Vaikka olivat keskenään vielä hyvin erinäköisiä ja eri tyylisiä. Nykyään varmaan ihmisten luottamus toisiin on niin paljon pienempää kuin vielä tuolloin, ja ehkä ihan syystäkin, en minä tiedä. Mutta isompana muutoksena ja ongelmana koko treffailusta on tainnut tulla sellaista peliä, jossa ihminen huomaamattaan suggeroi itsensä sellaiseen tilaan, jossa kukaan ei kelpaa
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös