Yksinkertaisesti syy on se, että Tinderissä on täysin naisten markkinat. Laitan liitteeksi just yheltä naispuoliselta pyytämäni otoksen, kuinka monta tykkäystä hän on vuodessa saanut. Aivan, arvasitte oikein, laskuri poksahti jo ensimmäisten kuukausien aikana. Eli, ruminkin kaljasiepotar saa moninkertaisen määrän tykkäyksiä kouluttautuneeseen kunnon jamppaan verrattuna. Sit jos nainen on vähääkään normaalin olonen, niin tykkäysmäärä räjähtää satakertaiseksi ja jopa reippaasti moninkertaisemmaksikin. Siinä on kolmeen ja rikkaankin tehtävä töitä, että oikeesti löytää rakkauden. Seksi tietty löytää, jos on vähääkään supliikkimies, mutta väitän sen elämän viimeisen rakkauden löytyvän keskivertomiehelle monta kertaa helpommin tosielämästä tai vaikka jostain Facen sinkkuryhmästä, jossa voi paremmin tuoda itseään ja persoonaansa esille. Miettikää nyt ite, jos saisitte päivittäin kymmeniä tai satoja tykkäyksiä mitä upeimmilta naisilta, niin sen rima vaan nousee ja nousee, et minkälaisen sit valitsee. Ei enää se duunipaikalla vuosia himoitsemasi Pirkko kiinnosta, kun satoja ja tuhansia toinen toistaan kauniimpaa ja korkeastikoulutetumpaa haluaa pöksyihisi.
Näin kun omasta avioerosta alkaa olla jonkin verran aikaa ja asiaan etäisyyttä, niin minullakin ajatuksentasolla välähti josko kokeilisin sitä ihmeellistä Tinderiä, lähinnä nyt että josko saisi sellaista hengailuseuraa ja pääsisi muistelemaan, että miten niiden naisten seurassa nyt ylipäätään taas oltiinkaan. Mutta tuossa lainauksessa sanotaan oikeastaan se syy, miksi taidan kuitenkin jättää väliin, eli jotenkin kyseisen palvelun toimintamalli ei vain sovi minulle. Ensinnäkin jo se ihan pelkkä naamaraja häiritsee, etenkin omalla ei-niin-kummoisella naamallani. Ja sitten koska se varmastikin aiheuttaa juurikin tuon lieveilmiön, josta tuossa puhutaan
Ihan perinteistä nettitreffailua olen kokeillut kerran reilut kymmenen vuotta sitten, ja siitä ei mitään varsinaista pahaa sanottavaa ole, vaikkei sieltä mitään käteen jäänytkään. Siellähän on minun käsitykseni mukaan alueesta riippuen noin 5-10 kertaa enemmän miehiä kuin naisia. Mutta jotenkin olen antanut itseni ymmärtää, että Tinderissä on tosiaan miesten näkökulmasta vielä pahempi tilanne. Ehkäpä juuri Tinderin kaltaisessa palvelussa korostuu se sellainen psykologinen koukuttuminen, että vaikka löytyisi joku jopa ihan oikein hyväkin, niin koko ajan takaraivossa hakkaa että josko kuitenkin löytyisi joku vieläkin parempi. Eli mikään ei riitä.. enkä niinkään viittaa itseeni, vaan enemmänkin niihin naisiin jotka siellä kuitenkin ovat määräävässä asemassa
Harmi sinällään, koska vaikka ei tässä nyt vielä parhaalla tahdollakaan ole minkään kauhean vakavan parisuhteen perässä, niin kyllä sitä tietysti jossain vaiheessa aikuinen ihminen myös jonkinlaista ajanvietto seuraa voisi kaivata. Joko ihan viatonta tai vähemmän viatonta, sen näkisi sitten.. tällaiseen Tinder olisi ehkä ollut omiaan, mutta jotenkin vain arveluttaa liikaa koska nuo tosi asiat sen suhteen ovat niin ilmeiset