Prof. Puck
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- ***HIFK*** & Norristolainen
...Nyt olen alkanut miettiä sitten, josko pöytäkoneen sittenkin hommaisin. Tilaa ei liiemmin ole, mutta kyllä tähän saisi sellaisen leivottua. Lisäksi saisi kakkostelkun makuuhuoneeseen samalla, jos ottaisi jonkun 23" näytön, ja tehot/hinta olisi ehkä inauksen parempi..
Jos pöytäkone on suunnitelmissa, niin tsekkaa iMac. Itse hankin vastikään tuollaisen ja olen varsin vaikuttunut monista sen ominaisuuksista. Ensinnäkin pöytäkoneeksi se on todella siisti ja vaivaton kokonaisuus pienempäänkin tilaan, kun ei ole erillistä tornia ja kaikki toimii langattomasti. Toisekseen näyttö on todella hyvä. Ja eikös Mac ole juurikin kuuluisa hyvistä kuvankäsittely- ja editointi ohjelmistaan? Mulla vaaka kallistui lopulta Macin käyttäjäksi ensinnäkin hyvälaatuisen DVD-pesän ansiosta, sekä Carage-musiikinteko-ohjelman vuoksi, joka tulee ilmaiseksi koneen mukana. En jaksa nyt enempää kehua tuotetta, mutta kandee tutustua ihan itse!
Ja en todellakaan ole Mac-fani, vaikka myös kannettavan virkaa toimittaa tällä hetkellä MacBook Pro. Sitä ennen olen käyttänyt PC kannettavia miltei kaksi vuosikymmentä. Esimerkiksi iPhonesta en pitänyt enkä sitä itselle hankkinut ja iTunesin neroutta en ole vieläkään oppinut ymmärtämään, vaikka se niin kovin ylistetty onkin? Itse pelkäsin kannettavaa hankkiessa eniten yhteensopivuusongelmia, koska työni luonteen puolesta jouduin aika usein matkustamaan ja olemaan vieraana kirjautuneena erilaisissa verkoissa ja järjestelmisä jne, mutta tämän kanssa ei ole ollut juurikaan ongelmia ja sullehan se ei ole muutenkaan kynnyskysymys. Ja hankin office-paketin Macin mukaan, lähinnnä siksi, että olen niitä tottunut käyttämään. Muutaman kerran on excel tai word kaatunut (ei sen enempää mitä PC-koneellakaan...), mutta mitään varsinaista ongelmaa ei ole ollut noidenkaan toimivuuden kanssa.