Tietokonetta ostamassa

  • 338 223
  • 1 631

Girardi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers ja Kalapa
Itselleni on hieman jäänyt vieraaksi merkki Dell. Ovatko laatupelejä eikä mitään acereita? Pitäisi hankkia kone millä pärjäisi työkäytössä ja merkit ovat käytännössä rajattuja Delliin, HP:hen, Sonyyn, Asukseen sekä Aceriin. Näistä Acer on suljettu pois sillä niin surkeasti heillä toimii huolto sekä laatukin on hieman mitä sattuu. Yhtenä plussana olisi telakointimahdollisuus.

Kyllähän Dell on ihan luotettava merkki mutta kallis. Yritykset ottavat monesti joko HP:n tai Dellin läppärit. Takuuasiat on vain huono hoitaa Dellillä, HP toimii siinä paremmin. Siis kokemusta on molemmista ja olen näitä takuuasioita/huoltoja joutunut ihan töissäni hoitamaan. Kun HP:lle riittää että laitat sinne helppariin sähköpostilla sarjanumeron ja lyhyen kuvauksen viasta niin Dellille pitää itse selvittää kaikki sekä ajaa vianmääritys softat ennen kuin sieltä joku tulee katsomaan konetta. Dell myös monesti lähettää vain varaosan eikä asentajaa sille. Kiintolevy jos hajoaa niin ne toimittaa sinulle vain uuden tyhjän levyn jota alat sitten itse vaihtamaan ja etsimään Windowsin asennuslevyä.

Uusista läppäreistä puheen ollen niin asensin eilen emännälle Asus Zenbook UX32A-R3001V 13" -läppärin, oikein pätevä laite! Sisuksissa on i3-prossa, 4Gt keskusmuistia, 500sata+24ssd -kiintolevyt, intel HD 3000 -näyttis, 3xUSB3 ja HDMI-liittimet ja painoa vain 1,45kg. Hintaa tuli 799€.
 

Juteeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche ja Tappara
Konetta ei vieläkään ole tullut ostettua, kun koneen toisen käyttäjän toiveissa on valkoinen väri (HUOH).

Nämä kaksi konetta ovat alennuksessa ja ne myös näyttävät ihan hyviltä koneilta. Nyt jos vain saisi joltain enemmän kannettavien kanssa touhunneelta arvion, että kumpi on parempi? Toki saa jotain muutakin ehdottaa, jos on itse juuri samassa tilanteessa ollut ja tehnyt hyvän löydön.

Samsung 15.6" kannettava NP305V5A-T04SE

tai

HP DV6-6C02EO 15" kannettava
 

strapat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, TB, PattU, Jokerit
Olis hakusessa joku ihan halpa läppäri jolla pystyisi pelaamaan esim. FM12.
Mitään sen kummempia pelejä ei olisi tarkoitus pelata. Nettiä jonkinverran hätä tilanteessa.
200 euron sisään mahtuu esim seuraavat koneet, tekeekö niillä mitään, tai onko ehdottaa jotain konetta..?

Asus X53U 15.6/HD/AMD E-450/HD 6320/4GB/500G/7HP64 -kannettava tietokone | Tuotekuvasto | Verkkokauppa.com

HP Pavilion g6-1302eo 15.6 HD/Core i3-2330M/4 GB/500 GB/Windows 7 Premium 64-bit -kannettava tietokone, hiilenharmaa | Tuotekuvasto | Verkkokauppa.com

Asus K73TA 17.3/HD+/AMD A4-3305M/HD 7670M/4GB/500G/7HP64 -kannettava tietokone | Tuotekuvasto | Verkkokauppa.com
 

kepardi

Jäsen
Kyllähän Dell on ihan luotettava merkki mutta kallis. Yritykset ottavat monesti joko HP:n tai Dellin läppärit. Takuuasiat on vain huono hoitaa Dellillä, HP toimii siinä paremmin. Siis kokemusta on molemmista ja olen näitä takuuasioita/huoltoja joutunut ihan töissäni hoitamaan. Kun HP:lle riittää että laitat sinne helppariin sähköpostilla sarjanumeron ja lyhyen kuvauksen viasta niin Dellille pitää itse selvittää kaikki sekä ajaa vianmääritys softat ennen kuin sieltä joku tulee katsomaan konetta. Dell myös monesti lähettää vain varaosan eikä asentajaa sille. Kiintolevy jos hajoaa niin ne toimittaa sinulle vain uuden tyhjän levyn jota alat sitten itse vaihtamaan ja etsimään Windowsin asennuslevyä.

Sen verran korjausta ja tiedoksi, että ei Dell mitenkään summassa laita varaosia asiakkaan vaihdettavaksi, vaan sen mukaan onko osa sellainen että asiakas voi sen halutessaan itse vaihtaa. Aina on myös mahdollista saada huoltomies paikalle jos onsite takuu koneesta löytyy. Tämä koskee myös kiintolevyn vaihtoa ja käyttöjärjestelmän asennusta.
 

passenger

Jäsen
Uusi kannettava pitäisi hankkia, valinnanvaraa näyttäisi olevan ihan helvetisti, enkä juuri mitään laitteista ymmärrä. Lähinnä pelkkää netissä surffausta on käyttö, ainoa tärkeä seikka on, että mielellään HD-tason streamia pitäisi koneen jaksaa pyörittää. Mitkäs ominaisuudet tuohon vaikuttavat, eli mitä koneessa pitää olla jotta voi katsella NHl:ää HD:na telkkarista. Kannettavuudella tai akunkestolla ei ole mitään merkitystä, kun liikkuvuus on lähinnä olohuone-makuuhuone-työhuone. Laittakaapas jotain ehdotuksia, merkillä ei ole itselleni mitään merkitystä, Aceria jostain syystä lähes kaikki tuntuvat välttelemään.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Komppaan passengeria sillä erotuksella, että kaipaan kannettavaan myös hiukan potkua erinäisiä amatööritason kuvankäsittely-, editointi- ja taittotöitä varten, muuten käyttö on surffailua, streameja ja Officen käyttöä. Pitäisikö esim. näytönohjaimen muistin olla erillinen? Jos joku viitsisi heittää alle tonnin koneesta hyvää esimerkkiä, olisi varsin otettu.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Komppaan passengeria sillä erotuksella, että kaipaan kannettavaan myös hiukan potkua erinäisiä amatööritason kuvankäsittely-, editointi- ja taittotöitä varten, muuten käyttö on surffailua, streameja ja Officen käyttöä. Pitäisikö esim. näytönohjaimen muistin olla erillinen? Jos joku viitsisi heittää alle tonnin koneesta hyvää esimerkkiä, olisi varsin otettu.

Tämä on ollut käytössä reilut puoli vuotta. Varauksetta suosittelen. Käytän aika paljon kuvankäsittelyssä, streamauksessa ym. Ei ole koskaan kyykännyt.
Täysi FullHD näyttö 1920x1080, mitä yllättäen ei niin monesta koneestä löydy vieläkään. Nopea ja ennen kaikkea, hiljainen kuin mikä ja ei kuumene juurikaan pitkässäkään käytössä.
Multitronic Webshop
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Vaikuttaisi aika hyvältä. Mites tuon näytönohjaimen kanssa, monissa uusissa on gigan verran ruutia, tuossa puolikas. Blu-ray ja hd-kuva ovat plussaa.

Nyt olen alkanut miettiä sitten, josko pöytäkoneen sittenkin hommaisin. Tilaa ei liiemmin ole, mutta kyllä tähän saisi sellaisen leivottua. Lisäksi saisi kakkostelkun makuuhuoneeseen samalla, jos ottaisi jonkun 23" näytön, ja tehot/hinta olisi ehkä inauksen parempi.

Olisiko jollakulla suositella jotain erityisen hyvää lafkaa läntiseltä Uudeltamaalta? Kokoomaan en itse ala, mutta voisin kasauttaa tai ostaa jonkin valmiin hyvän paketin.
 
Suosikkijoukkue
Spartalaiset puukäsiajokoiragladiaattorit
Vaikuttaisi aika hyvältä. Mites tuon näytönohjaimen kanssa, monissa uusissa on gigan verran ruutia, tuossa puolikas..
Eikös tuossa kuitenkin giga ole?

Ostin itse pari viikkoa sitten Sonyn VPC-F24P1E/B:n (linkki vie Verkkokauppa.com:n sivuille ko. mallin tietoihin), ja olen ollut hyvin tyytyväinen. Koneen speksit on melko lähellä tuon em. Asuksen kanssa, ja mikä tärkeintä, molemmissa on kahden vuoden takuu. Amatööritason videoeditoimiseenkin on potkua ollut mukavasti. Hieman kone kyllä rasituksessa hurisee, mutta pysyy hyvin viileänä ja siitä iso peukku.

Oikeastaan erot ton Sonyn ja Asuksen välillä nopeasti vilkastuna:

- Asus 10e halvempi
- Sony 300g kevyempi
- Sonyssa pienempi näyttö
- Sonyssa enemmän muistia, mutta Asuksessa muistia voidaan laajentaa 12GB asti
- Asuksessa snadisti tilavampi kovalevy
- Sonyssa Firewire-liitin
- Sonyssa snadisti tehokkaampi prossu
- Sonyssa 2x USB3 ja 1x USB2, Asuksessa 1x USB3 ja 3X USB2
- Sonyssa näytönohjaimessa 2 GB muistia, Asuksessa 1 GB

Makuasioita sano kissa.
 
Viimeksi muokattu:

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Eikös tuossa kuitenkin giga ole?
Ei kun onhan siinä, luin päin rööperiä.
---
Kyllä kyllä, joo. Olen tässä olympialaisia katsellessa surffaillut pikkuisen, mutta ei oikein mikään iske silleesti tuhatta ja sataa vielä. Hyviä esim. nuo linkitetyt kannettavat, mutta sitten aloin funtsia, että pöytäkoneesta saisi jollani 23" ruudulla hyvän kakkostelkun ja olisihan se erinäisiä taittotöitä tehdessä kiva tihrustaa isoa näyttöä. Mutta sitten taas kannettava lähtisi kivasti mukaan. Tämä nykyinen joutaisi Word- ja surffailukoneeksi sekä lapsille peleihin.

Olenko käsittänyt oikein, että Windows olisi fiksua asentaa ssd:lle koneen nopeuttamiseksi, loput sitten sille toiselle, hitaammalle. Mitä lie. Onko tuosta mitään hyötyä normikäytössä vai onko se joku pelihomojen juttu?
 
Suosikkijoukkue
Spartalaiset puukäsiajokoiragladiaattorit
Ei kun onhan siinä, luin päin rööperiä.
---
Kyllä kyllä, joo. Olen tässä olympialaisia katsellessa surffaillut pikkuisen, mutta ei oikein mikään iske silleesti tuhatta ja sataa vielä. Hyviä esim. nuo linkitetyt kannettavat, mutta sitten aloin funtsia, että pöytäkoneesta saisi jollani 23" ruudulla hyvän kakkostelkun ja olisihan se erinäisiä taittotöitä tehdessä kiva tihrustaa isoa näyttöä. Mutta sitten taas kannettava lähtisi kivasti mukaan. Tämä nykyinen joutaisi Word- ja surffailukoneeksi sekä lapsille peleihin.

Olenko käsittänyt oikein, että Windows olisi fiksua asentaa ssd:lle koneen nopeuttamiseksi, loput sitten sille toiselle, hitaammalle. Mitä lie. Onko tuosta mitään hyötyä normikäytössä vai onko se joku pelihomojen juttu?
Windows ja ohjelmat SSD-levylle ja kyllä sen varmasti käytössä huomaa. Eri asia onko perusjätkälle väliä käynnistyykö kone minuutissa vai 30 sekunnissa. Tommonen reilu 3 kg painava läppäri on melko vastenmielinen ottaa kantoon, vaikka ideana tuntuukin ennen hankintaa mahdolliselta.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ok, kiitoksia. Taitaa alkaa taipua tämä mun pohdiskeluni pöytäkoneen puolelle, mutta katsotaan nyt. Ostopäätöstä en voi hetkeen vielä tehdä kuitenkaan, joten ihan rauhassa tässä edetään ja ihmetellään.

Mites on, onko joku kasannut koneen ihan itse? Tai varmasti on, mutta osaako joku sanoa, että onko se aivan tolkuton homma, ja jos on, niin paljonko nuo kasauspalvelut suurin piirtein kustantaa?
 
Suosikkijoukkue
B&B&B&B
Ok, kiitoksia. Taitaa alkaa taipua tämä mun pohdiskeluni pöytäkoneen puolelle, mutta katsotaan nyt. Ostopäätöstä en voi hetkeen vielä tehdä kuitenkaan, joten ihan rauhassa tässä edetään ja ihmetellään.

Mites on, onko joku kasannut koneen ihan itse? Tai varmasti on, mutta osaako joku sanoa, että onko se aivan tolkuton homma, ja jos on, niin paljonko nuo kasauspalvelut suurin piirtein kustantaa?


Käytännössä kaikki koneet mitä itsellä on ollut on tullut kasattua itse. Ei se mitään rakettitiedettä ole ja netistä löytyy hyvät oppaat kasaamista varten, hermot saattaa vaan välillä mennä :). Esimerkiksi silentrig veloittaa kasauspalvelusta vuoden takuulla 49€ joten ei mikään paha hinta, tosin sieltä saa myös päteviä konepaketteja valmiiksi kasattuna. Yleensä jos kasaat koneen itse säästät siinä jokusen euron osista riippuen.

Omat koneiden osat on tullut hankittua pääsääntöisesti Jimmssiltä tai Silentrigistä

Linkit vievät kyseisten kauppojen sivuille.
 

Tykki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Mites on, onko joku kasannut koneen ihan itse? Tai varmasti on, mutta osaako joku sanoa, että onko se aivan tolkuton homma, ja jos on, niin paljonko nuo kasauspalvelut suurin piirtein kustantaa?
Itse kävin aikoinani kansalaisopistossa järjestetyn tietokoneen kasauskurssin. Ei ole tolkuton homma, mutta helpottaa tietysti jos joku on ensimmäisellä kerralla vähän neuvomassa. Paras hyöty tuosta tulee vasta vähän pitemmällä tähtäimellä, kun voi itse päivittää komponentteja tarpeen mukaan sen sijaan että aina vaihtaisi kerralla koko koneen.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mites on, onko joku kasannut koneen ihan itse? Tai varmasti on, mutta osaako joku sanoa, että onko se aivan tolkuton homma, ja jos on, niin paljonko nuo kasauspalvelut suurin piirtein kustantaa?

Onneksi nykyään on YouTube. Sieltä löytyy apu oikeastaan kaikkeen korjaamiseen, kasaamiseen ja asentamiseen. Tietokoneet eivät tee poikkeusta.

On muuten huomattavan helpompaa tehdä jotakin "monkey see, monkey do" -tyylillä kuin jonkun nörtin kirjoittamien ohjeiden perusteella.
 

floikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Eihän se tosiaan ole noin periaatteessa iso homma ja hyvin kaukana rakettitieteestä. Suurin kysymysmerkki siinä on se väistämättä operaation kuluessa mieleen hiipivä eräänlainen henkinen tuska siitä, että mitäs jos nyt sitten rikonkin nämä selkänahalla maksetut uunituoreet rojut. Se kun ei tottumattomalle ole niin luontevaa sorkkia ruuvarilla pienessä epävarmuustilassa sen suhteen, että onkos tämä nyt oikeinpäin niitä vaikeissa paikoissa olevia emolevyn ruuveja kiinni ja runtata muistikampoja voimalla kiinni.

Jos omaat englanninkielentaitoa vähänkin (ts. osaat lukea komponenttien manuaaleja) ja edes tilkan järjestelmällisyyttä ja kärsivällisyyttä niin siitä vaan. Mitään erityistä taitoa se ei tosiaan vaadi ruuvimeisselin käsittelyä enempää ja minkään rikkominen on lopulta aika vaikeaa. Nykyään piuhatkin on tehty sellaisiksi että ne pääsääntöisesti sopivat vain oikeisiin rööreihin.

50e koneen kokoamisesta ei kyllä ole paha hinta. Kyllä sitä ammattilainen 20 minuuttia väsäilee ja testaa toisen mokoman että kaikki varmasti toimii.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kiitoksia kommenteista. Uskon, että kasaaminen onnistuisi, vaikken erityisemmin tietokoneita ole rassaillut, mitä nyt joitain kovon siirtoja ja vastaavaa. Varmasti ohjeita löytyy ja kai mulla joku kaverikin on, joilta voisi sitten sormen suuhun mennessä kysellä apua. Mutta jos nyt joku valmis tai sopivasti tuunattavissa oleva paketti tulee vastaan, niin ei ole kyllä mitään kynnystä maksaa kymppejä sitä, että saan koneen valmiina käyttöön.

Sen verran vielä kysäisen, että miten paljon mun kannattaa ottaa paineita siitä, onko prosessori core viitonen vai kolmonen, jos raskain käyttö liittyy kuvankäsittelyyn, taittamiseen ja kotivideoeditointiin. Pelejä tuolla ei tulla pelaamaan, mutta 23/27" näyttö vähän himottaisi ja sitä kautta kakkosteatterina käyttäminen --> br-asema. Saavutanko merkittävää etua 2gt näytönohjaimella verratuna gigaiseen, jos käyttö on siis tuota edellämainittua?
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
Ok, kiitoksia. Taitaa alkaa taipua tämä mun pohdiskeluni pöytäkoneen puolelle, mutta katsotaan nyt. Ostopäätöstä en voi hetkeen vielä tehdä kuitenkaan, joten ihan rauhassa tässä edetään ja ihmetellään.

Mites on, onko joku kasannut koneen ihan itse? Tai varmasti on, mutta osaako joku sanoa, että onko se aivan tolkuton homma, ja jos on, niin paljonko nuo kasauspalvelut suurin piirtein kustantaa?

Koneen kasaaminen itse on todella helppoa. Oikeastaan mitään osaa ei saa väärään paikkaan. Väittäisin että vaikeinta kasaamisessa on vain uskaltaa kasata se itse.
 

lihaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Olen käyttänyt Windowsseja versiosta 3.0 lähtien jo yli 20 vuotta. Aina Windows 2000:n asti jatkuva kaatuilu oli arkea. Se ikään kuin oli ominaisuus. Ei vika. Vaistomaisesti, kun kone jähmettyi siniseen ruutuun, veti töpselin pois seinästä ja käynnisti koneen uudelleen. Mikään ihme ollut, että vikasietotilassa korjailtiin rikki menneitä järjestelmän tiedostoja.

Nykyinen Windows 7 on ällistyttävän hyvä ja stabiili. Eihän siinä mennytkään kuin 20 vuotta! Mutta paikkailu ja virittely jatkuu. Aina PDF-lukijasta virustorjuntaohjelmiin ja rekisterin siivousohjelmiin. Silti koneeseen puolipakolla tungetaan kaikenlaisia tehtäväpalkkeja, jos ei ole varuillaan. Ajan mittaan jatkuva koneen siivoaminen alkoi kyrsiä. Silti se tuppasi hidastumaan.

En kiellä, etteikö Windows 7 ole erinomainen käyttis osaavalle harrastajalle, jolla on aikaa turata koneensa tekniikan kanssa.

Keväällä kävin katselemaan pöytäkonetta vanhan kannettavan tilalle. Itse rakentaminen oli eka vaihtoehto. Halvimmista osista kootun rimpulan olisi saanut alle tonnin. Kunnollisen kuvankäsittelyyn kelvollisen koneen olisi saanut koottua 1700:lla eurolla. Hyvä 27:n tuuman IPS-paneeli maksaa aina paljon.

Luin Tietokone-lehdestä All in One koneiden testin. Niukan voiton nappasi Sonyn kone ja samaan pistemäärään pääsi Applen IMac 21.5". Metka juttu tässä oli, että Apple oli 500 euroa halvempi kuin Sony.

Kävin Apple jälleenmyyjällä katsomassa ja kokeilemassa macceja ja täytyy sanoa, että mikään kone ei vuosiin herättänyt samanlaista ihastusta ja omistamisen halua kuin 27:n tuuman iMac. Vielä en tiedä, meninkö helppoon kun uhrasin 1928 euroa ja raahasin kotiin iMac 27" 3.1GHz:n neliytimisellä i5 prossalla ja Radeon 6970m näyttiksellä. Satasella laajensin muistin kuuteentoista gigaan.

Käyttöönotto jo löi ällikällä Windowssien kanssa tapelleen askartelijan: Virtanapin painallus ja vastaaminen pariin kysymykseen. Se oli siinä. Samoin ohjelmien asennus. Siirtää vain kuvake ohjelmakansioon. Nyt jonkin aikaa Maccia käyttäneenä voi vain todeta, että näinhän pitää tietokoneen toimia. Kaikki tämä huolimatta siitä, että käyttöjärjestelmä on täysiverinen UNIX. Eikä ole rekisteriä, jota pitää säännöllisesti perata.

Asensin Macciin varusohjelmistoon kuuluvalla Boot Campilla Windows 7:n. Se asentui kertalaakista muuten, mutta windowssin päivitysten ja apuohjelmien kanssa pelaaminen vei varmaan kymmenkertaisen ajan OSX:n vastaavaan.

Kuinka Windows toimii Applen koneessa? Hyvin kiitos! Lentosimulaattorin versio X toimii kaikilla maksimiasetuksilla täysin sulavasti 2560x1440 resolla. Muuten ei peleistä ole kokemusta.
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Koneen kasaaminen itse on todella helppoa. Oikeastaan mitään osaa ei saa väärään paikkaan. Väittäisin että vaikeinta kasaamisessa on vain uskaltaa kasata se itse.
Juuri näin. Eräs mahdollisista ja ihan oikeutetuistakin pelonaiheista on staattinen sähkö, kun aika herkkiä ja kalliita komponentteja käsitellään. Toki maadoitusranneke on tähän eräs ratkaisu. Itse en moista tosin ole käyttänyt, eli sikäli tuurin varassa on menty, mutta järkeäkin saa toki käyttää: ei esim. ole järkevää kasata konetta villapaita päällä.
 
Suosikkijoukkue
B&B&B&B
Kiitoksia kommenteista. Uskon, että kasaaminen onnistuisi, vaikken erityisemmin tietokoneita ole rassaillut, mitä nyt joitain kovon siirtoja ja vastaavaa. Varmasti ohjeita löytyy ja kai mulla joku kaverikin on, joilta voisi sitten sormen suuhun mennessä kysellä apua. Mutta jos nyt joku valmis tai sopivasti tuunattavissa oleva paketti tulee vastaan, niin ei ole kyllä mitään kynnystä maksaa kymppejä sitä, että saan koneen valmiina käyttöön.

Sen verran vielä kysäisen, että miten paljon mun kannattaa ottaa paineita siitä, onko prosessori core viitonen vai kolmonen, jos raskain käyttö liittyy kuvankäsittelyyn, taittamiseen ja kotivideoeditointiin. Pelejä tuolla ei tulla pelaamaan, mutta 23/27" näyttö vähän himottaisi ja sitä kautta kakkosteatterina käyttäminen --> br-asema. Saavutanko merkittävää etua 2gt näytönohjaimella verratuna gigaiseen, jos käyttö on siis tuota edellämainittua?

Käsittääkseni kuvankäsittelyssä ja editoinnissa saat parhaan hyödyn irti neliytimistä prosessoreista, en kyllä tiedä miten tämä vaikuttaa esim ajallisesti renderöintiin ym. Selailin tuossa muutamia konepakettikonsultointeja mitkä olivat tarkoitettu noihin tarkoituksiin niin kyllä sieltä löytyi aika monesta i5 prossuja ja vähintään 8gb keskusmuistia. Nykyään melkein kaikissa paketeissa suositellaan ottamaan käyttikselle ja ohjelmistolle SSD kovalevy mikä nopeuttaa tietokoneen toimintaa, muille romppeille sitten riittääkin normi kovalevy. Näyttiksen muistilla ei niin hirveästi luulisi olevan vaikutusta. Varmaankin paras tapa on katsoa sopivat osat sen mukaan mitkä sopivat omaan budjettiin.
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Hylkäsin ajatuksen ostaa peliläppärin, joten nyt haetaan ihan perinteistä pöytäkonetta ja pelaamiseen siis pääosin.

Budjetti on 1000-1200 euron maastossa. Itse kokoaminen ei tällä hetkellä kiinnosta. Löytyisikö kompakteja ehdotuksia näillä kriiteereillä?

Asukselta on Verkkokaupassa tällainen pöytäkone (999,90e), mutta hieman tuossa arveluttaa kevyehkö näytönohjain.
 
Suosikkijoukkue
B&B&B&B
Hylkäsin ajatuksen ostaa peliläppärin, joten nyt haetaan ihan perinteistä pöytäkonetta ja pelaamiseen siis pääosin.

Budjetti on 1000-1200 euron maastossa. Itse kokoaminen ei tällä hetkellä kiinnosta. Löytyisikö kompakteja ehdotuksia näillä kriiteereillä?

Asukselta on Verkkokaupassa tällainen pöytäkone (999,90e), mutta hieman tuossa arveluttaa kevyehkö näytönohjain.


Silentrig.com - tuolta katselemaan, valinta on vapaa.
 

tsajari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
Budjetti on 1000-1200 euron maastossa. Itse kokoaminen ei tällä hetkellä kiinnosta. Löytyisikö kompakteja ehdotuksia näillä kriiteereillä?

Asukselta on Verkkokaupassa tällainen pöytäkone (999,90e), mutta hieman tuossa arveluttaa kevyehkö näytönohjain.

En kerkeä töistä enempää perehtymään asiaan, enkä siis edes katsonut tuota linkkiä, mutta nopeasti sanottuna ja maalaisjärjellä ajateltuna kannaltasi fiksuinta olisi ostaa tuo kone pois (mikäli on sopiva mielestäsi hinta/laatusuhteeltaan) jolloin maksimibudjetistasi olisi käytettävissä 200e. Sillä uutukainen näytönohjain, joka juurikin usein on kompastuskivi noissa pakettikoneissa. Sen kiinnittämisessä ei ole mitään ongelmia ja on simppeliäkin simppelimpää. Ei ole koskaan komponentit hajonnut staattisen sähkön vuoksi, mutta ainakin patteriin koskettelun sanotaan auttavan asiaan jos sitä pelkää.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kiitoksia edelleen kommenteista. Kunhan asia konkretisoituu, laitan tänne päivitystä. Pointtihan mulla on hommata kone, jolla nuo muutamat duunit onnistuvat ja lisäksi tietysti se, ettei tarvitsisi muutamaan vuoteen ostaa kuin max. yksittäisiä lisäpalikoita. Ehkä jatkuvuuden kannalta olisikin ihan hyvä uhrata pieni hetki siihen, että perehtyy koneen sisuksiin ja rakentaa sen ihan omin pienin nakkisormin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös