Tietokonetta ostamassa

  • 338 196
  • 1 631

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Kiitos täältäkin kommenteista kysymykseeni! Olen tuota tsajarin esittämää erillisen näytönohjaimen ostoa miettinyt itsekin, sillä olen jonkin verran komponentteja koneisiin vaihtanut, joten varmaan sieltä yhden näyttökortinkin osaisi vaihtaa.

Toisaalta Ihmemaan Alisan ehdottama saitti vaikuttaa myös tutustumisen arvoiselta.
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
...Nyt olen alkanut miettiä sitten, josko pöytäkoneen sittenkin hommaisin. Tilaa ei liiemmin ole, mutta kyllä tähän saisi sellaisen leivottua. Lisäksi saisi kakkostelkun makuuhuoneeseen samalla, jos ottaisi jonkun 23" näytön, ja tehot/hinta olisi ehkä inauksen parempi..

Jos pöytäkone on suunnitelmissa, niin tsekkaa iMac. Itse hankin vastikään tuollaisen ja olen varsin vaikuttunut monista sen ominaisuuksista. Ensinnäkin pöytäkoneeksi se on todella siisti ja vaivaton kokonaisuus pienempäänkin tilaan, kun ei ole erillistä tornia ja kaikki toimii langattomasti. Toisekseen näyttö on todella hyvä. Ja eikös Mac ole juurikin kuuluisa hyvistä kuvankäsittely- ja editointi ohjelmistaan? Mulla vaaka kallistui lopulta Macin käyttäjäksi ensinnäkin hyvälaatuisen DVD-pesän ansiosta, sekä Carage-musiikinteko-ohjelman vuoksi, joka tulee ilmaiseksi koneen mukana. En jaksa nyt enempää kehua tuotetta, mutta kandee tutustua ihan itse!

Ja en todellakaan ole Mac-fani, vaikka myös kannettavan virkaa toimittaa tällä hetkellä MacBook Pro. Sitä ennen olen käyttänyt PC kannettavia miltei kaksi vuosikymmentä. Esimerkiksi iPhonesta en pitänyt enkä sitä itselle hankkinut ja iTunesin neroutta en ole vieläkään oppinut ymmärtämään, vaikka se niin kovin ylistetty onkin? Itse pelkäsin kannettavaa hankkiessa eniten yhteensopivuusongelmia, koska työni luonteen puolesta jouduin aika usein matkustamaan ja olemaan vieraana kirjautuneena erilaisissa verkoissa ja järjestelmisä jne, mutta tämän kanssa ei ole ollut juurikaan ongelmia ja sullehan se ei ole muutenkaan kynnyskysymys. Ja hankin office-paketin Macin mukaan, lähinnnä siksi, että olen niitä tottunut käyttämään. Muutaman kerran on excel tai word kaatunut (ei sen enempää mitä PC-koneellakaan...), mutta mitään varsinaista ongelmaa ei ole ollut noidenkaan toimivuuden kanssa.
 

floikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Sen verran vielä kysäisen, että miten paljon mun kannattaa ottaa paineita siitä, onko prosessori core viitonen vai kolmonen, jos raskain käyttö liittyy kuvankäsittelyyn, taittamiseen ja kotivideoeditointiin. Pelejä tuolla ei tulla pelaamaan, mutta 23/27" näyttö vähän himottaisi ja sitä kautta kakkosteatterina käyttäminen --> br-asema. Saavutanko merkittävää etua 2gt näytönohjaimella verratuna gigaiseen, jos käyttö on siis tuota edellämainittua?

Heitän nopeasti muutaman ajatuksen kun liippaa niin lähelle omia harrastuksia ja koneen käyttökohteita.

Tehokkaamman näytönohjaimen hyöty määrittyy aika pitkälti käytetyn softan mukaan. Esimerkiksi Adoben softat tukevat nykyisin jo aika hyvin ns. GPU-kiihdytystä, jolloin siis sen grafiikkapiirin prosessointivoimaa saadaan käyttöön kuvan esi- ja loppurenderöinteihin. Esmes jotkut After Effectsin plugarit voivat saada koneen kyykkäämään täydellisesti, mutta tehokkaalla näytönohjaimella GPU-kiihdytyksellä saatetaan päästä yht'äkkiä jopa melkein realiaikaiseen previewiin. Eli nopeushyöty tehokkaalla näytönohjaimella voi olla huomattava tai käytännössä olematon riippuen ihan käytettävästä softasta. Kannattaa lueskella softien foorumeita ja muita oppaita että löytyykö tukea ja pelittävätkö esmes NVDIA:n vai ATI:n kortit ko. softalla paremmin. Pelkkä muistin määrä ei tietysti näytönohjaimen ominaisuuksista kerro hirveästi. Kahden gigan muistilla varustettu voi suorituskyvyssä jäädä tosi paljon jälkeen toisenlaisesta kortissa jossa muistia on vain 1 giga.

Mutta noin muuten suurin merkitys ainakin omassa käytössäni kuitenkin on ihan puhtaasti keskusmuistin määrällä ja vauhdilla. Esmes Adoben softat osaavat nykyisin jo haukata yli 4gigaa keskusmuistia omaan käyttöönsä ja luvan saatuan oikein mielellään myös tekevät niin. Nykyisillä muistin hinnoilla löisin kylmästi vähintään 16 gigaa kiinni ja vähän säälisin kahdeksalla sinnitteleviä.

Toinen juttu millä voi vaikuttaa myös jopa prosessoria enemmän on kovalevyt. Taas esmes Adoben tuotteet käyttävät ns. media cache-tiedostoa johon varastoivat esikatseluita ja muita. Jos sen saa heitettyä erilliselle kovalevylle ja varsinaiset editoitavat kilkkeet toiselle, on raskaammissa projekteissa nopeuden lisäys varmasti varsin helposti havaittavissa. Jos hankkisin itse konetta sanotaan vaikka 1000e pintaan, niin löisin siihen SSD kiintolevyn käyttöjärjestelmälle ja tärkeimmille softille ja sen lisäksi vähintään kaksi erillistä kiintolevyä juurikin tuollaisia juttuja varten.

Prosessorista itsestään ei sikäli voi sanoa oikein mitään. Tehokkaampi on parempi ja käytännössä aina kalliimpi. Erot halpisprossujen 100-150e ja esimerkiksi 200-300 euron mallien välillä on ihan todellinen mutta ei maailmoja räjäyttävä. Itse panostaisin mielummin lisämuistiin kuin prosessoriin jos pitäisi tiukan budjetin ratkaisu taikoa.

Käytännössä kaikki nykyisin uutena myytävät näytönohjaimet suoriutuvat blu-ray toistosta ilman ongelmia. Itseasiassa varsinaisia eroja tulee sitten DVD-puolella, jolloin kaikkein anaalein kultasilmä saattaa haluta skaalailla sitä kuvaa ja mahdollisesti heittää päälle kaikenlaista älykästä kohinanpoistoa. Näitä ominaisuuksia näytönohjaintenvalmistajat ovat viime aikoina aika paljon paukuttaneet markkinoinnissa. Käytännössä mitä tehokkaampi kortti sitä laadukkaammat asetukset sinne asetuksiin voi vääntää paitsi että ATI:n tuotteet ovat pääsääntöisesti tämän suhteen NVIDIAA edellä ajuriensa ansiosta.
 

Nurmisaha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ranska
Hylkäsin ajatuksen ostaa peliläppärin, joten nyt haetaan ihan perinteistä pöytäkonetta ja pelaamiseen siis pääosin.

Budjetti on 1000-1200 euron maastossa. Itse kokoaminen ei tällä hetkellä kiinnosta. Löytyisikö kompakteja ehdotuksia näillä kriiteereillä?

Asukselta on Verkkokaupassa tällainen pöytäkone (999,90e), mutta hieman tuossa arveluttaa kevyehkö näytönohjain.

Verkkokaupan koneessa ei ole mitään järkeä. Heikko näytönohjain, prosessori jota ei ole olemassa, huono virtalähde, huono kotelo, SSD puuttuu, todennäköisesti hidas kovalevy jne.

Tervetuloa | silent rig
cart/?products[193]=1&products[191]=1&products[2475]=1&products[2022]=1&products[2117]=1&products[852]=1&products[947]=1&products[24]=1&products[2321]=1&products[1743]=2&products[2181]=1&

Linkki vie Silentrigin etusivulle. "Linkki" vie Silentrigin ostoskoriin, foorumisofta muokkaa linkin kelvottomaksi. Katkaistu kahteen osaan. Eli laita silentrig.com/ alkuun ja perään se mikä alkaa cart/...

Ostoskorisi sisältö:
Kpl Hinta Nimi
=================================================================
1 109,80 Windows 7 Home Premium 64bit SP1 FI OEM
1 49,00 Kokoamispalvelu yhden vuoden takuulla
1 98,90 Fractal Design Define R4, Black Pearl
1 114,90 ASRock Z77 Pro4, Z77
1 229,00 Intel Core i5-3570K, 4 x 3.40GHz, 77W, boxed
1 21,90 LiteOn iHAS124, Rev. B, DVD-RW
1 69,80 Super Flower Golden Green Pro 450W
1 86,90 Samsung Spinpoint F3 1TB, SATA II
1 118,90 Samsung SSD 830 128GB, 2.5", SATA 6Gb/s, Bulk
2 26,90 Kingston HyperX DIMM 4GB PC3-12800U CL9-9-9-27 (DDR3-1600)
1 239,00 PowerColor Radeon HD 7850 PCS+, 2048MB
=================================================================
Yhteishinta: 1191,90e

Kotelon voi vaihtaa jos tuon saaminen oikeasti kestää 30 päivää. Esim vanhempi malli vastaavasta Fractal Design Define R3 USB3.0, Black Pearl | silent rig
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
B&B&B&B
Verkkokaupan koneessa ei ole mitään järkeä. Heikko näytönohjain, prosessori jota ei ole olemassa, huono virtalähde, huono kotelo, SSD puuttuu, todennäköisesti hidas kovalevy jne.

Tervetuloa | silent rig
cart/?products[193]=1&products[191]=1&products[2475]=1&products[2022]=1&products[2117]=1&products[852]=1&products[947]=1&products[24]=1&products[2321]=1&products[1743]=2&products[2181]=1&

Linkki vie Silentrigin etusivulle. "Linkki" vie Silentrigin ostoskoriin, foorumisofta muokkaa linkin kelvottomaksi. Katkaistu kahteen osaan. Eli laita silentrig.com/ alkuun ja perään se mikä alkaa cart/...

Ostoskorisi sisältö:
Kpl Hinta Nimi
=================================================================
1 109,80 Windows 7 Home Premium 64bit SP1 FI OEM
1 49,00 Kokoamispalvelu yhden vuoden takuulla
1 98,90 Fractal Design Define R4, Black Pearl
1 114,90 ASRock Z77 Pro4, Z77
1 229,00 Intel Core i5-3570K, 4 x 3.40GHz, 77W, boxed
1 21,90 LiteOn iHAS124, Rev. B, DVD-RW
1 69,80 Super Flower Golden Green Pro 450W
1 86,90 Samsung Spinpoint F3 1TB, SATA II
1 118,90 Samsung SSD 830 128GB, 2.5", SATA 6Gb/s, Bulk
2 26,90 Kingston HyperX DIMM 4GB PC3-12800U CL9-9-9-27 (DDR3-1600)
1 239,00 PowerColor Radeon HD 7850 PCS+, 2048MB
=================================================================
Yhteishinta: 1191,90e

Kotelon voi vaihtaa jos tuon saaminen oikeasti kestää 30 päivää. Esim vanhempi malli vastaavasta Fractal Design Define R3 USB3.0, Black Pearl | silent rig

Tässä kyllä pätevä konepaketti. Itse lisäisin vielä paremman coolerin prossulle, ja mikäli mahdollista niin modulaarisen powerin ihan vaan johtojen minimoimisen takia. Jos otat paremman coolerin prossulle niin se lisää myös koneen kellotuspotentiaalia.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Rävelsin eilen noita laskureita, mutta ei oikein tietotaito riitä arpomaan komponenteista hyviä hinnan ja laadun suhteen. Mitä väliä esimerkiksi tuon kotelon suhteen on, kun hinnat vaihtelevat kympeista yli sataseen?

Jos uskaltaisin pyytää tuosta Nurmisahan leipomasta paketista alle tonnin kokonaisuutta näytön kanssa, olisiko jollakulla palikoista tietävällä kiinnostusta väsätä? Br-aseman voi jättää pois, 23" hd-näyttö olisi hyvä olla. Kuvankäsittely on täysin amatööriräpeltelyä Adoben halpisohjelmilla ja ilmaissoftilla, samoin taitto ja videoiden räpläily, mutta mahdollisimman sujuva ja takkuilematon käyttö on tietysti suotavaa. Tallennustilaa ei tolkuttoman paljon tarvitse olla, alle pari sataa gigaa on tällä hetkellä tavaraa koneella.

Tämä on tietysti juttu, mikä pitää käydä kokeilemassa paikan päällä, mutta tuosta Mac-politiikasta sen verran, että kuinka päteviä ohjelmia mukana tulee? Siis kuvan- ja videonkäsittelyyn? Onko joku kokeillut ilmaisia taittosoftia? Hirveästi en omasta pussistani pysty ja viitsi softiin tunkea, kun duunit ovat käytännössä vapaaehtoistyötä parille yhdistykselle sekä oma kiva. Valtaosa työskentelystä on kuitenkin office-häsläämistä ja kevyttä kuvankäsittelyä dokumentteja varten.
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitä väliä esimerkiksi tuon kotelon suhteen on, kun hinnat vaihtelevat kympeista yli sataseen?
Ulkonäkö, ilmankierto, helppokäyttöisyys, materiaali, laatu, ominaisuudet jne. vaikuttavat hintaan. Itse tosin suosin halvimmista halvimpia koteloita yleensä. Suosittelen sellaista kokonaisuutta, jossa on hyvä ilmankierto ja joka on hiljainen.
 

Nurmisaha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ranska
Jos uskaltaisin pyytää tuosta Nurmisahan leipomasta paketista alle tonnin kokonaisuutta näytön kanssa, olisiko jollakulla palikoista tietävällä kiinnostusta väsätä? Br-aseman voi jättää pois, 23" hd-näyttö olisi hyvä olla. Kuvankäsittely on täysin amatööriräpeltelyä Adoben halpisohjelmilla ja ilmaissoftilla, samoin taitto ja videoiden räpläily, mutta mahdollisimman sujuva ja takkuilematon käyttö on tietysti suotavaa. Tallennustilaa ei tolkuttoman paljon tarvitse olla, alle pari sataa gigaa on tällä hetkellä tavaraa koneella.

Käyttö ei kuulosta kovin vaativalta, joten alle tonnilla saa helpohkosti. Näytölle varattu 200 euroa, sen voi ostaa erikseen.

Silentrigissä on tietyissä osissa huono valikoima, eli kauppa vaihtui

SystemaStore
SystemaStore
SystemaStore
SystemaStore
SystemaStore
SystemaStore
SystemaStore
SystemaStore
SystemaStore
SystemaStore
SystemaStore

Yhteensä: 682.41 + näyttö

Linkit vievät Systemastoren sivuille tuotekuvauksiin.
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
1 109,80 Windows 7 Home Premium 64bit SP1 FI OEM
1 49,00 Kokoamispalvelu yhden vuoden takuulla
1 98,90 Fractal Design Define R4, Black Pearl
1 114,90 ASRock Z77 Pro4, Z77
1 229,00 Intel Core i5-3570K, 4 x 3.40GHz, 77W, boxed
1 21,90 LiteOn iHAS124, Rev. B, DVD-RW
1 69,80 Super Flower Golden Green Pro 450W
1 86,90 Samsung Spinpoint F3 1TB, SATA II
1 118,90 Samsung SSD 830 128GB, 2.5", SATA 6Gb/s, Bulk
2 26,90 Kingston HyperX DIMM 4GB PC3-12800U CL9-9-9-27 (DDR3-1600)
1 239,00 PowerColor Radeon HD 7850 PCS+, 2048MB
=================================================================
Yhteishinta: 1191,90e
Kiitos Nurmisahalle tästä vaivannäöstä! Vaikuttaa ainakin näin hieman kokemattoman silmään todella hyvältä setiltä. Näyttis saa ainakin ihan positiivista revikkaa alan saiteilla ja budjettikin pysyy jotenkuten aisoissa.

Tässä kyllä pätevä konepaketti. Itse lisäisin vielä paremman coolerin prossulle, ja mikäli mahdollista niin modulaarisen powerin ihan vaan johtojen minimoimisen takia. Jos otat paremman coolerin prossulle niin se lisää myös koneen kellotuspotentiaalia.
Kellottamisen suhteen olen täysin ummikko, joten en hirveästi sen varaan koe tarvetta laskea. Toivottavasti löytyisi sellainen paketti, jolla pärjää ilman kummempia kikkailuja.

Tuo coolerihomma on minulle ihan täysi mysteeri. Millainen tuuletin tuossa Interlin i5-prosessorissa sitten on, jos se kannattaisi vaihtaa? Powerissa on kai jokun tuuletin, mutta se on kai eri asia?
 
Suosikkijoukkue
B&B&B&B
Kiitos Nurmisahalle tästä vaivannäöstä! Vaikuttaa ainakin näin hieman kokemattoman silmään todella hyvältä setiltä. Näyttis saa ainakin ihan positiivista revikkaa alan saiteilla ja budjettikin pysyy jotenkuten aisoissa.


Kellottamisen suhteen olen täysin ummikko, joten en hirveästi sen varaan koe tarvetta laskea. Toivottavasti löytyisi sellainen paketti, jolla pärjää ilman kummempia kikkailuja.

Tuo coolerihomma on minulle ihan täysi mysteeri. Millainen tuuletin tuossa Interlin i5-prosessorissa sitten on, jos se kannattaisi vaihtaa? Powerissa on kai jokun tuuletin, mutta se on kai eri asia?


Kyllä se tavallinenkin cooleri menee, paremmalla coolerilla saat vaan prossun pysymään viileämpänä ja pystyt sitä myös kellottaa jos kiinosta. Powerissa on tuuletin, modulaarisella powerilla tarkoitin että ne piuhat mitkä tulee eri komponentteihin on irroitettavia ja näin ollen koneen sisälle ei jää kauheasti ylimääräisiä piuhoja mikä taas parantaa ilmanvaihtoa koneen sisällä.
 

Nurmisaha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ranska
Tuo coolerihomma on minulle ihan täysi mysteeri. Millainen tuuletin tuossa Interlin i5-prosessorissa sitten on, jos se kannattaisi vaihtaa? Powerissa on kai jokun tuuletin, mutta se on kai eri asia?

Coolerin voit lisätä tuosta Thermalright True Spirit 120 | silent rig

Suosittelen sitä. Menee tuon kanssa noin 10 eurolla yli budjetin tuon kanssa, joten jätin pois alunperin.

Modulaarisella virtalähteellä ei tuon kotelon kanssa paljoa hyödy, koska piuhat saa hyvin piiloon. Pikkukotelot eri asia.
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Kyllä se tavallinenkin cooleri menee, paremmalla coolerilla saat vaan prossun pysymään viileämpänä
Kiitos vielä näistä kommenteista!

Sain tuttavan ja teidän ehdotuksia yhdistelemällä sellaisen 1500 euron paketin kasaan (sis. Windows7 ja näyttö), johon varmaan sitten vielä tuo Nurmisahan ehdottoma cooleri lisäksi. Hieman vaivaa näkemällä saa eri verkkokaupoista hyvin kilpailutettua komponenttien hintoja ja sitten tärkeimmistä osista vaan revikoita etsimään, niin löytää ne itselleen parhaiten sopivat.

Mainittakoon, että näyttökortti on mallia Nvidia Geforce GTX 570 eli kummasti vielä vuoden 2010 mallilla pärjää nykypäivänä.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Käyttö ei kuulosta kovin vaativalta, joten alle tonnilla saa helpohkosti. Näytölle varattu 200 euroa, sen voi ostaa erikseen.
Kiitokset tästä! Vertailen, perehdyn ja tutkin, ainakin vähäsen. Ja jotain sitten ostan.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Hmph. En osaa sanoa, mikä noista on paras, mutta aloin noita kannettavia selaillessani funtsia taas, että tuossahan on 700 euron hintaan samoja ominaisuuksia aika paljon, mitä yritän hakea.

Kysyisin noihin perustuen, että mikä Sampasta tekee kalliimman, kun siinä kuitenkin on vähemmän keskusmuistia ja kovalevytilaa kuin noissa muissa. Prosessori? Näytönohjain?

Eikös tuo Asus ole merkkinäkin aika hyvä?
 

sierramies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki vituttaa, myös sekin.
Pelikonetta pöljälle

Nyt olis uuden pelikoneen (pöytämalli)hankinta edessä ja tarttis saada jonkun asiantuntijan neuvoja, koska itse olen varsinainen koppelo näissä hommissa.

Eli tehoja pitäis kokoonpanosta löytyä, hintahaitari voisi olla 2000-3000e. Pari hyvää näytönohjainta, prossut ja muistit viimeisen päälle jne..Komponenttien osto ja itse (ts. naapurin Kyösti perjantaipulloa vastaan) kokoaminen lienee edullisin vaihtoehto, mutta siinä kun tuppaa aina tulemaan ongelmia..

Ketjussa on sanottu että Verkkokaupan vehkeitä ei kannata ostaa, lieneekö näin? Löysin sieltä yhden mielenkiintoisen mallin:

PELIKONE

Voisiko joku kertoa, kannattaako moista edes harkita vai löytyisikö jostain muualta parempi paketti? Vai työllistänkö Kyöstiä?

Kiitos jo etukäteen neuvoista!
 

Nurmisaha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ranska
Ketjussa on sanottu että Verkkokaupan vehkeitä ei kannata ostaa, lieneekö näin? Löysin sieltä yhden mielenkiintoisen mallin:

PELIKONE

Voisiko joku kertoa, kannattaako moista edes harkita vai löytyisikö jostain muualta parempi paketti? Vai työllistänkö Kyöstiä?

Kiitos jo etukäteen neuvoista!

Verkkokaupan kone on roskaa koska se on liian kallis. Saat ainakin 500 euroa halvemmalla kun otat samat osat erikseen ja lisäät kokoamisen. Toimitusaikakin on ikuisuus (10-20 päivää). 2 näytönohjainta on ongelmien hakemista etkä merkittävää eroa saa ellet laita vähintään kahta suurta näyttöä. Kahden SSD:n RAID 0 on mukava kunnes toinen hajoaa ja kaikki tiedot katoavat jne. Hakemalla liikaa tehoa haet vain lisää ongelmia.

LG Blu-Ray BD-R /DVD±RW LS 12x SATA, Musta Bulk (Blu-Ray polttava) | 99.90e - Jimms.fi
Asus P8Z77-V LK, LGA1155, Intel Z77, DDR3, SLI/CrossFireX ATX (Uutuus!) | 139.00e - Jimms.fi
Western Digital 1TB Caviar Blue, SATA III, 7200RPM, 32MB | 91.00e - Jimms.fi
Samsung 128GB 830 Series SSD-kiintolevy, 2.5, SATA III, Bulk | 118.80e - Jimms.fi
Fractal Design Define R3 Titanium Grey ATX-kotelo, Titaani | 84.00e - Jimms.fi
G.Skill 8GB x 1, Ripjaws X, DDR3 1333 Mhz, 9-9-9-24, 1.5V | 50.00e - Jimms.fi
EVGA NVIDIA GeForce GTX 680 SuperClocked+ with Backplate, 2GB GDDR5, 2xDVI/HDMI/DP, PCI-E 3.0 (Huippu-uut | 549.00e - Jimms.fi
Intel Ivy Bridge i5-3570K, LGA1155, 3.4GHz, 6MB, Boxed | 239.00e - Jimms.fi
Microsoft Windows 7 Home Premium 64-bit FI DVD, SP1, OEM | 119.00e - Jimms.fi
Nexus 850W RX-8500 ATX-virtalähde, PFC, 80Plus | 125.00e - Jimms.fi
Scythe Ninja 3 rev.B prosessoricooleri, LGA775/1156/1366/2011, AM3/AM2+/AM2/940/939/754 | 38.90e - Jimms.fi
Jimm's Tietokoneen kokoonpano ja testaus | 79.00e - Jimms.fi
Jimm's Microsoft Windows käyttöjärjestelmän ja ajureiden asennus (tietokoneen oston yhteydessä) | 35.00e - Jimms.fi

Yhteensä: 1817.60€

Linkit Jimm's PC Storen sivuille tuotekuvauksiin.
 

sierramies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki vituttaa, myös sekin.
Verkkokaupan kone on roskaa koska se on liian kallis. Saat ainakin 500 euroa halvemmalla kun otat samat osat erikseen ja lisäät kokoamisen. Toimitusaikakin on ikuisuus (10-20 päivää). 2 näytönohjainta on ongelmien hakemista etkä merkittävää eroa saa ellet laita vähintään kahta suurta näyttöä. Kahden SSD:n RAID 0 on mukava kunnes toinen hajoaa ja kaikki tiedot katoavat jne. Hakemalla liikaa tehoa haet vain lisää ongelmia.

LG Blu-Ray BD-R /DVD±RW LS 12x SATA, Musta Bulk (Blu-Ray polttava) | 99.90e - Jimms.fi
Asus P8Z77-V LK, LGA1155, Intel Z77, DDR3, SLI/CrossFireX ATX (Uutuus!) | 139.00e - Jimms.fi
Western Digital 1TB Caviar Blue, SATA III, 7200RPM, 32MB | 91.00e - Jimms.fi
Samsung 128GB 830 Series SSD-kiintolevy, 2.5, SATA III, Bulk | 118.80e - Jimms.fi
Fractal Design Define R3 Titanium Grey ATX-kotelo, Titaani | 84.00e - Jimms.fi
G.Skill 8GB x 1, Ripjaws X, DDR3 1333 Mhz, 9-9-9-24, 1.5V | 50.00e - Jimms.fi
EVGA NVIDIA GeForce GTX 680 SuperClocked+ with Backplate, 2GB GDDR5, 2xDVI/HDMI/DP, PCI-E 3.0 (Huippu-uut | 549.00e - Jimms.fi
Intel Ivy Bridge i5-3570K, LGA1155, 3.4GHz, 6MB, Boxed | 239.00e - Jimms.fi
Microsoft Windows 7 Home Premium 64-bit FI DVD, SP1, OEM | 119.00e - Jimms.fi
Nexus 850W RX-8500 ATX-virtalähde, PFC, 80Plus | 125.00e - Jimms.fi
Scythe Ninja 3 rev.B prosessoricooleri, LGA775/1156/1366/2011, AM3/AM2+/AM2/940/939/754 | 38.90e - Jimms.fi
Jimm's Tietokoneen kokoonpano ja testaus | 79.00e - Jimms.fi
Jimm's Microsoft Windows käyttöjärjestelmän ja ajureiden asennus (tietokoneen oston yhteydessä) | 35.00e - Jimms.fi

Yhteensä: 1817.60€

Linkit Jimm's PC Storen sivuille tuotekuvauksiin.

Ohhoh, enpäs tuota tiennytkään näytönohjaimista tai kovoista. Luulin että tuo double-näyttishomma on joku "päivän sana". Hyvä että tuli kysyttyä! Kiitos vain nurmisahalle neuvoista. Pitänee siis hylätä tuo kallis Verkkokauppa tälä kertaa.
 

Tomppa#74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Kahden SSD:n RAID 0 on mukava kunnes toinen hajoaa ja kaikki tiedot katoavat jne. Hakemalla liikaa tehoa haet vain lisää ongelmia.

Ou jees, tätä Nurmisahan kommenttia kannattaa todellakin soveltaa. Kerran olen tämän virheen mennyt tekemään pyörivillä levyillä. Ja miten kävi? Tottakai toinen kiekoista hajosi... sen jälkeen RAID1 on ollut kovaa valuuttaa. Onpahan samalla ikäänkuin "perusbackup" tehtynä automaattisesti ja ulkoiselle kovolle sitten tärkeimmät turvaan lisäksi. Asiaa sivuten: muutama hetki menee kun tehdään terasella tai isommalla sata-levyllä raidiin rebuildia levyrikon jälkeen...
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Eli uusi Acerin läppärini palautuu huomenna takaisin giganttiin. Uusi pitäisi ostaa, mutta mikä? Budjetti 500€. Tuolla summalla ei varmastikaan saa parasta, mutta mikä on tuon hinta luokan paras? Linkkejä kehiin, niin käyn hakemassa koneen jo heti huomenna.
 
Suosikkijoukkue
B&B&B&B
Nyt olis uuden pelikoneen (pöytämalli)hankinta edessä ja tarttis saada jonkun asiantuntijan neuvoja, koska itse olen varsinainen koppelo näissä hommissa.

Eli tehoja pitäis kokoonpanosta löytyä, hintahaitari voisi olla 2000-3000e. Pari hyvää näytönohjainta, prossut ja muistit viimeisen päälle jne..Komponenttien osto ja itse (ts. naapurin Kyösti perjantaipulloa vastaan) kokoaminen lienee edullisin vaihtoehto, mutta siinä kun tuppaa aina tulemaan ongelmia..

Ketjussa on sanottu että Verkkokaupan vehkeitä ei kannata ostaa, lieneekö näin? Löysin sieltä yhden mielenkiintoisen mallin:

PELIKONE

Voisiko joku kertoa, kannattaako moista edes harkita vai löytyisikö jostain muualta parempi paketti? Vai työllistänkö Kyöstiä?

Kiitos jo etukäteen neuvoista!

Kuten Nurmisaha jo mainitsi itse kiertäisin tuon verkkokaupan koneen kaukaa.
Laitetaan tähän oma ehdotus kasattuna Silentrigistä mikä sijaitsee Tampereella, eli jos asut siellä voit noutaa koneen sieltä kasattuna.



Windows 7 Home Premium 64bit SP1 EN OEM - 109.80€
Käyttöjärjestelmän ja ajureidein asennuspalvelu - 14.50€
Kokoamispalvelu yhden vuoden takuulla - 49.00€
Fractal Design Define R4, Black Pearl - 98.90€
ASRock Z77 Extreme4 - 139.80€
Intel Core i5-3570K - 229.00€
EVGA GeForce GTX 680 Superclocked 2GB - 556.00€
2x Corsair Vengeance Blue DIMM 8GB CL9-9-9-24 (DDR3-1600) - 109.80€
Samsung SSD 830 128GB - 118.90€
Western Digital Caviar Blue 1000GB, SATA III - 88.90€
Super Flower Golden King Platinum 650W - 144.80€
LG Electronics BH10LS38 BD-RW - 82.90€
Thermalright HR-02 Macho - 38.90€

Toimituskulut 12,75€
Yhteensä 1 793,95€

Linkit vievät tuotteisiin Silentrig.com verkkokauppaan

edit. Jos näyttöä tarvitset niin voin suositella tätä BenQ XL2420T, 24", 120Hz
 
Viimeksi muokattu:

sierramies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki vituttaa, myös sekin.
Kuten Nurmisaha jo mainitsi itse kiertäisin tuon verkkokaupan koneen kaukaa.
Laitetaan tähän oma ehdotus kasattuna Silentrigistä mikä sijaitsee Tampereella, eli jos asut siellä voit noutaa koneen sieltä kasattuna.



Windows 7 Home Premium 64bit SP1 EN OEM - 109.80€
Käyttöjärjestelmän ja ajureidein asennuspalvelu - 14.50€
Kokoamispalvelu yhden vuoden takuulla - 49.00€
Fractal Design Define R4, Black Pearl - 98.90€
ASRock Z77 Extreme4 - 139.80€
Intel Core i5-3570K - 229.00€
EVGA GeForce GTX 680 Superclocked 2GB - 556.00€
2x Corsair Vengeance Blue DIMM 8GB CL9-9-9-24 (DDR3-1600) - 109.80€
Samsung SSD 830 128GB - 118.90€
Western Digital Caviar Blue 1000GB, SATA III - 88.90€
Super Flower Golden King Platinum 650W - 144.80€
LG Electronics BH10LS38 BD-RW - 82.90€
Thermalright HR-02 Macho - 38.90€

Toimituskulut 12,75€
Yhteensä 1 793,95€

Linkit vievät tuotteisiin Silentrig.com verkkokauppaan

edit. Jos näyttöä tarvitset niin voin suositella tätä BenQ XL2420T, 24", 120Hz

Tuohan näyttää mielenkiintoiselta vaihtoehdolta. En ole kuullutkaan tuosta liikkeestä, mutta jos löytyy Tampereelta pitänee tutustua. Taitaapi tulla odotettua edullisempi tästä pelikoneprojektista, kiitos vinkistä Alicelle.
 
Suosikkijoukkue
B&B&B&B
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös