Ei noi päivämäärät ole mitään, että joka kaupaan saapuu 100 000 tuotetta tuolloin, vaan myynti alkaa tuolloin. Alussa niitä ei monikaan saa. Tämä on nyt nähty 1000 kertaa jos on yhtään teknikkaa seurannut. Esim. Suomeen niitä tulee ihan muutamia alkuun ja kaikki menee heti. Ollaan pitkälle lokakuulla ennen kuin kaupoissa alkaa olemaan muutkin kuin eioota.
Ja kyllä se ostaja haluaa aina parasta mitä rahalla saa. 2080ti kun hinta putoa nykyisen 2070 tasolle, niin sen hinnan on pudottava, se pudottaa väkisin 2060 hintaa, samaten AMD:n on pakko leikata hintoja 5700 XT putoaa, 5700 putoaa, 5600XT putoaa, kaikkien hinnat putoaa merkittävästi kuun lopussa kun tehokkaiden korttien hintaa joutuu kaikki kaupat leikkaamaan. Kannattaa odottaa vaikka sitä black fridayta ja ostaa silloin.
Joo, mutta sanoit että ei ole ehtinyt kauppoihin. Vastaus siihen on että kyllä on. Toki sielä vielä on paljon jonossa ostajia joilla on mahdollisuus perua sen jälkeen kun AMD julkaisee mutta väite ettei ehdi kauppoihin ei silti pidä paikkaansa.
edit. ja ei ne AMD kortit ole suurella todennäköisyydellä myöskään heti julkaisupäivänä sielä kaupassa. Huhut mitä itse lukenut ovat että heillä pidempi väli julkaisusta todelliseen saatavuuteen koska ns. pakko julkaista ennen kuin kaikki ovat ehtineet ostaa nvidiansa.
Ja totta kai kyse on siitä kauanko jaksaa/haluaa odottaa. Itsekin odotan aina sen parhaan hetken rautapäivityksissäni. Sinun kirjoittelustasi vaan huokuu semmoinen "näin olen itse aina tehnyt ja joka toisin tekee on ääliö" asenne, mikä pistää vain vituttamaan. Kannattaa muistaa että jollekin 2-3kk odotus voi olla melko pitkä aika tai vaikkapa 100-200€ säästö mitätön.