Tietokonetta ostamassa

  • 337 705
  • 1 631
Sanokaahan ihmiset mielipiteitä noista all-in-one -koneista? Kyseessä siis pöytäkone, jossa ei ole erillistä keskusyksikköä, vaan ainoastaan näyttö (joojoo, just samalla tavalla kuten Applen vehkeissäkin). Uusimmissa malleissa noista on myös kosketusnäyttö, minkä toimivuus itseäni hieman mietityttää. Hintahaarukka noissa on tietysti laaja. Halvimpia saa jo jollain 400 eurolla, mutta paremmat mallit arvostetummilla valmistajille menee jo pitkälle yli tuhanteen euroon. Eli onko noista mihinkään ja jos on niin mihin?

Ja toinen kysymykseni kuuluu, että käyttääkö kukaan ylipäätään enää pöytäkoneita vai onko läppäri tänä päivänä yhtä kuin kotikone?
 

Girardi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers ja Kalapa
Sanokaahan ihmiset mielipiteitä noista all-in-one -koneista? Kyseessä siis pöytäkone, jossa ei ole erillistä keskusyksikköä, vaan ainoastaan näyttö (joojoo, just samalla tavalla kuten Applen vehkeissäkin). Uusimmissa malleissa noista on myös kosketusnäyttö, minkä toimivuus itseäni hieman mietityttää. Hintahaarukka noissa on tietysti laaja. Halvimpia saa jo jollain 400 eurolla, mutta paremmat mallit arvostetummilla valmistajille menee jo pitkälle yli tuhanteen euroon. Eli onko noista mihinkään ja jos on niin mihin?

Ja toinen kysymykseni kuuluu, että käyttääkö kukaan ylipäätään enää pöytäkoneita vai onko läppäri tänä päivänä yhtä kuin kotikone?

Ei ole kokemusta noista All-In-One tietokoneista mutta jos tosiaan sellaisen haluat niin kyllä silloin tällainen varmaan olisi paras: Apple - iMac - The ultimate all-in-one desktop computer.. En usko että nämä PC:n vastaavat vielä yltää vastaavaan. Kyllähän pöytäkone kannattaa vielä ostaa kun sitä voi sentään päivittää toisin kuin kannettavia. Työmaailmassa läppäri on must mutta kotikoneena ei riitä vääntö valokuvien ja videoiden muokkaamiseen. Pelaamisessakin läppärit kuumenee ihan liikaa ja näyttö on aina liian pieni kun on jo tottunut näihin 2x 24" näyttöihin. :)
 

frozen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Halpaa pikkukannettavaa olisin ostamassa (ei siis miniä, vaan sellaisen 13-15 tuumaisen).

Törmäsin tällaiseen Acerin Acer eMachines E442 / 15.6" läppäriin (tuotekoodi LX.NB702.063). Tälle kyseiselle läppärille vaan verkkokauppa.comin sivut antaa eri mitat kuin acerin omat sivut tai monet muut verkkokaupat, vaikka omasta mielestäni pitäisi kyse olla samasta tuotteesta (mikäli tuotekoodikin on sama eri paikoissa). Eli osaisikohan joku jatkoajan tietokoneneroista kertoa, mistä ero noissa läppärin mitoissa johtuu (verkkokauppa siis antaa esim. leveydeksi 38,1cm kun acerin sivut 34,7cm)?

eME442-162G32Mnkk | Product Model
(linkki Acerin sivuille tuote-esittelyyn)

Acer eMachines E442 / 15.6 / AMD V160 / 2 GB / 320 GB | Tuotekuvasto | Verkkokauppa.com
(linkki verkkokaupan sivuille tuote-esittelyyn)
 

Frank McKee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, T. Arima
Halpaa pikkukannettavaa olisin ostamassa (ei siis miniä, vaan sellaisen 13-15 tuumaisen).

Törmäsin tällaiseen Acerin Acer eMachines E442 / 15.6" läppäriin (tuotekoodi LX.NB702.063). Tälle kyseiselle läppärille vaan verkkokauppa.comin sivut antaa eri mitat kuin acerin omat sivut tai monet muut verkkokaupat, vaikka omasta mielestäni pitäisi kyse olla samasta tuotteesta (mikäli tuotekoodikin on sama eri paikoissa). Eli osaisikohan joku jatkoajan tietokoneneroista kertoa, mistä ero noissa läppärin mitoissa johtuu (verkkokauppa siis antaa esim. leveydeksi 38,1cm kun acerin sivut 34,7cm)?

eME442-162G32Mnkk | Product Model
(linkki Acerin sivuille tuote-esittelyyn)

Acer eMachines E442 / 15.6 / AMD V160 / 2 GB / 320 GB | Tuotekuvasto | Verkkokauppa.com
(linkki verkkokaupan sivuille tuote-esittelyyn)

Unohda suosiolla nuo eMachine sarjan koneet jos haluat luotettavuutta. Tarkasta Asus ja Toshiba tarjonta ensin haluamaasi euroluokkaan, jos niistä löytyy niin hanki ennemmin jompikumpi näistä...
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Todetaan tähän väliin nyt se, että tietokoneet ovat toistaneet HD-kuvaa varsin mallikkaasti jo toistakymmentä vuotta. Ja ei, Virmanen ei keksinyt try-outtia.
Mac minin kohdalla tuo väite ei itseasiassa pidä paikkaansa. Oikeastaan ensimmäiset sujuvasti 720P:n toistoon kykenevät minit ilmestyivät markkinoille noin viisi vuotta sitten, siirryttäessä PowerPC arkkitehtuurista Intelin leiriin.
 

Sebastian

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rangers, Wild, Arsenal, Bayern München
Todetaan tähän väliin nyt se, että tietokoneet ovat toistaneet HD-kuvaa varsin mallikkaasti jo toistakymmentä vuotta. Ja ei, Virmanen ei keksinyt try-outtia.

no meikäläisen miniläppäri tökkii heti kun vähän parempilaatuisempaa filmiä pistän pyörimään.. mistä mahtaa johtua?
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Itsellekkin tullut tarvetta läppärille. Lähinnä opiskelu käyttöön ja jonkinverran myös kuvankäsittelyä ja auto-cadia tulisin läppärillä käyttämään. Pelaamista en niinkään harrasta. Näytön kooksi riittään 15,6" koska itsellä on ylimääräinen 22" tft näyttö, jota sitten voi käytellä tarpeen mukaan. Hintaluokka olisi siinä 500€ paikkeilla. Alla muutama esimerkki mitä olen katsellut.

Fujitsu
HP
Asus

(linkit vievät koneboxin sivuille, joissa tietoa läppäreistä)

Riittääkö noissa potku yllämainittuun käyttöön?
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Juuri sopivasti saatiin tämäkin ketju ylös, sillä samoilla aikeilla liikuskelen.

Uuden läppärin hankinta tulee syksyn mittaan tarpeeseen, ja nyt pitkästä aikaa yksi käyttöfokus on pelaamisessa. Tonnia enempää en koneeseen raaski laittaa, joten jos tuolla ei pelikelpoista läppäriä saa, jäädytän koko innostukseni alkuunsa. Asuksen koneisiin olen tykästynyt, joten ainakin näin alkuun haku on päällä siltä rintamalta.

Olen muuten suhtkoht hajulla nykykannettavien speksien tehoista, mutta näytönohjainten osalta tuntemukseni on heikko.

Senpä vuoksi kysyin, millaisiin sfääreihin tällä Koneboxin ehdokkaalla pääsisi: Asus N73SV
 

Dängleri

Jäsen
Alla muutama esimerkki mitä olen katsellut.

Fujitsu
HP
Asus

Riittääkö noissa potku yllämainittuun käyttöön?

Pitäisi riittää. Oikeastaan ainut asia johon tarvitsee tehoja, on pelit. Ja jos et tosiaan niitä aio pelata, niin säästät koneen hinnassa paljon. Kannattaa vilkuilla myös NetAnttilan tarjoukset, sillä siellä on yleensä yllättävän kilpailukykyiset hinnat. Esim. tuo HP G6-1111 löytyy sieltä hintaan 449,90€ (vaikuttaisi ainakin samalta).

Olen itsekin ostamassa läppäriä, ja lähtökohtaisesti se tulee olemaan HP. Acereihin en aio koskea enää ikinä, sillä niiden myötä ihmisestä tulee hermoraunio, nimimerkillä kokemusta on.
 

Tuamas

Jäsen
Olen itsekin ostamassa läppäriä, ja lähtökohtaisesti se tulee olemaan HP. Acereihin en aio koskea enää ikinä, sillä niiden myötä ihmisestä tulee hermoraunio, nimimerkillä kokemusta on.

Itse voin vilpittömästi suositella Asusta, erityisesti suoran kahden vuoden takuun ansiosta.

Olen vain huomannut että yleensä kannettavissa alkaa ne ensimmäiset nikottelut siinä kun ikää tulee yli vuosi ja oikeastaan suurimmalla osalla muista merkeistä takuu (ilman maksullista lisätakuuta) on vain vuoden.

HP on ainakin "viihdemalleissa" ollut kestävyydeltään aikalailla samaa kuraluokkaa kuin Acerkin.
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Itse voin vilpittömästi suositella Asusta, erityisesti suoran kahden vuoden takuun ansiosta.

Olen vain huomannut että yleensä kannettavissa alkaa ne ensimmäiset nikottelut siinä kun ikää tulee yli vuosi ja oikeastaan suurimmalla osalla muista merkeistä takuu (ilman maksullista lisätakuuta) on vain vuoden.

HP on ainakin "viihdemalleissa" ollut kestävyydeltään aikalailla samaa kuraluokkaa kuin Acerkin.
Kyllähän tuo kahden vuoden takuu sen verta vaakakupissa painaa, että todennäköisesti joku Asuksen malleista tarttuu käteen. Täytyypi seurailla jahka tulee hyviä tarjouksia.
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Itse olen vuosien saatossa ties kuinka monta läppäriä ostanut itselle ja sukulaisille. Kaksi merkkiä on ylitse muiden ja niissä pysyn myös tulevaisuudessa. Toshibassa ja Asuksessa ei ole koskaan ollut mitään teknistä vikaa. HP:lla, Fujitsulla tai Acerilla voi heittää vaikka sitä kuuluisaa vesilintua.

Sony on tietenkin kolmas laatumerkki, mutta monelle kuluttajalle kallis. Tosin viime aikoina on tultu jo vähän realistisemmalle hintatasolle...
 

Dängleri

Jäsen
Itse voin vilpittömästi suositella Asusta, erityisesti suoran kahden vuoden takuun ansiosta.

Olen vain huomannut että yleensä kannettavissa alkaa ne ensimmäiset nikottelut siinä kun ikää tulee yli vuosi ja oikeastaan suurimmalla osalla muista merkeistä takuu (ilman maksullista lisätakuuta) on vain vuoden.

HP on ainakin "viihdemalleissa" ollut kestävyydeltään aikalailla samaa kuraluokkaa kuin Acerkin.

Itse en tuota HP:n huonoutta ole koskaan kokenut, mutta toki niissäkin varmasti sunnuntaipäivän kappaleita on liikkeellä. Oma Acer teki temppunsa juurikin karvan verran yli vuosi ostohetkestä. Meni onneksi kotivakuutukseen.

En ole niin paljoa näihin kannettaviin perehtynyt, joten tuo Asus on jäänyt vertailuissa aina paitsioon. Tuo 24kk takuu on kyl aika helmi. Mitäs Asus-miehet ovat mieltä tästä koneesta?
 

Prookie

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
En ole niin paljoa näihin kannettaviin perehtynyt, joten tuo Asus on jäänyt vertailuissa aina paitsioon. Tuo 24kk takuu on kyl aika helmi. Mitäs Asus-miehet ovat mieltä tästä koneesta?
Taitaa minulla olla juuri tuo linkissä oleva Asus.

Ei kyllä mitään negatiivista sanottavaa tästä ole. 10-11 kk tuo on ollut aktiivisessa käytössä, eikä mitään ongelmia ole ollut.

Koneen käyttö on ollut perus surffailua, elokuvien katselua ym.

Jos nyt jotain huonoa täytyy sanoa, niin akku voisi kestää hieman pidempään. Tosin itselle tämä akun kesto on melko samantekevä asia. Kotona konetta lähinnä käytän, eikä vajaan 3 tunnin akunkesto minua haittaa.
 

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itsekin tuossa just katselin max n. 450e läppäriä ja oikeastaan ensimmäinen kriteeri oli "ei Aceria". :) Asus sitten tuli hommattua, 2v takuu ja ainakin vielä tuo ei kuumene eikä pidä yhtä kovaa melua kuin edesmennyt Aceri.

Tokihan esim. Aceriin saa ainakin täällä Jyväskylässä yhdestä liikkeestä 2v takuun myöskin.

Esim. Cdon myy myös MSI:n läppäreitä ja ne vaikutti ihan mielenkiintoisilta, ainakin komponenttien puolella MSI:stä on jäänyt laadukas kuva.
 

MHbreik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Itä-Suomen Mestisjengit, SaiPa, Liigakarsinnat
Taitaa tosiaan olla "vakiona" 2 vuoden takuu läppäreissä Toshibaan, MSI:hin ja Asukseen. Itselläni oli ensimmäinen läppäri Acer, jonka emolevy hajosi vuoden ja kahden kuukauden ikäisenä. Kaveri/tuttavapiireissä huonoja kokemuksia Acereista ja HP:n malleista, mutta yhtään "sutta" ei ole keneltäkään löytynyt Toshiboista tahi Asuksista. Itselläni nyt ollut Toshiba käytössä yli vuoden, eikä mitään pahaa sanottavaa.
 

Zorba

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Täytyy liittyä joukkoon suosittelemaan ASUS:ta. Jo mainitun 2 vuoden takuun lisäksi täytyy nostaa esille huoltokäytäntöä. Minulla pamahti koneesti n. vuoden vanhana kovalevy. Omasta saamattomuudesta johtuen korjaamisessa kesti pitkään, mutta sen jälkeen kun olin jaksanut Asuksen suomenkieliseen tukipalveluun soittaa (jonotus n. 5sec) niin homma eteni todella ripeästi. Paketti postiin (vai hakivatko peräti kotoa asti) ja muistaakseni noin viikossa kone oli käynyt Ruotsissa huollossa ja tuli jo takaisin, kotiovelle. Ja netin kautta pystyi seuraamaan huollon etenemistä.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Asus on hyvä. Asus-läppäri on toiminut vuoden verran ilman mitään ongelmia. Toinen asus lopetti toimintansa kun kaupasta oston jälkeen käynnistin sen. Siinä tosin vika ei todennäköisesti ollut varsinaisesti koneessa vaan winussa. Mitään näyttövikoja, ylikuumenemisongelmia tai sammumisia Asuksissa ei ole ollut. Ainoa tyyppivika niissä on sysipaska oletuskäyttis, joka tosin on helposti korjattavissa.

Toshibaa en omien kokemusten perusteella voi luotettavaksi laskea. Yksi toshiba talossa ja se pysyi ehjänä reilun vuoden ennenkuin näyttö sanoi riksrakspoks.

Acer....en sano mitään. Yksi acer on ollut (on vieläkin varalla) ja voin vaihtaa sen ämpärilliseen soraa. Anyone?
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Senpä vuoksi kysyin, millaisiin sfääreihin tällä Koneboxin ehdokkaalla pääsisi: Asus N73SV
En saanut toivomaani vastakaikua kysymykselleni, joten julkenen tämän kaiken Asus-hypen keskellä nostamaan oman ehdokkaani vielä toistamiseen jalustalle. Eli mahtaako tuolla koneella päästä mihinkään, lähinnä pelailun näkökulmasta? Näytönohjain tuossa eniten arveluttaa, prossu on siinä ja siinä (?).
 

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En saanut toivomaani vastakaikua kysymykselleni, joten julkenen tämän kaiken Asus-hypen keskellä nostamaan oman ehdokkaani vielä toistamiseen jalustalle. Eli mahtaako tuolla koneella päästä mihinkään, lähinnä pelailun näkökulmasta? Näytönohjain tuossa eniten arveluttaa, prossu on siinä ja siinä (?).

Ainakin prossu on varmasti riittävä, eiköhän myös näyttiskin. Riippuu tietysti minkälaisia (ikäisiä) pelejä aiot pelata ja onko tärkeää saada hyvät graffat.
 
En saanut toivomaani vastakaikua kysymykselleni, joten julkenen tämän kaiken Asus-hypen keskellä nostamaan oman ehdokkaani vielä toistamiseen jalustalle. Eli mahtaako tuolla koneella päästä mihinkään, lähinnä pelailun näkökulmasta? Näytönohjain tuossa eniten arveluttaa, prossu on siinä ja siinä (?).

Ostin heinäkuun alussa Expertiltä tämän Taitaa olla lähes sama vehje, paitsi omassani on Intel Core i7 prosessori, mainitsemassasi Intel Core i5. Hinta oli silloin 848e. Kone toiminut moitteetta ja eikä ole tullut mitään valitettavan aihetta. Pelaamista en harrasta, mutta ainakin kaikessa muussa käytössä pelannut. Suosittelen lämpimästi.
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Ainakin prossu on varmasti riittävä, eiköhän myös näyttiskin. Riippuu tietysti minkälaisia (ikäisiä) pelejä aiot pelata ja onko tärkeää saada hyvät graffat.
Ostin heinäkuun alussa Expertiltä tämän Taitaa olla lähes sama vehje, paitsi omassani on Intel Core i7 prosessori, mainitsemassasi Intel Core i5. Hinta oli silloin 848e. Kone toiminut moitteetta ja eikä ole tullut mitään valitettavan aihetta. Pelaamista en harrasta, mutta ainakin kaikessa muussa käytössä pelannut. Suosittelen lämpimästi.
Ok, kiitokset kummallekin kommenteista. Oikeastaan olen hommaamaassa konetta vain yhtä peliä varten, Star Wars: The Old Republic, joka ilmestynee jossain syksyn tienoilla. Ihan tarkkoja tehovaatimuksia ei ole kai julkaistu vielä missään, mutta kiinnostaisi silti tietää suuntaa-antavaa, mihin tuo ehdottomani kone ehtisi.

Toisaalta tekisi mieli samoin tein uhrata pari sataa lisää, ja ostaa Asuksen pelikannettavien lippulaiva G74SX, josta luulisi löytyvän potkua parille vuodelle eteenpäin.

Pöytäkonehan ratkaisisi monetkin ongelmat aina budjetista lähtien, mutta en oikein saa sijoitettua sitä kaksiossani mihinkään. Tai sitten pitää heittää nainen kotoa pihalle.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös