Tietokonetta ostamassa

  • 338 387
  • 1 631

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Nyt on näyttö hankittuna, joten se asia on hoidossa. Sitten pitäisi kääntyä sen puoleen, että itse torni pitäisi hankkia. Tässä vähän katsellut alustavasti ja mm. tälläiseen törmäsin: HP G5240sc (linkki vie verkkokauppa.com:iin)

Mitä mieltä tuosta? Tuotos on HP:n jota tuossa on juuri edellisissä viesteissä parjattu, mutta ulottuuko se sitten pöytäkoneisiin se hajoamisherkkyys?

Omaan silmään nuo tehot tuntuisi olevan varsin kohdallaan omiin tarpeisiin, lähinnä en sitten tiedä onko prosessorit sun muut laadukkaita ja sitä rataa. Myös joku puhui, että virtalähteen tulisi olla hyvä? Onko ne sitten valmiissa paketeissa sitä? Itse en tosiaan näistä oikein mitään tiedä.

Paljon kysymyksiä siis, jos joku osaisi sanoa mielipidettä vaikka tuosta linkittämästäni, niin olisin kiitollinen.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Nyt on näyttö hankittuna, joten se asia on hoidossa. Sitten pitäisi kääntyä sen puoleen, että itse torni pitäisi hankkia. Tässä vähän katsellut alustavasti ja mm. tälläiseen törmäsin: HP G5240sc (linkki vie verkkokauppa.com:iin)

Mitä mieltä tuosta? Tuotos on HP:n jota tuossa on juuri edellisissä viesteissä parjattu, mutta ulottuuko se sitten pöytäkoneisiin se hajoamisherkkyys?

Omaan silmään nuo tehot tuntuisi olevan varsin kohdallaan omiin tarpeisiin, lähinnä en sitten tiedä onko prosessorit sun muut laadukkaita ja sitä rataa. Myös joku puhui, että virtalähteen tulisi olla hyvä? Onko ne sitten valmiissa paketeissa sitä? Itse en tosiaan näistä oikein mitään tiedä.

Paljon kysymyksiä siis, jos joku osaisi sanoa mielipidettä vaikka tuosta linkittämästäni, niin olisin kiitollinen.
Ei tuo nyt mikään mahdoton tehomylly ole, niinkuin varmaan saatoit epäilläkin. Näytönohjain on varsin tehoton, eikä prosessorikaan ole kaksinen. Jossain http://www.jimmspc-store.fi/tuote/JIMMB-BG-450?t=false on huomattavasti tehokkaampi näytönohjain ja hieman tehokkaampi prosessori jos nyt pelaaminen kiinnostaa ollenkaan. Hiukan pienempi kiintolevy, mutta kyllä tuotakin saa jo täyttää... Tuohon Jimmsin koneeseen vaan pitää sitten ostaa Windows lisäksi.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Mun kokemukset HP:n läppäreistä on vain huonoja. Edellisestä koneesta hajosi näyttis, eli emolevy vaihtoon. Meni onneksi takuuseen mutta varaosan takuuajan umpeuduttua hajosi taas. Oli muuten hauska kokemus viedä konetta Infocareen Vantaalle takuukorjaukseen: 5 asiakasta jonossa ennen mua ja kaikilla oli kainalossa samanlainen kone. Meininki oli hilpeätä kuin täpötäydessä ruuhkabussissa jonkun pieraistessa.

Haiskahtaa ihan HP:n pavilion DV8000 myllyltä. Itsellä ja kaverilla oli sama vitun vika näytönohjaimessa. Vika tais löytyä kyllä aika monesta muustakin HP:n kannettavasta, mallista riippumatta.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ei tuo nyt mikään mahdoton tehomylly ole, niinkuin varmaan saatoit epäilläkin.
Jep, siksi ehdottomasti kyselinkin. Olen jo tuon paketin hylännyt, taidan siirtyä siihen, että kone kasataan. Ainoa vaan, että itselläni ei ole siitä mitään kokemusta, enkä tiedä rupeanko tässä vaiheessa opettelemaankaan. Ettei tule hajotettua mitään. Ei ole kauheasti varaa ostella uusia.

Pitää löytää joku tarpeeksi nörä tuttu, joka voisi tuon puolen hoitaa.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Itse ostin juuri Jimmsiltä sen 6870-paketin, siinä tulee tuo uusi Radeon 6870 jossa on hdmi 1.4 ulostulo olohuonetta varten sekä erittäin mukavasti hinnoiteltu kuusytiminen phenom II 1055T. Tuo nyt on ainakin varsin järkevä runko hinnoittelun ja tulevaisuuden yleisen suorituskyvyn kannalta.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jep, siksi ehdottomasti kyselinkin. Olen jo tuon paketin hylännyt, taidan siirtyä siihen, että kone kasataan. Ainoa vaan, että itselläni ei ole siitä mitään kokemusta, enkä tiedä rupeanko tässä vaiheessa opettelemaankaan. Ettei tule hajotettua mitään. Ei ole kauheasti varaa ostella uusia.

Pitää löytää joku tarpeeksi nörä tuttu, joka voisi tuon puolen hoitaa.

Olen myös täysin kädetön kaikkien tietokonejuttujen kanssa, mutta yhden hyvän neuvon olen bongannut: Youtube.
Tuubiin kun laittaa hakuun vaihdettavan/asennettavan osan, niin ainakin itse olen löytänyt aina sieltä videoidut ohjeet joka toimenpiteelle.

monkey see monkey do!
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Mullakin hajosi HP:n läppäri, näyttis tais siitäkin lasahtaa, kun näyttö oli pimeänä ja kone hurrasi. Siinä mielessä positiiviset mielikuvat joka tapauksessa, että vaikka oli n. 4 vuotta vanha kone, niin HP korjasi ilmaseksi, koska oli tyyppivika. Ja emolevykin vaihettiin samalla, ja koneen sain 2 päivän päästä siitä, kun sen vein matkahuoltoon palautettavaksi.
 

Harkins#33

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ville Peltonen, Rem Murray, DEFC #18
iMac nyt vai myöhemmin?

Nyt olisi itsellä tullut aika siirtyä myös tietokoneiden maailmassa tuonne applen suuntaan, iPhonen hankin tuossa aiemmin ja olen ollut enemmän kuin tyytyväinen hankintaan.

iMac on siis suunnitelmissa, joten kysymys kuuluukin, että mikähän malli niistä? Onko tuo 27" näytöllä varustettu jo liian iso, nykyinen HP:n näyttö on 22". Sitten tuo, että kannattaako ostaa nyt, vai odotella 3-4kk ja katsella mahdollisia tulevia julkistuksia? (226pv on ollut päivitysväli keskimäärin).

Olisin enemmän kuin kiitollinen suuntaa antavasta avusta ja mielipiteistä, itseä kun vaivaa tässä(kin) asiassa valinnan vaikeus.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Onko kenelläkään tietoa tai mielipidettä HP Touchsmart-tietokoneista? Ovat eräänlaisia "hybridejä" eli näyttö integroitu itse tietokoneeseen, erillinen näppäimistö. Kovin vaihtelevia arvioita tuntuu olevan liikkeellä: jotkut pitää täytenä sutena ja jotkut parhaana ikinä.

Mahdollinen käyttö olisi lähinnä nettiselailua.
 

Stam1na

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP! Vaajakosken Pelikaanit! Barcá!
Nonnii, veronpalautukset ois tarkoitus (puoliks) tuhlata tämmöseen pakettiin.
Serkkupoika kasas tän mulle koska en itse juuri näistä nyky vehkeistä ymmärrä.

-Kovalevy: Western Digital Caviar Blue 500GB SATA2 7200RPM 16
-näyttis: Asus EAH6850 DC/2DIS/1GD5 Radeon HD6850 1GB GDDR5
-Muistit: OCZ Gold Edition 4GB (2x2GB) PC3-10666 1333MHz Low
-Kotelo: NZXT Zero 2 Full tower steel chassis -kotelo ilman
-Prossu: AMD Phenom II X4 965 Black Edition -prosessori AM3
-Emolevy: Asus M4A89GTD PRO AMD 890GX AM3 ATX-emolevy.Huippu

Virtalähde ja DVD+RW saadaan vanhasta myllystä.

Eli, miltäs toi näyttää jatkoajan "nörttien" silmään?
Hintaa tulee rapiat 700e toimitus kuluineen päivineen.
 

Korak

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal, ÄTPPOMK, Rikollislauma
Nonnii, veronpalautukset ois tarkoitus (puoliks) tuhlata tämmöseen pakettiin.
Serkkupoika kasas tän mulle koska en itse juuri näistä nyky vehkeistä ymmärrä.


-Prossu: AMD Phenom II X4 965 Black Edition -prosessori AM3

osta mielummin AMD Phenom II x4 955 Black Edition, säästät 25€uroa ja kuitenkin ihan napin painalluksella se on kuin 965.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
osta mielummin AMD Phenom II x4 955 Black Edition, säästät 25€uroa ja kuitenkin ihan napin painalluksella se on kuin 965.
Ja tuon säästyneen 25 euroa voi käyttää Radeon 6870 näytönohjaimeen 6850:n sijasta... On sitten sekin puoli tehokkaampi.
 

Sid

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & Maple Leafs, Liverpool F.C.
Nonnii, veronpalautukset ois tarkoitus (puoliks) tuhlata tämmöseen pakettiin.
En sano paketista mitään, mutta hankala sitä on tietävämpienkään kommentoida, jos et kerro käyttötarkoitusta. Näytönohjain viittaisi ahkeraan pelaamiseen.

Pelirangaistus kirjoitti:
Nettiselailuun ja muuhun "portrait"-muotoon luotuun tekstiin tuo ns. HD-ready resoluutio 1366x768 on pirullisen matala, kirjaimellisesti. Saa koko ajan skrollata pystysuunnassa, mikä ainakin itseäni häiritsee.

Viesti on kirjoitettu vanhalla ThinkPadilla, 1024x768 resolla.
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Nonnii, veronpalautukset ois tarkoitus (puoliks) tuhlata tämmöseen pakettiin.
Serkkupoika kasas tän mulle koska en itse juuri näistä nyky vehkeistä ymmärrä.

-Kovalevy: Western Digital Caviar Blue 500GB SATA2 7200RPM 16
-näyttis: Asus EAH6850 DC/2DIS/1GD5 Radeon HD6850 1GB GDDR5
-Muistit: OCZ Gold Edition 4GB (2x2GB) PC3-10666 1333MHz Low
-Kotelo: NZXT Zero 2 Full tower steel chassis -kotelo ilman
-Prossu: AMD Phenom II X4 965 Black Edition -prosessori AM3
-Emolevy: Asus M4A89GTD PRO AMD 890GX AM3 ATX-emolevy.Huippu

Virtalähde ja DVD+RW saadaan vanhasta myllystä.

Eli, miltäs toi näyttää jatkoajan "nörttien" silmään?
Hintaa tulee rapiat 700e toimitus kuluineen päivineen.

Mikä se virtalähde on, jonka aiot vanhasta ottaa? Jos kyseessä on valmispaketti koneesta otettu, se ei ei todennäköisesti kestä edes tota pakettia, jonka mainitsit.

700 eurolla saa parempaa ja voin lähettää huomenna uudelleen tehdyn paketin.
 

E V

Jäsen
Nyt olisi itsellä tullut aika siirtyä myös tietokoneiden maailmassa tuonne applen suuntaan, iPhonen hankin tuossa aiemmin ja olen ollut enemmän kuin tyytyväinen hankintaan.

iMac on siis suunnitelmissa, joten kysymys kuuluukin, että mikähän malli niistä? Onko tuo 27" näytöllä varustettu jo liian iso, nykyinen HP:n näyttö on 22". Sitten tuo, että kannattaako ostaa nyt, vai odotella 3-4kk ja katsella mahdollisia tulevia julkistuksia? (226pv on ollut päivitysväli keskimäärin).

Olisin enemmän kuin kiitollinen suuntaa antavasta avusta ja mielipiteistä, itseä kun vaivaa tässä(kin) asiassa valinnan vaikeus.

Ite oon huomannut omissa jobsin laitteissani sen, ettei rauta juurikaan vanhene vaan käyttistä uudistetaan. Esim. vanha minini johon vasta nyt hommasin Lumilepardin (ostin trackpadin ) toimii entistäkin paremmin. Rohkeesti vaan 27" ja eikun nauttimaan
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Ite oon huomannut omissa jobsin laitteissani sen, ettei rauta juurikaan vanhene vaan käyttistä uudistetaan. Esim. vanha minini johon vasta nyt hommasin Lumilepardin (ostin trackpadin ) toimii entistäkin paremmin. Rohkeesti vaan 27" ja eikun nauttimaan

Kesällä tulee uusi käyttis (Lion) mäkkeihin. Tiedä sitten, eroaako se lumileopardista paljoa..
 

Cover

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rikollislauma
Itselläni aikomuksena ostaa uusi kone. Tarkoituksena pelata Call Of Duty Black Opsia ja Counter-Strike: Sourcea. Hintahaitari 700-800e.
Oliskos halukkaita kasailemaan sopivaa hyvää pakettia mikä olisi tuossa hintaluokassa?

Prossu ja näyttis seuraavanlaiset.

Prossu: AMD Athlon 64X2 Dualcore 6000+ 3.0GHz
Näyttis NVIDIA GeForce 8600 GT

Eli ainakin noista huomattavasti paremmat.

Jos joku viitsii kasata sopivan paketin niin kiitosta !
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Itselläni aikomuksena ostaa uusi kone. Tarkoituksena pelata Call Of Duty Black Opsia ja Counter-Strike: Sourcea. Hintahaitari 700-800e.
Oliskos halukkaita kasailemaan sopivaa hyvää pakettia mikä olisi tuossa hintaluokassa?

Prossu ja näyttis seuraavanlaiset.

Prossu: AMD Athlon 64X2 Dualcore 6000+ 3.0GHz
Näyttis NVIDIA GeForce 8600 GT

Eli ainakin noista huomattavasti paremmat.

Jos joku viitsii kasata sopivan paketin niin kiitosta !

Tässä olisi. Haluatko koneen valmiiksi kasattuna vai kasaatko itse. Suosittelen itse kasausta. Se on helppoa vaikka ei olisi ennen kasannutkaan ja säästät siinä 59€.
 

Cover

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rikollislauma
Tässä olisi. Haluatko koneen valmiiksi kasattuna vai kasaatko itse. Suosittelen itse kasausta. Se on helppoa vaikka ei olisi ennen kasannutkaan ja säästät siinä 59€.

Itse olen ajatellut kasata. En ole ennen koko konetta kasannut mutta suunnilleen tiedän valmiiksi mikä on missäkin että eiköhän se suju.

Kiitoksia!
 
Suosikkijoukkue
Pata
Nettiselailuun ja muuhun "portrait"-muotoon luotuun tekstiin tuo ns. HD-ready resoluutio 1366x768 on pirullisen matala, kirjaimellisesti. Saa koko ajan skrollata pystysuunnassa, mikä ainakin itseäni häiritsee.

Viesti on kirjoitettu vanhalla ThinkPadilla, 1024x768 resolla.

Ok kiitoksia.
Tuo tosian oli toi resoluutio melko pikkunen, kun sitä tässä pöytäkoneella kokeilin.
Dorkana pistän vielä pari vaihtoehtoa tähän alle jos joku mestari niistä osaisi valkata ehkäpä sopivimman.
Asus on nyt merkiksi jostain syystä varmistunut, elikkäs:

http://www.jimmspc-store.fi/tuote/X70IJ-TY138V?t=false

http://www.jimmspc-store.fi/tuote/K72F-TY116V?t=false

http://www.jimmspc-store.fi/tuote/X70IJ-TY159V?t=false

http://www.jimmspc-store.fi/tuote/X70AF-TY040V?t=false
 

jokerit67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Inttiin pitäisi roudata mukana joku miniläppäri, mutta budjetti on varsin tiukalla(300e). Mikä on paras mahdollinen tuon hintaluokan kone? Verkkokauppa.com:sta löytyi muutamia malleja, mutta noista en sen enempää tiedä. Eli kone tulee varsin peruskäyttöön ja akun kesto on tietenkin tärkeä juttu.

Kiitoksia!

Edit. Ainiin ja Windows 7 olisi hyvä olla, vaikka useimmistahan se taitaa nykyään jo löytyä.
 

jokerit67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Inttiin pitäisi roudata mukana joku miniläppäri, mutta budjetti on varsin tiukalla(300e). Mikä on paras mahdollinen tuon hintaluokan kone? Verkkokauppa.com:sta löytyi muutamia malleja, mutta noista en sen enempää tiedä. Eli kone tulee varsin peruskäyttöön ja akun kesto on tietenkin tärkeä juttu.

Kiitoksia!

Edit. Ainiin ja Windows 7 olisi hyvä olla, vaikka useimmistahan se taitaa nykyään jo löytyä.

Tuli käytyä Verkkokaupassa ja myyjä suositteli Acerin Aspire One D260 -mallia. Onko jollain kokemuksia? Onko ehdotuksia muista kaupoista?

Tässä vielä linkki kyseiseen malliin: http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=7290
 

d2uce

Jäsen
Uusi läppäri olisi hakusessa, kun entinen HP:n ruoska taisi tulla vihdoin tiensä päähän.

Muutaman minuutin netissä kuikuilun jälkeen olen rajannut mielestäni parhaaksi vaihtoehdoksi tämän Lenovon kannettavan.

Sen verran valaisen tietokonetietämystäni, että kyseiseen merkkiin törmäsin tänään ensimmäistä kertaa elmässäni ja luulin sen olevan jotain Aceriakin hirveämpää.

Käyttö kannettavalla olisi, perinteisen nettisurffailun lisäksi, jonkinverran erittäin yksinkertaista kuvankäsittelyä ja melko vaatimattomien nettisivujen ylläpitoa n. 1-2kk välein. Joitain satunnaista streamin katselua ja musiikin kuuntelua saattaa ajoittain tapahtua.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Muutaman minuutin netissä kuikuilun jälkeen olen rajannut mielestäni parhaaksi vaihtoehdoksi tämän Lenovon kannettavan.

Sen verran valaisen tietokonetietämystäni, että kyseiseen merkkiin törmäsin tänään ensimmäistä kertaa elmässäni ja luulin sen olevan jotain Aceriakin hirveämpää.
Omien kokemusteni perusteella Lenovot ovat keskimääräistä asiallisempia vehkeitä. Lenovon historia pohjautuu IBM:n ThinkPadeihin, sillä Lenovo osti takavuosina IBM:n notebook-bisneksen. Tällä kaupalla IBM irrottautui kokonaan työasemien valmistuksesta.

Erityisen hyvänä piirteena Lenovoissa pidetään yleensä näppäimistöä, joka oli kiistaton vahvuus jo IBM:n aikaisissa ThinkPadeissa. Näppäilytuntuma on ainakin omissa malleissani ollut todella hyvä muihin kannettaviin suhteutettuna. Viimeistely Lenovon kannettavissa on yleensä suht kohdallaan. Mekaanisia vikoja ei näytä pahemmin ilmenevän, ja laitteet ovat varsin kestäviä.

Kun kyse on alle 500 euron hintaluokan kannettavasta, niin silloin valitsisin ilman muuta mieluummin Lenovon kuin esim. HP:n tai Acerin laitteen. Tuossa hintaluokassa koneet kuitenkin tehdään ensisijaisesti halvalla. Sen huomaa yleisestä "rimpulan oloisuudesta", nitinöistä, kestävyydestä tai paremminkin sen puutteesta, näppäinhattujen merkintöjen nopeasta kulumisesta ja kaikesta pikkunihkeästä. Lenovo on tähän saakka välttänyt edullisemman pään laitteissaan nuo halvan koneen synnit paremmin kuin moni muu merkki.

Tältä pohjalta uskallan suositella.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös