Tietokonetta ostamassa

  • 338 317
  • 1 631

Nuggumatti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Minnesota Wild
Eli siis onko Gigantin koneen osat sitten niin paskoja, kun mitä nyt tälläisellä yksinkertaisella logiikalla ajattelee niin esim. tuossa gigantin koneessa on 1 gigan näytönohjain ja tässä sinun kasaamassasi 512mt.

Siis elektroniikkahan on ihmeellistä ja näitä tuotteita saadaan myytyä 1 osalla koko baska... eli ethän sinä ole pelkästään 3D korttia ostamassa... ja tarkemmin kun katsellaan niin tässä gigantin 3d kortissa on muistit ddr2 kun taas tässä minun ehdottamassani paketissa ddr3...
Myös uusi windows, paremmat muistit, parempi emolevy... oikeastaan ainoa asia mikä tässä gigantin koneessa on hyvää on se että se on helppo ja nopea asentaa käyttökuntoon... aika on rahaa sano
 

Jookoskookos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, Colorado Avalanche, Joe Sakic #19
Selvä. Tuo sinun kokoama paketti kuulostaa kyllä ihan hyvältä, joten kaikki jää nyt vain kiinni siitä kokoamisesta. Mutta joo, kiitoksia vaan paljon avusta, nyt pitää vain etsiä joku kuka osaa tuon koneen koota, mutta siis tuo pyörittää jotain uusimpia pelejä?
 

Nuggumatti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Minnesota Wild
juuu khyl pyörii... ei ne tietenkään täysillä reunanpehmennyksillä ja antilooppisuodatuksilla mutta pyörriii.

Jos haluat että pyörii täysillä niin laitetaan 400€ lisää ja uutta pakettia ;)
 

Jookoskookos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, Colorado Avalanche, Joe Sakic #19
juuu khyl pyörii... ei ne tietenkään täysillä reunanpehmennyksillä ja antilooppisuodatuksilla mutta pyörriii.

Jos haluat että pyörii täysillä niin laitetaan 400€ lisää ja uutta pakettia ;)

Eiköhän nuo riitä :P Eli nuo kaikki siis sopii toistensa kanssa yhteen ja mahtuu koteloon yms? Haluan nyt olla ihan 100% varma kun en mitään ymmärrä, siksi näin tyhmiä kysymyksiä :)
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Acer Aspiresta olen sinänsä kuullut lähinnä pelkkää hyvää, mutta näppäimistöstä on kuulunut mutinaa?

Työpaikalla ja kotona on tullut viime vuosina käytettyä monenlaista konetta ja itse asiassa olen lähinnä sitä mieltä, että mihin tahansa näppäimistöön tottuu. Mahdottoman huonoja ei ole tullut edes vastaan. Tässä lienee samalla tavalla, siksi mietinkin, jos käy kaupassa kokeilemassa siitä ei ole kuin haittaa. Voi olla, että se tuntuu alkuun huonolta, niin sitten saattaisi muuten hyvä kone jäädä ostamatta.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Selvä. Tuo sinun kokoama paketti kuulostaa kyllä ihan hyvältä, joten kaikki jää nyt vain kiinni siitä kokoamisesta. Mutta joo, kiitoksia vaan paljon avusta, nyt pitää vain etsiä joku kuka osaa tuon koneen koota, mutta siis tuo pyörittää jotain uusimpia pelejä?

Tuosta koneen kasaamisesta sen verran, että jos Ikean kaapin tai lipaston kokoaminen onnistuu, ei tuon koneen kokoamisessa pitäisi olla ongelmia.
 

Krupieeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Fujitsu

Onko kenelläkään hyviä tai huonoja kokemuksia Fujitsun koneista? Itse katselin, että AMILO PI3560-YC5:n hinnat laskeutuvat hintahaarukkaan 600-700€, mikä vaikuttaa aika houkuttelevalta. Liitännät ja kamat muutenkin vaikuttavat hintaluokassaan erittäin kilpailukykyiseltä ja 24kk:n takuukaan ei asiaa pahenna.

Tietysti speksejä katsellessa ja parin lyhyen Fujitsu-testailun perusteella voisi sanoa, että

- akkukesto voisi olla pidempi, mutta tehokkuus saa mennä akkukeston edelle.
- näytön resoluutio on noissa alle 1000 euron koneissa vain kohtuullinen.
- voisi kai tuo kevyempikin olla.

Acer Aspiresta olen sinänsä kuullut lähinnä pelkkää hyvää, mutta näppäimistöstä on kuulunut mutinaa?

- ja pernaveikon esille nostamaa asiaa sivuten, myös Fujitsun näppis antaa pientä mutinan aihetta. Itse tosin teen näppisvertailua kannettavissa aina ThinkPad-sarjan koneisiin, joissa on meikäläsien sormituntumalla ylivoimaiset näppikset.
- tappihiiri puuttuu.

Eli saako tässä halvalla hyvää vai jotain muuta?
 

Nuggumatti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Minnesota Wild
Eiköhän nuo riitä :P Eli nuo kaikki siis sopii toistensa kanssa yhteen ja mahtuu koteloon yms? Haluan nyt olla ihan 100% varma kun en mitään ymmärrä, siksi näin tyhmiä kysymyksiä :)

Jahas... herälilin tässä vasta ja selvitän nyt vielä tupla check että kaikki varmasti toemaa ja mahtuu ja jne :D
 

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
Toimitetaan siis osina ja ilman mitään asennuksia...

Siis ihan oikeestiko ne toimittaa koneen muka osina? Itse kun olen noita itse kasattuja paketteja ostanut useammankin, niin kyllä ne koneen osat on aina olleet kasassa, ilman eri veloitusta. Käyttiksen tietysti joutuu asentamaan itse. Tosin juuri tuosta puljusta ei ole kokemuksia, mutta esim. Mikromafia ainakin kasaa paketit samaan hintaan.
 

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
Onko kenelläkään hyviä tai huonoja kokemuksia Fujitsun koneista...

Itselläni FujitsuSiemens Amilo M -sarjan kone (tarkkaa mallia en nyt tähän hätään muista) jolla ikää nyt jo yli 3 vuotta tosin, mutta täytyy sanoa ettei huonompaa konetta minulla koskaan ole ollut. Vehje on ollut huollossa yhteensä 5 kertaa ja akkukesto on melkoisen heikko, sitä se oli siis jo melko uutena. En tiedä, onko laatu sitten parantunut näiden 3 vuoden aikana, mutta aikanaan kun googlettelin oman koneeni mukaisen sarjan käyttökokemuksia, niin kovin paljon sieltä moitteita pukkasi silmille.
 

Särki

Jäsen
Onko kenelläkään hyviä tai huonoja kokemuksia Fujitsun koneista?

Esprimo Mobilet D ja M ovat hyvinkin tuttuja, ihan toimivia pelejä. Askeettinen ulkonäko ilman hilavitkuttia toimii yrityskäytössä, kotikäyttäjät ovat sitten erikseen.

Jos itse ostaisin kannettavaa konetta, voisin kääntyä jopa U9210 tai M9410 malliin. Siihen mukaan telakointiasema ja erillisnäyttö, näppäimistö ja hiiri pöydälle, niin avot.
 

Nuggumatti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Minnesota Wild
Siis ihan oikeestiko ne toimittaa koneen muka osina? Itse kun olen noita itse kasattuja paketteja ostanut useammankin, niin kyllä ne koneen osat on aina olleet kasassa, ilman eri veloitusta. Käyttiksen tietysti joutuu asentamaan itse. Tosin juuri tuosta puljusta ei ole kokemuksia, mutta esim. Mikromafia ainakin kasaa paketit samaan hintaan.

Nyt kun tarkastin asian mikromafian sivuilta niin olet ilmeisesti ostanut pakettilaskurista koneen? tämä hieman rajaa vaihtoehtoja mutta toki halventaa hintaa... että jos valitset tuote kerrallaan pitää sinun myös ottaa Tietokoneen kokoaminen, asennus ja testaus hintaan 40€

Mutta editoidaas nyt vielä... katselin että tuolta sen melkein voisi kyllä tilatakin! :) meneppäs jookoskookos katteleen Mikromafian sivuille Pakettilaskuri osioon ja lyöt koneeseen kaikkea minkä silmää miellyttää niin katsellaan taas uudestaan :D
 
Viimeksi muokattu:

Elazi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
Ittellä on amilo xa 3530, ja olen ollut tyytyväinen, ei ole oikeastaan ollut mitään vikaa, jopa Vistakin on toiminut aivan normaalisti!
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Anopille pitäs ostaa kannettava joululahjaksi. Minkälainen aparaatti anoppilaan kannattaa kantaa? Lähinnä netissä surffailuun ja loton tekemiseen tuo laite tulee, joten ei tarvitse olla mikään supertehokas pelikone. Ja mahdollisimman edullisesti tietenkin. En ajatellut kovin montaa tonnia upottaa anopin joululahjaan.

Ihan nuuballe tädille suosittelisin omenavaihtoehtoa.Hiukan se maksaa enemmän (ehkä?) mutta käyttö on helpompaa. Nimim. äitimuorin pc:n kanssa tapellut.
 

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
Nyt kun tarkastin asian mikromafian sivuilta niin olet ilmeisesti ostanut pakettilaskurista koneen? tämä hieman rajaa vaihtoehtoja mutta toki halventaa hintaa

Jees, näin olen. Mulle sielläkin löytyy ihan riittävästi vaihtoehtoja ja varmistuu ainakin että osat on yhteensopivia (lähinnä emo + rojut).
 

hemppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Onko kenelläkään hyviä tai huonoja kokemuksia Fujitsun koneista?

Itselläni oli yli viisi vuotta M7400 ja taisi sattua maanantaikappale, kun ei ollut tuona aikana ainuttakaan vikaa.

Nyt on ollut pari kuukautta käytössä Pa 3553, johon vaihdoin vain, koska kaipasin uudempaa tekniikkaa. Tämä on ollut ihan käyttööni sopiva malli (mm. 500 Gt:n kovo, HDMI, S/PDIF out) 500 eurolla.

Eli omat kokemukseni ovat olleet hyviä paljon haukutuista Fujitsu-Siemensin koneista.
 

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Arvelin ostaa rouvalle joululahjaksi miniläppärin. Nyt kaipaisi pientä ammattiapua. Onko Tässä mitään vikaa/puutetta miksi tätä ei kannattaisi ostaa. Tuossa reilun 400€:n hintaluokassa tuo vaikuttaa parhaalta (Acerin ja HP:n jätän väliin) koneelta. Ainut mikä tuosta omasta mielestäni uupuu on HDMI-liitin, mutta onko tuota muutenkaan juuri saatavilla tuohon 400-500€:n miniläppäreihin?
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ainut mikä tuosta omasta mielestäni uupuu on HDMI-liitin, mutta onko tuota muutenkaan juuri saatavilla tuohon 400-500€:n miniläppäreihin?
Käsittääkseni missään miniläppärissä ei ole digitaalista liitäntää ulkoiselle näytölle. En ainakaan ole moista missään mallissa huomannut, tosin havaintoni eivät välttämättä ole ihan tuoreita.

EDIT: Ainakin Compaqin Mini 311 -mallissa näyttää olevan HDMI.
 
Viimeksi muokattu:

Kersakovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, AFC(NFL)
Ainut mikä tuosta omasta mielestäni uupuu on HDMI-liitin, mutta onko tuota muutenkaan juuri saatavilla tuohon 400-500€:n miniläppäreihin?

Tuota, mihinkäs tarkoitukseen tuo HDMI-liitäntä tulisi? Kyllä tuolla VGA-liitännälläkin pärjää.
 
Nyt on pitkällisen harkinnan jälkeen läppäriä ostoslistalla. Aina aikaisemmin on ollut pöytäkonetta, joten ihan mielenkiinnosta pitää tuota kannettavaakin kokeilla. Puoltavia seikkoja löytyy kyllä paljon muitakin, olisi niitä löytynyt myös pöytäkoneen puolelle, tälläiseen valintaan olen nyt vaan päätynyt.

Aikalailla fiilispohjalta ja kavereiden suosittelemana olen päätynyt hoopeen mallistoon. Vaatimuksia koneelle on oikeastaan vain seuraavanlaisia:
- tarpeeksi iso näyttö (min.17 tuumaa)
- tarpeeksi potkua netti-, opiskelu- (tekstinkäsittely), omien kuvien käsittely-, musan kuuntelu ja leffojen katselu käyttöön seuraavaksi 3-4 vuodeksi
- win 7
- liitettävyys telkkariin (useamman vuoden vanha sony bravia 32", litteä hd ready hdmi- ja vga-sisääntulolla).


En enää nykyään ole täysin kärryillä siitä mitä mikäkin tarkoittaa, niin kysyn teiltä arvon palstaveljiltä millainen merkitys tietokoneen suorituskyvylle on (omiin käyttötarkoituksiini) seuraavilla tekijöillä:

- suorittimena AMD Athlon II tuplaydinprosessori vs. Intel Core 2 Duo prosessori??

- ATI Radeon näytönohjain omalla 512 MB muistilla vs. ATI Radeon näytönohjain omalla 1024 MB muistilla??

- eikö keskusmuistin määrän pidäkin olla mahdollisimman paljon, alle 4 gb laitteisiin ei kannata lähteä??


Kysymykset kumpuavat siitä, että gigantin sivuilla on kaksi aika samanoloista konetta myytävänä, ainoina eroina juuri nuo kaksi ensimmäistä kysymystäni, ja kiinnostaa kovasti kannattaako intelin core duo prossusta ja 512mb enemmästä näytönohjaimen muistista maksaa melkein kaksi hunttia enemmän? Tässä vielä linkit kumpiinkin.

http://www.gigantti.fi/product/tietokoneet/kannettavat/PADV73010SO/hp-pavilion-dv7-kannettava

http://www.gigantti.fi/product/tietokoneet/kannettavat/PADV72280EO/hp-pavilion-dv7-kannettava

Jo etukäteen kiittäen,

sporttipappa.
 

Jookoskookos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, Colorado Avalanche, Joe Sakic #19
Se henkilö, joka löytää minulle hyvän valmiskonepaketin joka maksaa max. 600e on hieno mies! Elikkä siis toiveena on löytää joku hyvä kone inhimilliseen hintaan :)
 

Korak

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal, ÄTPPOMK, Rikollislauma
Se henkilö, joka löytää minulle hyvän valmiskonepaketin joka maksaa max. 600e on hieno mies! Elikkä siis toiveena on löytää joku hyvä kone inhimilliseen hintaan :)

Pitääkö olla näppikset ja hiiret ja näytöt tuohon 600 eukkaan? Käyttis?

Enkä tarkoita, että pitäisi olla esim kaksi näppäimistöä vaikka se monikossa onkin :)

vastaile vaikka privana
 

HemmoP

Jäsen
Saako noita halpiskannettavia ilman käyttöjärjestelmää ? Minulla on jo valmiiksi ihan lisensoitu xp ja vista windowssit, eli ajattelin tuosta hiukka säästää ja laittaa koneeseen jo tutun käyttiksen.

Ja samalla, niin hakusessa olisi kannettava hintaluokkaan alle 500€ joka soveltuisi hyvin tekstinkäsittelyyn ja kuvien siirtoon kameralta ja niiden liittämiseen/muokkaamiseen dokumentteihin. Lähinnä kevyt ja pitkä käyttöaika, ei tarvitse olla iso näyttöruutu.

Tänks
 

Krupieeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Aikalailla fiilispohjalta ja kavereiden suosittelemana olen päätynyt hoopeen mallistoon.

Sen mitä olen kuullut, niin HP:n puolella kannattaa keskittyä Probook-mallistoon, ovat vähän kalliimpia, mutta vastaavasti laatu on parempi. Mutta makuasioita kai nämä osittain ovat ja toki se budjetti ratkaisee aika paljon. Probookista joutunee maksamaan vähintään 200-300 euroa enemmän kuin vastaavat kamat sisältävästä Pavilionista ja Compaqista.

- suorittimena AMD Athlon II tuplaydinprosessori vs. Intel Core 2 Duo prosessori??

Passmark.comin benchmark-tulokset antanevat jotain suuntaa. Siellä on tuo Athlon M300 "korostettuna" grafiikassa ja T6600 on puolestaan ylimpänä. Toki käyttökin ratkaisee. Jos nyt oikeasti surffailet ja vähän tekstinkäsittelet, niin tokkopa tuolla mitään merkitystä on. Samaten punasilmäisyydet yms. korjatuvat myös Athlonilla ihan hyvin. Vasta peli ja oikeasti raskas grafiikka/videoeditointi sitten kääntäisi kolikon T6600:sen puolelle.

- ATI Radeon näytönohjain omalla 512 MB muistilla vs. ATI Radeon näytönohjain omalla 1024 MB muistilla??

Tähänkin tarjoan vastaukseksi Passmarkin benchmarkkia. Radeon 4650 korostettu grafiikassa puolivälin kohdilla. 4530 puolestaan on graafissa kolmanneksi viimeinen. Samoilla linjoilla analyysi kuin ylempänä prosessoria koskien -- käyttö ratkaisee.

- eikö keskusmuistin määrän pidäkin olla mahdollisimman paljon, alle 4 gb laitteisiin ei kannata lähteä??

Pari gigaa tulee nykyään vakiona, silläkin luulisi perushommat hoituvan. Mutta toki tuo 4 gigaa on ihan hyvä lähtökohta, tämä nyt oma mielipiteeni.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Täällä taas, samalla asialla kuin aiemminkin.

- läppäri
- mielellään vähintään kolme USB-porttia, mutta kahdellakin voi äärimmäisessä hädässä elää
- max 600 €
- kuvasuhde 16:9
- min 15 tuuman näyttö
- ei mac
- reilusti muistia

Olisiko esmes joku seuraavista hyvä? Muutakin saa ehdottaa.

Acer Aspire 5738ZG-424G50MN
Acer Aspire 5810T-354G32MN
Acer Aspire Timeline 5810TZ-414G32MN
Acer Aspire 5538G-314G32MN

Ja miten nuo käytännössä eroavat toisistaan? En ymmärrä koneista mitään =)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös