Tietokonetta ostamassa

  • 338 288
  • 1 631

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Onko tuohon Windows seiskaan jo toimivia ilmaispalomuureja ja -virusohjelmia?

W7:ssa toimii ainakin Avast ihan hyvin 32- ja 64-bittisisä versioissa virustorjunnassa. Palomuurissa olen tyytynyt W7:n omaan palomuuriin, joka vaikuttaa ihan toimivalta sekin. Joku voisi kommentoida, jos olen hakoteillä, kun tyydyn näin vaatimattomaan palomuuriratkaisuun.
 
Viimeksi muokattu:

Tumpe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lipö ty.
Onko tuohon Windows seiskaan jo toimivia ilmaispalomuureja ja -virusohjelmia?

Koneeseen en oikein jaksa ottaa kantaa, sillä en millään viitsisi etsiä vertailuksi hintoja. Varmista että käyttis on 64-bit Win7 jotta saat kaiken muistin käyttöön. Näytönohjain on mopo, mutta riittänee surffailuun.

Itse olen alusta asti käyttänyt Win7:lla Betasta lähtien Avast!ia ja hyvin on toiminut. Ja käyttöjärjestelmän oma palomuuri ajaa asian.
 

ditrim

Jäsen
Koneeseen en oikein jaksa ottaa kantaa, sillä en millään viitsisi etsiä vertailuksi hintoja. Varmista että käyttis on 64-bit Win7 jotta saat kaiken muistin käyttöön. Näytönohjain on mopo, mutta riittänee surffailuun.

Riittääkö näytönohjain kovaan Youtuben pyörittämiseen ynnämuuhun leffojen/sarjojen katseluun? Ei ole tarkoitus pelata mitään pelejä vaan pääosin käyttää tietokonetta nettihärväämiseen, photoshoppaamiseen, musan nauhoittamiseen ja Officen käyttämiseen.

Kiitos kaikille jo vastanneille, neuvot ovat kalliit sillä tietokoneen perus viihdekäyttäjänä olen aika hukassa noiden tehojen ja muiden speksien kanssa.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Ovatko Acerin eMachines koneet samaa huonoa laatua kuin Aspire-sarjakin?
 

Bob Rambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, AC Oulu
Kannattaako ostaa?

Sanoisin, että ei kannata. Ko. paketin komponentit ovat jo sen verran iäkästä (ja ylihintaista) tavaraa, että päivityksen tarve saattaa tulla yllättävän pian taas eteen. Lisäksi tuo näytönohjain on pakettikoneille ominaisesti aivan perseestä.

Jos lähipiiristä löytyy joku, joka osaa tietokoneen koota, kannattaa ehdottomasti kerätä komponentit erikseen. Kokoaminen on muutenkin niin helppoa, että sen voi tehdä vaikka itse pienellä perehtymisellä aiheeseen.

Itselläkin on Win7:n kanssa käytössä AVG Free -virustorjunta, sekä Seiskan oma palomuuri. Kevyesti kulkee, eikä ole ongelmia tullut.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Sanoisin, että ei kannata. Ko. paketin komponentit ovat jo sen verran iäkästä (ja ylihintaista) tavaraa, että päivityksen tarve saattaa tulla yllättävän pian taas eteen. Lisäksi tuo näytönohjain on pakettikoneille ominaisesti aivan perseestä.

Jos lähipiiristä löytyy joku, joka osaa tietokoneen koota, kannattaa ehdottomasti kerätä komponentit erikseen. Kokoaminen on muutenkin niin helppoa, että sen voi tehdä vaikka itse pienellä perehtymisellä aiheeseen.

Itselläkin on Win7:n kanssa käytössä AVG Free -virustorjunta, sekä Seiskan oma palomuuri. Kevyesti kulkee, eikä ole ongelmia tullut.

http://www.wasaware.fi/
Tuolta kannattaa kysyä tarjousta. Kokoavat asiakkaan toiveiden mukaan, kohtuullisella hinnalla (myös todella paljon vähän käytettyä tavaraa ja osaa), mutta sitäkin enemmän arvostan asiantuntemusta ja palvelua. Monesti olen päivitellyt konetta ja luullut tietäväni mitä tarvin. Aina on tullut lisää infoa että mikä oikeasti kannattaa ja mikä ei, siihen käyttöön mihin minä konetta käytän.
 

J.Petke

Jäsen
Tässä juuri vilkuilen kaverille konetta ja eteen osui tämä Acerin kone joka näyttäisi mielestäni ihan hyvältä noin hinta/laatusuhteeltaan. Löydättekö jotain erityisen huonoa puolta tuosta tai onko mielessä jotain konetta mikä olisi samassa hintaluokassa mutta omaisi jotain reilusti parempaa kuin tuo?

edit: niin ja kone tulee pääasiassa nettikäyttöön ja satunnaiseen managerin pelaamiseen.
 
Viimeksi muokattu:

Nuggumatti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Minnesota Wild
henkilökohtaisesti voisin sanoa ko.paketista että

Käyttöjärjestelmää paketissa ei ole.. .ainakaan minun käsityksen mukaan,

Tilattaessa tietokoneen mukana, seuraavat käyttöjärjestelmät sisältävät Windows 7 -päivitysoikeuden:
Windwos Vista Home Premium
Windwos Vista Business
Windwos Vista Ultimate
Rekisteröimällä tuotteen Microsoftin sivuilla, Microsoft toimittaa Windows 7-asennusmedian postikulujen hinnalla, Windows 7 julkaisun jälkeen
HUOM! Tilaa oikealla koodilla, jotta saat päivityksen (tuotenimen lopussa W7), esim:
66I-03552 VISTA HOME PREM SP1 32B FI DVD OEM(1) W7 114,70e
Asennus tarvittaessa 9,00e


Eli sun siis pitäisi tilata tuo home premium mukana joka maksaa paketin päälle vielä 114,70€ + 429,00€ = 543,70€

joissakin putiikeissa uusi Windows 7 home premium maksaa 100€... Vista on viimeinen vitsaus mikä koneeseen ostetaan...

Emolevy tukee vain DDR2 muistia, päivtysmahdollisuuden rajalliset!

Ko.paketissa on hyvää 3D kortti... ja sekin on ilmestynyt vuoden alkupuolella.. pyörittelet sillä Cod 4 netissä, mutta uusimpia pelejä et.

nämä ATK-kauppiaiden kasaamat konepaketit ovat minun mielestäni vain tapa myydä vanhaa tavaraa pois hyllyistä pölyttymästä... sellaista hiljaista alennusmyyntiä... kun alennusmyynnit ovat nimenomenassa varastojen tyhjennystä uusien tilalta!

Eli älä osta!
 

JustinCase

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, FC Liverpool
Itselläni olisi koneen ostaminen nyt edessä päin ja ajattelin ostaa koneen joka toimisi näin perus nettikäytössä loistavasti mutta mikä myös pyörittäisi jotain nykyajan pelejä. Mitäs mieltä jotkut asiasta tietävät ovat, riittäisikö tämä kone tarpeisiini:
http://mikromaja.com/maja/productIn... AMD X2 245 GTS250&supplier=MIKROMAJA&info=RO

Samaa mieltä Nuggumatin kanssa. Parempaakin on tarjolla tuohon hintaan. Valitettavasti en ehdi nyt tähän hätään mitään linkkiä pistämään.
 

Jookoskookos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, Colorado Avalanche, Joe Sakic #19
Selvä, no jos joku asiasta ymmärtävä vaan jossain vaiheessa ehtisi laittamaan jonkunmoista linkkiä johonkin koneeseen joka olisi parempi niin arvostaisin sitä suuresti :)
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tässä juuri vilkuilen kaverille konetta ja eteen osui tämä Acerin kone joka näyttäisi mielestäni ihan hyvältä noin hinta/laatusuhteeltaan. Löydättekö jotain erityisen huonoa puolta tuosta tai onko mielessä jotain konetta mikä olisi samassa hintaluokassa mutta omaisi jotain reilusti parempaa kuin tuo?

edit: niin ja kone tulee pääasiassa nettikäyttöön ja satunnaiseen managerin pelaamiseen.

Tähän kommentteja, koska katselin itse samaa konetta. Mielestäni tuo näyttää varsin kelvolliselta paketilta. Acerista ei ole merkkinä kokemuksia, kertokaa te keillä niitä on.
 

JustinCase

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, FC Liverpool
Tässä juuri vilkuilen kaverille konetta ja eteen osui tämä Acerin kone joka näyttäisi mielestäni ihan hyvältä noin hinta/laatusuhteeltaan. Löydättekö jotain erityisen huonoa puolta tuosta tai onko mielessä jotain konetta mikä olisi samassa hintaluokassa mutta omaisi jotain reilusti parempaa kuin tuo?

edit: niin ja kone tulee pääasiassa nettikäyttöön ja satunnaiseen managerin pelaamiseen.

Joo, ei paha. Näytönohjain nyt saisi olla vähän parempi, mutta prosessori puolestaan on tohon hintaan ihan hyvä. Kyllä tolla kuitenkin Manageria pyörittelee.
 

Jookoskookos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, Colorado Avalanche, Joe Sakic #19
Itselläni olisi koneen ostaminen nyt edessä päin ja ajattelin ostaa koneen joka toimisi näin perus nettikäytössä loistavasti mutta mikä myös pyörittäisi jotain nykyajan pelejä. Mitäs mieltä jotkut asiasta tietävät ovat, riittäisikö tämä kone tarpeisiini:
http://mikromaja.com/maja/productIn... AMD X2 245 GTS250&supplier=MIKROMAJA&info=RO
No nyt löytyi toinen vaihtoehto, olisikos tämä sitten parempi kuin tuo edellinen? Olisi kyllä sen 100e kalliimpi mutta jos tuo olisi sitten hyvä (?)
 

Tuamas

Jäsen
Tähän kommentteja, koska katselin itse samaa konetta. Mielestäni tuo näyttää varsin kelvolliselta paketilta. Acerista ei ole merkkinä kokemuksia, kertokaa te keillä niitä on.

Mitä itsellä ja sukulaisilla on noita Acerin koneita ollut, niin ovat aikalailla samanlaisia rimpuloita kuin Fujitsu Siemensin koneet ja osa koneista on hajonnut pari kuukautta takuun loppumisen jälkeen.
Itse suosittelisin tutustumista Asuksen valikoimaan, koska ovat yleisesti ottaen laadukkaampia koneita ja bonuksena vielä kahden vuoden takuu.
 

Humpauttaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mitä itsellä ja sukulaisilla on noita Acerin koneita ollut, niin ovat aikalailla samanlaisia rimpuloita kuin Fujitsu Siemensin koneet ja osa koneista on hajonnut pari kuukautta takuun loppumisen jälkeen.

En osaa sanoa kuin tämän oman Acerini kohdalta, mutta tähän yksilöön olen enemmän kuin tyytyväinen. Tämän kannettavan hankin elokuussa 2005 ja sen jälkeen koneessa ei ole ollut pienintäkään ongelmaa ja se ei ole myöskään liiemmilti hidastunut koko aikana. Omissa silmissäni arvoa nostaa se, että kone on ollut päällä yleensä aamusta iltaan koko 4,5 vuoden ajan. Käyttö on ollut lähinnä netin selaamista ja tekstin kirjoittamista. Alkuaikoina myös jotakin Max Payne 2:sta pelasinkin. Noh, ehkä tämä on vain joku poikkeus, sillä itsekin olen kuullut, että Acerin kannettavat eivät olisi niitä kaikkein luotettavimpia. Mutta tällainen kokemus siis minulla :)
 

Nuggumatti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Minnesota Wild
No nyt löytyi toinen vaihtoehto, olisikos tämä sitten parempi kuin tuo edellinen? Olisi kyllä sen 100e kalliimpi mutta jos tuo olisi sitten hyvä (?)

Tuotaa... missäs tämä vaihtoehto on?

jos kerrot vielä että paljonko se keskusyksikkö saa maksaa niin laitetaan tähän joku paketti ehdotus sulle... tarvitset siis käyttöjärjestelmänkin, ei näppistä,hiirtä eikä näyttöä?
 

lihaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Noh, ehkä tämä on vain joku poikkeus, sillä itsekin olen kuullut, että Acerin kannettavat eivät olisi niitä kaikkein luotettavimpia. Mutta tällainen kokemus siis minulla :)

En ihmetele yhtään. Samoista vakio-osista nämä kasataan Apple Mac Bookista kiinalaiseen merkittömään.

Tietenkin Apple, Lenovo, Sony, HP ja muutama muu suurvalmistaja pystyvät parempaan ja tasaisesempaan laadunvalvontaan kuin halpisfirmat, jotka luistavat (säästävät) kaikessa. Kun jotkut Apple ja Sony teettävät yläpään malliensa kotelot alumiinista tai magnesiumista niin ovathan ne vahvoja ja ylellisen näköisiä kuin Alvar Aalto ne olisi muotoillut. Aika monet tykkäävät.

Silti uskallan sanoa, että tunnetun laatumerkin halvemmatkin vehkeet ovat kannattavampi ostos kuin halpakoneiden turboversiot. Niillä kun on tapana arvon romahdusmainen aleneminen heti kun ne saa kaupasta kotiin. Katso vaikka Huutonetistä!

Ai niin! Millä itse kirjoitan tätä viestiä? ostin pari viikkoa sitten tällaisen lelun. Vaikuttaa ihan kunnon peliltä.
 

Jookoskookos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, Colorado Avalanche, Joe Sakic #19
Tuotaa... missäs tämä vaihtoehto on?

jos kerrot vielä että paljonko se keskusyksikkö saa maksaa niin laitetaan tähän joku paketti ehdotus sulle... tarvitset siis käyttöjärjestelmänkin, ei näppistä,hiirtä eikä näyttöä?
Sori, katos perhana, en tajunnut laittaa linkkiä, tässä siis kone:
http://www.gigantti.fi/product/tiet...ne?Selected=Specifications#tProductTabcontent

Hinnan pitäisi pyöriä siinä n. 500e tuntumassa, ja en siis tarvitse hiirtä ja näppistä, mutta käyttiksen kyllä.
 

akimoto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Edmonton Oilers, JJK, Man C
Anopille pitäs ostaa kannettava joululahjaksi. Minkälainen aparaatti anoppilaan kannattaa kantaa? Lähinnä netissä surffailuun ja loton tekemiseen tuo laite tulee, joten ei tarvitse olla mikään supertehokas pelikone. Ja mahdollisimman edullisesti tietenkin. En ajatellut kovin montaa tonnia upottaa anopin joululahjaan.
 

Nuggumatti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Minnesota Wild
Sori, katos perhana, en tajunnut laittaa linkkiä, tässä siis kone:
http://www.gigantti.fi/product/tiet...ne?Selected=Specifications#tProductTabcontent

Hinnan pitäisi pyöriä siinä n. 500e tuntumassa, ja en siis tarvitse hiirtä ja näppistä, mutta käyttiksen kyllä.

Eli edelleen on paketti ihan shaibaa :)

Multitronic Oy

Koteloksi: ANTEC NSK-4482B-EC CASE 84,70€
Emolevy: ASUS M4A785TD-M EVO 82,35€
Kovalevy: WD CAVIAR GREEN 500GB SATA2 32MB INTELLI 42,90€
Prosessori: AMD ATHLON II X3 425 2.7G 1.5MB 95W AM3 68,10€
Muistit: 4GB 1333MHZ DDR3 NON-ECC CL9 DIMM KIT 94,00€
Näytönohjain: SAPPHIRE HD 4670 PCI-E 512MB GDDR-3 HDMI 63,00
Käyttis:WIN 7 HOME PREMIUM 64-BIT OEM FI 92,90€
DVD: LG DVDRW 22X BLACK BULK SATA 22,10€
= 550,05€ + postikulut

Toimitetaan siis osina ja ilman mitään asennuksia... eli jos sulla kaveria löytyy joka osaa kasata ja asennella tai jos itsellä on mielenkiintoa niin youtuutista löytyy kasausvideoita, se on oikeasti helppoa kun vauhtiin pääsee...
Muuten esiasennus maksaa 50€ lisää, mutta sisältää vuoden huoltotakuun.

ja tätä pakettia voi sitten myös tulevaisuudessa päivitellä pienellä rahalla paremmaksi... tuo Gigantin paketti on mielestäni vanha jo kun viet kotiin... lisäkysymyksiä saa ja pitää esittää... jos joku asia huolettaa :)
 

Jookoskookos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, Colorado Avalanche, Joe Sakic #19
Eli siis onko Gigantin koneen osat sitten niin paskoja, kun mitä nyt tälläisellä yksinkertaisella logiikalla ajattelee niin esim. tuossa gigantin koneessa on 1 gigan näytönohjain ja tässä sinun kasaamassasi 512mt.
Jotain tuon hintaista pakettia kyllä ajattelin, mutta tuo kasaaminen saattaa koitua ongelmaksi. Eikös tuosta hinnasta voi säästää tuon 90e jos käyttää vanhan koneen koteloa?

E. Ja kiitoksia Nuggumatille paljon että jaksat auttaa avutonta Jookoskookosta :)
 
Eikös tuosta hinnasta voi säästää tuon 90e jos käyttää vanhan koneen koteloa?

Riippuu mikä kotelo on kyseessä, jos on ihan perus paketti ollut niin suosittelen kopan ostamista, ennemmin tai myöhemmin menee virtalähde tohjoksi.

Minua ainakin alkoi todella tympäsemään kun aina meni joku komponentti paskaks tuommosesta "valmis paketti" koneesta ja eikun uuden ostoon (osiahan näihin oli melko mahdoton hommata kun malli käy vanhaksi...). Joten hommasin tossa joku vuos sitten osat ja kokosin koneen itse. Reippaat 600e tuli hintaa tilaukselle ja on toiminut moitteettomasti, tehojakin on sen verran että pyörittää mennen tullen uusimmatkin pelit.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös